OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 171, 172, 173 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2994

LähetäLähetetty: 11.08.2020 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Mie en kyllä kovin suurta painoarvoa tuolle antaisi tässä vaiheessa autonostoprojektia.
Itse olen ajellut maasturilla metsästysajot vajaan 20v, säälimättä ja sellaisissakin paikoissa joihin täyspäinen ei 20k€ autolla menisi ikinä, ja olisikohan ollut 2 kertaa kun vinssi olisi pelastanut traktoriukolle soitolta.


Vinssinhän saa viritettyä vaikka ferrariin jos niikseen tulee. Eli eipä se hankintaan vaikuta. Ehkä jotain pientä hahmotelmaa voi tehdä miten laitetta voisi muokata. Mutta laittaako vinssiin tonnin vai ei, se jää nähtäväksi. Ensin pitäisi löytää se sopiva auto aihioksi. Sen jälkeen huolletaan se, korjataan mahdolliset viat ja lopuksi katsotaan vieläkö budjetti venyy ja kokeeko tarpeelliseksi varustella. Tuollainen siirrettävä vinssi olisi sinällään hyvä, että sen voi nakata vaikka jonkun kaverin pick-upin lavalle kun ottaa tarpeeksi pitkät käynnistyskaapelit matkaan. Ja voi käyttää myös tulevissa autoissa. Eli sitten ei menisi investointi hukkaan heti jos vaihtaa autoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 279

LähetäLähetetty: 11.08.2020 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan hyviä autojahan ne cruiserit varmasti on, mutta jos tuollaisen 120-sarjan mallin hankkii ja sitä aikoo pitempään pitää, niin syytä hallita jonkinasteiset hitsaustaidot. Vanhimmat noistakin on jo liki 20 vuotiaita ja vaikka julkisivu näyttää päälle päin sangen siistiltä ruosteen puolesta, on pohjassa tilanne harmillisesti päinvastoin. Toki sama tulee vastaan monissa uudemmissakin tuossa 120-mallisarjassa.

Sellainen vaikutelma noista on jäänyt, että ne jotka noita uutena ostaneet, niin aika karusti ovat niitä pitäneet. Kyseessä on kuitenkin aikanaan ollut ns. rahamiesten auto ja tuo huoltopuoli ym. on siinä tilanteessa vähän niin ja näin, kun hommataan uutta tilalle ja laitetaan vanhat romut kiertoon muiden korjattavaksi (kalliilla) sitten joskus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2994

LähetäLähetetty: 11.08.2020 11:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän se on kylmä tosiasia, että sitä kohtalaisen siistiä yksilöä noista pitää etsiä. Toki jos löytää kohtalaisen aihion ja käyttää vähän omaa aikaa siihen että käy pohjan läpi. Pesee, hioo rälläkällä enimmät ruosteet pois, jotain ruosteen syöjää pohjalle ja massat päälle. Koteloista sitten irtolika pois pesemällä ja kotelonsuojaa perään. Kyllä sillä tekohengittää aika pitkäksi aikaa jos lähtökohta ei ole paha. Nuo ulkomailta tuodut on sinällään potenttiaalisia lähtökohtia. Toki en usko hetkeäkään että olisi kolaroimaton +15 vuotta vanha auto alle 150tkm tai edes 200tkm ajettuna. Mutta joku +300 ajettu asiallinen aihio voisi löytyä. Vielä jos on perus huollot tehty asiallisesti, niin kyllä sillä sen 5 vuotta menisi aika huoletta. Minun kilometreillä tulisi se 150tkm lisää ja jos on asiallisesti huollettu ja saa alustan tekohengitettyä kelvolliseksi, niin jälleenmyyntikin luulisi onnistuvan kohtalaiseen hintaan.

Paras olisi kun pörssi kestäisi ostaa jonkun 3 vuotta vanhan alle 100tkm ajetun. Pitäisi sitä itse hyvänä, niin sen voisi jättää 20 vuoden päästä pojalle jahtiautoksi huippu iskussa. Eri asia että mistä ne sellaiset rahat saisi kasaan. 50 000€ pitäisi olla laittaa. Joutuu muutaman kerran päivittämään aina sellaisen missä on myydessä vaihtoarvoa 10 enemmän kuin edellisessä, että pääsisi noihin käsiksi.

Toisaalta taas tällä nykymaailman suuntauksella ei edes uskalla ostaa tuollaista 50 000 euron autoa. Jos elettäisiin vanhaa aikaa, niin katselisin mieleisen ja ostaisin kylmästi tuollaisen uuden ja oikeasti arvokkaan. Maksaa sitä lainaa sitten vaikka 10 tai 15 vuotta. Mutta onko noilla varaa ajaa 5 vuoden päästä tai saako niillä ylipäätään ajaa 10 vuoden päästä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 279

LähetäLähetetty: 11.08.2020 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No se, mutta jos hyvän aihion onnistuukin löytämään, niin kannattaa panostaa hiekkapuhallukseen ja kunnon ruostesuojaukseen. Siltikin saattaa olla hitsaushommia tiedossa. Nuo rälläkällä hiomiset ja massan sutimiset ym tekohengitykset pohjaan ja runkoon on turhaa puuhastelua.

Sekin tietysti, että 20 tonnia maksavaan autoon täytyy alkaa tuollaista tekemään, on vähän niin ja näin. Mutta jos harrastaa tykkää niin sittenhän siinä ei mitään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 11.08.2020 11:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valto. kirjoitti:
Supe kirjoitti:
Jos ei ihan jänkää tarvi ajaa niin X5 on aika hyvä, todella vakaa ja hiljainen myös maantiellä.


X3 on jo pihassa. Ei riitä tilat, ei riitä etenemiskyky eikä takulla tule vastaavaa toista. Joku tollo on keksinyt laittaa urheiluauton alustan tuollaiseen korkeean kippoon. Epämukava ajettava huonoilla teillä, eikä mitenkään erityisen hyvä maantielläkään jos ei rallia aja. Eikä kyllä vaikuta mikään luotettavuuden huippukaan olevan.


X5 on isompi ja mitä olen ajellut niin erinomainen auto myös huonoilla teillä puhumattakaan maantiestä. Ne 4.4 ja 4.8 bensat on vähän liikaa, muut hyviä koneita, käytetään laajasti bemareissa.
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5179
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 11.08.2020 12:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Horst kirjoitti:
No se, mutta jos hyvän aihion onnistuukin löytämään, niin kannattaa panostaa hiekkapuhallukseen ja kunnon ruostesuojaukseen. Siltikin saattaa olla hitsaushommia tiedossa. Nuo rälläkällä hiomiset ja massan sutimiset ym tekohengitykset pohjaan ja runkoon on turhaa puuhastelua.

Sekin tietysti, että 20 tonnia maksavaan autoon täytyy alkaa tuollaista tekemään, on vähän niin ja näin. Mutta jos harrastaa tykkää niin sittenhän siinä ei mitään.


Kertoo kyllä paljon suomalaisesta autoverotuksesta kun 20k€ autoon pitää tehdä viikkojen työ että sen saa käyttökuntoon vuosiksi Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 279

LähetäLähetetty: 11.08.2020 12:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
Horst kirjoitti:
No se, mutta jos hyvän aihion onnistuukin löytämään, niin kannattaa panostaa hiekkapuhallukseen ja kunnon ruostesuojaukseen. Siltikin saattaa olla hitsaushommia tiedossa. Nuo rälläkällä hiomiset ja massan sutimiset ym tekohengitykset pohjaan ja runkoon on turhaa puuhastelua.

Sekin tietysti, että 20 tonnia maksavaan autoon täytyy alkaa tuollaista tekemään, on vähän niin ja näin. Mutta jos harrastaa tykkää niin sittenhän siinä ei mitään.


Kertoo kyllä paljon suomalaisesta autoverotuksesta kun 20k€ autoon pitää tehdä viikkojen työ että sen saa käyttökuntoon vuosiksi Laughing


Yleensähän noita tehdään niihin tonnin tai parin linttoihin kaljapäissään räntäsateessa, että pääsisi taas seuraavalle leimalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2994

LähetäLähetetty: 11.08.2020 13:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sehän riippuu hyvin pitkälti siitä kuinka hyvän tai huonon aihion löytää että mitä sille joutuisi loppupeleissä tekemään.

Mutta se on aivan tosi että kyllä se kertoo monestakin asiasta, kun noihin 20 000€ veheisiin joutuu tuollaista tekemään. Ensinnäkin autoverotus on aivan sairas kun Cruiserissakin maksaa äkkiä yli auton hinnan veroina noissa tuoreemmissa. Sekö se lie sitten ekologista, että täällä ajetaan noilla ikälopuilla hiilivoimaloilla. Toisekseen se kertoo miten onnettomasti nuo auton valmistajat huolehtii tuosta suojauksesta. Voin ajaa milloin tahansa tuon oman -05 volvon pukille ja väitän ettei monta vastaavaa automerkkiä löydy jossa tuon ikäiset olisi noin siistejä. Ei hirvitä yhtään että joutuisi hitsaamaan vielä 10 vuoteen. Kolmanneksi se kertoo minusta autoilijoiden välinpitämättömyydestä. Ei olisi minusta paha kulu uuden auton ostajalle teettää tonnin ruostesuojaus. Luulisi että jälleenmyyntiarvokin olisi parempi. Tuon suojauksen kun uusisi pari kertaa, niin nuo 15 vuotta vanhat autot olisi vielä huippukuntoisia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 11.08.2020 13:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo autoverotus on osa todella monimutkaista suomalaista verotus systeemiä. Jos sitä ei kerätä autoista niin ne kerätään joltakin toiselta momentilta. Tämä 20 miljardia uutta velkaa on toki sellainen summe ettei sitä saada veroista kerättyä koskaan. Jos veroa ei kerätä näin paljoa niin yksi tapa on ajaa hyvinvointi yhteiskuntaa alas ja diirtyä enemmän amerikan malliin, missä maksetaan enemmän itse. Sitäkin ehkä voisi kokeilla, veroja alas ja toivoa dynamiikkaa, mutta maksetaan enemmän itse. Toki selvää, että tulevaisuudessa on kai pakko säästää ja viilata byrokratiaa pienemmälle.
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 11.08.2020 13:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sitä hyvinvointi yhteiskuntaa on pyöritetty lainarahalla jo vuosikausia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5179
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 11.08.2020 13:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Supe kirjoitti:
Tämä 20 miljardia uutta velkaa on toki sellainen summe ettei sitä saada veroista kerättyä koskaan.


Tuolla rahalla suomen julkisen sektorin 600 000 ihmistä työkentelee about 6kk ja sit on taas tili tyhjä

20 000 000 000€ / 600 000 = 33 333€ /5000€/kk = about 6kk Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
teneraattori
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Tam 2008
Viestejä: 79
Paikkakunta: päijät-häme

LähetäLähetetty: 11.08.2020 14:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Land cruisereista kannattaa katella myös kzj-95(3.0) malleja(1995-2002). Väittäisin, että on pääosin jotain saksan tuonteja, voi löytää vähäruosteisen yksilön. Ja ei ole turhia uudempien mallien hienouksia. Ja sisätilat riittää.
_________________
"Jokainen metsästyspäivä lisää ihmisen elinikää saman verran"---elän siis vanhaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2994

LähetäLähetetty: 11.08.2020 14:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No tuohon nyt on miljoonia ratkaisuja, joista toki mikään yksinään ei auta. Valitettavasti myöskään poliitikot ei uskalla asioille mitään tehdä. Fakta on se, että aina kun johonkin päin kumartaa, toiseen suuntaan pyllistää. Ja kuka uskaltaa näyttää hanuria äänestäjille? Se on heidän työnsä ja elantonsa. Jos et tule valituksi uudestaan, menetät elantosi ja saat vielä julkiset haukut ja arvostelut kaupan päälle.

Lopetetaan rahan kylväminen pitkin maailmaa, kun jokainen täysijärkinen tajuaa että omakin maa on korviaan myöden lirissä. Kivahan se on muita auttaa, mutta lentokoneessakin ohjeistetaan laittamaan ensin happinaamari itselle ja sitten vasta kaverille. Hallinnossa on aivan turhan raskas rakenne ja byrokratiaa on liikaa, josta tulee kuluja. Koitetaan tukea yrityksiä, etenkin niitä joilla on vientimahdollisuuksia. Kevennetään irtisanomissuojaa jollain tavalla, jotta yritykset uskaltaa palkata työvoimaa silloin kun on tarve ja menekkiä. Ja samalla juopot, laiskat ja muuten vaan tumpelot saa potkia pihalle ja palkata tuottavaa työvoimaa tilalle. Ei tarvitse ihmetellä miksi tehtaita siirretään ulkomaille kun käy katsomassa hommaa isoilla tehtailla. Ei näillä suomen palkkatasoilla ole vara maksaa ukoille jotka käyttää enemmän energiaa töiden välttelyyn kuin niiden tekemiseen. Viedään tehdas ulkomaille, jossa saadaan 3 ukkoa yhden suomalaisen hinnalla ja porukan on pakko painaa pää märkänä hommia tai tulee monoa. Uutta tulijaa on kyllä jonoksi asti. Ja heikennetään tuntuvasti sosiaaliturvaa. Sairas tilanne, että esimerkiksi meillä neiti tienaa töistä jokseenkin saman mitä saisi kotona makaamalla, kun palkasta vähennetään polttoainekulut. Onko tuo mikään ihme että on paljon porukkaa ketkä eivät halua mennä töihin ja on paljon hommia mitkä ei kelpaa. Minusta kaikkien kykenevien olisi pakko tehdä jotain jotta pärjää. Tehkööt vaikka taimikon hoitoa tai siivousta valtion ja kuntien piikkiin tai kerätkööt vaikka roskia teiden varsilta. Jonkun päivän viikossa voisi vapauttaa työnhakua varten. Siitä tulee pitää huoli että kaikki pärjää halutessaan. Eli jostain sitä rahaa ja toimeentuloa jokainen saa mutta kukaan sitä ei saa ilmaiseksi ellei ole joku vamma tai sairaus jonka takia töiden teko on mahdotonta. Ja unohdetaan nuo turhan päiväiset ilmastovouhotukset. Mennään sitä mukaa kun teknologia mahdollistaa ja se on järkevää, mutta ei kuristeta yritysten toimintaedellytyksiä ideologian takia. Vaihtohtoja on monia ja päätökset on kipeitä. Mutta ei sekään toimi että viedään aina vaan enemmän niiltä ketkä ovat tehneet jotain elantonsa eteen. Johan se on nähty miten hyvin kommunismi toimii. Suomessa ei voi rehellisellä työllä rikastua, toki voi tulla kohtuudella toimeen. Mutta rikastumaan pääsee käytännössä vain ne keillä on pääomaa, ei ne ketkä ovat valmiita tekemään kovasti töitä.

No ehkä tämä politikointi ei ole oikeassa paikassa autokeskustelun alla. Mutta fakta on se, että onhan tuo sairasta. Olisi edes joku prosentti hankintahinnasta se autovero, niin olisi joku järki. Mutta ei tänne kannata tuoda kuin vanhoja, täälläkin arvottomia, mopon moottorilla varustettuja perus kinnereitä. Ei ainakaan vähennä eriarvoisuutta, että tavallisella työssäkäyvällä ei ole varaa edes kelvollisiin käytettyihin noiden perus karvalakki corolloiden lisäksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 11.08.2020 15:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Halvemmalla selvii ku vie naarmutettavaksi lepikkoon jonkun halavan kinnerin.

Ymmärrettävää on kun rahat ei sovi taskuun niin ei kehtaa kylpyammeesta ja ladasta nousta yleisellä paikalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2994

LähetäLähetetty: 11.08.2020 17:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Halvemmalla selvii ku vie naarmutettavaksi lepikkoon jonkun halavan kinnerin.

Ymmärrettävää on kun rahat ei sovi taskuun niin ei kehtaa kylpyammeesta ja ladasta nousta yleisellä paikalla.


No sitäkin olen laskenut, mutta eipä se kahden auton pitäminenkään halpaa ole. Ja toisekseen kahdessa autossa on se ongelma, että sitten ajetaan kahdella romulla eikä yhdellä kelvollisella. Yksi halpa jahtiromu taas ei täytä tarpeita, koska pitää olla myös asiallinen maantieajossa. Ja käyttöautoa tarvitsen, eli auton pitää pysyä liikkeessä luotettavasti. Ja sekin että yhden auton huoltokin tekee jo tiukkaa, mutta kahta romua en ala rappaamaan että pysyvät liikkeessä. Joka leimalle muutaman päivän pajoitus, niin ei kiitos. Ei aika riitä eikä kiinnosta harrastaa motorsporttia. Rapatkoon ne ketkä tykkää. Minä voin muutaman päivän uutuuden innostuksessa huoltaa uutta hankintaa, mutta sitten se on kovaa ajoa ja perus huollot. Jatkuva rappaaminen ei kiinnosta vähääkään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 171, 172, 173 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 172 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com