OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sopiva veitsi autoon ?
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
autoilija
Vieras





LähetäLähetetty: 16.11.2004 23:19    Viestin aihe: Sopiva veitsi autoon ? Vastaa lainaamalla viestiä

Pohdiskelun kohteena on jo pitempään ollut sopivan veitsen hankkiminen autoon. Toistaiseksi se on ollut sveitsiläinen Victorinox autoilijan linkkari kun en ole parempaakaan löytänyt.
Mitenkäs teillä muilla?
Takaisin alkuun
Illu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 131
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 17.11.2004 05:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on Letermanin PST2:n, kun se jäi tavallaan virattomaksi. Ja taitaa sieltä löytyä joku muoviperäinen morakin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
...
Vieras





LähetäLähetetty: 17.11.2004 10:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Autossa on hyvä olla muutamia perustyökaluja. Itse pidän Spyderco Rescue mallia aurinkolippaan kiinnitettynä (turvavyöleikkuriksi),



Peruspuukko on aina hyvä olla autossa, minulla se on useimmiten JP Peltosen sissipuukko tai tämä:



Lisäksi halpis-kopio Leathermanista on hanskalokerossa ja aito yleensä vyössä.

Linkkarikin on hyvä olla.....

Takaisin alkuun
Kale
Vieras





LähetäLähetetty: 17.11.2004 12:17    Viestin aihe: Aina jotain pitää olla Vastaa lainaamalla viestiä

Hansikaslokerossa on autoilijanpuukko, jonka terän kärjessä on ruuvitaltta ja tupenkärkeä voi käyttää jäärapana.
Työkalupakissa on KJ Mora, jossa on sininen muovikahva väistimellä ja jossa on musta muovituppi.
Ovitaskussa on Leatherman Original.
Takaisin alkuun
Trapper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Maa 2004
Viestejä: 962

LähetäLähetetty: 18.11.2004 02:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, kyllä minullakin auto on sen verran tilava peräkontiltaan, että sinne mahtuu selviytymispakkaus: kirves, käsisaha, pieni työkalupakki morineen, meisseleineen, rautasahoineen, jakareineen ja vasaroineen, lumilapio, kumisaappaat, sadetakki, heijastinliivi, ea-pakkaus, yms. Niin ja keskikonsolissa kääntöveitsi sahalaitaterällä, turvavyöleikkuri aurinkolipassa, tavallinen linkkari hanskalokerossa ja patukka penkin vieressä.

Eikös noilla jo pärjää? Kun omistin pakettiauton, niin silloin oli vielä enempi roinaa mukana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
norjalaisia
Vieras





LähetäLähetetty: 18.11.2004 20:20    Viestin aihe: Käytännöllistä, käytännöllistä... Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, olen mieltynyt norjalaisiin. Hansikaslokerossa on Brusletton pieni noin 5 cm hiiliterällä ja öljytyllä visakahvalla varustettu, jossa on ruskea nahkatuppi.
Tavarasäiliössä työkalusalkussa on Hellen noin 6 cm ruostumattomalla terällä ja punaisella puukahvalla varustettu, jossa on musta nahkatuppi.

Näillä olen toistaiseksi pärjännyt.

Muuten olen sitä mieltä, että yli 7 cm terällä varustetut puukot tsm. terä-aseet ovat vain heikonitsetunnon omaavien tyhjänaikaisia m.....jatkeita.
Takaisin alkuun
hinta / laatu
Vieras





LähetäLähetetty: 18.11.2004 20:35    Viestin aihe: Frosts Mora made in Sweden Laminated steel Vastaa lainaamalla viestiä

Naapurissa tehdään hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia terä-aseita.
Niitä olen aina käyttänyt enkä ole muita kaivannut.
Kojelaudan boxissa on perus Mora, jossa 10 sentin terä, punainen puukahva ja musta muovituppi.
Työkalupussissa on saman valmistajan metsästysversio, jossa 11 sentin terä, jalopuukahva molemmissa päissä olevin messinkiheloin ja ruskea nahkatuppi.

Kahta en vaihtais, toinen on Mora ja se toinen on...
Takaisin alkuun
Pohjoisentyttö
Vieras





LähetäLähetetty: 19.11.2004 00:28    Viestin aihe: Pieni ja punainen Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on hansikaslokerossa semmoinen sveitsiläinen pieni linkkari, jossa on pieni terä, sakset, kynsiviila, hammastikku ja pinsetit sekä avaimenperälenkki. Väriltään se on punainen ja siinä on minun horoskooppimerkki (oinas) ja valkoinen risti. Siinä veitsen terässä lukee Victor… jotakin. Tällä se on pohjoisen tyttö pärjännyt tähän asti.

Takaboxissa minulla on semmoinen vihreässä muovitupessa oleva vihreäkahvainen ja mustateräinen vaarallisen näköinen puukko. Sen terän juuressa lukee Made in Austria Glock (?) 81.
En ole sitä vielä tarvinnut. Se jäi exältä kun suhde pian hänen YK komennuksensa jälkeen päättyi pikaisesti kun iskä löysi minun yöpöydältä lääkkeet (Dosyklin) ja reseptin sen toiseen YK tuliaiseen.

Onneksi exä ei ollut silloin paikalla ja onneksi exä soitti tulomatkalta ja onneksi iskä vastasi puhelimeen. Exä ei ehtinyt sanoa mitään muuta kuin kysyä minua kun iskä sanoi sille ”Jumalauta jätkä, mitä tartutit tyttöön, me kuohitaan sut ja sen jälkeen poljetaan sut jänkään niin kuin aikoinaan tehtiin tulitikkuja varomattomasti käsitelleille germaaneille.”

Iskä ja minun kolme vanhempaa veljeäni lähtivät etsimään exää mutta onneksi ne ei löytänyt sitä. Nehän olis voinut joutua siitä pitkäksi aikaa kiven sisään jos olis exän silloin löytäneet. Ne kun otti evääksi ja motivaation ylläpitäjäksi sitä oma tuotantoa olevaa korpikuusenkyyneltä.
Epäilen ettei ole exän ulkomaantuliaisjohtotähden nokipannu tuolloin nokeentunut. On konehuoneessa olleet tuolloin varmaankin maksimikierrokset.

No eipä ole exä käynyt kyselemässä tätä vaarallisen näköistä puukkoaan, jonka hän silloin kertoi ostaneensa jostain Ossien myymälästä, vaikka tapauksesta on jo useampi vuosi aikaa.

Sitä minä vain olen nämä vuodet miettinyt että voiko Se tarttua huonosti pesulassa pyykätyistä SA-alushousuista. Exä kun kertoi sen näin tapahtuneen ja taudista kärsineen monen muunkin siellä missä hän oli sen saanut.
Takaisin alkuun
ykgona
Vieras





LähetäLähetetty: 19.11.2004 13:47    Viestin aihe: Re: Pieni ja punainen Vastaa lainaamalla viestiä

Se sveitsiläinen pieni linkkari taitaa olla aito Victorinox, eli hyvä työkalu. Itellä ruostui tuollainen Glock (saattoi olla kopiokin, kun ei ollut mitään merkintöjä) auton peräluukkuun.

Kannattaa muuten syöttää sitä Dosykliniä varalta pihaporoillekin, ihan vaan iskän ja veljien parhaaksi....
Takaisin alkuun
poac
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Elo 2004
Viestejä: 20
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 19.11.2004 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liekkö parempi ajaa ne porot jänkhälle ettei anjaeerikäiset tule niitä pois hakemaan. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
tjkom
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Elo 2004
Viestejä: 77
Paikkakunta: Kotka

LähetäLähetetty: 19.11.2004 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Norjalaisia, kanssasi samat mieltymykset. Norjalainen Hellen 6 cm puukko öljytyllä punapyökkikahvalla ja tummanruskealla nahkatupella. Eka itse kahvoitettu puukko itse tehdyllä nahkatupella. Ruma mutta toimiva, autosta lähtiessä mahtuu taskuun kuin taskuun (kuka sitä nyt tuppipuukkoa vyöllä roikottaisi, morakin kulkee kätevimmin mukana saappaanvarteen työnnettynä...). Paksissa perustyökalupakki moottoriremonttiin tarvittavine työkaluineen lisättynä yleismittarilla. Ja Fiskarsin 1 kg kirves muovivarrella + lumiketjut takavetopyöriin. Usein myös trangia & 0,75 l Marinolia, telttapatja sekä pari naamioverkkoa. Jeesusteippiä, aseöljy- & crc- & renkaantäyttösprayt puhumattakaan Fiskarsin taittoteräsahasta ja täydellisestä sarjasta kiilahihnoja (tuulettimen, ilmastoinnin, ohjaustehostimen ja naftapumpun). Uncle Mike's nahkaiset hiekkapussit portaattomasti säädettävällä etutuelle on itsestään selvä varuste ainakin suht'kuivalla kesäkelillä (talvella ei raaski pitää koko ajan mukana ettei ime turhaan kosteutta). Ja riittävästi sanomalehtiä suolistetun riistan hengittävään mutta verenvalumisen estävään paketointiin sekä tietty rulla mustia jätesäkkejä.

Vaihdekepin vieressä UKE 4A & Maglite -taskulamput.

Ai niin, suksiboxissa kokoontaittuva selkänojallinen Vision-tuoli jonka laaja käyttöalue ulottuu peurapassista puistokonsertteihin (käsinojan olutp... eikun termospullotelineellä varustettu, tietty), sekä se uskollinen Slik Master Standard kamerajalusta. Aika usein myös ampumatauluntaustat + niiden pystyttämiseen tarvittavat puukepit. Puhumattakaan avovesikauden kahdenkäden lohiperhovavoista & 10 jalan hyrrävavasta. Takapaksissa oli vielä se UL-kiintokelasetti kera jigi- ja lippa&lusikka -rautaisannoksesta.

Ja tämä juttu on tosi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tjkom
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Elo 2004
Viestejä: 77
Paikkakunta: Kotka

LähetäLähetetty: 19.11.2004 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hattuhyllyn kiväärinpiippurassi, talvilippis, lämpimät hanskat, kuulosuojaimet ja keittiöpaperirulla meinasi unohtua. Edelleenkin yhtään ilman lapinlisää. Yöpakkasten tullessa hirvikärpaslakki jäi pois hattuhyllyltä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tjkom
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Elo 2004
Viestejä: 77
Paikkakunta: Kotka

LähetäLähetetty: 19.11.2004 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hanskalokerossa Off roll-on ja vara-H4-polttimot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Puutarha Tonttu
Vieras





LähetäLähetetty: 19.11.2004 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjoisentyttö. Hyvä stoori. Question
Ettei Lahtinen yritä vetää viiksestä. Cool
Voin olla väärässä. Hyvä stoori kuitenkin. Very Happy
Takaisin alkuun
Tommi
Vieras





LähetäLähetetty: 20.11.2004 00:51    Viestin aihe: Tommi Vastaa lainaamalla viestiä

Hansikaslokerossa mulla on aikanaan rippilahjaksi saatu Tommi, jonka terään on taottu OK.
Muita en ole vielä tarvinnut.

Peräluukussa työkalulaatikossa mulla on tuommoinen serkkupojan jostain haalima vähän epätavallisen näköinen puukko. Serkkupoika sanoi, että se on rambopuukko. Mikä se semmoinenkin on?
Tässä on vaaleanruskea nahkatuppi, jossa on ilmeisesti hiomakiven nepparilla suljettava tasku.
Itse puukko on leveäteräinen ja sen terässä on hamarapuolella hammastus.
Kahva on ontto ja päällystetty nahkarenkailla. Kahvan päätykappale on kierteillä kiinni ja sen kun ruuvaa irti pääsee kahvan sisällä olevaan onttoon tyhjään tilaan.
Koko hoito on 300 mm pitkä ja pelkän terän pituus on 170 mm.
Ei siitä mihinkään ole mutten ole kehdannut heittää poiskaan kun sen serkkupojalta sain kyytipalkkaa.
Ja meinasi muuten unohtua, että terässä lukee ”Hackman Finland Stainless”.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com