OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kömy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2008
Viestejä: 840

LähetäLähetetty: 16.06.2015 23:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

BlueMarlin kirjoitti:
Kaverin Volvosta hajosi kone juurikin tuon kompuran"laatupoikkeaman"takia.

Onko porukalla kokemusta 80-luvun alun G-mersuista? Olisi tarjolla lyhyt malli joka on huoltoautoksi rekisteröity.


Kokemuksia ei itsellä ole mut mitä nyt tiedossa on, niin lahovikaa alkaa olemaan jos ei ole jo kertaalleen korjattu mutta hyviä menemään maastossa. Petri r varmaan osaa kertoilla enemmän.
_________________
Kyllähän se kuula lentää!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 17.06.2015 06:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

G-malli on yksi parhaista oikeista maastoautoista. Tarkista kunnolla ruoste tilanne. Firman autosta iskarin yläpäätä oli vaikea kiinnittää kun ei ollut enään peltiä jäljellä, hitsaamalla uutta peltiä tilalle. Kestää vain oman aikansa ja ongelma jatkuu. Tekniikan kanssa kyllä pärjää, mutta ruoste on loputon savotta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 17.06.2015 09:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

BlueMarlin kirjoitti:
Kaverin Volvosta hajosi kone juurikin tuon kompuran"laatupoikkeaman"takia.

Onko porukalla kokemusta 80-luvun alun G-mersuista? Olisi tarjolla lyhyt malli joka on huoltoautoksi rekisteröity.


Joo, ne on sellaisia laiskoja ikiliikkujia Smile Korin takakulmat (takalamppujen ympäristö) on varmuudella lahoja, jos ei ole korjattu jo kertaan tai pariin. Muutenkin korissa tuppaa olemaan ruostetta, mikä ei kuitenkaan välttämättä ole kovin iso asia. Pelti on paksua ja osia saa hyvin. Tuulilasin kehyksen alueen ruosteviat voi olla töiseviä korjata. Sama tilanne on kaikissa noin vanhoissa autoissa/maastureissa, mersun eduksi voidaan sanoa se, että runko on lähes poikkeuksetta kunnossa (poislukien takaiskareiden kiinnityskorvakko, sekin on helppo sepittää kuntoon)

Teknisesti ovat kohtalaisen varmaa tavaraa, kaikki tukivarret, ohjauksen osat ja sellaiset on aika jämerää tavaraa...kuten myös runko. Alkuperäiset dieselkoneet ovat melkoisen laiskoja (ei kyllä lopu koskaan jos muistaa huoltaa), mutta uudemmista henkilömersuista löytyy kivasti vaihtoehtoja...esim. OM603 turbo (3,0TD, 147hv) on erittäin asiallinen moottori maasturiin.

Kierrejousialusta ja kytkettävät lukot akseleissa tekee siitä todellisen maastoauton. Noissa 80-luvun alkupään autoissa ei välttämättä ollut etulukkoa kaikissa (lisävaruste), takalukko taisi olla kaikissa. joskus v.85 tms myös etulukko tuli vakiovarusteeksi. Kannattaa kokeilla käyttövipuja ettei ole jumissa...muuten joutuu purkamaan ja putsaamaan työsylinterin (vähän kuin perinteinen jarrujen työsylinteri)
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BlueMarlin
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 2619

LähetäLähetetty: 17.06.2015 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No siinähän tuli tuhti tietopaketti. Juhannuksen jälkeen pitäisi mennä autoa katsomaan, sitten ollaan viisaampia asian suhteen. Vauhdin hurmaa en etsi vaan sellaista peliä millä pääsee lumessa ja pellossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dominator
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2008
Viestejä: 430

LähetäLähetetty: 18.06.2015 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fiilistelyt Vitaran kera... Dominatorit heitin talvella keulille niin rupes näkemäänki jotain...

_________________
Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 18.06.2015 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pomppasikin kolmion takaa eteen tarve hankkia oma auto tilalle...

Näistä oli puhetta jo aikaisemminkin, mutta onko noilla ensimmäisen polven diesel Grand Vitaroilla realistista ajatella rullaavan 250-300Mm ilman kuluvien osien vaihtoa suurempia murheita?

Vai pitäisikö katella W211 suosiolla? Viimeisten vuosimallien 3BG Passat tai A4 B6 olisivat myös ongelmineen tuttua tekniikkaa. Viimeisten vuosimallien 406:t taitavat olla myös melko toimivia pelejä. Kilsoja odotettavissa jo 40Mm/a niin tojotat tippuvat laskuista.

Kommentteja / kokemuksia noista tai muista, Saksasta käyn ostamassa ja maksimissaan n. 12kEUR luokkaa veroineen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
näädänkiertäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 135

LähetäLähetetty: 19.06.2015 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä bensa versio 1,6 GW vuosimallia 2000. Eipä mitää vikoja oo kyseisessä kulkineessa ollut, kolme kautta toimittanu jahtiauton virkaa. Sulanmaan aikana loistava jahtiauto, mutta lumessa möyrimiseen näitä pätkä suzukeja ei oo tehty. Ei mitää jakoa ajella oikeiden maastureiden jälkiä, jos lunta alkaa olemaan oikeasti paljon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 24.06.2015 15:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäiset diesel-foresterit mahtuvat myös näemmä hyvin spekseihin ja taitaisivat loistaa luotettavuudessa. Meni taas valinnat aavistuksen vaikeammiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5945

LähetäLähetetty: 24.06.2015 15:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Audi A6 Allroad. Miten siinä lienee yläasennossa maavaraa verrattuna normi kaupunkimaastureihin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10093
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 24.06.2015 15:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Ensimmäiset diesel Foresterit mahtuvat myös näemmä hyvin spekseihin ja taitaisivat loistaa luotettavuudessa. Meni taas valinnat aavistuksen vaikeammiksi.


Ensimmäisissä diesel forestereissa on ollut todellinen pommin vaara, siksi jäi ostamatta, kun konikopin veturia emännälle hommattiin.
Nythän ne lie jo sen verran ajettuja kaikki, että ovat lauenneet, jotka ovat lauetakseen.

Niissä siis on ollut järkiään jotain tiivistemassaa väärässä paikassa, joka on johtanut 5. runkolaakerin hajoamiseen
ja 4000-8000 € remonttiin. Maahantuoja on ilmeisesti korvannut, jos on ollut täydellisesti merkkihuollettu,
mutta muuten on mennyt omistajan vahingoksi. Ilmeisen nihkeä asenne ollut maahantuojan puolelta, jos vähän nettiä selaa.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 24.06.2015 16:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
liki kirjoitti:
Ensimmäiset diesel Foresterit mahtuvat myös näemmä hyvin spekseihin ja taitaisivat loistaa luotettavuudessa. Meni taas valinnat aavistuksen vaikeammiksi.


Ensimmäisissä diesel forestereissa on ollut todellinen pommin vaara, siksi jäi ostamatta, kun konikopin veturia emännälle hommattiin.
Nythän ne lie jo sen verran ajettuja kaikki, että ovat lauenneet, jotka ovat lauetakseen.


No sitten ei eroa mitenkään VAG tuotteista. Keikkuu kuitenkin tuo Forester TÜV-tilaston kärkisijoilla. ADAC:n vikatilastoissa ei paha kyllä, kertoisivat selvästi enemmän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2214
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 24.06.2015 18:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Peto kirjoitti:
liki kirjoitti:
Ensimmäiset diesel Foresterit mahtuvat myös näemmä hyvin spekseihin ja taitaisivat loistaa luotettavuudessa. Meni taas valinnat aavistuksen vaikeammiksi.


Ensimmäisissä diesel forestereissa on ollut todellinen pommin vaara, siksi jäi ostamatta, kun konikopin veturia emännälle hommattiin.
Nythän ne lie jo sen verran ajettuja kaikki, että ovat lauenneet, jotka ovat lauetakseen.


No sitten ei eroa mitenkään VAG tuotteista. Keikkuu kuitenkin tuo Forester TÜV-tilaston kärkisijoilla. ADAC:n vikatilastoissa ei paha kyllä, kertoisivat selvästi enemmän.


Lisäksi ainakin alkupään kiisselisubaruissa on menny kytkimiä reippaanlaisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 24.06.2015 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitääpä yrittää käydä kokeilemassa minkälainen rengasmeteli ja ajomukavuus on muuten tuollaisessa '08-09 Suzukissa tai Subarussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hautaterva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2012
Viestejä: 533

LähetäLähetetty: 27.06.2015 16:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyrkkä D kirjoitti:
Audi A6 Allroad. Miten siinä lienee yläasennossa maavaraa verrattuna normi kaupunkimaastureihin?


Itse mitä kävin katsomassa niin noin 20cm näytti olevan ilmaa alla LIFT asennossa.
Se oli 2007 vuoden peli. Sillä ei tosin voi ajaa kuin oliko 20 vai 30km/h vauhtia.

Päädyin kuitenkin Volvon XC70 kun siinä maavara(22cm) on aina käytössä, eikä ole kalliita ilmajousia riskinä. Itse en ainakaan keski mitään huonoa tuosta jatkuvasta korkeudesta. Päinvastoin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5524

LähetäLähetetty: 29.06.2015 00:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täältäkin vois kysäistä mielipiteitä.
Nyt tarvis kaukovalot autoon.
Onko kokemuksia led versioista toimivatko ja näyttävätkö?
Entä perinteisistä mitäs sieltä markkinoilta nykyiseltään löytyy joita kannattas katella?
Budjetti on tietenni tiukka mutta se määritellään sitten ku saa kattavan kuvan mitä löytyy.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 65 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com