Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5143 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 12.02.2021 22:17 Viestin aihe: |
|
|
^En ole ajanut, mutta muuten käynyt katsomassa kylmät tyypit. Hieno auto ulkoiselta olemukseltaan. Ehdottomasti kannattaa tutustua ja käydä kokeilemassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jölli Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Jou 2006 Viestejä: 1434 Paikkakunta: kymenlaakso
|
Lähetetty: 13.02.2021 09:28 Viestin aihe: |
|
|
Tuttulla on tommonen taxikäytössä (koulukyyditystä) n400km päivässä.
En paljon ole kehumista kuullu.
Viimeks kun näin niin ihan !&%¤# kuulemma on😆
Itte en ole ajanut. _________________ my name is El Muerte |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16577 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 13.02.2021 09:33 Viestin aihe: |
|
|
massimo85 kirjoitti: | Onko kellään/kukaan ajanut Ssang yong rextonilla? Tuo uudempi malli aika mukavan näkönen ja speksinen. Erillisellä rungolla oleva oikea maasturi. Land cruiserin kokoluokkaa.
Kristoffer claussen tuollasella ajeli ja kehu kovin jossain jutussaan mutta väittihän se myös asuneen vuoden norjalaisessa metsässäkin.. |
Olikos se sama heppu mikä asu hotellissa kun kuvaukset loppu ja tais se kollega-nainenki huoneeseen päätyä....
Saatan muistaa väärinkin..... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jölli Kanta-asiakas
Liittynyt: 30 Jou 2006 Viestejä: 1434 Paikkakunta: kymenlaakso
|
Lähetetty: 13.02.2021 10:49 Viestin aihe: |
|
|
Hieno työpaikka. Pääsispä tohon! _________________ my name is El Muerte |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5143 Paikkakunta: Suomussalmi
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9368
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15262
|
Lähetetty: 08.04.2021 13:57 Viestin aihe: |
|
|
Huomasin muuten tuossa autoa huuhdellessa että Dusterissa on kiinteä vetolenkki. Onko ajateltu että ajetaan joskus pahoihin paikkoihin eikä ole aikaa etsiä lenkkiä.
Sillä vaan tuli mieleen että vaimo joutui hiljan n. yksiraiteisella tiellä väistämään tukkirekkaa. Luiskahti vähän sivuun, onneksi oli vielä penkkaa niin ei mennyt pitkälle. Mutta vetolenkki, sitä ei sitten löytynyt. Paikalle tuli pariskunta, kävivät hakemassa oman Audin lenkin. Hiacella liikkeellä, sen verran liposaa ettei noussut. Vaimo onneksi tuntee tuolla ihmisiä, lähitalosta tuli isäntä nelivetoraktorilla hätiin, ei ketjuja, suti sekin, nippa nappa nousi. Kadonnut vetolenkki on kyllä arvoitus. Sen pitäisi olla siinä tyroksikotelossa joka on vararenkaan sisällä. Vararengas on vaimon työtallissa ja kotelo meidän tallissa ylähyllyllä, noi on hyödyttömiä kun rakensin laatikoston auton perään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 08.04.2021 17:36 Viestin aihe: |
|
|
Nyt alkaakin kelit mukavasti lämmetä ja RAV4 plugarin kulutus alkaa olla kohdallaan kohta. Viimeinen kuukausi (10.3-8.4) ajettu 1552 km keskinopeudella 52 km/h kulutus 0,4 L/100 km. Keskinopeudet on vaihdellut välillä 33-64 km/h, kun tulee joskus hieman istuttua autossa, kun odottelee kakaroita harjoituksista. Päivittäiset ajot vaihtelee väliltä 18,4-134 km tällä rupeamalla. 134 km päivällä ei ollut bensankulutusta ollenkaan, vaan ajot sattui sopivasti latauksiin. Mullahan on lataaminen äärimmäisen työlästä, kun pistoke lepää autotallin pöydällä 1/2 m päässä takapään töpselistä ja luukun joutuu aina aukaisemaan painamalla, kun laittaa lataukseen ajon jälkeen. Yli 10 askelta tulee pidempi matkakin poistua, kuin entisellä latauskelvottomalla.
En nyt kuitenkaan alkaisi laskemaan noita polttoaine kustannuksia järkeväksi perusteeksi hommata esim tätä RAV4 plugaria. Nyt on 15 000 km ajettu ja auto on syönyt silti tällä talvikaudella bensaa 2,0 L/100 km, eli 300 L yhteensä. Talvikauden kulutusmittaukset loppuu nollaukseen, kun vaihdan kesärenkaat ja se on siis tuo sama 2,0 L/100 km nyt, kuin koko ajohistoria muutenkin. Jos olisin vanhalla ajellut, niin maksimi kulutus voisi olla ollut 6,0 L/100 km, eli 900 L. Tuo nykyinen 2,0 L/100 km tosin tulee kyllä pienenemään 7.9. mennessä, kun vuosi tulee täyteen. Mutta suuntaa antavasti noin on mennyt. 225 kW tehon voi sitten laskea ihan puhtaasti pelkästään laadun parannukseksi ja on kyllä erittäin miellyttävä ominaisuus.
Ja edittinä. Mä siis saan nuo kaikki tiedot Appistä, enkä pidä mitään omaa kirjanpitoa. Appi näyttää kilometrit GPS tarkkuudella ja kulutusmittaus on täsmälleen oikea, kun sen olen pari kertaa tarkastanut. Jokainen yksittäinen matka on tallessa puhelimen Appista saatavilla karttoineen. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
laphilainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Tam 2005 Viestejä: 231
|
Lähetetty: 08.04.2021 18:42 Viestin aihe: |
|
|
Tämä aihe ja auto kyllä kiinnostaa kun armotta tulee nykyiseen Honda CRV:hen 2006 kilometrit täyteen. Varsinkin kiinnostaa mitä on kulutus esim. kelkka ja reki yms tarvikkeet kärryssä ~ 400km talvella -20 asteen pakkasessa. Ja mitä se on vielä isommalla kuormalla ilman latausmahdollisuuksia. Lyhyet matkat ymmärrän missä se kulutus huitelee.
Tilavuuden voi tarkistaa mutta koirankuljetushäkki pitäisi mahtua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 08.04.2021 20:10 Viestin aihe: |
|
|
Se on varmaan siellä 6-8 L/100 km haarukassa tuolla Lapissa ollut. Omalla kohdalla motarinpätkät mennyt 5,7 ja 6,4 L/100 km Naantalista melkein Tsadiin. Jos ei pysty ajelemaan, tai ei satu omat ajot plugarin hommaamiseen, niin parasta pysyä Dieselissä. Pakkaset on myrkkyä monelle akkuautolle. Kyllä taisin aikaisemmin kirjoittaakin, että -10 astetta on raja, että pysyy täyssähkönä päällä. Olen kyllä päässyt -13 asteessa puhtaasti akun tyhjäksi, mutta mä lähden aina lämpimästä tallista. Ulkona autoa pitävät ei nyt pääse kyllä talvella, tällä RAV4:lla ainakaan, kovinkaan sähköistä nauttimaan. Ensinnäkin lämmitys riittää vain pitämään lämmöt yllä lämpöpumpulla -10 asteessa ja 19 asteen pyynnillä ja lämmönnosto -20 asteesta ei papu riitä. Auto on muutoin kyllä tajuttoman hieno omasta mielestä ajella ja AWD toimii loistavasti. Rahojen säästämiseen ei RAV4 plugarista ole, mutta teho kyllä puhuttelee entiseen RAV4 hybridiin verrattuna. Jos nyt vaikka laskee, että saa sen 1000 L säästettyä bensaa vuodessa, niin tilalle sitten esim 3000 kWh sähköä pitää vielä muistaa maksaa. Sen verta voi kyllä sanoa, että tällä ei ajamisen kulut nouse yhtään tavalliseen hybridi RAV4:een verrattuna, jos vain lataamaan pääsee kotona. Lataamatta on kulutus n 0,5 L/100 km max enemmän kuin hybridillä. Vein vanhan vaihtoon 27 000 km ajettuna ja kulutus koko ajalta 5,3 L/100 km, joten hieman alle 6,0 L/100 km tämä sattuisi omassa ajossa. Vaikea vain saada tarkempaa lukua, kun on niin pätkissä nuo bensalla ajot. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11203 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 08.04.2021 20:25 Viestin aihe: |
|
|
Sähköauto on muuten aivan erinomainen talviauto, mutta toki lämmitys käyttää energiaa reippaasti. Kantama laskee pahimmillaan kuin lehmän häntä, vastapainoksi löytyy erittäin nopea esilämmitys, eikä kylmäkäynnnistysmurheita tai pakkasessa hyytyviä polttoaineita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
late2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Elo 2004 Viestejä: 15262
|
Lähetetty: 08.04.2021 21:28 Viestin aihe: |
|
|
late2 kirjoitti: | Huomasin muuten tuossa autoa huuhdellessa että Dusterissa on kiinteä vetolenkki. Onko ajateltu että ajetaan joskus pahoihin paikkoihin eikä ole aikaa etsiä lenkkiä.
Sillä vaan tuli mieleen että vaimo joutui hiljan n. yksiraiteisella tiellä väistämään tukkirekkaa. Luiskahti vähän sivuun, onneksi oli vielä penkkaa niin ei mennyt pitkälle. Mutta vetolenkki, sitä ei sitten löytynyt. Paikalle tuli pariskunta, kävivät hakemassa oman Audin lenkin. Hiacella liikkeellä, sen verran liposaa ettei noussut. Vaimo onneksi tuntee tuolla ihmisiä, lähitalosta tuli isäntä nelivetoraktorilla hätiin, ei ketjuja, suti sekin, nippa nappa nousi. Kadonnut vetolenkki on kyllä arvoitus. Sen pitäisi olla siinä tyroksikotelossa joka on vararenkaan sisällä. Vararengas on vaimon työtallissa ja kotelo meidän tallissa ylähyllyllä, noi on hyödyttömiä kun rakensin laatikoston auton perään. | Vaimon työauto on nyt neliveto Kodiaq, olisko kuitenkin muistanut Dusterin ominaisuudet. Pitäis tuokin aika jalkava olla, ei vaan noussut omin avuin.
Kun kävin kylillä tankkasin Dusterin (otin trarktoriikin vähän löpöä), tankin toisella puolella oleva asiakas alkoi kyselemään "miten olet pärjännyt tuon kanssa", normaalit "130 tkm lasissa, aika vähät rempat, pieni, tehoton, ei tarvii väistelllä oravia". Octavia näytti olevan, ihan kelpoisen näköinen, aikoiko kuitenkin kiivetä puuhun tms, mitä Dusterilla voi tehdä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3549 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 08.04.2021 21:28 Viestin aihe: |
|
|
On mulla ollut tuuria ettei ole dieseli jäätynyt vielä ikinä vaikka taisin edellisellä suodattimellakin ajella ehkä 8v.
Vaan saakos tuolla plugari ravilla muka vetää kuin terveisiä? Ainakin perus hybridi tojojen vetomassat ollu ihan vitsi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Spede ***
Liittynyt: 16 Syy 2004 Viestejä: 2639
|
Lähetetty: 08.04.2021 21:39 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | On mulla ollut tuuria ettei ole dieseli jäätynyt vielä ikinä vaikka taisin edellisellä suodattimellakin ajella ehkä 8v.
Vaan saakos tuolla plugari ravilla muka vetää kuin terveisiä? Ainakin perus hybridi tojojen vetomassat ollu ihan vitsi. |
Neliveto vm 2017 rav4 hybridillä saa vetää 1650 kg jarrullista. _________________ Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6210 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 08.04.2021 21:48 Viestin aihe: |
|
|
laphilainen kirjoitti: | Tämä aihe ja auto kyllä kiinnostaa kun armotta tulee nykyiseen Honda CRV:hen 2006 kilometrit täyteen. Varsinkin kiinnostaa mitä on kulutus esim. kelkka ja reki yms tarvikkeet kärryssä ~ 400km talvella -20 asteen pakkasessa. Ja mitä se on vielä isommalla kuormalla ilman latausmahdollisuuksia. Lyhyet matkat ymmärrän missä se kulutus huitelee.
Tilavuuden voi tarkistaa mutta koirankuljetushäkki pitäisi mahtua. |
En tiedä onko tästä mitään apua mutta mulla on vuoden vanha nelari-RAV4 hybrid ilman töpseliä. Kelkan ja reen kun kun pistää auton perään ja ajelee nykyisiä maantienopeuksia niin kovin monesta huoltoasemasta ei Lapissa ohi ajella: kulutus on yli 10l ja tankilla siis pääsee reilun 400km. Tämän talven sekalainen kulutus on ollut 8,2l satasella. Mulla on webasto mutta harvemmin käytössä kun on lämmin talli. Katolla on teline ja suksenpidikkeet.
Kesäkulutus on sitten roimasti alempi, siellä 5.6-5,7 litran paikkeilla.
Neliveto on sellainen että talvella kannattaa pitää lapio peräkontissa. Mutta kokonaisuutena kyllä hyvä auto ja tyytyväinen olen ollut. Ehkä eniten pyllystä on navigaattori: jos haluat mennä johonkin lähellä olevaan osoitteeseen, se varmasti kaivaa sulle samannimiset kadut toiselta laidalta Suomea. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|