OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 133, 134, 135 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 16.02.2019 14:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotenkin tuntuis, että Toyota osaa rakentaa kestäviä autoja. Eihän se lisävaruste voi tietenkään hajota jos sitä ei ole, mutta itse on ottas ilman KDSS:ää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 17.02.2019 02:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli käytyä oikein auto täynnä, eli 7h kuormalla, ajelemassa harrastuksia. Aivan loistavasti käyttäytyy ajettaessa ihan normaaliajoa. Ei pienintäkään mielleyhtymä lötkyttelyyn. Voikin tässä hyvillä mielin jättää vanhan V8:n historiaan pelkkänä erinomaisena ajorupeamana omassa ajohistoriassa. Reippaasti yli 500 000 km tuli kuitenkin silläkin mallilla nylkytettyä. Olen muutaman kerran yrittänyt aikaisemminkin vaihtaa tähän pienoismallin, muttei oikein sytyttänyt. Pari kertaa on kauppias yrittänyt istuttaa uuteen active tason malliin ja ne jäi siihen. Tämä 2,8 L kusiaiskone vain jotenkin nyt käänsi pään ja kelpaa mulle. 210 kW oli kyllä kiva ja tämä 130 kW on kyllä melkoinen downsiftaus.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 17.02.2019 09:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä kai sitä ajaa paskemmallakin paremman puutteessa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5240
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 17.02.2019 10:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Tuli käytyä oikein auto täynnä, eli 7h kuormalla, ajelemassa harrastuksia. Aivan loistavasti käyttäytyy ajettaessa ihan normaaliajoa. Ei pienintäkään mielleyhtymä lötkyttelyyn. Voikin tässä hyvillä mielin jättää vanhan V8:n historiaan pelkkänä erinomaisena ajorupeamana omassa ajohistoriassa. Reippaasti yli 500 000 km tuli kuitenkin silläkin mallilla nylkytettyä. Olen muutaman kerran yrittänyt aikaisemminkin vaihtaa tähän pienoismallin, muttei oikein sytyttänyt. Pari kertaa on kauppias yrittänyt istuttaa uuteen active tason malliin ja ne jäi siihen. Tämä 2,8 L kusiaiskone vain jotenkin nyt käänsi pään ja kelpaa mulle. 210 kW oli kyllä kiva ja tämä 130 kW on kyllä melkoinen downsiftaus.


Hyvähän sitä on kehua kun auto on kaikilla mahdollisilla hilppeillä eikä mikään karvalakkimalli. Hintaa lienee sen reippaan 100 tonnia. 120 veikkaan.

Mutta maasturi on aina maasturi ja häviää normi maantiellä ajo-ominaisuuksissa tielle tehdyille autoille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
massimo85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2006
Viestejä: 1536
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 17.02.2019 10:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Metsästäjän kulkupeli, käsittää tällä foorumilla aikamoisen hintahaitarin. Itselleni auton max hinta on 10k€, enkä todellakaan ota eurookaan rahoitusta. Se on pystyttävä maksamaan kerralla tai sit ei vaihdeta. Sit jotkut raapii taas uusia pelejä alle.. 🤔

https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/10157952
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 17.02.2019 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
euroshopperi kirjoitti:
Tuli käytyä oikein auto täynnä, eli 7h kuormalla, ajelemassa harrastuksia. Aivan loistavasti käyttäytyy ajettaessa ihan normaaliajoa. Ei pienintäkään mielleyhtymä lötkyttelyyn. Voikin tässä hyvillä mielin jättää vanhan V8:n historiaan pelkkänä erinomaisena ajorupeamana omassa ajohistoriassa. Reippaasti yli 500 000 km tuli kuitenkin silläkin mallilla nylkytettyä. Olen muutaman kerran yrittänyt aikaisemminkin vaihtaa tähän pienoismallin, muttei oikein sytyttänyt. Pari kertaa on kauppias yrittänyt istuttaa uuteen active tason malliin ja ne jäi siihen. Tämä 2,8 L kusiaiskone vain jotenkin nyt käänsi pään ja kelpaa mulle. 210 kW oli kyllä kiva ja tämä 130 kW on kyllä melkoinen downsiftaus.


Hyvähän sitä on kehua kun auto on kaikilla mahdollisilla hilppeillä eikä mikään karvalakkimalli. Hintaa lienee sen reippaan 100 tonnia. 120 veikkaan.

Mutta maasturi on aina maasturi ja häviää normi maantiellä ajo-ominaisuuksissa tielle tehdyille autoille.


En menis ihan kyllä takuuseen tuostakaan. Joutu joskus auttamaan naapurin emäntää, kun se ei saanut lumimyräkän jälkeen Nissan Micraa ajettua pihalleen. Oli oikein pakko kysyä, että tällaisella pystyy edes ajamaan. No se meni sitten myöhemmin katon kautta ympäri ja ne otti tilalle ensimmäisen RAV4:nsa. Ja niitä ne nykyäänkin pitää. Syyllinen tietysti minä, kun me välillä lainaillaan autoja toisillemme ja emäntä halusi välttämättä RAV4:n. Ainoa huonompi autoksi nimitetty, mitä on tullut ajettua on entisen työkaverin Lada 1200. 80 kovempaa ei pystynyt, kun joutui kylmiltään rattiin. Ohjaus vain totteli sen verta karkeasti, ettei tullut mieleenkään painaa kaasua enempää. Noiden kahden veroista ajettavaa on kyllä vaikea löytää yhdestäkään maasturista, joka on edes vähän siihen suuntaan yritetty, että tielläkin pärjäisi. Edellisellä Land cruiserilla hävisi tiestä kaikki notkelmat ja kuhmut vauhdin noustua 180 ja tajuttoman tasaista menoa.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5240
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 17.02.2019 18:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
jkvi kirjoitti:
euroshopperi kirjoitti:
Tuli käytyä oikein auto täynnä, eli 7h kuormalla, ajelemassa harrastuksia. Aivan loistavasti käyttäytyy ajettaessa ihan normaaliajoa. Ei pienintäkään mielleyhtymä lötkyttelyyn. Voikin tässä hyvillä mielin jättää vanhan V8:n historiaan pelkkänä erinomaisena ajorupeamana omassa ajohistoriassa. Reippaasti yli 500 000 km tuli kuitenkin silläkin mallilla nylkytettyä. Olen muutaman kerran yrittänyt aikaisemminkin vaihtaa tähän pienoismallin, muttei oikein sytyttänyt. Pari kertaa on kauppias yrittänyt istuttaa uuteen active tason malliin ja ne jäi siihen. Tämä 2,8 L kusiaiskone vain jotenkin nyt käänsi pään ja kelpaa mulle. 210 kW oli kyllä kiva ja tämä 130 kW on kyllä melkoinen downsiftaus.


Hyvähän sitä on kehua kun auto on kaikilla mahdollisilla hilppeillä eikä mikään karvalakkimalli. Hintaa lienee sen reippaan 100 tonnia. 120 veikkaan.

Mutta maasturi on aina maasturi ja häviää normi maantiellä ajo-ominaisuuksissa tielle tehdyille autoille.


En menis ihan kyllä takuuseen tuostakaan. Joutu joskus auttamaan naapurin emäntää, kun se ei saanut lumimyräkän jälkeen Nissan Micraa ajettua pihalleen. Oli oikein pakko kysyä, että tällaisella pystyy edes ajamaan. No se meni sitten myöhemmin katon kautta ympäri ja ne otti tilalle ensimmäisen RAV4:nsa. Ja niitä ne nykyäänkin pitää. Syyllinen tietysti minä, kun me välillä lainaillaan autoja toisillemme ja emäntä halusi välttämättä RAV4:n. Ainoa huonompi autoksi nimitetty, mitä on tullut ajettua on entisen työkaverin Lada 1200. 80 kovempaa ei pystynyt, kun joutui kylmiltään rattiin. Ohjaus vain totteli sen verta karkeasti, ettei tullut mieleenkään painaa kaasua enempää. Noiden kahden veroista ajettavaa on kyllä vaikea löytää yhdestäkään maasturista, joka on edes vähän siihen suuntaan yritetty, että tielläkin pärjäisi. Edellisellä Land cruiserilla hävisi tiestä kaikki notkelmat ja kuhmut vauhdin noustua 180 ja tajuttoman tasaista menoa.


Minäkin joskus olin kuskina kaverin kuplavolkkarille. Olen samaa mieltä, että melkein maasturi kuin maasturi hakkaa kuplan.

Toissailtana muuan kaveri kertoi vaihtaneensa muutaman vuoden vanhan Land Cruiserin pois. Ja oli KDSS:llä (Luxury-varustetaso). Syynä yksinkertaisesti se, että maantiellä on niin huono ajaa. Tilalle Audin A6 ja vanha Nissan Terrano.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 17.02.2019 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Amarok on ihan jees vielä 170 vauhdissa, tosin siinä on Seikelin korottava alustasarja ja 32” maastogummit Very Happy Maastossa pääsee, vaikka ei ole ihan kauheesti joustoja. Heiluttaa, mutta kun pitää kiinni niin nou hätä.

Ilmajousitettu Disko 3 oli kyllä peli, 30kmh kyntöpellolla ei ollut mikään ongelma. Silmät kiinni ei äkkiä osannut sanoa mitä on pyörien alla. Se meni sujuvasti yli myös sarkaojista. Harmi että on hippasen kallis ylläpitää, ei sovi p3rrsaukiselle Very Happy

Terraariokin ollut, siitä ei kyllä ole sen enempää maasto- kun katuautoksikaan. Kauppakassina ihan ok...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5240
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 18.02.2019 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

massimo85 kirjoitti:
Metsästäjän kulkupeli, käsittää tällä foorumilla aikamoisen hintahaitarin. Itselleni auton max hinta on 10k€, enkä todellakaan ota eurookaan rahoitusta. Se on pystyttävä maksamaan kerralla tai sit ei vaihdeta. Sit jotkut raapii taas uusia pelejä alle.. 🤔


On se uusien autojen pito kallista touhua.

Kävin kaupungissa ja automyyjä nyki hihasta katsomaan -13 mallin Land Cruiseria. Luxury-versio LI+FM varusteilla. Autolla oli ajettu 173tkm. Pyyntihinta oli karvan alle 50k€. Uutena oli paperien mukaan maksanut noilla varusteilla 122k€ joten on siinä sen reilu kymppitonni/vuosi tullut hinta alas. Komea auto päällepäin vieläkin. Alla pintaruostetta enemmän kuin omassa vuotta vanhemmassa ja kolkyttuhatta enemmän ajetussa Sorennossa. Väliä pitäisi antaa n. 35 tonnia, joten omassa hinta tippunut yli puolet vähemmän pidemmällä aikaa kuin Toyotassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 18.02.2019 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onneksi on vielä hulluja tai varakkaita jotka ostaa nuita autoja uutena niin on meilläkin perseaukisilla joskus mahdollisuus nauttia kunnon autosta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 18.02.2019 17:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Onneksi on vielä hulluja tai varakkaita jotka ostaa nuita autoja uutena niin on meilläkin perseaukisilla joskus mahdollisuus nauttia kunnon autosta.


Ei siinä oikeestaan ole kyse kun sijoitetusta pääomasta. Ostamalla uusi/uudenkarhea, on todennäköisempää että voit keskittyä huoletttomaan ajamiseen ilman että auto seisoo pajalla. Vanhaa romua sensijaan sitten korjataan lähes vastaavalla summalla kun mitä uutta lyhennetään.
Toki jos on oikein hyvä tuuri voi sillä vanhalla saada ”ilmasia” kilsoja jopa hirmumääriä, kunnes jotain hajoaa isosti Very Happy

Mulla tuo kolkytvuotias Jeeppi on hitokseen kalliimpi ylläpitää/ajettu km, mitä on ”maantieauto” josta menee 500.-/kk lyhennystä +2-300.-/kk arvonalennusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 18.02.2019 17:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saman suuntaisia tuloksia itselläkin, reippaammin ajavalle uusi auto voi olla jopa vastaavaa käytettyä edullisempi. Tosin lähinnä malliston edullisempi perusauto ilman suurempia lisävarusteita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aktiini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 747

LähetäLähetetty: 18.02.2019 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Saman suuntaisia tuloksia itselläkin, reippaammin ajavalle uusi auto voi olla jopa vastaavaa käytettyä edullisempi. Tosin lähinnä malliston edullisempi perusauto ilman suurempia lisävarusteita.


Vaikka auton omistushistoriaa on rajatusti niin tähän lopputulemaan päädyin itsekkin. Ostin 4v vanhan Nissan QQ2:n kun halusin uudehkoa nelivetoa. Ostaessa oli puolittanut hintansa ja oli malliston parhailla varusteilla. Melkein kolme vuotta oli halpaa vaan. 4 vuotta, kun tuli täyteen ja arvo oli edelleen puolittunut, 10k eli 2500€/vuosi ja korjauskustannukset ensimmäisten halpojen vuosien jälkeen 3-4vuonna ~3000€, oli helppo perustella itselleen miksi on ihan ok ostaa uusi Outbacki. Vähän kuin asuntolainan korkokatto, mielenrauhalla on hintansa myös Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 18.02.2019 19:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

työkaverilla on menossa nyt kolmas kaskai, keskinkertaisilla varusteilla. vaihtaa aina kolmen vuoden välein kun takuu umpeutuu, kilometrejä varmaan jossain 100k paikkeilla.
10000€ joutuu aina maksamaan väliä.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 18.02.2019 19:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Äkkiä arvioituna tuolla systeemillä kustannus/100km on jossain reilun 20€ ja 25€ välissä, kun laskee polttoaineet, vakuutukset, verot, huollot ja arvon aleneman.
Onko se sitten paljon vai vähän, en tiedä, mutta tietenkin koko ajan saa ajaa uudehkolla autolla. Paljonkohan liisingillä tulisi hintaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 133, 134, 135 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 134 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com