OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 183, 184, 185 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Mettäkala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 1882
Paikkakunta: SuomiFinland

LähetäLähetetty: 11.11.2020 15:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo tää on mulla kolmas toyota, eka oli vanha kunnon ke20 joskus viime vuosituhannen puolella, siitä piti repiä pienen takakontin ansiosta takapenkki irti kun lähti lappiin kalaan kaverin kanssa. Toka oli perus farkku corolla ja nyt tää 120. Väitän, että kun tehdas tekee yhden sellaisen mallin, jossa ns. kaikki kohdallaan (luotettavuus, ominaisuudet, jne), niin sen varjolla voi tehdä paljon tavallisia malleja, joissa ei tosiaan ole mitään erikoista sen paremmin kestävyydessä kuin varusteissakaan. Ehkä tää land cruiseri on toyotan vastaus tuohon?

Kaikenlaisia autoja on pihassa ollut enkä ole mitään merkkiä suosinut merkin vuoksi. Merkki vaihtunut parin-kolmen yksilön välein tarpeen ja tarjousten mukaan. Pieni näppituntuma muodostunut siitä, mihin ominaisuuksiin itse kiinnitän huomiota auton valinnassa ja mitkä huollot/korjaukset luen tarpeettomiksi tai ylimääräisiksi. Joissain merkeissä noita ylimääräisiä osien vaihtoja vaan tulee enemmän kuin toisissa. Myöskin se huollettavuus on tän ikäisissä autoissa tärkeää, että ne perusjutut ja miksei vähän eksoottisemmatkin onnistuu omassa pihassa.

Kuluvien osien vaihtoon on varauduttu ja niitä nyt saa laittaa autoon kuin autoon jos sillä yhtään meinaa ajella, ei tee mikään merkki tästä poikkeusta.

Mitä oman auto kehumiseen tulee, niin kehumisen aika on myöhemmin mikäli auto edelleen muutaman vuoden ja ~200tkm jälkeen miellyttää. Siihen saakka totean, että toistaiseksi olen tyytyväinen auton ominaisuuksiin, vaikka ehdinkin jo palstalaisten silmissä profiloitua "sympaattiseksi tojotamieheksi" Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5212
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 11.11.2020 16:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Reilu kymppitonni on kesän ja syksyn aikana Cruiseriin tullut. Jos se kuuluisa lottovoitto sattuisi kohdalle, niin saattaisi vaihtui uuteen XC90 Volvoon ilmajousilla.
Suurin syy on selkävaivaiselle penkit ja ergonomia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 11.11.2020 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noista vanhemmista xc90:stä vois kertoilla onko ne ollu minkälaisia, ketkä näistä tietää? Joskus tässä kumminkin joutuu auton vaihtamaan kun ei riitä jakkarat. Ei tarviis olla vaan toisen auton varassa.

Toinen vois olla mitsun outti 7-paikkasena.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2987

LähetäLähetetty: 11.11.2020 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No volvothan ei ihan vähällä ruostu. Lisälämmitin vakiona eli saa tulla millaiset pakkaset tahansa, niin ei ole ongelmaa lähteekö käyntiin jos akut on kunnossa. Nuo vanemmat d5 koneet on luotettavia vehkeitä ja kuitenkin iso osa automaatteja, joten kai se laatikkokin kohtalainen on, kun aika monella on se 600-800tkm ajettu. Itse pidän kohtalaisen hyvänä merkkinä, jos myynnissä näkyy paljon yli puoli miljoonaa ajettuja yksilöitä. Tuo 120 cruiser on toinen hyvä esimerkki autosta, joita näkyy melko paljon myynnissä kovilla kilometreillä. Alustajumppaa noissa on, koiranluut yleisimpiä. Toki eivät ole kalliita ja nyt renkaan vaihdon yhteydessä vaihdoin joka nurkkaan, eikä juuri renkaan vaihtoa hidastanut. 2 ylimääräistä mutteria auki/nurkka ja uudet tilalle. Meniköhän pari sataa koko operaatioon. Itselle nuo on sellaisia jumppia, joihin olen kiltisti valmis jos isoja oireita ei ole. Nelivedoista on käsittääkseni mennyt niitä booriholkkeja, mutta se ei pitäisi olla iso homma vaihtaa. Haldex pumppu jos menee, niin se on vähän kalliimpaa hupia. Tuskin sen varmempi tai epävarmempi kuin muidenkaan merkkien haldexit.

Itsellekkin olen noita xc90 harkinnut. Olisi riittävän tilava, kohtuu mukava ajaa, auttava neliveto, vähän perus farkkua enemmän maavaraa, melko luja kone, ruosteettomat pellit ja kohtalainen hankintahinta. Ei mikään idiootti varma ja täysin huoltovapaa, mutta kokonaisuutena kohtalainen paketti. Alle 10 000€ budjeteilla ei tuon kokoluokan ja maavaran omaavia parempiakaan ole hirveästi tarjolla. Tuttavapiirissä on edelleen kaksi ja kolmas on monesti harmitellut kun meni luopumaan. Mutta varmaan cruiserin omistajana pääsisi vielä vähemmällä. Hankintahinta saman ikäisenä ja samoilla kilometreillä on vaan tuplat, ellei triplat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alek2806
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Lok 2019
Viestejä: 59
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 11.11.2020 23:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos rahaa olisi, niin jahti käyttöön voisi laittaa vaikka Lada Nivan. Polttoaineen kulutus lienee sitä luokkaa, ettei sitä köyhä kustanna..... Jos taas olisi oikein rikas, niin hilux tms. kelpaisi. Toisaalta, Mersun Vito 4x4 5 paikkaisena, ja kaikilla herkuilla olisi myös oiva peli jahtimaille siirtymiseen. Mikään maastoauto se ei ole, ja maksaakin 100 000€.....

Yhdellä tutulla naisihmisellä oli tuollainen uusi xc90, täysi susi, kuten myös edellinen xc60. Ja kun pohjois-suomessa Volvolle ei ole tarjolla korjaamopalveluja, niin merkki vaihtui.

Noissa vanhemmissa möhkö Volvoissa säästää ostaessa, ostamalla ehjän. Noita on sähkövikaisia tai viattomia, ihmeellistä että jos on uudesta asti ollut sähköissä ongelmaa niin sitä riittää paaliin saakka.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 12.11.2020 07:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alek2806 kirjoitti:
Jos rahaa olisi, niin jahti käyttöön voisi laittaa vaikka Lada Nivan. Polttoaineen kulutus lienee sitä luokkaa, ettei sitä köyhä kustanna..... Jos taas olisi oikein rikas, niin hilux tms. kelpaisi. Toisaalta, Mersun Vito 4x4 5 paikkaisena, ja kaikilla herkuilla olisi myös oiva peli jahtimaille siirtymiseen. Mikään maastoauto se ei ole, ja maksaakin 100 000€.....

Yhdellä tutulla naisihmisellä oli tuollainen uusi xc90, täysi susi, kuten myös edellinen xc60. Ja kun pohjois-suomessa Volvolle ei ole tarjolla korjaamopalveluja, niin merkki vaihtui.

Noissa vanhemmissa möhkö Volvoissa säästää ostaessa, ostamalla ehjän. Noita on sähkövikaisia tai viattomia, ihmeellistä että jos on uudesta asti ollut sähköissä ongelmaa niin sitä riittää paaliin saakka.


Lada nivan pata auki ja sit weberin korvaus kaasari ja sytkälaite kohilleen, ei noin pieni pata paljoo syö ku laittaa se kunnolla iskuun, paruski on tehny suurinpiirtein sen koneen. "siis jos rahaa olis"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26261

LähetäLähetetty: 12.11.2020 08:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutama vito mies kirvaa alimpaan h.... koko kotteron...nimenomaan maastossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jölli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2006
Viestejä: 1434
Paikkakunta: kymenlaakso

LähetäLähetetty: 12.11.2020 10:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lumessa ei Vito ainakaan mene yhtään.
_________________
my name is El Muerte
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 12.11.2020 10:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos olis rahaa, olis mulla sprintteri pitkällä ohjaamolla ja nelikkona. Mutta kun noiden kanssa ei "suuri" rahantarve rajoitu vaan hankintaan. Mitä on tutuilla ollut sprintereitä ja vitoja niin onhan ne ihan susia ollut. Ei otanta mikään suuri ole, mutta on riittänyt mulle. En halua sitä riskiä. Tutun raksafirmalla oli vito, joka toimi mainostauluna muuan korjaamon pihassa melkein enemmän kuin työautona. Laughing Minäkin olin sillä töissä välilä ja oli se romu. Ei sinne takakonttiin päässyt jos aurinko meni pilveen ja kun oven sai auki, tippu millon mitäkin muoveja. Sprintteri oli melkein saman lainen mutta aukes siinä useemmin ovet.

Hmm... Tuosta xc-volvojen sähköongelmista kuullut ennenkin. Ehkei se ihan satua ole. Harmi kun muuten olis ihan pätevän oloisia vanhemmatkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2987

LähetäLähetetty: 12.11.2020 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä ei ole tuttavapiiriin sattunut yhtään sähkövikaista volvoa, vaikka niitä on aika paljon. Eli ei nuo nyt varmaan älyttömän yleisiä kuitenkaan ole. Jos sellaista tautia kuitenkin on, niin kannattaa olla ostovaiheessa tarkkana. Tuohan se yleensä on hankalaa, että jos sähkövikoja on, niin ei niitä yleensä saa koskaan pois. Sehän pitäisi käytännössä johdottaa alusta asti uudelleen koko tötterö jos haluaa varmistaa että oireet loppuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 12.11.2020 10:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Jos olis rahaa, olis mulla sprintteri pitkällä ohjaamolla ja nelikkona. Mutta kun noiden kanssa ei "suuri" rahantarve rajoitu vaan hankintaan. Mitä on tutuilla ollut sprintereitä ja vitoja niin onhan ne ihan susia ollut. Ei otanta mikään suuri ole, mutta on riittänyt mulle.

Itsellä oli vanhempi 4,6t sprinter jonkin aikaa. Ei siitä mitään pahaa jäänyt mieleen, työkalun oloinen rimpula. Mutta hurjasta dieselin kulutuksesta huolimatta ei ole kaukana etteikö olisi tullut mersun henkilöautoa edullisemmaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 12.11.2020 12:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yhdellä tutulla vanhempi, se kulmikkaampi, sprintteri tuli muistaakseni maksamaan jotain 7000 parissa vudessa erilaisiin korjauksiin. Toisella kaverilla oli se uudempi sillä isommalla dieselillä, onko se nyt kutoskone, ja siihen piti parin-kolmen vuoden aikana vaihtaa kone kahdesti. Tuli mm. kiertokanki kurkkimaan lohkon kupeesta. Sittemmin se muutti pois niin en tiedä miten riemu on jatkunut, mutta näin sen kyllä vuosien jälkeenkin ajelevan samalla lotjalla. Pari neloskoneella olevaa tiedän joista porsi laatikko. Toisen omistaja sanoi että neloskone on kestävämpi, mutta sen jatkeena heikompi laatikko, taas kuutoskone huonompi, mutta niissä vahvempi laatikko. Ja kaikenlaista pikku murhetta varsinkin talvella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alek2806
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Lok 2019
Viestejä: 59
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 12.11.2020 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mersun vitoa tai "rintteriä" ei pidä koskaan ostaa manuaalina. Laatikot melko huonoja keppivaihteisissa, samoin kytkin heikko paikka. Kardaani noissa automaateissa kestää vuosia/satoja tuhansia kilometrejä. Manuaalivaihteisissa saa tasapainotella viimeistään kun 100tkm on lasissa. Nämä siis näissä uudemmissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 12.11.2020 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

416cdi oli itsellä, se on itseasiassa 2,7l viispyttyinen OM612. Pitäisi olla yksi luotettavimpia mersun koneita, ja omassa sprintterissäni oli myös automaattilaatikko. Mutta varmasti noita paukkuukin kun käyttöä näkevät, joskus varsin säälimätöntäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 12.11.2020 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos mulla olis rahaa niin ostasin takaveto hiacen ja peräkopin täyteen klapeja. Sillä pääsis vaikka mihin eikä koskaan tarvis ettiä kuivia puita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 183, 184, 185 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 184 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com