OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 163, 164, 165 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 27.04.2020 23:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo bensankulutus muuten on oikea, joka siinä näytössä ilmenee. Jo edellinen malli näytti täsmälleen oikean luvun. Pari kertaa tarkistin ja sen jälkeen olen vain luottanut näyttöön. Vakionopeussäädintä jos käyttää, niin saa melkein unohtaa sen WLTP kulutuksen kokonaan. Sähkö avustaa ylämäessäkin, jos ei vahingossakaan kiihdytä yhtään. Hetken kestää, kun oppii seuraamaan sitä sähköavustusta. Samoin liikkeelle lähtö syö kakkua tajuttomasti, jos polttis käynnistyy jatkuvasti. Tuo onkin liian herkkä siinä lähdössä. Kaupunkiajelut sujuu helposti 5 L/100 lukemilla. Motarin marssivauhti on 105 km/h. Muutoin 55,65,75 ja 85 mittariin, niin peltipoliisi ei sätkyttele. 86 mittarissa, niin välähtää jo. Eli nopeusmittari näyttää petollisesti melkein oikein.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 28.04.2020 07:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tuttu laittoi myös viikko sitten ja se vasta opettelee hybridiajoa.

Mitä siinä on opettelemista?
Laittaa pykälän päälle ja antaa mennä. Oikean jalan jalkaterällä säännöstellään haluttu vauhti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6245
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 28.04.2020 08:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En minä ymmärrä miten euroshopperin auto tuollaisilla luvuilla liikkuu. Esim. vakionopeudella maantiellä mulla kulutus on tasavauhdissa yli 7. Ja vakionopeutta maantiellä nyt ei voi kovin monella tapaa ajaa.

Onko sulla nyt varmasti uudemman mallin RAV4 nelivetona? Kun tuntuu ettei meillä voi olla samat autot. Onneksi autoetuun kuuluu polttoaineet, mutta hiemanhan se harmittaa jos joka bensa-asemalle pitää pysähtyä.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5080
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 28.04.2020 08:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
En minä ymmärrä miten euroshopperin auto tuollaisilla luvuilla liikkuu. Onko sulla nyt varmasti uudemman mallin RAV4 nelivetona?



Mulla oli vuoden 2019 malli tammi-maaliskuun ajossa ja ajoin yhteensä noin 12tkm. Koko ajan keskikulutus 6.4L. Kertaakaan en päässyt seiskalla alkaviin lukuihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 28.04.2020 08:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
No vähällä menee euroshopperin auto. Mulla eka täystankillinen hupeni 8,6 litra/100km vauhtia laskettuna bensamittarin mukaan. Edelleen tuo auton oma kulutusmittarikin yli 8 litraa näyttää keskikulutuksena.

Edellinen auto oli nelikkodieselskoda ja se samassa ajelussa meni seittemän pintaan ja ajelen normaaliin liikennevirtavauhtia.

Ajotavoilla ja -matkoilla on suuri merkitys, ja vaikuttaa myös autoyksilö, renkaat yms. varsinkin vanhemmiten. Itsellä saman perustekniikan Golf Alltrack vei tankkauksista laskettuan 6,4l/100km, B9 A4 avant 2.0tdi 140kW quattro kulki 5,5l/100km. Audin kanssa tuli maantieajoa suhteessa enemmän ja webaston käyttöä ajomäärään nähden vähemmän. Audin kanssa pääsin 70km matkan konttorilta kotiin tietokoneen mukaan parhaimmillaan 3,8l/100km, tarkoittaa että todellisuudessa mentiin EU-arvojen maantiekulutuksella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
setteriforever
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2015
Viestejä: 1428

LähetäLähetetty: 28.04.2020 09:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En lukenut koko ketjua, mutta Jeeppejä on ollut vuodesta 1989. Ensimmäiset kaksi olivat Jeepin Wranglereita jotka ostin uutena ja toin mukanani jenkkilästä. Toinen oli meillä muistaakseni vuoteen 2010. ja sain siitä silti enemmän kuin maksoin niistä USA:ssa. Tämä autoverotus on .....
Niiden rinnalla ja jälkeen on ollut sitten cherokeeta, grand cehorkeita, jne ja nyt GC:n rinnalla lantikan discovery joka oli ihan harhalaukaus...

Noista sähköautoista sen verran, että jos on käynyt Kongossa (minä olen) jossa niitä akkujen raaka-aineita kaivetaan ylös, ei varmasti ympäristö/inhimillisyyssyistä osta mitään "sähköautoa". Sen verran vihreä minäkin olen. Jokaisen sähkökiimaisen , vihreän, "luontoystävällisen" elämän puolestapuhujan kannattaisi käydä paikan päällä. Siinä voisi Punavuoren ekohipin pää kääntyä....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5080
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 28.04.2020 09:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

setteriforever kirjoitti:

Noista sähköautoista sen verran, että jos on käynyt Kongossa (minä olen) jossa niitä akkujen raaka-aineita kaivetaan ylös, ei varmasti ympäristö/inhimillisyyssyistä osta mitään "sähköautoa". Sen verran vihreä minäkin olen. Jokaisen sähkökiimaisen , vihreän, "luontoystävällisen" elämän puolestapuhujan kannattaisi käydä paikan päällä. Siinä voisi Punavuoren ekohipin pää kääntyä....


Onko Kongolaisen elämä tai luonto on tärkeämpi kuin Kiinalaisen tai Intialaisen lapsityöläisen joka asuu kaatopaikalla ja tekee t-paitoja tai halpatuotteita Alibabaan myyntiin? Niitä kuitenkin saa ostaa vai?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 28.04.2020 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
En minä ymmärrä miten euroshopperin auto tuollaisilla luvuilla liikkuu. Esim. vakionopeudella maantiellä mulla kulutus on tasavauhdissa yli 7. Ja vakionopeutta maantiellä nyt ei voi kovin monella tapaa ajaa.

Onko sulla nyt varmasti uudemman mallin RAV4 nelivetona? Kun tuntuu ettei meillä voi olla samat autot. Onneksi autoetuun kuuluu polttoaineet, mutta hiemanhan se harmittaa jos joka bensa-asemalle pitää pysähtyä.


Premiumia ei saa kuin nelivetona. Ei ole tainnut montaa tankillista ollut, että olisi yli 6 L kulutukseen päätynyt. Sitä vain oppii ajamaan. Ilmastointi ei olepäällä, kuin tarpeeseen ja kun seuraa ajoa, niin sähkömoottorin käytökseen tottuu. Kesärenkaat on Dunlopin Grandtrek PT30, jotka on hyvät. Monella on alkuun ollut 7 L kulutuksia, mutta on sitten rauhoittunut ajon edetessä. Renkaat on 225/60-18”. Monet aloitta Bridgestone Alenzoilla ja alkuun ollut kova kulutus. Ajoprofiili vaikutta paljonkin. Mulla on motarit pääsääntöisesti 100:sen rajoituksella olevia ja niilläkin kyllä kulutus pysyy alle 6 L.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 28.04.2020 11:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Ilmastointi ei olepäällä, kuin tarpeeseen ja kun seuraa ajoa, niin sähkömoottorin käytökseen tottuu

Ilmastoinnin kompura ei pyöri kuin selvästi lämmön puolella ( ~+4 astetta ja yli) ja silloin sille alkaa olla tarve olemaan > mitä tuota sitten erikseen katkomaan pois päältä? Ja miten sitä ajoa pitää seurata sähkömoottorin suhteen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ea
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2011
Viestejä: 209

LähetäLähetetty: 28.04.2020 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Lainaus:
Ilmastointi ei olepäällä, kuin tarpeeseen ja kun seuraa ajoa, niin sähkömoottorin käytökseen tottuu

Ilmastoinnin kompura ei pyöri kuin selvästi lämmön puolella ( ~+4 astetta ja yli) ja silloin sille alkaa olla tarve olemaan > mitä tuota sitten erikseen katkomaan pois päältä? Ja miten sitä ajoa pitää seurata sähkömoottorin suhteen?


Osassa hybridejä:
Iilmastointijärjestelmä käyttää ajoakun sähköä sisätilojen lämmitykseen ja
jäähdytykseen

Eli kuluttaa sähköä oli kylmä tai kuuma. Perinteinen polttomoottorin
pyörittämän kompuran tarvitsema noin 10 hp kuluu akulta. Vähän mutkia
oikoen Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 28.04.2020 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja jos ilmastoinnin kytkee pois päältä, auto ei lämpene?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 28.04.2020 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sähkömoottori avustaa ylämäessä, mutta jos alat kiihdyttämään, niin kulutus nousee moninkertaiseksi ja taitaa samalla siirtyä latauksen puolelle osa tehosta. Vähän samaan tapaan, kuin ennakoivassa jarrutuksessa. Pienestä ennakoinnista on kyse, kun se lataa hyvinkin takaisin. Mutta jos aina polkaisee myöhään, niin jarrupaloille menee energiat. Moottorihan pyrkii lataamaan aina parhaalla hyötysuhteella, eli 41% hyötysuhde vastaaDieselin kulutusta. Sähkömoottori on täysin tunteeton teho/vääntökäyrälle, mutta polttomoottorissa teho karkaa kaasupaineina pakoputkesta hyödyn laskiessa. Tuota lataustyöskentelyä oppii seuraamaan kulutusmittareista reaaliajassa. No ajellaan nyt muutama 100 000 km hybrideillä, niin ymmärrätte paremmin. Enkä minäkään kyllä ajele jonon ensimmäisenä koskaan. Ensimmäinen pidempi reissu Hki-Vaasa suurinpiirtein oli emännällä auto. 800 kilometriä maanteitä ja kun tuli takaisin kulutus näytti 5,3 L/100 km. Tuolloin tarkastin mittarin ensimmäisen kerran ja ihmettelin, kuinka tuo voi emännän jäljiltä pitää paikkansa. Eli uudella RAV4 hybridillä lähti 1 L tasan pois edelliseen malliin verrattuna. Teho nousi 197 hp => 222 hp samalla.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 28.04.2020 12:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
No ajellaan nyt muutama 100 000 km hybrideillä, niin ymmärrätte paremmin.

Kunhan et vain palellu ennen sitä, että täällä ymmärretään Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 28.04.2020 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

V70 meni 6.7L/100km kun vedin 500km yhtä kyytii. Ei tarvinnu ylämäes sähköö eikä työntäjiä. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 28.04.2020 12:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaan on se metsästys sen verran kallis harrastus, ettei sillä ole vtunkaan väliä noilla hybridien desilitrojen kulutuseroille kellekään. Eikä niillä maailmakaan pelastu mihinkään.
Ilkeämielinen voisi pohtia minkä takia niistä jaksetaan kouhkata, mutta enpä viitsi.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 163, 164, 165 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 164 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com