Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mijuta Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 25 Hei 2012 Viestejä: 90
|
Lähetetty: 07.07.2021 13:12 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Olen nyt ajellut nissan navaralla melko tarkkaa 220tkm 12v aikana.
Silti seuraava ei ole navara juuri tuon kuvan takia, minulla on se vamhempi korimalli joka kestää.
Seuraava jos jatkan picupeissa on joko hiluxi, l200 mitsu tai isuzu.
Fordia ei eikä amarokkia. | Valitettavasti vastaavia kuvia löytyy Mitsustakin. Syynä ei ruoste eikä rungon heikkous vaan väärinkäyttö. Mitsussa on taka-akseli melko edessä, jolloin suurin osa lavasta on taka-akselin takana. Jos kuorman lastaa aivan lavan takaosaan, kohdistuu runkoon vääntöä. Normaalikäytössä tämä ei mikään ongelma ole, kun kuormaa lavan oikeaoppisesti eikä ylitä ilmoitettua kantavuutta. Näissä vääntyneissä tapauksissa juuri näin ei ole toimittu. Kuvasta päätellen Navaralle on saattanut käydä samalla tavalla tai sitten syynä tosiaan on ruoste, en tunne tapausta. Vastaavalla väärinkäytöllä saa varmasti minkä tahansa lava-auton valmistajasta riippumatta hajotettua (vanhemmat Hiluxit saattavat vaatia rajumpaa kohtelua).
Amarokit sivuutin välittömästi, koska mielikuvani volkkarista ei ole sieltä kestävimmästä päästä eikä hidasta nelivetoa ollut automaatin kanssa saatavilla. Saatoin kuitenkin toimia hieman hätiköiden, koska nykyinen malli on ollut tuotannossa jo pitkään eikä suurempia vikoja ole ymmärtääkseni ilmennyt vaan auto on osoittautunut poikkeuksellisen vahvatekoiseksi volkkariksi. Moottori on kokoluokan voimakkain, sisätiloja/ajotuntumaa on kehuttu henkilöautomaiseksi ja ennen kaikkea lava on todella fiksun mallinen, kun eurolava mahtuu poikittain takarenkaiden väliin ja kantavuuttakin on reilusti. Enkä mene takuuseen, etteikö tästä olisi kuitenkin ollut jossain vaiheessa jotain mallia saatavilla myös hitaalla nelivedolla.
Tällä hetkellä Amarokia ei käsittääkseni kuitenkaan ole uutena saatavilla ja Fordin kanssa yhteistyössä tehty malli saapuu ensi vuonna. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2564
|
Lähetetty: 07.07.2021 13:45 Viestin aihe: |
|
|
Vanhemmissa ehkä kesti runko tai ei ollut noita ruosteperäisiä ongelmia, mutta siinä ei kestänyt moottori ellei sitä korjannut ajoissa? Tämä katkeaminen on tehtaan oman stoorin mukaan 2005-2008 epsanjassa valmistetuissa autoissa, jotain jätetty tekemättä tai tehty huonosti kenties, tehdas vähättelee ja väistelee huolehtimisen puutteeseen vedoten yms. yleensä sakemannimerkeille (VAG ) tyypillisellä tavalla. Navaraan on ollut myös iso kampanja vetokoukkuun liittyen epsanjassa tehdyissä autoissa. Tuolta lisää, melko orpoa menoa motarilla kuormattuna ja vaikka vaunu perässä jos sattuu ongelmayksilö alle:
https://www.thesun.co.uk/news/2791663/nissan-navara-safety-fears/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussi72 Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Jou 2004 Viestejä: 1634
|
Lähetetty: 18.07.2021 19:59 Viestin aihe: |
|
|
X-trailista alkaa aika jättää hiljalleen ja kulkupeli pitäisi hommata. Joku citymaasturi dieselillä ja automaatilla olisi kiikarissa. Rahaa on 10 k€ ja sillä saa noin 200 tkm ja 10 vuotta vanhan vehkeen.
Mutta minkä sitä nyt uskaltaa ostaa kun netti on täynnä kauhutarinoita tyyppivikaisista paskoista?
Toyota 2.0 ja 2.2 d4d: kansivikoja kuulemma paljon, mutta onko niitä kuitenkaan suhteessa myytyihin autoihin paljon? Toyotahan noita koneita käytti 2010 tienoilla avensiksessa, rav4 ja muissakin, ja niitä on ilmeisesti myyty julmetusti?
Vag konsernin tdi koneet: näissä ei ilmeisesti koneessa lukuunottamatta tsi koneita isoa vikaa, mutta dsg automaatit on huonoja?
Mitsun outlanderissa on kai psa konsernin kone, ranskalaisuus ei kai ole hyvä asia? Ja näiden cvt automaatit ei kai ole kovin hyviä?
Nissanin 2.2 cdi koneissa turbovikoja?
Volvo xc d5 koneella ja automaatilla on ollut ja se oli ehkä paskin ja kallein auto ostaessa ja pitäessä mikä on ollut.
Honda taitaa olla ainoa, missä ei suurempia tyyppivikoja ole? Parista crvstä on kokemusta bensakoneella ja automaatilla, ja ne oli kyllä hyviä. Kovia syömään bensaa vain.
Mersumiestä ei oikein minusta taida tulla, ja kiat ja huyndait jotenkin vaan epäilyttävät ehkä syyttä b
Pitääkö tosiaan unohtaa dieseli ja tyytyä vaikka tojon 2.0 vvt bensakoneiseen? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5249 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 18.07.2021 20:20 Viestin aihe: |
|
|
^Seuraava, vähän uudempi Volvo. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Osmosaali Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2012 Viestejä: 1711 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Lähetetty: 18.07.2021 20:44 Viestin aihe: |
|
|
Kia Sorento tai Hyundai SantaFe... _________________ MIKÄ? MISSÄ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 19.07.2021 07:42 Viestin aihe: |
|
|
jussi72 kirjoitti: | X-trailista alkaa aika jättää hiljalleen ja kulkupeli pitäisi hommata. Joku citymaasturi dieselillä ja automaatilla olisi kiikarissa. Rahaa on 10 k€ ja sillä saa noin 200 tkm ja 10 vuotta vanhan vehkeen.
Mutta minkä sitä nyt uskaltaa ostaa kun netti on täynnä kauhutarinoita tyyppivikaisista paskoista?
Toyota 2.0 ja 2.2 d4d: kansivikoja kuulemma paljon, mutta onko niitä kuitenkaan suhteessa myytyihin autoihin paljon? Toyotahan noita koneita käytti 2010 tienoilla avensiksessa, rav4 ja muissakin, ja niitä on ilmeisesti myyty julmetusti?
Vag konsernin tdi koneet: näissä ei ilmeisesti koneessa lukuunottamatta tsi koneita isoa vikaa, mutta dsg automaatit on huonoja?
Mitsun outlanderissa on kai psa konsernin kone, ranskalaisuus ei kai ole hyvä asia? Ja näiden cvt automaatit ei kai ole kovin hyviä?
Nissanin 2.2 cdi koneissa turbovikoja?
Volvo xc d5 koneella ja automaatilla on ollut ja se oli ehkä paskin ja kallein auto ostaessa ja pitäessä mikä on ollut.
Honda taitaa olla ainoa, missä ei suurempia tyyppivikoja ole? Parista crvstä on kokemusta bensakoneella ja automaatilla, ja ne oli kyllä hyviä. Kovia syömään bensaa vain.
Mersumiestä ei oikein minusta taida tulla, ja kiat ja huyndait jotenkin vaan epäilyttävät ehkä syyttä b
Pitääkö tosiaan unohtaa dieseli ja tyytyä vaikka tojon 2.0 vvt bensakoneiseen? |
Ei taida noilla rahoilla ihan helposti löytyä vähänajettua RAV4:sta. Sen verta tiedän noista, että se pitää olla 2011 mallinen vähintään. Eli siitä löytyy jo valvematic kone ja muukin tekniikka on paremmalla tasolla. Mulla on ollut noista kaikki eri Gen 1-5 ja se Gen 2 oli melkoisen karu laite. Gen 1 sentään oli oikealla vetokoneistolla. Valvematic ja multidrive-s, jos bensakone. Kuluttaa vähemmän, kuin manuaali. Vanhemmat automaatit on suht karmeita kötöstyksiä. Diesel automaatti käy jos on 6- vaihteine malli. Dieseleissä oli korjauskampanja 2008 asti ja 160 000 km/7 v pidennetty takuu. 1/2- moottoreita vaihdettiin takuuseen, joka koski myös Land cruiserin V8 dieseliä. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 19.07.2021 08:25 Viestin aihe: |
|
|
Jaa-a .. Kun kattelin nettiautosta >2009, alle 225Mm ja 10 000 euroa maksavat ilmastoinnilla, vetokoukulla ja nelivedolla varustetut niin onhan tuo aika köyhä lista.
Pari listalle mahtuvaa Grand Vitaraa saattaisivat kiinnostaa eniten, niistä varmaankin vielä saisi tingittyäkin aavistuksen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 19.07.2021 16:08 Viestin aihe: |
|
|
Miulla on tuttu, joka on ollut yli 20v tojotan varaosamyynnissä ja huollossa töissä (ei asentajana). Hän ei ottaisi tojotan dieseliä (pois lukien lantikat). Mie en käy kiistelemään. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Jou 2014 Viestejä: 5172 Paikkakunta: 06/09
|
Lähetetty: 19.07.2021 19:14 Viestin aihe: |
|
|
Ei semmosta autoa ole olemassakaan missä ei ongelmia olisi. Kyse on vaan siitä kuinka usein niitä ilmaantui ja mitä niiden korjaaminen maksaa.
Mulla on kaks "hajoamatonta" autoa ja niin vain niitäkin sai tonneilla korjata. Hiacessa meni pellit ja mersussa kaikki mikä piti oleman esikuvia muille
Parhaiten on kestänyt Sonata ja siitäkin meni momentinmuunnin. Onneksi 5v takuu korjas täysin ilman kuluja.
Ostaa sen mikä tuntuu parhaalta. Tunneasia se on joka automiestä vie. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2216 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 19.07.2021 19:29 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Miulla on tuttu, joka on ollut yli 20v tojotan varaosamyynnissä ja huollossa töissä (ei asentajana). Hän ei ottaisi tojotan dieseliä (pois lukien lantikat). Mie en käy kiistelemään. |
Mulla on ollu tojon dieaeleitä 600Mm rullattu hj60, 700Mm ajettu carina e 2,0 ja kohta ohitetaan corolla verso 2,0 kiisselillä 400Mm. Koneen puolesta on ollu tojotan dieselit huolettomia vehkeitä. Eipä noita isolla rahalla ole mitään tarvinnu korjata eikä isommin muutenkaan telakalla pitää vaikka megametreissä omatkin ajot jo varmaan lasketaan. Mitenkähän hyviä muiden valmistajien dieselit sitten on? Kysytkö kaveriltas minkä dieselin se sitten ottais, niin laitan seuraavaksi sellaisen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5249 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 19.07.2021 20:48 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: | RiUDE kirjoitti: | Miulla on tuttu, joka on ollut yli 20v tojotan varaosamyynnissä ja huollossa töissä (ei asentajana). Hän ei ottaisi tojotan dieseliä (pois lukien lantikat). Mie en käy kiistelemään. |
Mulla on ollu tojon dieaeleitä 600Mm rullattu hj60, 700Mm ajettu carina e 2,0 ja kohta ohitetaan corolla verso 2,0 kiisselillä 400Mm. Koneen puolesta on ollu tojotan dieselit huolettomia vehkeitä. Eipä noita isolla rahalla ole mitään tarvinnu korjata eikä isommin muutenkaan telakalla pitää vaikka megametreissä omatkin ajot jo varmaan lasketaan. Mitenkähän hyviä muiden valmistajien dieselit sitten on? Kysytkö kaveriltas minkä dieselin se sitten ottais, niin laitan seuraavaksi sellaisen. |
Nuo on niitä Toyotia, joiden dieselit on olleet lujia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 19.07.2021 21:21 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: | RiUDE kirjoitti: | Miulla on tuttu, joka on ollut yli 20v tojotan varaosamyynnissä ja huollossa töissä (ei asentajana). Hän ei ottaisi tojotan dieseliä (pois lukien lantikat). Mie en käy kiistelemään. |
Mulla on ollu tojon dieaeleitä 600Mm rullattu hj60, 700Mm ajettu carina e 2,0 ja kohta ohitetaan corolla verso 2,0 kiisselillä 400Mm. Koneen puolesta on ollu tojotan dieselit huolettomia vehkeitä. Eipä noita isolla rahalla ole mitään tarvinnu korjata eikä isommin muutenkaan telakalla pitää vaikka megametreissä omatkin ajot jo varmaan lasketaan. Mitenkähän hyviä muiden valmistajien dieselit sitten on? Kysytkö kaveriltas minkä dieselin se sitten ottais, niin laitan seuraavaksi sellaisen. |
On miullakin ollut, 500 000 ajettu -91 diesel corolla, josta loppui kori sitten.
Mutta eikös nuo siunkin esimerkkisi kaikki ole vähintään 15v vanhoja, eikai versoakaan ole enää ainakaan 2010 luvulla valmistettu? Eli ei liene sitä mitä edellä haettiin.
Mutta tosiaan kerroin vaan mitä tuollainen kaveri sanoo, kyllä mie kuitenkin jättäisin tuolla tiedolla tojotan dieselin ostamatta. Joku toinen ei. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 19.07.2021 21:30 Viestin aihe: |
|
|
Saa äkkiä jättää vaan kaikki autot ostamatta. Esim. käytännössä kaikissa vähänkään uudemmissa dieseleissä löytyy EGR+DPF ja uudemmissa vielä k**iruiskutus. Aika monen mielestä noistakin kertyy vain ongelmia koneeseen kuin koneeseen, mutta taitaa olla enemmänkin käytöstä kiinni.
Itse rupesin nyt pitämään tähtikeulaa liikenteestä poistettuna kun pääasiassa tuohon kylälle jaksaa kävellä tai pyöräillä ja muuten on tarvetta aika paljon harvemmin. Samalla väheni turhat lyhyet pätkäajot. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
olavikuulapää Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Jou 2016 Viestejä: 2174 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 19.07.2021 22:13 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Miulla on tuttu, joka on ollut yli 20v tojotan varaosamyynnissä ja huollossa töissä (ei asentajana). Hän ei ottaisi tojotan dieseliä (pois lukien lantikat). Mie en käy kiistelemään. |
Sitten siinä teidän kylällä on autopaja, jonka johtaja oli samoilla linjoilla. D4D koneista ainoat, joita pystyi suositella, oli hiacen/hiluxin 2.5 litrainen ja land cruiserin 3 litrainen moottori.
D4D:ä vanhemmat dieselit ovat eri juttu. Miullakin hoojiin mittarissa yli 700tkm ja kehrää vieläkin niin nätisti, että välillä pitää käyttää ihan kuuntelemisen ilosta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|