OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 158, 159, 160 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5145
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 23.10.2019 20:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jbear kirjoitti:
euroshopperi kirjoitti:
No HDJ 80 on kasvanut HJ 200:een ja voi sanoa,ettei se nyt ainakaan takapakkia ole mennyt yhtään. Kokemusta siis 80, 100 ja 200 malleista ja kaikkiaollut useampi, kuin yksi.


eikö mielestäsi nuissa ole menty liikaa kalliiseen luxukseen ja annettu käyttö ominaisuuksien heiketä.

Missä ne käyttöominaisuudet ovat heikenneet?

Päinvastoin, kokoajan on tullut lisää tekniikka avustamaan maastoa. Se heikkeneminen näkyy ainoastaan rahapussissa. Aina on ollut niin, että n. 10-20 käyttövuoden ja 200-400 tkm jälkeen alkaa tavallinen kansa löytämään ne käyttöominaisuudet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5519

LähetäLähetetty: 23.10.2019 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Jbear kirjoitti:
euroshopperi kirjoitti:
No HDJ 80 on kasvanut HJ 200:een ja voi sanoa,ettei se nyt ainakaan takapakkia ole mennyt yhtään. Kokemusta siis 80, 100 ja 200 malleista ja kaikkiaollut useampi, kuin yksi.


eikö mielestäsi nuissa ole menty liikaa kalliiseen luxukseen ja annettu käyttö ominaisuuksien heiketä.

Missä ne käyttöominaisuudet ovat heikenneet?

Päinvastoin, kokoajan on tullut lisää tekniikka avustamaan maastoa. Se heikkeneminen näkyy ainoastaan rahapussissa. Aina on ollut niin, että n. 10-20 käyttövuoden ja 200-400 tkm jälkeen alkaa tavallinen kansa löytämään ne käyttöominaisuudet.


No eihän se koskaan kyllä mikään kansan auto ole ollu, mutta milloin meee likaa turhan puolelle. Jotenkin näyttää että enää ei mennä käytännöllisyys edellä.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 23.10.2019 23:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toisaalta noissa uusissa on yleensä esimerkiksi ajettavuus aivan toista luokkaa kuin vanhoissa. Ei sekään enää nykypäivänä ole kovin käytännöllistä että autolla joutuu ajamaan peltorit päässä ja ajettavuus on luokkaa zetori. Noilla uusilla tempaisee hymyssä suin Helsingistä Utsjoelle, nauttii matkasta ja pääsee pidemmälle mihin kuskilla riittää kantti kokeilla. Ehkä sitä kulkupuoltakin joku joskus puolimiljoona ajettuna kokeilee, mutta tuoreemman kamppeen kanssa harva tohtii kokeilla äärirajoja vaikka olisi millainen kampe alla, jos hintalappu on kuitenkin lähellä 100k€. Onhan ne nykyään vähän muovisia ulkoa ja mukana on paljon särkyvää sähköhörpäkettä. Mutta onko esimerkiksi rikkinäinen ilmastointi välttämättä yhtään huonompi kuin ei ilmastointia ollenkaan? Eipä nuo vanhat rytkytkään usein mitään kedon kauneimpia kukkia ole, joten siinä vaiheessa kun vehkeistä uskaltaa hakea rajoja, niin tuskimpa tuo haittaa jos joku muovi vähän repsottaa.

Sitä en kyllä kiellä etteikö niistä saisi käytännöllisempiäkin tehtyä, mutta se ei ehkä vetoa suureen yleisöön. Onneksi noista saa varusteltua itse käytännöllisempiä jos haluaa.

Mutta esimerkiksi neljä tuoreinta hilux sukupolvea ajaneena voisin väittää että onhan tuo uusin aivan ylivoimainen ykkönen. En ole testannut top gearin malliin vieläkö se kestää polttaa, hukuttaa mereen ja räjäyttää kerrostalon mukana, mutta on se ylivertainen ajaa ja matkustaa. Näkisin että esimerkiksi ajettavuus on autossa jokseenkin tärkeä ja tarkoituksenmukainen ominaisuus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 24.10.2019 00:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä mä olen niillä ajellut, niin että joutunu vähän maalipintaa kursimaan ja pellejä oikomaan joskus. Peltoon upotettu ym. HJ 200:lla oli ylväs tunne, kun ajeli 213 km/h taulussa Autobahnia ja auto meni kuin juna. Alusta söi kaikki töyssyt ja nypyt, mitä enemmän vauhtia. Alustaa sai nostettua 70 mm, tai laskettua 30 mm. Tai siis se työnsi pyöriä alas se 70 mm ja maavara oikeasti lisääntyi. HJ 61:llä nousi lähinnä vain tukka enemmän pystyy, kun satasen yli meni.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5519

LähetäLähetetty: 04.11.2019 00:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässäkin ois enemmän ideaa vanhasta defestä ku tossa uudessa blingblingissä.
Kaikki on yksinkertaisen käytännöllistä. Design on funktionaalista ilman mitään ylimäärästä. Jos jotain haluaa lisätä niin tilaa on tarpeeksi.

https://www.youtube.com/watch?v=7yIChwMkpQ8
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 30.11.2019 12:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jbear kirjoitti:
Tässäkin ois enemmän ideaa vanhasta defestä ku tossa uudessa blingblingissä.
Kaikki on yksinkertaisen käytännöllistä. Design on funktionaalista ilman mitään ylimäärästä. Jos jotain haluaa lisätä niin tilaa on tarpeeksi.

https://www.youtube.com/watch?v=7yIChwMkpQ8
https://www.is.fi/autot/art-2000006325425.html
Aika kovaksi jäi tuo hinta mutta muuten olisi ihan passeli meikäläisen käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 30.11.2019 19:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kui ma jotenkin osaan ennustaa, että jahka nuo perinteiset polttomoottorit on vihervasemmiston toimesta manattu keinolla jos toisella käyttökieltoon, alkaa bensan hinta verrattuna tuleviin Carunan siirtohintoihin aiheuttamaan muisteloita menneistä, kuinka ihanan halpaa oli ajella Jeepillä joka vei vain 30lt/100km Very Happy Very Happy

Siinä sitten mietitään, että lataisiko autoa pistorasiasta mahtisuoritukseen, jopa 200km jahtireisuun vai hankkisiko(tilaisiko yhteistoimitettuna kotiovelle) jotain lihalta näyttävää kasvisruokaa kaupasta Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pikkuhornet
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Maa 2008
Viestejä: 2524

LähetäLähetetty: 02.12.2019 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sitten pidemmälle jahtireissulle peräkärryyn agrikaatti ja bensakannuja runsaasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5519

LähetäLähetetty: 02.12.2019 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pikkuhornet kirjoitti:
Sitten pidemmälle jahtireissulle peräkärryyn agrikaatti ja bensakannuja runsaasti.


Piptemmät jahtireissut voi sitten tehä sillä museo verotetulla 80 luvun defellä. Saapahan sitäkin ulkoilutettua kerran vuoteen.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Putukiffeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2009
Viestejä: 1636
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 04.12.2019 16:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko palstalaisilla kokemusta tuosta Nissanilla käytössä olevasta rellun 2.0dci moottorista ja etenkin sen kestävyydestä?

Omassa on 180tkm mittarissa ja mitään vikaa tai oiretta ei siis ole, mutta vuoden aikana jarruihin, pyöränlaakereihin, vetoniveleen ja vuosihuoltoon sijoitetut 2000€ pistävät miettimään josko laittaisi työsuhdeauton. Ei sillä että työsuhdeauto halpa olisi, mutta eipä tarvisi vanhojen vehkeiden kanssa tuhrata.

Saako tässä siis valmistautua suutin ja kaksoimassavauhtipyöräjumppaan vai jotain muuta?
_________________
Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 05.12.2019 11:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paljonko kustantaa työsuhdeauto kuukaudessa? Sen verran kärsii laittaa rahaa korjauksiin omassa autossa. Polttoaineet joutuu ilmeisesti maksamaan edelleen itse. Tuskin sitä suoraan lisäpalkkanakaan saa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11227
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 05.12.2019 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Paljonko kustantaa työsuhdeauto kuukaudessa? Sen verran kärsii laittaa rahaa korjauksiin omassa autossa. Polttoaineet joutuu ilmeisesti maksamaan edelleen itse. Tuskin sitä suoraan lisäpalkkanakaan saa.

Riippuu aivan työnantajan tarjoamasta diilistä. Jos itselle kertyvä nettokustannus on auton verotusarvo kuukaudessa, ajaa kohtuullisen paljon eikä km-korvattavaa ajoa juuri tule, on työsuhdeauto varsin hyvä. Itsellä verotusarvo vähennetttiin bruttopalkasta, l. nettovaikutus verotusarvon verran, ja kilsoja kertyi n.35 000km/a niin omalla käytetyllä olisi selvinnyt korkeintaan yhtä edullisesti.
Jos työsuhdeauton saa "palkan päälle" on etu vielä suurempi, l. nettovaikutus on verotusarvosta maksettava vero, mutta mahdollisten km-korvausten vaikutus pitää vielä huomioida. Työnantajan tarjoama diili voi mennä myös sitten että palkasta vähennetään todellinen leasingvuokra kokonaan tai osittain, tällöin kannattavuus on paljon tapauskohtaisempi ja vaikeampi arvioida.

Esimerkinomaisesti 2014 485e/kk verotusarvoisen Passatin todellinen leasingvuokra oli n. 800e/kk (35000km/a), 2017 765e/kk verotusarvolla A4:n 1100e/kk (40 000km/a).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 05.12.2019 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monella firmalla on vain nykyään aika haastavat päästörajat työsuhdeautoihin ja niihin rajoihin on vaikeaa saada mahtumaan semmoista autoa että etenemään pääsee edes jollain tavalla. Tälle jahtikaudelle tullut taas useamman kerran eteen tilanne että ei tarvi mennä jahtimaille ilman maasturia. Viimeisin lintujahtikin meni reisille kun valtionmaille johtavat metsäautotiet on tukossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11227
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 05.12.2019 12:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Monella firmalla on vain nykyään aika haastavat päästörajat työsuhdeautoihin ja niihin rajoihin on vaikeaa saada mahtumaan semmoista autoa että etenemään pääsee edes jollain tavalla. Tälle jahtikaudelle tullut taas useamman kerran eteen tilanne että ei tarvi mennä jahtimaille ilman maasturia. Viimeisin lintujahtikin meni reisille kun valtionmaille johtavat metsäautotiet on tukossa.

Nelivetoisesta maasturista haaveilu saattaa todellakin siinä tilanteessa jäädä. Uusi Vitara, Subaru, Outlander tai RAV4 hybridinä kenties? Ja onhan kalliimmissa peleissä sitten phev-katumaastureita kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Putukiffeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2009
Viestejä: 1636
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 05.12.2019 12:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Monella firmalla on vain nykyään aika haastavat päästörajat työsuhdeautoihin ja niihin rajoihin on vaikeaa saada mahtumaan semmoista autoa että etenemään pääsee edes jollain tavalla. Tälle jahtikaudelle tullut taas useamman kerran eteen tilanne että ei tarvi mennä jahtimaille ilman maasturia. Viimeisin lintujahtikin meni reisille kun valtionmaille johtavat metsäautotiet on tukossa.


RAV4 Hybrid olisi oma valintani juurikin tuosta syystä ja vielä kun firma tukee vähäpäästöisen hankintaa, ei valinta ole vaikea.
_________________
Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 158, 159, 160 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 159 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com