OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 195, 196, 197 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 19.07.2021 23:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

aivan, ja hänkin on tojotamiehiä, vuosia oli merkkihuollossa asentajana.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2214
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 20.07.2021 02:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Berkele kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
Miulla on tuttu, joka on ollut yli 20v tojotan varaosamyynnissä ja huollossa töissä (ei asentajana). Hän ei ottaisi tojotan dieseliä (pois lukien lantikat). Mie en käy kiistelemään.


Mulla on ollu tojon dieaeleitä 600Mm rullattu hj60, 700Mm ajettu carina e 2,0 ja kohta ohitetaan corolla verso 2,0 kiisselillä 400Mm. Koneen puolesta on ollu tojotan dieselit huolettomia vehkeitä. Eipä noita isolla rahalla ole mitään tarvinnu korjata eikä isommin muutenkaan telakalla pitää vaikka megametreissä omatkin ajot jo varmaan lasketaan. Mitenkähän hyviä muiden valmistajien dieselit sitten on? Kysytkö kaveriltas minkä dieselin se sitten ottais, niin laitan seuraavaksi sellaisen.


On miullakin ollut, 500 000 ajettu -91 diesel corolla, josta loppui kori sitten.
Mutta eikös nuo siunkin esimerkkisi kaikki ole vähintään 15v vanhoja, eikai versoakaan ole enää ainakaan 2010 luvulla valmistettu? Eli ei liene sitä mitä edellä haettiin.
Mutta tosiaan kerroin vaan mitä tuollainen kaveri sanoo, kyllä mie kuitenkin jättäisin tuolla tiedolla tojotan dieselin ostamatta. Joku toinen ei.


Vanahoja paskojahan nuo on kaikki olleet. Vaan kysy siltä kaveriltas minkä sitä sitten uskaltais laittaa?

Ja kannattaa tutustua minkä vuotisissa ne ongelmat on olleet. LC:täkään ei kannata tietyiltä vuosilta laittaa. Toki mahtaa jo porsivat olla porsineet ja lopuilla körötellään mittari ympäri niissäkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5240
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 20.07.2021 08:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
LC:täkään ei kannata tietyiltä vuosilta laittaa.

Kyllä ne kaikki on samaa kuraa.

Suutinaktioita, öljysihdin kyttäämistä jne. Vaihdelaatikko voi porsia sen seitsemästä eri syystä - tai ainakin kolmesta. Jarruja saat herkistellä keväisin ja syksyisin ja siinä välillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 20.07.2021 12:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä oli hieno ajella 2,2 L D-CAT 150 hp automaatti, jonka vein ensimmäiseen hybridiin vaihdossa 130 000 km jälkeen. Ainoa harmitus oli DPF poltto, jota se suoritti melko tiuhaan ja kulutus reilusti yläkanttiin, kun runsas 6 L meni helposti ja 7 L ihan vakio. Nyt menee kesäaikaan Land cruiser 7-8 L/100 km ja viimeinen tankillinen näyttää autonmittarilla 400 km jälkeen 7,1 L/100 km lukemaa. Se heittää yleensä sen 0,3 L. Kuset ei kyllä kulutusta haittaa ja tuntuu, että MY dieselin käyttö vähentää myös DPF polttamisia. Pelkkää puhdasta MY dieseliä on nyt tankattu 100 000 km ja en taida enää muuta käyttää tulevaisuudessakaan. Mielenkiintoista olisi ollut myös tuo D-CAT kokeilla MY dieselillä aikanaan, että olisiko se agressiivinen poltto vähentynyt ja kulutus alkanut 5:lla pysyvästi.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5240
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 20.07.2021 18:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Nyt menee kesäaikaan Land cruiser 7-8 L/100 km ja viimeinen tankillinen näyttää autonmittarilla 400 km jälkeen 7,1 L/100 km lukemaa. Se heittää yleensä sen 0,3 L.

Niin minäkin luulin kun LC:n vuosi sitten ostin. Minulla todellinen -13 vuosimallin LC:llä oli jossakin 10,5-11l paikkeilla/100km.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 20.07.2021 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Lainaus:
Nyt menee kesäaikaan Land cruiser 7-8 L/100 km ja viimeinen tankillinen näyttää autonmittarilla 400 km jälkeen 7,1 L/100 km lukemaa. Se heittää yleensä sen 0,3 L.

Niin minäkin luulin kun LC:n vuosi sitten ostin. Minulla todellinen -13 vuosimallin LC:llä oli jossakin 10,5-11l paikkeilla/100km.


No ei mun ajoprofiililla kuluttanut 2 edellistä Land Cruiserin V8, eli 4,5 L koneella, kuin tuon mitä kerroit. Niillä tuli ajeltua sen 500 000 km yhteensä. Kusikoneella vasta 150 000 km täynnä ja tällä hetkellä jarrujen täysremontissa, eli eteen satulat ym muut ja taakse levyt ja tapit ym. Ilmastoinnin putki takaa samalla vaihtoon, kun kaasut karkasi.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NEHunting
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2009
Viestejä: 2632

LähetäLähetetty: 20.07.2021 21:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varmaa ainoot V8 autot maailmassa joilla ajeltu vaan pintakaasulla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 20.07.2021 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NEHunting kirjoitti:
Varmaa ainoot V8 autot maailmassa joilla ajeltu vaan pintakaasulla.

Kaikkea ajoa mahtui ensimmäisen kanssa 420 000 km matkalle. 218 taisi olla huippu, mitä sillä pääsi. Ylivaihteita olivat sekä 5:nen, että 6:nen. 1300 rpm lähtien alkoi pysyä jo lukittuina päällä kun tottui vääntöön. Saksassa ilmestyi merkkejä kaupunkien laidalle käsi pystyssä, ettei alle E6 koneilla tarvii tulla, niin pitkin hampain kusikoneeseen siirtyminen tuli eteen.V8 koneet vei pikkuisen vähemmän, tai samaa, kuin edelliset Hodarit (4 kpl), joista 2 oli käsipelejä.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 25.07.2021 11:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
jkvi kirjoitti:
Lainaus:
Nyt menee kesäaikaan Land cruiser 7-8 L/100 km ja viimeinen tankillinen näyttää autonmittarilla 400 km jälkeen 7,1 L/100 km lukemaa. Se heittää yleensä sen 0,3 L.

Niin minäkin luulin kun LC:n vuosi sitten ostin. Minulla todellinen -13 vuosimallin LC:llä oli jossakin 10,5-11l paikkeilla/100km.


No ei mun ajoprofiililla kuluttanut 2 edellistä Land Cruiserin V8, eli 4,5 L koneella, kuin tuon mitä kerroit. Niillä tuli ajeltua sen 500 000 km yhteensä. Kusikoneella vasta 150 000 km täynnä ja tällä hetkellä jarrujen täysremontissa, eli eteen satulat ym muut ja taakse levyt ja tapit ym. Ilmastoinnin putki takaa samalla vaihtoon, kun kaasut karkasi.


Ei ole ilmaista remontointi merkkikorjaamolla. Ilmastointi putki takaa uusiksi ja jarrujen täysremontti eteen + taakse muuten uutta, mutta satulat jäi vanhat. 2400 € kustansi. Putken vaihto on kohtuu työläs operaatio, kun ne on runkopalkin ja rungon välissä.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5240
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 25.07.2021 12:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Ei ole ilmaista remontointi merkkikorjaamolla. Ilmastointi putki takaa uusiksi ja jarrujen täysremontti eteen + taakse muuten uutta, mutta satulat jäi vanhat. 2400 € kustansi. Putken vaihto on kohtuu työläs operaatio, kun ne on runkopalkin ja rungon välissä.

Eikös tuo ole varsin uusi LC? Jos nyt siitä oli kyse?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 25.07.2021 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
euroshopperi kirjoitti:
Ei ole ilmaista remontointi merkkikorjaamolla. Ilmastointi putki takaa uusiksi ja jarrujen täysremontti eteen + taakse muuten uutta, mutta satulat jäi vanhat. 2400 € kustansi. Putken vaihto on kohtuu työläs operaatio, kun ne on runkopalkin ja rungon välissä.

Eikös tuo ole varsin uusi LC? Jos nyt siitä oli kyse?


Joo. 150 000 km huollossa totesivat että satulat edessä kaipaisi korjaussarjaa ja levyt urilla. Takana toinen puoli juuttunut ja palat kulunu epäsymmetrisesti + levyt kunnolla selvät. Korjaussarja töineen kustantaa saman, kuin uusi satula, niin en tuota sen enempää miettinyt. Takana vissiin vika johtui palojen kiilautumisesta liukutappeihin. No tällä mennään. Kulutus nousi näin alkuun, kun ajelin motareita ja kävin Tsadissa kaupunkia pyörimässä, nyt näyttää jo 7,6 L/100 km kun 800 km tankista ajettu ja Rangea enää 210 km jäljellä. No vähän aikaa taas menee enneku kiillottuu paremmin.
RAV4 plugari taas pelaa loistavasti ja 22 000 km takana. Sillä voi valita miten haluaa matkustuksen kuluista maksaa. Paikallinen ajo sujuu helposti pelkällä sähköllä, kun auto kiihtyy bensakoneista vastaavasti. Kulutus on sähköllä talvikausi mukaanluettuna nyt 20,2 kWh/100 km, eli alle 2 €/100 km mun sähkön hinnalla, kun kesäsiirto on 2,78 c/kWh. Jos ajelee pidemmälle, niin bensankulutus on omalla ajolla 5,8 L/100 km. Auto näyttää nyt 1,8 L/100 km kulutusta, eli sillä on ajettu 6830 km hybriditilassa. Sähköllä sitten loput. Auton kulutus siis omalla ajolla on nyt (1,8 L + 13,9 kWh) /100 km.
Jos siis vähän hövelisti laskee, niin voi valita väliltä 6,0 L/100 km ja 20,0 kWh/100 km väliltä oman kulutuksen. Kesäajon kuukausia on vielä arviolta 3-4 jäljellä, niin sähkö tulee päätymään alle sen 20 kWh/100 km.
Land cruiseri liikkuu mulla ilman kärryä 7-8 välissä tuolla kusikoneella. V8 koneet meni aina 10-12 haarukkaan, jota pidin jälkiasennetun DPF filtterin syynä. Muutoin olisi päässyt vähemmälläkin.
RAV4 plugarin kesäkulutus siis luokkaa 16-19 kWh/100 km. Talvikulutus oli 19-26 kWh haarukassa. Tästä siis tulee tuo kumulatiivinen nyt näyttämä 20,2 kWh, joka on jatkuvasti laskevalla trendillä ja tulee päätymään ennen nousun alkamista alle 20 kWh lukemaan.
Eli jos laskee meikäläisen ajamisen hinnan RAV4:lla, niin se on 1,8 € bensan hinnalla 3,24 € + 1,39 € = 4,63 €/100 km.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 01.08.2021 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkistin Land cruiserilla vielä toisenkin ajon putkeen, joka käytännössä pelkkää motaria. Eli Hki-TRE-Hki ja perään kehä III:sen Kirkkonummen päästä vaalimaan kautta Lappeenrantaan yhteensä 784 km ja tankkiin mahtui 63,2 L MY dieseliä. Auto näytti 7,7 L/100 km ja laskettu 7,9 L/100 km. Puolet matkasta oli Thulen suuri suksiboxi katolla, eli se 1/2 m korkea laari ja 6 h matkustajia.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 02.08.2021 00:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ääh. Enhän mä ollutkaan laittanu tänne sitä edellistä tarkistusta, mutta siis se tankkaus oli näin.

Land Cruiserin 2,8 L kusikoneella tankkasin 930 km jälkeen ja Rangea oli vielä 80 km jäljellä, eikä valo palanut. Motari ja kaupunkiajoa mukana ja sepelikuorman hain 60 km hinausreissulla reilua 2000 kg lastia, eli 3000 kg. MY dieseliä mahtui tankkiin 75,7 L, joten 8,14 L/100 km. Sepelikuorma ja kaupunkiajelu riuhtaisi kulutusmittarin 7,2 L lukemasta heti 7,9 L/100 km näyttämään. Eli vain hieman vähemmän näyttää auton mittari, kuin todellinen. 1000 km pääsee yleensä kyllä tankilla. Muistaakseni tankki on 87 L.
edit. Hki-Roi reissut on nyt mennyt 2 reissua 7,4 L/100 km ja 2 kertaa 7,6 L/100 km ja MY diesellä ajeltu pelkästään jo vajaa 110 000 km.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5240
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 02.08.2021 05:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Pieniä on lukemat uudella koneella. Minulla oikein säästellen ilman mitään vastuksia pääsi juuri ja juuri 9 litran tuntumaan. Normaali ajot metsäautoteillä ja tässä kodin ympärillä vei sen 10l vähintään, talvella yli 11l/ 100km.

Jos 3l d4d olisi mennyt noilla lukemilla, olisi auto edelleen pihassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hanzzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2005
Viestejä: 740
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 02.08.2021 07:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On kyllä pieniä lukuja. Sillä laiskimmalla hiluxilla (2006) päästeli maantieajoa 8l keskikulutuksella, kesällä takaveto, talvella neliveto. Sama molemmilla.

LandCruiser (2008) pyörii ysin pinnassa. Nyt menny kymppiä ku ajeltu huonoja teitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 195, 196, 197 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 196 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com