OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 169, 170, 171 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 09.08.2020 07:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuottaa saksasta pakettiautoksi rekisteröitynä niin etsivät sen puolesta ja todennäköisesti saa ruosteettoman ja vähemmän ajetun version. Ja eikö silloin jää verotkin pienemmiksi niin auton hintakin pysyy kurissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 09.08.2020 08:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on vaihtoehto. Mutta mitäs sitten jos tarvitseekin saada 5 paikkaiseksi. Se tässä on mielessä, että nyt ikää on se rapea 30 ja koulut on lopulta käyty ja työelämään päästy pysyvästi. Nyt menisi kaksipaikkainen paku aivan hyvin, mutta on tässä riski olemassa että 5 vuoden sisään pitäisi sopia myös jälkikasvua kyytiin. Sittenhän tuossa joutuu maksamaan kohtalaisen ison veron jos alkujaan pakuksi rekisteröity muutetaan henkilöautoksi. Voihan se tehdä noinkin, mutta silloin pitää kyllä budjetoida se muutoksen hinta mukaan budjettiin. Ja miten vaikuttaa jälleenmyyntiarvoon jos joutuu maksamaan ison veron muutoksesta?

Muutenkin tuo saksasta tuonti on vähän kysymysmerkki. Pitäisi olla vara tuoda oikeasti jo tuore laite että kannattaa. Muuten kovin epävarmaa miten on todellisuudessa pidetty ja huollettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 09.08.2020 08:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://m.mobile.de/auto-inserat/toyota-land-cruiser-2-8-d-4d-automatik-executive-kirrweiler/305317116.html?ref=eyeCatcher&eyecatcher=1

Kyllä saksasta saa hienoja autoja kohtuullisella budjetilla. Hinta vaan tuplaantuu näillä suomen autoveroilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hanzzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2005
Viestejä: 732
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 09.08.2020 08:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika pitkälle sama tilanne oli ku Valtolla vähä aikaa sitte. Valittiin cruiseri, ainoo vaihtoehto loppupeleissä.

Meillä oli Isuzu dmax double cappi mutta sen muuttaminen 5 paikkaseksi ois maksanu ihan älyttömästi nii myytiin se pois ja vanhempi cruiseri tilalle. Ja lastenpenkkejä on turha yrittää sovittaa lava-autoihin, niitä selkä menosuuntaan malleja.

Ei oo kaduttanut, kaikki onnistuu tuolla autolla mitä tarvii. Perushuollot tehty ja jotain kuluvaa osaa vaihettu. Iso auto niin kyllä alustaan saa aina jotain osaa vaihtaa jos rymyää sorateillä. Tämän saa tarvittaessa muutettua pakettiautoksi, se on plussaa ku lasten kuljetustarve vähenee joskus. Syö enempi ja hiukka kalliimpi pitää mutta ei ollu muuta oikeeta vaihtoehtoo meille ku ei rasvakäsiä asu talossa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 09.08.2020 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
https://m.mobile.de/auto-inserat/toyota-land-cruiser-2-8-d-4d-automatik-executive-kirrweiler/305317116.html?ref=eyeCatcher&eyecatcher=1

Kyllä saksasta saa hienoja autoja kohtuullisella budjetilla. Hinta vaan tuplaantuu näillä suomen autoveroilla.
Kato vastaavan ikäisiä kuin Suomesta. Totta se hinta pomppaa jos uudempia alkaa kuolaamaan. 03-06 vuosimallia löytyy vähän ajettuna pieneen hintaan. Ja jos mukulaa alkaa pukkaamaan ihan päntiönään niin joudut jokatapauksessa laittaamaan semmoisen auton jolla perhe kulkee erikseen. Land cruiserissa on loppupeleissä aika vähän tilaa jos koira/koirat haukkaa kontin itselleen. Halvemmaksi tulee hommata joku kohtuu hintainen perhepirssi toiseksi kulkineeksi. Kyllä tuli meilläkin iltatähdelle hintaa kun kaikki piti laittaa uusiksi ja vieläkin harmittaa kun cruiserin hävitin. Toki taas palkka juoksee ja jos juoksu jatkuu niin kyllähän se saattaa alkaa katse harhailemaan koeajan jälkeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hanzzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2005
Viestejä: 732
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 09.08.2020 12:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, pari koiraa kontissa nii pitemmälle reissulle kuomukärry perään. Mahtuu tavarat. Parin kersan kans menee vielä, sen jälkeen varmaan pitäs laittaa muu vaunu..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 09.08.2020 13:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2 menee hyvin ja kolmannesta jos emäntä alkaa vihjailemaan niin kannattaa sanoa että heti luovutat rakennusainesta käyttöön kun se hommaa ensin oman perheauton.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 09.08.2020 15:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt ei ole yhtään, saa nähdä tuleekokaan. Jos tulee, niin yhtä voidaan harkita, kaksi on ehdoton maksimi. Jos kolmatta edes suunnittelee, niin katselkoon eri osoitteen ja ukon. Ei tässä mitään jääkiekkojoukkuetta ole tarkoitus oman talon tenavista kasata. Kolme mukulaa, niin joutuu jo katselemaan niin ison talonkin, ettei riitä minulla rahat. Toki jos emäntä kolminkertaistaa oman palkkansa, niin harkitaan sitten.

Kuomukärry on jo pihassa ja juuri noin olen suunnitellut. Nyt menisi kaikki romut autossa. Jos lapsia tulee, niin pari kolme koiraa sopii konttiin, toki kolmas on jo tiukassa cruiserissakin. Mutta on se sen verran isompi kontti että menee siellä kolme jos pienemmissäkin kulkee kaksi. Toki edellyttää että jokainen ei tarvitse omaa boksia vaan kulkevat kontissa yhtenä porukkana. Sen myös saavat tehdä tai tulee lähtö saunan taa sillä joka ei tuohon järjestelyyn sopeudu. Jos lapsia tulee, niin takapenkille mahtuu pari ja tavarat saa kärryyn. Jahtiin taas ei lähde koko kattas mukaan kerralla, joten taas on tavaroille tilaa takapenkillä, kun päästään koko katraana ensin kohteeseen.

Olen vahvasti skeptinen noihin saksan tuonteihin. Joo löytäähän sitä netistä mantereelta autoja joilla on ikää +15 vuotta ja ajettu 150tkm. Mutta kovasti epäilen että noinkohan pitää paikkansa ellei ole seissyt 5 vuotta kolarikorjaamossa. Se hyvin pidetty noilla kilometreillä ja tuolla iällä on aika haavekuva. Toki siellä matkat on lyhyitä ja ajoa tulee vähemmän. Mutta onko se sitten yhtään parempi kuin tuplasti enemmän ajettu, jos koneella on käyttötunteja jopa enemmän. Kuinka paljon enemmän rasittaa konetta ja voimansiirtoa jatkuva ruuhkissa nytkäyttely ja lyhyt pätkäajo vs normaali reipas maantieajo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 09.08.2020 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=305266010&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelId=19&maxMileage=200000&minFirstRegistrationDate=2003&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&searchId=3b53993d-8d31-a11d-fe7e-da7304f687d2

Tuo saattaisi pysyä siinä parin kympin budjetissa. Kopsakan näköinen laite. Toki rahaa palaa kun asentaa webastot ja muut talvivarusteet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 09.08.2020 16:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/11320184

Toisaalta tuohon saksan esimerkkiin kaikki kulut päälle, niin ollaankin jo tämän hinnoissa. Eli onko siitä loppujen lopuksi hyötyä haalata autoa sieltä? Suomesta ostaessa on helpompi kysellä lisätietoja, pyytää vaikka lähempänä asuvaa kaveria kokeilemaan eikä ole kummoinen homma käydä itse kokeilemassa ja ihmettelemässä olipa missä päin suomea tahansa. Luotan omaan arviointikykyyn aika paljon enemmän kuin tuntemattomaan tuontiyrittäjään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 09.08.2020 19:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kylläpä saksasta saa taas tuommoisen perusvarusteisen paljon halvemmalla. Tuohon suomiautoon kun alat lisäämään nuo metsästäjää kiinnostavat varusteet niin 2-3 tonttua menee heti rahaa lisää ja puuttuu vielä palikkaa. Pitää verrata samanlaista lisäinvestointia vaativaa autoa keskenään. Ite laitoin aikanaan kesä ja talvirenkaat sekä alustan korotuksen iskareilla sun muilla hilppeilla ja panssaria sun muuta pienempää niin 5000 tonnia meni että heilahti ja ei vielä vinssistä ollut tietoakaan.

Toistetaan vielä että vertaa vastaavien hintoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hanzzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2005
Viestejä: 732
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 09.08.2020 22:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minäki selasin ahkeraan saksanautoja. Tulin siihen tulokseen että jos siellä asuva tutuntuttu olis löytäny sopivan niin olisin ostanu sieltä. Vaan eipä sitä ihan heti tullu sieltäkään vastaan. Sit sattu tuo suomivehjes kohalle ja siinä oli kaikki valmiina. Toki voi joutua vähän aikaa venaamaan. Mutta oli ihan kiva soittaa entiselle omistajalle ja jutella autosta, en tiedä olisko saksaksi taipunu. Ja laskeskelin myös että ei loppupeleissä jääny paljoo eroo ku laittelee pakolliset pohjolan varusteet. En tarvi vinssejä, enkä korotuksia, vielä.. 😁
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11224
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 09.08.2020 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos on valmiiksi rakennettu auto niin maahantuontikatsastus voi olla tavallista vaikeampi? Kuvittelisin että muutoksista joutuu esittämään todistukset uudelleen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2969

LähetäLähetetty: 10.08.2020 00:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.auto-saksasta.fi/hinnasto-pg-5.html

Tuolta jos katsoo esimerkiksi hintoja. Hinnat alkaen maahan tuotuna 1800€, maasturissa vähän enemmän, rahti voi olla muutenkin isompi ja välittäjälle voi kertyä enemmän kilometrejä, eli herkästi mennään yli 2000€. Voi myös hakea itse, mutta lennot saksaan, tarvittavat majoitukset ym, niin rahaa palaa siinäkin. Entisenä maailmaa kiertäneenä ammattiautoilijana en todellakaan pidä tuollaista minään lomamatkana, että lennetään johonkin keskieurooppaan ja pudotellaan muutama päivä yhtä soiroa kotia kohti. Hintaerokin on loppuunsa sen verran olematon, että halvimmaksi tulee jos annan muiden kiikuttaa sen tötterön suomeen ja käytän itse sen pari päivää ajamalla vaikka sitä rekkaa suomessa. Tienaan siinä viikonlopussa sen 500€ käteen, enkä joudu maksamaan lentoja ja majoituksia. Ja rahoitusta olisi kuitenkin pakko ottaa, kun yllätys yllätys vasta opiskelut päätökseen saaneella ei ole sitä 20 000 tilillä, vaan rahaa lainalla pitäisi mennä. Rahoituksella saa auton vakuudeksi, jolloin korko on edullisempi kuin vakuudettomassa, mutta rahoitus vaatisi tuon tonnin lisäpalvelun.

Siihen sitten toiset vanteet ja renkaat talveksi, webasto ja lokilämppäri sisähaaralla ja akkulaturilla yli pari tonnia. Nuo kuitenkin monesta suomessa tarjolla olevasta jo löytyy. Eli on kerätty karkeasti 6000€ lisäkuluja plus noin 4500€ veroja. Eli ostohinta saksassa + karkeasti kymppi päälle. Ja vielä ei olla huomioitu sitä, että suomessa pääset itse näkemään auton, kokeilemaan ja potkimaan renkaita. Se on aina enemmän tai vähemmän ympäripyöreää kun oudon ihmisen kanssa asioi. Jonkun mielestä joku auto voi olla siisti 200tkm ajetuksi 15 vuotta vanhaksi maasturiksi. Minusta se taas ei välttämättä ole ollenkaan siisti. Eri asia jos olisin ostamassa juuri sitä max 3 vuotta vanhaa ja 50tkm ajettua. Koulutettu apina osaa todeta onko pelleissä pahasti jälkiä tai onko jotain selviä rispaumia. Noin uuteen autoon ei ole ehditty edes ajaa niin paljoa että jos yksikään leima löytyy huoltokirjasta, niin peli ei ole menetetty. Ja jos taas lähdet käymään paikan päällä itse katsomassa, kun luotto ei ole sama toisen tekemään arvioon, niin ei siinä montaa hutia kestä tulla. Jos miettii että mikä osumaprosentti on ollut suomessa kun myyjän kanssa on keskustellut. Vaikka miten kyselee kuvia ja kyselee miten tekniikka pelaa ja millainen on ajolleen ja kuinka monesti on tultu maitojunalla kotiin yksityisten ja liikkeiden koeajoilta, niin en ihan heti ala vastaavaa venkslausta tekemään saksaan.

Jos taas olisi muuten kulkua siellä päin, niin varmaan tarttuisi jossain vaiheessa mukaan myös auto.

Ja mitä tuohon valmiiksi varusteluun tulee. Aika harva laittaa edes kunnollisia pohjapanssareita, saati ihan off road puskureita tai rock slidereita. Isomosa korotuksista on paloilla, ja todella harva jousilla ja iskareilla korotettu on tehty lähiaikoina. Herkästi ne on laitettu joskus huomattavasti aikaisemmin ennen kuin on itse haluttu luopua autosta. Tarkoittaa sitä että aivan täydet mahdollisuudet päästä itse tekemään alustajumppa joka tapauksessa, jos siis meinaa omistaa auton useamman vuoden. Harvoin ne maastorenkaatkaan on aivan uuden karheat tai ainakaan sellaiset mitkä itse haluaisi. Ja onko esimerkiksi työvalojen johdotukset vedetty sillä tavalla että ne itselle kelpaa vai onko vaan raiskattu autoa? Eli eipä se valmiiksi varusteltukaan ole mikään automaattinen tie onneen. Toki jos budjetti riittäisi esim tuohon nettiauton 100 000€ arctic trucksiin, niin siinä alkaa olla paketti johon ei kannata juuri omin päin enää räpistellä. Siihen saa jo varmaan työvalojen asennuksen kaupan päälle.

Pohjois ruotsi voisi olla kohtalainen paikka hakea auto. Ei mikään ylitsepääsemätön matka käydä kokeilemassa, talvivarustelu löytyy yleensä ja muutenkin ruotsissa monesti paremmat varusteet ja paremmin laitettuja kuin vaikka suomessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5145
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 10.08.2020 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun ainoa oikea kulkupeli on maasturi korotuksilla, vinssillä ja kauheilla renkailla + muilla modauksilla, niin halvimmalla voisi päästä, kun laitta aihion tuollaisesta. Pääsee vielä paremmin kuin noilla raskailla vehkeillä ja eikä ne tilatkaan nyt niin pienet ole, jos ei vielä muksuja ole siunaantunut;

https://www.nettiauto.com/suzuki/vitara/11533359
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 169, 170, 171 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 170 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com