OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sopiva veitsi autoon ?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Bespredel
Vieras





LähetäLähetetty: 12.12.2004 16:47    Viestin aihe: Joitakin ajatuksia sopivista autoveitsistä... Vastaa lainaamalla viestiä

Kysymyksesi on poikkeuksellisen monisäikeinen eikä siihen voi vasta lyhyesti ja yksiselitteisesti.
Itselläni on perinteinen sedan henkilöauto ja olen oikea kätinen, joten minun käytäntöni ei ehkä välttämättä sovi kaikille.

Vasemman puoleisessa, siis kuljettajan puoleisessa, ovitaskussa minulla on Afri-Thipa Cheetah Hunter.
Kuljettajan istuimen alle on nippusiteillä kiinnitettynä Busse Combat Knive Battle Mistress tuppineen.
Kuljettajan istuimen ja keskikonsolin välissä, siis paremman käteni puolella, minulla on J.P.Peltosen Sissipuukko m/95.
Kuljettajan puolella, siis vasemmalla, häikäisysuojassa on Benchmade CQC7.

Oikealla puolen häikäisysuojassa on Spyderco Police Model.
Kuljettajan viereisen etuistuimen, siis oikean etuistuimen puolella, on etuistuimen ja keskikonsolin välissä on NRS-2.
Kuljettajan viereisen etuistuimen alle on nippusiteillä kiinnitettynä vanha sukukalleus, jonka terään on kaiverruttuna ”Meine Ehre heisst Treue”.
Oikean etuoven taskussa on Katz Knives BT10/S.
Hansikaslokerossa on Agat sekä hansikaslokerossa olevan asiakirjakotelon välissä on CRKT K.I.S.S. S.T.I.F.F.

Keskikonsolissa edessä on Kopromed Deer Stag Push Dagger No. 28 ja lokerossa etuistuinten välissä on Noza Roku.

Vasemman puoleisen etuistuimen takapuolella olevassa taskussa on Ghurka Traditional Khukuri Knife.
Oikean puoleisen etuistuimen takapuolella olevassa taskussa on Chris Reeve Project 1.
Takapenkin keskellä olevaan kyynärtuen tavaralokeroon olen laittanut MadDog Knives Miragen.
Takapenkillä olevan pehmulelun sisään olen säilönyt Valle del Litoral Bird & Trout Stag Hunting Knifen.
Vasemman takaoven sivutaskussa on Imperial Schrade Double Eagle ja
oikean takaoven sivutaskussa on Al Polkowski Polecat.

Takaikkunalla on pari Rodoksen vanhasta kaupungista aikoinaan ostettua herrasmiehen paksulla puisella kävelykeppimäisella varrella varustettua mustaa sateenvarjoa sekä Paul Chen Blind Fury kävelykeppi.

Konepellin sisäpuolelle oikealle olen kiinnittänyt nippusiteillä Böker A-F Combat Smatchet veitsen tuppineen ja vasemmalle Al Mar Tradional Bowien tuppineen.

Tavaratilankannen sisäpuolelle olen kiinnittänyt nippusiteillä Fiskarsin ison, kahden käden vesurin.
Sillä koskaanhan ei voi tietää milloin joutuu perintötiluksille risusavottaan.

Koko sukumme on aina harrastanut pesäpalloa ja siitä syystä minulla on tavaratilassa aina pari pesäpallomailaa, pari pesäpalloräpylää ja muutamia pesäpalloja sekä SMJ:n pelipaita, lippis ja lippu. Lipputanko on tuollainen 128 cm pitkä ilmeisesti punapyökkinen keppi.

Ensiapulaukussa tavaratilassa on CS Truelight Thrower.

Auton tavaratilassa minulla on aina reppu, jossa on SOG Specialty KnivesTsunami ja Szankovits Tiborin nylkypuukko. Toisessa sivutaskussa on Veikko Hakkaraisen Kullervo ja toisessa Leatherman Wave.

Työsalkussa, joka yleensä on matkan aikana myös tavaratilassa, minulla on sivutaskussa Gutmann Cutlery Green Beret. ja papereiden alla pohjalla John Ek PG7 Secret Agent.

Tavarasäiliössä on lapiona Special Forces Shovel.

Työkalupakissa minulla on Marttiinin Ilves sekä CS Special Projects Torpedo.

Silloin kun käytän suksiboxia siellä on Assegai.

Viimeaikoina olen pohtinut, että pitäisikö tilata Shamjok. Tältä mieliteolta olen kuitenkin välttynyt kun ainoa paikka minne sen voisi sijoittaa on tavarasäiliön kansi.

Yllättävää valontarvetta tarvetta on yleensä oikeanpuoleisen etuistuimen alla Maglite D6 lamppu ja vasemman etuoven taskussa SureFire P6. Oikean etuoven taskussa on joku UKE lamppu ja kummassakin auton virta-avaimessa on kiinnitettynä Photon sekä tavaratilassa vanha Dynalite.

Muita en ole vielä kokenut autossa tarvitsevani.
Takaisin alkuun
Tommi
Vieras





LähetäLähetetty: 14.12.2004 23:56    Viestin aihe: Orituvan ABC ma 29.11.2004 Vastaa lainaamalla viestiä

Olin tulossa Sinimäestä ja matkalla kotiin kun pysähdyin tankille Orituvan ABC huoltamolle.
Olin justiin tankannut ja kaivamassa takaboxista tuulilasinpesuneste kanisteria täyttäkseeni säiliön kun rinnalle pysähtyi tuontikilvillä oleva BMW. Kuljettaja loikkasi autosta ulos ja pyysi ruuvimeisseliä lainaan.
Avasin työkalupakin, jolloin hän huomasi tämän serkkupojan antaman rambopuukon.
Samassa hän pyysi saada nähdä sen ja otettuaan sen pois tupesta ja todettuaan sen olevan ehjän, laski sen BMW:n katolle ja alkoi kaivamaan lompakkoaan.
Saatuaan lompakkonsa käteensä hän laski yksittäin 100 EUR seteleitä ja kun hän oli laskenut kolmeen se katsoi minuun ja kysyi "riittääkö?".
Yritin peitellä innostustani ja näyttää välinpitämättömältä ja tyytymättömältä, jolloin hän latoi 2 seteliä lisää ja katsoi minuun.
Silloin en uskaltanut enää vedättää pidemmälle vaan sanoin "OK!".

Tuo serkkupojan kyytipalkka vaihtoi siis omistajaa 500 EUR hinnasta.
Nyt tässä olen pari viikkoa mietiskellyt, sen mitä nyt olen töiltäni ehtinyt, että meniköhän se liian halvalla?
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 15.12.2004 00:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Et kai, johan sillä saa kaupasta nuo kaikki kolme, ja jää vielä hakupalkkaa 35e...



http://www.teraasekeskus.com/tuotteet_main.asp?osasto=isotveitset&offset=110&lan=fin
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 15.12.2004 18:33    Viestin aihe: Hackman Vietnam puukko? Vastaa lainaamalla viestiä

terässä lukee ”Hackman Finland Stainless”
Takaisin alkuun
keklu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 57
Paikkakunta: Kanta-Häme

LähetäLähetetty: 16.12.2004 10:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa että mikä veitsi autoon? Riippuu siitä mihin meinaat että tarvitset veistä. Esim. Moran clipperissä taitaa olla puukkoa ihan tarpeeksi autoiluhommiin.

Victorinoxi tai Leathermani tai joku Gerberin monitoimityökalu saattaa olla ihan käyttökelpoinen autossa.

Turha sitä kuitenkaan on mitään kallista puukkoa uhrata pelkästään hanskalokeron asukiksi.
_________________
Jaa mää vai? Emmää vaan tiärä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hq
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 3688

LähetäLähetetty: 20.01.2005 20:35    Viestin aihe: Re: Orituvan ABC ma 29.11.2004 Vastaa lainaamalla viestiä

Tommi kirjoitti:
Tuo serkkupojan kyytipalkka vaihtoi siis omistajaa 500 EUR hinnasta.
Nyt tässä olen pari viikkoa mietiskellyt, sen mitä nyt olen töiltäni ehtinyt, että meniköhän se liian halvalla?


Saattoi mennä, ne ovat harvinaisia kuin keinuhevosen pa$ka. Sain samanlaisen siskolta lahjaksi reilut parikymmentä vuotta sitten ja se jäi kuitenkin käyttämättömäksi, eli on edelleen uudenveroinen. Hälytyskellot soivat kun puolituttu veitsikauppias melkein pissasi housuun sen nähdessään ja tarjosi siitä ensin tuhat markkaa, heti perään kuusi tuhatta ja kun en myynyt niin vannotti ettei sitä saa hukata minnekään muualle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tuukka
***


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 312
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 03.02.2005 13:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onneksi en omaani ole hukannut...

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Lippis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2004
Viestejä: 217

LähetäLähetetty: 06.02.2005 17:33    Viestin aihe: Re: Joitakin ajatuksia sopivista autoveitsistä... Vastaa lainaamalla viestiä

Bespredelille: Minne unohtui se sinikahvainen Mora ? Vai eikö kaikki vedä sellaista nippusiteillä auton takapuskurin alle piiloon josta sen voi vetää esiin vaikka auton avaimet olisi varastettu ja sisälle oleviin vermeisiin ei pääsisi käsiksi. Sinikahvainen sen vuoksi että rosteri ei ruostu niin helposti.



Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wallu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hel 2005
Viestejä: 186
Paikkakunta: HKI / Hausjärvi

LähetäLähetetty: 03.04.2005 12:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Autossa sellanen perus Mora.

Metsällä aukin kurssipuukko Peltosen Sissipuukko M/95 taikka Marttiini Condor.

Juuri tulin tehneeksi heräteostoksen. Tilasin Bökerin AK74n.

Tulee ehkä samantien mytyä pois. Tuo on ehkä liian.. rambo.

Tietääkö kukaan mistä voisin ostaa Gerberin Microlightin?
_________________

Ei se smitn.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
wallu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hel 2005
Viestejä: 186
Paikkakunta: HKI / Hausjärvi

LähetäLähetetty: 30.06.2005 15:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bökeri lähti puies. Oli aika jäykän olonen vekotin mun tarpeisiin. Tilalle otin CRKTn Wranglerin ja on muuten aika näppärä kapistus. Melkein aina kulkee taskussa mukana, vielä kun siitä vyöklipsi löytyisi, niin ei tulisi niin herkästi hukattua sitä..
_________________

Ei se smitn.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Vonkamies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1471
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 30.06.2005 16:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itseltä löytyy pari puukkoa autosta, toinen kuskin penkin alla, toinen peräkontista. Muuta mainittavaa kenttälapio ja pesäpallomaila peräkontissa, sumutin penkin alla. Kaikki hyviä itsepuolustukseen.
_________________
Sako Finnlight aito Suomalainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 12995

LähetäLähetetty: 30.06.2005 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Puukko ja kenttälapio ovat kyllä tehokkaita mutta niillä uhkailusta saa aika herkästi syytteen. Niiden käytöstä itsepuolustukseen saa varmasti syytteen ja jotain tuomiotakin.

Lyhyt baseballmaila (alumiininen) on aika hyvä samoin juniorien pesismaila jos joltakulta pitää suojautua. Aika harva väkivallantekijä tosin juoksee autoa kiinni jolla poistutaan paikalta vauhdikkaasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vonkamies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1471
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 30.06.2005 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mieluummin kaks vuotta kakolassa kuin kaks metriä mullan alla
_________________
Sako Finnlight aito Suomalainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wallu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hel 2005
Viestejä: 186
Paikkakunta: HKI / Hausjärvi

LähetäLähetetty: 01.07.2005 10:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vonkamies kirjoitti:
Mieluummin kaks vuotta kakolassa kuin kaks metriä mullan alla


Vapaasti T. Halmetta mukaillen.. Cool
_________________

Ei se smitn.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Vonkamies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1471
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 01.07.2005 12:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä kyllä
_________________
Sako Finnlight aito Suomalainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jouset, teräaseet ja työkalut Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com