OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 154, 155, 156 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 25.08.2019 14:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikki adblue koneet jättää tielle, jos kusetusta ei ole ja sammuttaa auton. Eihän tuossa olisi mitään järkeä, jos pystyy vain jatkamaan autolla, vaikkei se enää täytä vaatimuksia. DPF filtterinkin voisi vain heittää jorpakkoon, kun se on FAMEn jäljiltä sotkua täynnä. Tankkaa ainakin Nesteen Pro, jos pystyy. Öljyssä olevan lietteen määrä nimittäin vähenee dramaattisesti ja tikusta näyttää kuin olisi bensakone, jos käyttää MY:tä.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10082
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 25.08.2019 14:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eks sää ymmärrä? Eihän siinä olisi järkeä, jos auto jättäisi välille johonkin takamaille sellaisen kusen loppumisen vuoksi,
jota moottori ei varsinaisesti kaipaa mihinkään. Se vaatii sen sitten seuraavassa startissa.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 25.08.2019 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Eks sää ymmärrä? Eihän siinä olisi järkeä, jos auto jättäisi välille johonkin takamaille sellaisen kusen loppumisen vuoksi,
jota moottori ei varsinaisesti kaipaa mihinkään. Se vaatii sen sitten seuraavassa startissa.


Tuskin on tarpeen epäillä meikäläisen ymmärrystä tässä asiassa. Sen tietysti ymmärrän, ettei lohkaisijalla itsellään ole juuri ollenkaan kokemusta asiasta. Eli hyvä varoitus tuo myös uudelta kusikuskilta, että ei kannata jättää auton varoitusjärjestelmää huomioimatta.

Koska auto siis jättää tyhjällä kusipurkilla auton siihen paikkaan, jossa se sammutetaan. Yleensä tuo varoitusvalo alkaa palaa 2000-3000 km ennen pakottavaa tankkausta. Luulisi jopa Petonkin tapauksessa älyävän laittaa kusta purkkiin, ennenkin tuo on mahdollista.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman


Viimeinen muokkaaja, euroshopperi pvm 25.08.2019 16:25, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
propulsion
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Elo 2006
Viestejä: 237
Paikkakunta: Mänttä-Vilppula

LähetäLähetetty: 25.08.2019 16:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ootte te uskomattomia. Ootte ihan samaa mieltä asiasta, tapa esittää asia eroaa hieman. Ja vääntää pitää Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 25.08.2019 16:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Polvilleen koneen päälle ja vetskari auki ja lorottaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 25.08.2019 16:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä just näin.

Se, että nyky dieseleitä saa edes käyttää missään ja valmistaa, edellyttää noita DPF ja SDR järjestelmiä edes myyntiin saamiseen, ei tunnu olevan tiedossa kaikilla. Omalla kohdalla karu totuus tuli Hampurin kohdalla, jossa ilmoitettiin, jotta EU6 under on NO NO. Ja se tulee olemaan myös täällä. Ette tule saamaan yhtää uutta dieseliä ostettuna alta tuon kusiruisku määreen.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10082
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 25.08.2019 16:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Polvilleen koneen päälle ja vetskari auki ja lorottaa.


Tossa se täyttö on onneksi saman luukun alla kun löpön täyttöki, helpompi kusta...
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2989

LähetäLähetetty: 25.08.2019 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko juuri tosi, että jättää välille jos kusi loppuu? Itsellä on aika paljon kokemusta noista kusivehkeistä raskaan kaluston puolelta ja ei ne kyllä kyllä välille jää vaikka kusi loppuu. Se vaan herjaa näytössä että tehonalennus seuraavassa pysähdyksessä ja tosiaan pudottaa tehon alas kun pysähtyy vaikka valoihin. Voi niillä kyllä ajella vajaatehoisena ja sammutella välillä, mutta tehoja ei saa takaisin ennen kusisäiliön täyttöä. Ja tietysti tuon järjestelmän voi myös ohittaa ohjelmalla.

Kovilla pakkasillahan se kusisäiliö myös jäätyy, eli ei syö silloin. Eikä kyllä pistoolistakaan yleensä saa ainetta kovemmilla pakkasilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 25.08.2019 18:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei haittaa, jos kusi loppuu, mutta käyntiin ei lähde sammutettaessa moottori. Tuollainen about 2000-3000 km lienee se varoitusvara henkilöautoilla luokkaa tankkausväleinä n. 3-5 kertaa diesel asemalla. Jos ei tuossa kohtaa jo usko, niin saa jäädä jo sinne jänkhään muutenkin.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman


Viimeinen muokkaaja, euroshopperi pvm 25.08.2019 21:15, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2989

LähetäLähetetty: 25.08.2019 20:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika uskalias ja epäkäytännöllinen tehdä tuollainen rajoitus henkilöautoon. Ainakin raskaissa on ollut niin paljon ongelmia adblue järjestelmissä, että äkkiä menee merkiltä maine, jos uudet vehkeet alkaa jättämään välille. Joku tuollainen tehon alennus olisi kohtuullisempi. Toki tuonkin eston saa luultavasti ohitettua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 25.08.2019 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
Aika uskalias ja epäkäytännöllinen tehdä tuollainen rajoitus henkilöautoon. Ainakin raskaissa on ollut niin paljon ongelmia adblue järjestelmissä, että äkkiä menee merkiltä maine, jos uudet vehkeet alkaa jättämään välille. Joku tuollainen tehon alennus olisi kohtuullisempi. Toki tuonkin eston saa luultavasti ohitettua.

Jos kusen loppumisen johdosta jäät välille niin eikös se ole peiliin katsomisen paikka noilla kilsamäärillä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 25.08.2019 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miksi tuollaine tehon alennus pitäisi olla järjestetty johonkin henkilöautoihin, jos nyt jo on varaa 2000-3000 km järkeilty varoiksi? Polttoaineen loppumisen valo syttyy jo 100 km ennen, kuin ei pääse eteenpäin. Kusen tarpeeseen syttyy valo n.2000-3000 km kohdalla. Raskaankaluston nyt jotenkin vielä ymmärtää, ettei jää sentään tyhmimmätkään tien päälle.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2989

LähetäLähetetty: 25.08.2019 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin siis jos nyt jollekin jäi epäselväksi, niin adbluen kanssa on raskaissa ollut ongelmia. Ei käyttäjäperäisiä, eli ammattikuljettajista suurin osa ei ole niin tolloja, etteivät tajuaisi tankata. Vaan noissa järjestelmissä on esimerkiksi jäätymisestä ja teknisistä vaurioista johtuvia vikoja esiintynyt paljon. Ja jos adblue järjestelmissä merkistä riippumatta esiintyy paljon teknisiä ongelmia, niin minusta on aika valskia laittaa sellaisen järjestelmän taakse tietokoneohjattuna asetus joka estää auton käynnistämisen. Mahtava ihmetellä jossain jumalan selän taakana korvessa sen rottelon kanssa, joka ei suostu käynnistymään siksi että joku käytännön kannalta merkityksetön järjestelmä ei toimi. Siksi rajoittaisin ennemmin tehoa, jolloin autolla pääsee aina kotiin tai korjaamolle, mikäli tuollainen epävarma järjestelmä pettää. Tehon alennus kuitenkin käytännössä pakottaa täyttämään adblue säiliön, mikäli kyseessä on käyttäjäperäinen ongelma. Eli jos se uusi auto tiputtaa tehot vaikka 200hv -> 50hv, niin kyllähän sitä jokainen suuntaa lähimmälle asemalle täyttämään kusipöntön. Mutta sillä kuitenkin pääsee pois metsästä, töihin tai mihin nyt on menossa vaikka heppoja ei olisi 50 enempää, eli auto ei jätä pulaan vaikka tuollainen joutavan päiväinen järjestelmä pettäisi.

Eipä siinä mitään jos sitä kusta nyt pitää päästöjen takia sinne laittaa, mutta niin pitkään kun nuo järjestelmät ovat teknisesti epävarmoja, niin en ainakaan itse laittaisi tietokoneohjattuna autoa kokonaan seis sellaisen takia. En toki tiedä että miten ne noissa toimii, eli onko vain anturi tankissa vai mistä se tuon tunnistelee ja estää käynnistymisen. Ainakin raskaissa saattaa herjata tehonalennuksia vaikka tankki olisi täynnä, eli niissä se ottaa sen jostain muualta.

Ja tuo kusi on tosiaan herkkää tavaraa jäätymään, joten sitä ei välttämättä saa pistoolista silloin kun sitä tarvitsisi. Nuo vanhemmat vehkeet ei edes syö ainetta pakkasella, koska säiliössä oleva tavarakin jäätyy. Niiden kanssa on vähemmän ongelmia, mutta uusissa on ilmeisesti joku lämmiti, kun kusi hupenee myös kovilla pakkasilla. Siinäpä sitä on sitten välillä ihmettelemistä, kun pohjoisessa saattaa olla viikko tolkulla mittarit jäässä, että mistäs sitä ainetta nyt saa. Myyhän ne toki huoltamoilla sitä myös kannussa, mutta eipä sitäkään aina saa.

Eli sitä en kiellä, etteikö olisi peiliin katsomisen paikka ja etteikö sietäisi jäädäkkin välille, jos kusen loppumisesta varoitetaan reilusti etukäteen ja silti se loppuu. Olen vain huolissani siitä, että miten käy jos tuollainen epävarma järjestelmä pettää ja auto jää sen takia välille. Minusta sellainen systeemi on järjen köyhyyttä, koska tuolla järjestelmällä ei ole mitään tekemistä auton varsinaisen toiminnan kanssa. Se sama auto toimisi aivan täysin ilman noita järjestelmiä ja tuo on vain keino rajoittaa päästöjä, joten miksi sellaisen järjestelmän takia pitää estää auton käynnistäminen kokonaan. Siihen olisi kuitenkin muitakin keinoja millä saadaan ihmiset käyttämään sitä kusta. Vai osaako joku perustella järkevästi miksi tuo auton käynnistämisen estäminen olisi parempi kuin tehon rajoittaminen?

Ajatellaan nyt tilanne, jossa ostat auton ja tuo järjestelmä pettää kotipihaan. Onko se jonkun mielestä parempi, että siihen pitää soittaa hinuri viemään autoa korjaamolle, jossa sitten rassataan tuollaista jokseenkin turhaa järjestelmää kuntoon. Vai olisiko mukavampi ajella se auto itse sinne korjaamolle. Jos tuo systeemi on hyvä, niin pitäisikö samalla estää auton käynnistäminen jos lasinpesuneste loppuu tai polttimo palaa? Autohan on edelleen käyttökelpoinen, mutta onhan se turvallisuuteen vaikuttava tekijä jos tuolla ajellaan likaisella lasilla tai yksisilmäisenä. Miten lie kenenkin logiikka menee, mutta minä en ainakaan haluaisi omaan autoon tuollaisia systeemejä. Sen vielä hyväksyisin, jos tuo olisi edes yhtä toimintavarma kuin joku polttoainejärjestelmä, jolloin 99% tapauksista olisi käyttäjäperäisiä. Ainakaan raskaassa kalustossa näin ei ole, vaan 99% johtuu teknisistä ongelmista tuon järjestelmän kanssa.

Eli kertauksena jos nyt vielä on jollain ongelmia ymmärtää mitä ajan takaa. Minusta tehonalennus olisi pienempi riesa kuin moottorin käynnistämisen estäminen, jos adblue järjestelmä särkyy. Silloin sillä pääsisi pois korvesta ja korjaamolle. Siksi se pitäisi järjestää myös henkilöautoihin, koska nuo järjestelmät on ainakin raskaassa kalustossa olleet herkkiä särkymään. Ja minusta se ei ole myöskään peiliin katsomisen paikka, jos joku turha järjestelmä särkyy ja jään sen takia välille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 25.08.2019 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kun valo syttyy, niin autollahan pystyy ajamaan vielä 2000-3000 km. Eiköhän tuossa kohtaa pysty jo sellainen, jolle ajokortti on myönnetty, poikkeamaan ihan missä tahansa King Kongissa vaikka, että saa kusta kannuun. Ei pitäisi olla ylivoimainen este kenellekkään. Ja tuo järjestelmähän on kaikkea muuta, kuin turha.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10082
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 25.08.2019 23:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vituttas se shopperiaki kun ois AdBluet tankissa ja varatonkka kontissa, mutta et pääse pois metästä esim. anturivian vuoksi.
Toivottavasti ei ite tuommoseen tilanteeseen joudu. No aika näyttää.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 154, 155, 156 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 155 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com