OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

UUSI POINTTERIN GPS-TUTKA(QUICK)
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
EPÄTIETOINEN
Vieras





LähetäLähetetty: 17.11.2004 15:16    Viestin aihe: UUSI POINTTERIN GPS-TUTKA(QUICK) Vastaa lainaamalla viestiä

ELI ONKO KELLÄÄN KÄYTTÖ KOKEMUKSIA JA JOS NIIN MINKÄLAISIA?MIKÄ ON TEILLÄ NÄYTÖSSÄ MITTASUHDE?ONKO 1:20000 LIIAN PIENI KETTUA AJAVALLE SUOMEN AJOKOIRALLE VAI PITÄISKÖ OLLA 1:100000?MINKÄLAINEN TÄMÄ UUSI PARANNETTU NÄYTTÖ ON KÄYTÄNNÖSSÄ OLLU?KESTÄÄKÖ TÄMÄ UUSI VALJAS RAKENNE JO PAREMMIN ,KUIN SE VANHA?OLEN KUULLUT ETTÄ SE VANHA VALJAS EI OLE OIKEEN KESTÄNY.TARKOITUS OLISI OSTAA SELLAINEN ,MUTTA KUN SE ON NIIN JUMALATTOMAN KALLIS ETTÄ EN HALUAIS OSTAA SIKAA SÄKISSÄ.KIITOKSET ASILLISISTA VASTAUKSISTA! (KETTUJA TULLUT TÄNÄ SYKSYNÄ 8KPL)
Takaisin alkuun
Mattivehvila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 288
Paikkakunta: Siilinjärvi

LähetäLähetetty: 18.11.2004 18:03    Viestin aihe: Re: UUSI POINTTERIN GPS-TUTKA(QUICK) Vastaa lainaamalla viestiä

EPÄTIETOINEN kirjoitti:
ELI ONKO KELLÄÄN KÄYTTÖ KOKEMUKSIA JA JOS NIIN MINKÄLAISIA?MIKÄ ON TEILLÄ NÄYTÖSSÄ MITTASUHDE?ONKO 1:20000 LIIAN PIENI KETTUA AJAVALLE SUOMEN AJOKOIRALLE VAI PITÄISKÖ OLLA 1:100000?MINKÄLAINEN TÄMÄ UUSI PARANNETTU NÄYTTÖ ON KÄYTÄNNÖSSÄ OLLU?KESTÄÄKÖ TÄMÄ UUSI VALJAS RAKENNE JO PAREMMIN ,KUIN SE VANHA?OLEN KUULLUT ETTÄ SE VANHA VALJAS EI OLE OIKEEN KESTÄNY.TARKOITUS OLISI OSTAA SELLAINEN ,MUTTA KUN SE ON NIIN JUMALATTOMAN KALLIS ETTÄ EN HALUAIS OSTAA SIKAA SÄKISSÄ.KIITOKSET ASILLISISTA VASTAUKSISTA! (KETTUJA TULLUT TÄNÄ SYKSYNÄ 8KPL)


Caps locki pois päältä, nii saa viestistä selkeemmän ja asiallisemman oloisen.
Mutta asiaan, itellä oli tämä 2002 vuoden koira "gepsi" jonka tässä syksyllä vaihdoin tähän uudempaan (2005 Quick). Kehitystä on tapahtunut paljon sekä akun keston että toiminta varmuuden suhteen. Pari kertaa tämä vanhempi "tilttas" ihan tyystin, mutta tästä uudesta ei kyllä ole vielä pahaa sanottavaa.
Valjaat ovat kehittyneet näistä ensimmäisistä viimeisimpiin todella positiivisesti. Tosin näissä uusissa repesi heti ensimäisellä reissulla (vissiin piikkilankaan) se tasku missä koiralaite on. Soitto myyjälle, rikkinäiset valjaat postiin, ja kolmen päivän päästä oli kahdet ehjät valjaat kotona (tarkoituksellako, ken tietää?).
Todella asiallista palvelua!
Itse olen käyttänyt sitä tarkinta maastokarttaa (mittakaavaa en itse asiassa muista), ihan toimiva kun sitä pystyy zoomaamaan sitten "kauemmaksi". Koska käyn useissa eri paikoissa metällä, laitteessani ei aina ole sen paikan karttaa missä olen, mutta hyvin toimii kun saa tarkan suunnan ja etäisyyden koiraan.
Toivottavasti sait jotain selkoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Harkitseva
Vieras





LähetäLähetetty: 09.12.2004 13:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos Matille kokemuksiensa jakamisesta. Minäkin nimittäin harkitsen laitteen hankkimista. Yhä vahvempi halu hankkia tuli viime viikonloppuna kun harhauduin muutamaa kilometria väärään suuntaan "perinteisen" koiratutkan vahvan takanäytön takia.
Minullakin on sama tilanne kun sulla elikkä käyn monessa paikassa metsällä.

Lainaus:
Koska käyn useissa eri paikoissa metällä, laitteessani ei aina ole sen paikan karttaa missä olen, mutta hyvin toimii kun saa tarkan suunnan ja etäisyyden koiraan.


Minä kun olen näissä gps- ja gsm-asiossa (koskee itse asiassa kaikenlaista tekniikkaa) täysi ummikko, niin on pakko kysyä; Tarkoittaako tuo yllä oleva sitä että laite toimii tuolla nuolinäytöllä vaikka et olisi ladannut kyseisen alueen kartan tai koira liikkuu ulos lataamasi kartan alueelta? En löytänyt tietoa tästä pointerin sivuilta.
Takaisin alkuun
Mattivehvila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 288
Paikkakunta: Siilinjärvi

LähetäLähetetty: 09.12.2004 16:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Minä kun olen näissä gps- ja gsm-asiossa (koskee itse asiassa kaikenlaista tekniikkaa) täysi ummikko, niin on pakko kysyä; Tarkoittaako tuo yllä oleva sitä että laite toimii tuolla nuolinäytöllä vaikka et olisi ladannut kyseisen alueen kartan tai koira liikkuu ulos lataamasi kartan alueelta? En löytänyt tietoa tästä pointerin sivuilta.




Juuri sitä se meinaa, eli karttaa ei tarvitsisi lainkaan jos käyttää pelkkää nuolinäyttöä.
Se 2002 malli oli paljon epätarkempi; kun oli 100 metrin päässä kohteesta laite väitti että oltas jo perillä. Tämä uusi kyllä tuntuu toimivan kuten luvataan (viiden metrin tarkkuudella).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
A-P
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Lok 2004
Viestejä: 543

LähetäLähetetty: 10.12.2004 07:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen käyttänyt 2003 mallia jo aika paljonkin ja erittäin tyytyväinen laitteeseen kaikin puolin.
Tänä vuonna USAssa ilman karttoja mutta hyvin pärjää... auton paikka vaan muistiin ja menoksi , aina on auto löytynyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harkitseva
Vieras





LähetäLähetetty: 10.12.2004 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia vastauksista! Ensi viikolla kun palkka tulee tilille, niin pistän tilaukseen. Joutunen hankkia kahdet erikokoiset valjaat kun koirani ovat niin erikokoisia. Mutta pelkkä valjas ei lienen kovin kallis.
Takaisin alkuun
bonus
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 827

LähetäLähetetty: 10.12.2004 14:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt kuullemma pointer kehittää tätä koiran osaa pantaa saas nährä millanen siitä tulee, mutta varmasti koiralle mukavampi ku nuo valjaat...
_________________
Suuret rinnat lupaavat paljon, mutta antavat vähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Mattivehvila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 288
Paikkakunta: Siilinjärvi

LähetäLähetetty: 10.12.2004 15:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bonus kirjoitti:
Nyt kuullemma pointer kehittää tätä koiran osaa pantaa saas nährä millanen siitä tulee, mutta varmasti koiralle mukavampi ku nuo valjaat...


Nämä uudet valjaat on minun mielestä kyllä koiran mukavuuden kannalta erittäin hyvät. Loistavat maastossa silmään erittäin kaukaa, siis jo koiran turvallisuuden kannalta tärkeät (itse kyllä kannatan enemmän tätä huomio liiviä, kuin minkään sortin panta-systeemiä). Pelkkien valjaiden hinta tais olla 79€, ellen nyt ihan väärin muista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vieras






LähetäLähetetty: 10.12.2004 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ens vuonna taitaa tulla värinäytöllinen versio..
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 11.12.2004 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mattivehvila kirjoitti:
bonus kirjoitti:
Nyt kuullemma pointer kehittää tätä koiran osaa pantaa saas nährä millanen siitä tulee, mutta varmasti koiralle mukavampi ku nuo valjaat...


Pelkkien valjaiden hinta tais olla 79€, ellen nyt ihan väärin muista.


meleki 500 mummoa ,mutta ei oo nyt euroaikaan mikään kallista Wink
Takaisin alkuun
338 Lapua Magnum
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Kes 2004
Viestejä: 942
Paikkakunta: Oripää

LähetäLähetetty: 13.12.2004 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse saanut tutustua tähän 2004 kesällä ostettuun vehkeeseen ja mitä käytössä havainnut niin mielestäni EHDOTTOMASTI suurin puute on laadukas näyttö.....miksi NYKYTEKNIIKALLA ei kehitetä kunnon näyttöä vaan tapellaan jonkun halvan Benefonin gsm puhelimen kanssa? Verratkaapa näyttöä näihin parhaisiin värinäytöllisiin pelkkiin gps vehkeisiin. Minä pystyn käyttämään laitetta koska lähinäköni on normaali mutta kaveri jolla tämä laite pääsääntöisesti käytössä tuskailee juuri tuon asian kanssa, eli jos ostat tämän laitteen ja et omaa hyvää lähinäköä niin sitten piilarit tai silmälasit mukaan. Toinen miinus tulee palvelusta oli kyllä LUOKATTOMAN huonoa laitetta tilattaessa tai no ei tilattaessa van sen jälkeen, kartta ladattu väärin tai siis kaksi karttaa 1:100000 ja suureksi osaksi päällekkäin, niin ja lisäksi vielä ohjelmoivat väärälle numerolle meni jokunen tunti ennenkuin tajusin kokeilla oman kännykkäni korttia vaikka nimenomaan oli tarkoitus että ohjelmoidaan se tälle toiselle kortille myös opastus siitä mikä valjas kannatta tilata "sanoin että sellainen vähän pienehkö harmaahirvikoira narttu" Lähettivät valjaat jotka ovat oppaan mukaan kyllä oikeat tälle koiralle.......no ovathan ne kun tekee muutaman reiän lisää ja muutenkin fiksaa sopivaksi. Niin ja älkää kertoko että miksi et lähettänyt takaisin oltiin yhteydessä kyllä useampaan kertaankin sinne.

Sitten plussat
+ Toiminut moitteettomasti
+ Koira löytynyt aina pienellä haulla
+ käyttö ollut halvempaa kuin luultiinkaan
+ Maksanut hintansa jos ei euroissa niin mieleihyvässä
+ Itse sain ampua kaksi hirveä tämän laitteen ansiosta tai toisen TÄYSIN tämän ansiosta

Ja lopuksi kaikki kehittyy jatkuvasti joten älä osta vielä jos epäilet, toisaalta jos ostat ensi vuonna niin millainen se onkaan vuonna 2006??
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
A-P
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Lok 2004
Viestejä: 543

LähetäLähetetty: 14.12.2004 04:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ja ainakin yksi plussa lisää

Ei oo tarttenut puhelinta vaihtaa 1,5 vuoden aikana kertaakaan...
jokainen omistamani nokia on säännöllisesti mennyt takuu korjaukseen tai vaihtoon pari kertaa vuoden takuu aikana ..
Benefonin takuuaikakin 2 vuotta eli tietävät tekevänsä parempia puhelimia.

Eikä se hinta euroissakaan paha ole kokonaisuutta ajatellen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vphook
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Jou 2004
Viestejä: 111

LähetäLähetetty: 14.12.2004 14:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mattivehvila kirjoitti:

Se 2002 malli oli paljon epätarkempi; kun oli 100 metrin päässä kohteesta laite väitti että oltas jo perillä. Tämä uusi kyllä tuntuu toimivan kuten luvataan (viiden metrin tarkkuudella).


Voi olla että tarkkuuskin on parantunut, mutta vuoraudessa on yleensä pari puolen tunnin jaksoa, jolloin taivaalla ei näy tarpeeksi satelliiteja tarkkaan paikannukseen. USA:lla on niin vähän sotilasmaaleja 60 leveysasteen pohjoispuolella, että satelliittien kiertoradat on valittu eteläisimmille reiteille. Tilanne paranee sitten kun eurooppaliset saavat omat satelliittinsa taivaalle. Ensimmäiset on vissiin jo ammuttu jos aikataulussa on pysytty.

Onko muuten Benefonissa joistakin Nokian malleista löytyvää "Push to 'Talk" toimintoa? Voisi jättää VHF:n kotiin, jos riittävän modella olisi ptt kännykät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
A-P
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Lok 2004
Viestejä: 543

LähetäLähetetty: 15.12.2004 03:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

toimiiko toi "push to talk" suomessa ? eipä taida...
Tarkoittanet "radio puhelin toimintoa " puhelimessa..

Sehän olisi matkapuhelin yhtiöille kuolemaksi suomessa jos toimisi.

Nextelin liitymissä Usassa systeemi toimii vaikka rannikolta rannikolle , jolloin kaveriporukat tms. puhuvat ilman minuuttimaksuja tasan niin paljonk uin haluavat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vphook
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Jou 2004
Viestejä: 111

LähetäLähetetty: 15.12.2004 12:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enenmpää en tiedä mitä olen Nokian mainoksista lukenut:
http://www.nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/5140/tarkka_tuoteseloste.html

" Push-to-talk -ominaisuus*: push-to-talk on reaaliaikainen Voice over IP -ratkaisu, joka toimii GPRS- ja EDGE-tiedonsiirtoverkoissa"

Käsittääkseni puhelimeen pitää syöttää etukäteen ne puhelinnumerot, joille halutaan viestin lähtevän. "Tangentia" painettaessa puhe välittyy verkon kautta sitten niille määrätyille numeroille. Näissä puhelimessa puheluun ei tarvitse erikseen vastata, vaan puhe kuuluu suoraan, kuten radiopuhelimessa. Digitaalisuuden ansiosta ääni on häiriötön siellä missä on kenttää. Ei siis varmaan toimi ihan kaikkialla. Mutta heikostihan noilla VHF:lläkin kuulee.

Koska push-to-talk data menee verkon kautta, niin luulisi operaattorin nappaavan oman provikkansa. Sekuntiveloituksen takia vuosittaisen laskun luulisi kuitenkin jäävän alhaiseksi. Ehkä jopa vähemmän mitä VHF vuosimaksu jos ei ylimääräisi lörpöttele.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com