Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Kömy Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hel 2008 Viestejä: 840
|
Lähetetty: 16.06.2015 23:05 Viestin aihe: |
|
|
BlueMarlin kirjoitti: | Kaverin Volvosta hajosi kone juurikin tuon kompuran"laatupoikkeaman"takia.
Onko porukalla kokemusta 80-luvun alun G-mersuista? Olisi tarjolla lyhyt malli joka on huoltoautoksi rekisteröity. |
Kokemuksia ei itsellä ole mut mitä nyt tiedossa on, niin lahovikaa alkaa olemaan jos ei ole jo kertaalleen korjattu mutta hyviä menemään maastossa. Petri r varmaan osaa kertoilla enemmän. _________________ Kyllähän se kuula lentää! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 17.06.2015 06:56 Viestin aihe: |
|
|
G-malli on yksi parhaista oikeista maastoautoista. Tarkista kunnolla ruoste tilanne. Firman autosta iskarin yläpäätä oli vaikea kiinnittää kun ei ollut enään peltiä jäljellä, hitsaamalla uutta peltiä tilalle. Kestää vain oman aikansa ja ongelma jatkuu. Tekniikan kanssa kyllä pärjää, mutta ruoste on loputon savotta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 17.06.2015 09:20 Viestin aihe: |
|
|
BlueMarlin kirjoitti: | Kaverin Volvosta hajosi kone juurikin tuon kompuran"laatupoikkeaman"takia.
Onko porukalla kokemusta 80-luvun alun G-mersuista? Olisi tarjolla lyhyt malli joka on huoltoautoksi rekisteröity. |
Joo, ne on sellaisia laiskoja ikiliikkujia Korin takakulmat (takalamppujen ympäristö) on varmuudella lahoja, jos ei ole korjattu jo kertaan tai pariin. Muutenkin korissa tuppaa olemaan ruostetta, mikä ei kuitenkaan välttämättä ole kovin iso asia. Pelti on paksua ja osia saa hyvin. Tuulilasin kehyksen alueen ruosteviat voi olla töiseviä korjata. Sama tilanne on kaikissa noin vanhoissa autoissa/maastureissa, mersun eduksi voidaan sanoa se, että runko on lähes poikkeuksetta kunnossa (poislukien takaiskareiden kiinnityskorvakko, sekin on helppo sepittää kuntoon)
Teknisesti ovat kohtalaisen varmaa tavaraa, kaikki tukivarret, ohjauksen osat ja sellaiset on aika jämerää tavaraa...kuten myös runko. Alkuperäiset dieselkoneet ovat melkoisen laiskoja (ei kyllä lopu koskaan jos muistaa huoltaa), mutta uudemmista henkilömersuista löytyy kivasti vaihtoehtoja...esim. OM603 turbo (3,0TD, 147hv) on erittäin asiallinen moottori maasturiin.
Kierrejousialusta ja kytkettävät lukot akseleissa tekee siitä todellisen maastoauton. Noissa 80-luvun alkupään autoissa ei välttämättä ollut etulukkoa kaikissa (lisävaruste), takalukko taisi olla kaikissa. joskus v.85 tms myös etulukko tuli vakiovarusteeksi. Kannattaa kokeilla käyttövipuja ettei ole jumissa...muuten joutuu purkamaan ja putsaamaan työsylinterin (vähän kuin perinteinen jarrujen työsylinteri) _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
BlueMarlin Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Maa 2004 Viestejä: 2619
|
Lähetetty: 17.06.2015 20:41 Viestin aihe: |
|
|
No siinähän tuli tuhti tietopaketti. Juhannuksen jälkeen pitäisi mennä autoa katsomaan, sitten ollaan viisaampia asian suhteen. Vauhdin hurmaa en etsi vaan sellaista peliä millä pääsee lumessa ja pellossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dominator Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2008 Viestejä: 430
|
Lähetetty: 18.06.2015 15:53 Viestin aihe: |
|
|
Fiilistelyt Vitaran kera... Dominatorit heitin talvella keulille niin rupes näkemäänki jotain...
_________________ Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 18.06.2015 16:28 Viestin aihe: |
|
|
Pomppasikin kolmion takaa eteen tarve hankkia oma auto tilalle...
Näistä oli puhetta jo aikaisemminkin, mutta onko noilla ensimmäisen polven diesel Grand Vitaroilla realistista ajatella rullaavan 250-300Mm ilman kuluvien osien vaihtoa suurempia murheita?
Vai pitäisikö katella W211 suosiolla? Viimeisten vuosimallien 3BG Passat tai A4 B6 olisivat myös ongelmineen tuttua tekniikkaa. Viimeisten vuosimallien 406:t taitavat olla myös melko toimivia pelejä. Kilsoja odotettavissa jo 40Mm/a niin tojotat tippuvat laskuista.
Kommentteja / kokemuksia noista tai muista, Saksasta käyn ostamassa ja maksimissaan n. 12kEUR luokkaa veroineen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
näädänkiertäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Lok 2005 Viestejä: 135
|
Lähetetty: 19.06.2015 23:10 Viestin aihe: |
|
|
Itellä bensa versio 1,6 GW vuosimallia 2000. Eipä mitää vikoja oo kyseisessä kulkineessa ollut, kolme kautta toimittanu jahtiauton virkaa. Sulanmaan aikana loistava jahtiauto, mutta lumessa möyrimiseen näitä pätkä suzukeja ei oo tehty. Ei mitää jakoa ajella oikeiden maastureiden jälkiä, jos lunta alkaa olemaan oikeasti paljon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 24.06.2015 15:49 Viestin aihe: |
|
|
Ensimmäiset diesel-foresterit mahtuvat myös näemmä hyvin spekseihin ja taitaisivat loistaa luotettavuudessa. Meni taas valinnat aavistuksen vaikeammiksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrkkä D Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2008 Viestejä: 5945
|
Lähetetty: 24.06.2015 15:56 Viestin aihe: |
|
|
Audi A6 Allroad. Miten siinä lienee yläasennossa maavaraa verrattuna normi kaupunkimaastureihin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10093 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 24.06.2015 15:59 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Ensimmäiset diesel Foresterit mahtuvat myös näemmä hyvin spekseihin ja taitaisivat loistaa luotettavuudessa. Meni taas valinnat aavistuksen vaikeammiksi. |
Ensimmäisissä diesel forestereissa on ollut todellinen pommin vaara, siksi jäi ostamatta, kun konikopin veturia emännälle hommattiin.
Nythän ne lie jo sen verran ajettuja kaikki, että ovat lauenneet, jotka ovat lauetakseen.
Niissä siis on ollut järkiään jotain tiivistemassaa väärässä paikassa, joka on johtanut 5. runkolaakerin hajoamiseen
ja 4000-8000 € remonttiin. Maahantuoja on ilmeisesti korvannut, jos on ollut täydellisesti merkkihuollettu,
mutta muuten on mennyt omistajan vahingoksi. Ilmeisen nihkeä asenne ollut maahantuojan puolelta, jos vähän nettiä selaa. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 24.06.2015 16:48 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | liki kirjoitti: | Ensimmäiset diesel Foresterit mahtuvat myös näemmä hyvin spekseihin ja taitaisivat loistaa luotettavuudessa. Meni taas valinnat aavistuksen vaikeammiksi. |
Ensimmäisissä diesel forestereissa on ollut todellinen pommin vaara, siksi jäi ostamatta, kun konikopin veturia emännälle hommattiin.
Nythän ne lie jo sen verran ajettuja kaikki, että ovat lauenneet, jotka ovat lauetakseen. |
No sitten ei eroa mitenkään VAG tuotteista. Keikkuu kuitenkin tuo Forester TÜV-tilaston kärkisijoilla. ADAC:n vikatilastoissa ei paha kyllä, kertoisivat selvästi enemmän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2214 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 24.06.2015 18:19 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Peto kirjoitti: | liki kirjoitti: | Ensimmäiset diesel Foresterit mahtuvat myös näemmä hyvin spekseihin ja taitaisivat loistaa luotettavuudessa. Meni taas valinnat aavistuksen vaikeammiksi. |
Ensimmäisissä diesel forestereissa on ollut todellinen pommin vaara, siksi jäi ostamatta, kun konikopin veturia emännälle hommattiin.
Nythän ne lie jo sen verran ajettuja kaikki, että ovat lauenneet, jotka ovat lauetakseen. |
No sitten ei eroa mitenkään VAG tuotteista. Keikkuu kuitenkin tuo Forester TÜV-tilaston kärkisijoilla. ADAC:n vikatilastoissa ei paha kyllä, kertoisivat selvästi enemmän. |
Lisäksi ainakin alkupään kiisselisubaruissa on menny kytkimiä reippaanlaisesti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 24.06.2015 19:05 Viestin aihe: |
|
|
Pitääpä yrittää käydä kokeilemassa minkälainen rengasmeteli ja ajomukavuus on muuten tuollaisessa '08-09 Suzukissa tai Subarussa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hautaterva Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2012 Viestejä: 533
|
Lähetetty: 27.06.2015 16:46 Viestin aihe: |
|
|
Jyrkkä D kirjoitti: | Audi A6 Allroad. Miten siinä lienee yläasennossa maavaraa verrattuna normi kaupunkimaastureihin? |
Itse mitä kävin katsomassa niin noin 20cm näytti olevan ilmaa alla LIFT asennossa.
Se oli 2007 vuoden peli. Sillä ei tosin voi ajaa kuin oliko 20 vai 30km/h vauhtia.
Päädyin kuitenkin Volvon XC70 kun siinä maavara(22cm) on aina käytössä, eikä ole kalliita ilmajousia riskinä. Itse en ainakaan keski mitään huonoa tuosta jatkuvasta korkeudesta. Päinvastoin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5524
|
Lähetetty: 29.06.2015 00:37 Viestin aihe: |
|
|
Täältäkin vois kysäistä mielipiteitä.
Nyt tarvis kaukovalot autoon.
Onko kokemuksia led versioista toimivatko ja näyttävätkö?
Entä perinteisistä mitäs sieltä markkinoilta nykyiseltään löytyy joita kannattas katella?
Budjetti on tietenni tiukka mutta se määritellään sitten ku saa kattavan kuvan mitä löytyy. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|