OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 194, 195, 196 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mijuta
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Hei 2012
Viestejä: 90

LähetäLähetetty: 07.07.2021 13:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Olen nyt ajellut nissan navaralla melko tarkkaa 220tkm 12v aikana.

Silti seuraava ei ole navara juuri tuon kuvan takia, minulla on se vamhempi korimalli joka kestää.

Seuraava jos jatkan picupeissa on joko hiluxi, l200 mitsu tai isuzu.

Fordia ei eikä amarokkia.
Valitettavasti vastaavia kuvia löytyy Mitsustakin. Syynä ei ruoste eikä rungon heikkous vaan väärinkäyttö. Mitsussa on taka-akseli melko edessä, jolloin suurin osa lavasta on taka-akselin takana. Jos kuorman lastaa aivan lavan takaosaan, kohdistuu runkoon vääntöä. Normaalikäytössä tämä ei mikään ongelma ole, kun kuormaa lavan oikeaoppisesti eikä ylitä ilmoitettua kantavuutta. Näissä vääntyneissä tapauksissa juuri näin ei ole toimittu. Kuvasta päätellen Navaralle on saattanut käydä samalla tavalla tai sitten syynä tosiaan on ruoste, en tunne tapausta. Vastaavalla väärinkäytöllä saa varmasti minkä tahansa lava-auton valmistajasta riippumatta hajotettua (vanhemmat Hiluxit saattavat vaatia rajumpaa kohtelua).

Amarokit sivuutin välittömästi, koska mielikuvani volkkarista ei ole sieltä kestävimmästä päästä eikä hidasta nelivetoa ollut automaatin kanssa saatavilla. Saatoin kuitenkin toimia hieman hätiköiden, koska nykyinen malli on ollut tuotannossa jo pitkään eikä suurempia vikoja ole ymmärtääkseni ilmennyt vaan auto on osoittautunut poikkeuksellisen vahvatekoiseksi volkkariksi. Moottori on kokoluokan voimakkain, sisätiloja/ajotuntumaa on kehuttu henkilöautomaiseksi ja ennen kaikkea lava on todella fiksun mallinen, kun eurolava mahtuu poikittain takarenkaiden väliin ja kantavuuttakin on reilusti. Enkä mene takuuseen, etteikö tästä olisi kuitenkin ollut jossain vaiheessa jotain mallia saatavilla myös hitaalla nelivedolla.

Tällä hetkellä Amarokia ei käsittääkseni kuitenkaan ole uutena saatavilla ja Fordin kanssa yhteistyössä tehty malli saapuu ensi vuonna.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2564

LähetäLähetetty: 07.07.2021 13:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhemmissa ehkä kesti runko tai ei ollut noita ruosteperäisiä ongelmia, mutta siinä ei kestänyt moottori ellei sitä korjannut ajoissa? Tämä katkeaminen on tehtaan oman stoorin mukaan 2005-2008 epsanjassa valmistetuissa autoissa, jotain jätetty tekemättä tai tehty huonosti kenties, tehdas vähättelee ja väistelee huolehtimisen puutteeseen vedoten yms. yleensä sakemannimerkeille (VAG Laughing) tyypillisellä tavalla. Navaraan on ollut myös iso kampanja vetokoukkuun liittyen epsanjassa tehdyissä autoissa. Tuolta lisää, melko orpoa menoa motarilla kuormattuna ja vaikka vaunu perässä jos sattuu ongelmayksilö alle:
https://www.thesun.co.uk/news/2791663/nissan-navara-safety-fears/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 1634

LähetäLähetetty: 18.07.2021 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

X-trailista alkaa aika jättää hiljalleen ja kulkupeli pitäisi hommata. Joku citymaasturi dieselillä ja automaatilla olisi kiikarissa. Rahaa on 10 k€ ja sillä saa noin 200 tkm ja 10 vuotta vanhan vehkeen.

Mutta minkä sitä nyt uskaltaa ostaa kun netti on täynnä kauhutarinoita tyyppivikaisista paskoista?

Toyota 2.0 ja 2.2 d4d: kansivikoja kuulemma paljon, mutta onko niitä kuitenkaan suhteessa myytyihin autoihin paljon? Toyotahan noita koneita käytti 2010 tienoilla avensiksessa, rav4 ja muissakin, ja niitä on ilmeisesti myyty julmetusti?

Vag konsernin tdi koneet: näissä ei ilmeisesti koneessa lukuunottamatta tsi koneita isoa vikaa, mutta dsg automaatit on huonoja?

Mitsun outlanderissa on kai psa konsernin kone, ranskalaisuus ei kai ole hyvä asia? Ja näiden cvt automaatit ei kai ole kovin hyviä?

Nissanin 2.2 cdi koneissa turbovikoja?

Volvo xc d5 koneella ja automaatilla on ollut ja se oli ehkä paskin ja kallein auto ostaessa ja pitäessä mikä on ollut.

Honda taitaa olla ainoa, missä ei suurempia tyyppivikoja ole? Parista crvstä on kokemusta bensakoneella ja automaatilla, ja ne oli kyllä hyviä. Kovia syömään bensaa vain.

Mersumiestä ei oikein minusta taida tulla, ja kiat ja huyndait jotenkin vaan epäilyttävät ehkä syyttä b

Pitääkö tosiaan unohtaa dieseli ja tyytyä vaikka tojon 2.0 vvt bensakoneiseen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5249
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 18.07.2021 20:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Seuraava, vähän uudempi Volvo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Osmosaali
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2012
Viestejä: 1711
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 18.07.2021 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kia Sorento tai Hyundai SantaFe...
_________________
MIKÄ? MISSÄ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 19.07.2021 07:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jussi72 kirjoitti:
X-trailista alkaa aika jättää hiljalleen ja kulkupeli pitäisi hommata. Joku citymaasturi dieselillä ja automaatilla olisi kiikarissa. Rahaa on 10 k€ ja sillä saa noin 200 tkm ja 10 vuotta vanhan vehkeen.

Mutta minkä sitä nyt uskaltaa ostaa kun netti on täynnä kauhutarinoita tyyppivikaisista paskoista?

Toyota 2.0 ja 2.2 d4d: kansivikoja kuulemma paljon, mutta onko niitä kuitenkaan suhteessa myytyihin autoihin paljon? Toyotahan noita koneita käytti 2010 tienoilla avensiksessa, rav4 ja muissakin, ja niitä on ilmeisesti myyty julmetusti?

Vag konsernin tdi koneet: näissä ei ilmeisesti koneessa lukuunottamatta tsi koneita isoa vikaa, mutta dsg automaatit on huonoja?

Mitsun outlanderissa on kai psa konsernin kone, ranskalaisuus ei kai ole hyvä asia? Ja näiden cvt automaatit ei kai ole kovin hyviä?

Nissanin 2.2 cdi koneissa turbovikoja?

Volvo xc d5 koneella ja automaatilla on ollut ja se oli ehkä paskin ja kallein auto ostaessa ja pitäessä mikä on ollut.

Honda taitaa olla ainoa, missä ei suurempia tyyppivikoja ole? Parista crvstä on kokemusta bensakoneella ja automaatilla, ja ne oli kyllä hyviä. Kovia syömään bensaa vain.

Mersumiestä ei oikein minusta taida tulla, ja kiat ja huyndait jotenkin vaan epäilyttävät ehkä syyttä b

Pitääkö tosiaan unohtaa dieseli ja tyytyä vaikka tojon 2.0 vvt bensakoneiseen?


Ei taida noilla rahoilla ihan helposti löytyä vähänajettua RAV4:sta. Sen verta tiedän noista, että se pitää olla 2011 mallinen vähintään. Eli siitä löytyy jo valvematic kone ja muukin tekniikka on paremmalla tasolla. Mulla on ollut noista kaikki eri Gen 1-5 ja se Gen 2 oli melkoisen karu laite. Gen 1 sentään oli oikealla vetokoneistolla. Valvematic ja multidrive-s, jos bensakone. Kuluttaa vähemmän, kuin manuaali. Vanhemmat automaatit on suht karmeita kötöstyksiä. Diesel automaatti käy jos on 6- vaihteine malli. Dieseleissä oli korjauskampanja 2008 asti ja 160 000 km/7 v pidennetty takuu. 1/2- moottoreita vaihdettiin takuuseen, joka koski myös Land cruiserin V8 dieseliä.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 19.07.2021 08:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa-a .. Kun kattelin nettiautosta >2009, alle 225Mm ja 10 000 euroa maksavat ilmastoinnilla, vetokoukulla ja nelivedolla varustetut niin onhan tuo aika köyhä lista.

Pari listalle mahtuvaa Grand Vitaraa saattaisivat kiinnostaa eniten, niistä varmaankin vielä saisi tingittyäkin aavistuksen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 19.07.2021 10:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Esim tämä malli jo käy hyvinkin. Se on itseasiassa samaa rautaa, kuin 2013 tullut uusi mallisukupolvi.

https://www.nettiauto.com/toyota/rav4/12229297

Mutta tämä taas on selvästi alempaa tasoa kaikessa raudassa. Eikä jatkoon.

https://www.nettiauto.com/toyota/rav4/12138073

Oikeestaan tuossa RAV4:ssa paljastaa käypäisen raudan nuo viirumaisemmat etuvalot. Tuon vanhempia en kyllä osaa suositella, jos ei sitä 1 Gen halua ehdoin tahdoin hyvällä 4WD ominaisuuksilla ja heittää takapenkit pois.

Ja täältä voi tarkistaa tarkempia teknisiä tietoja. Esim 6-vaihteinen automaatti on dieselissä ihan ehdoton vehje. Vanhat bensa 4-vaihteisella automaatilla melko karmea kapistus.

RAV4:en kanssa pitää vähän kattoa, että minkä voi ottaa.

https://www.auto-data.net/fi/toyota-rav4-iii-xa30-facelift-2011-2.2-d-4d-150hp-4wd-automatic-37203
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 19.07.2021 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miulla on tuttu, joka on ollut yli 20v tojotan varaosamyynnissä ja huollossa töissä (ei asentajana). Hän ei ottaisi tojotan dieseliä (pois lukien lantikat). Mie en käy kiistelemään.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5172
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 19.07.2021 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei semmosta autoa ole olemassakaan missä ei ongelmia olisi. Kyse on vaan siitä kuinka usein niitä ilmaantui ja mitä niiden korjaaminen maksaa.

Mulla on kaks "hajoamatonta" autoa ja niin vain niitäkin sai tonneilla korjata. Hiacessa meni pellit ja mersussa kaikki mikä piti oleman esikuvia muille Laughing

Parhaiten on kestänyt Sonata ja siitäkin meni momentinmuunnin. Onneksi 5v takuu korjas täysin ilman kuluja.

Ostaa sen mikä tuntuu parhaalta. Tunneasia se on joka automiestä vie.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 19.07.2021 19:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Miulla on tuttu, joka on ollut yli 20v tojotan varaosamyynnissä ja huollossa töissä (ei asentajana). Hän ei ottaisi tojotan dieseliä (pois lukien lantikat). Mie en käy kiistelemään.


Mulla on ollu tojon dieaeleitä 600Mm rullattu hj60, 700Mm ajettu carina e 2,0 ja kohta ohitetaan corolla verso 2,0 kiisselillä 400Mm. Koneen puolesta on ollu tojotan dieselit huolettomia vehkeitä. Eipä noita isolla rahalla ole mitään tarvinnu korjata eikä isommin muutenkaan telakalla pitää vaikka megametreissä omatkin ajot jo varmaan lasketaan. Mitenkähän hyviä muiden valmistajien dieselit sitten on? Kysytkö kaveriltas minkä dieselin se sitten ottais, niin laitan seuraavaksi sellaisen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5249
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 19.07.2021 20:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Berkele kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
Miulla on tuttu, joka on ollut yli 20v tojotan varaosamyynnissä ja huollossa töissä (ei asentajana). Hän ei ottaisi tojotan dieseliä (pois lukien lantikat). Mie en käy kiistelemään.


Mulla on ollu tojon dieaeleitä 600Mm rullattu hj60, 700Mm ajettu carina e 2,0 ja kohta ohitetaan corolla verso 2,0 kiisselillä 400Mm. Koneen puolesta on ollu tojotan dieselit huolettomia vehkeitä. Eipä noita isolla rahalla ole mitään tarvinnu korjata eikä isommin muutenkaan telakalla pitää vaikka megametreissä omatkin ajot jo varmaan lasketaan. Mitenkähän hyviä muiden valmistajien dieselit sitten on? Kysytkö kaveriltas minkä dieselin se sitten ottais, niin laitan seuraavaksi sellaisen.

Nuo on niitä Toyotia, joiden dieselit on olleet lujia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 19.07.2021 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Berkele kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
Miulla on tuttu, joka on ollut yli 20v tojotan varaosamyynnissä ja huollossa töissä (ei asentajana). Hän ei ottaisi tojotan dieseliä (pois lukien lantikat). Mie en käy kiistelemään.


Mulla on ollu tojon dieaeleitä 600Mm rullattu hj60, 700Mm ajettu carina e 2,0 ja kohta ohitetaan corolla verso 2,0 kiisselillä 400Mm. Koneen puolesta on ollu tojotan dieselit huolettomia vehkeitä. Eipä noita isolla rahalla ole mitään tarvinnu korjata eikä isommin muutenkaan telakalla pitää vaikka megametreissä omatkin ajot jo varmaan lasketaan. Mitenkähän hyviä muiden valmistajien dieselit sitten on? Kysytkö kaveriltas minkä dieselin se sitten ottais, niin laitan seuraavaksi sellaisen.


On miullakin ollut, 500 000 ajettu -91 diesel corolla, josta loppui kori sitten.
Mutta eikös nuo siunkin esimerkkisi kaikki ole vähintään 15v vanhoja, eikai versoakaan ole enää ainakaan 2010 luvulla valmistettu? Eli ei liene sitä mitä edellä haettiin.
Mutta tosiaan kerroin vaan mitä tuollainen kaveri sanoo, kyllä mie kuitenkin jättäisin tuolla tiedolla tojotan dieselin ostamatta. Joku toinen ei.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 19.07.2021 21:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saa äkkiä jättää vaan kaikki autot ostamatta. Esim. käytännössä kaikissa vähänkään uudemmissa dieseleissä löytyy EGR+DPF ja uudemmissa vielä k**iruiskutus. Aika monen mielestä noistakin kertyy vain ongelmia koneeseen kuin koneeseen, mutta taitaa olla enemmänkin käytöstä kiinni.
Itse rupesin nyt pitämään tähtikeulaa liikenteestä poistettuna kun pääasiassa tuohon kylälle jaksaa kävellä tai pyöräillä ja muuten on tarvetta aika paljon harvemmin. Samalla väheni turhat lyhyet pätkäajot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 19.07.2021 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Miulla on tuttu, joka on ollut yli 20v tojotan varaosamyynnissä ja huollossa töissä (ei asentajana). Hän ei ottaisi tojotan dieseliä (pois lukien lantikat). Mie en käy kiistelemään.

Sitten siinä teidän kylällä on autopaja, jonka johtaja oli samoilla linjoilla. D4D koneista ainoat, joita pystyi suositella, oli hiacen/hiluxin 2.5 litrainen ja land cruiserin 3 litrainen moottori.
D4D:ä vanhemmat dieselit ovat eri juttu. Miullakin hoojiin mittarissa yli 700tkm ja kehrää vieläkin niin nätisti, että välillä pitää käyttää ihan kuuntelemisen ilosta Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 194, 195, 196 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 195 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com