OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 03.12.2017 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuin moniurahihnan katkeeminen vaikuttaa venttiileihin? Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Putukiffeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2009
Viestejä: 1636
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 03.12.2017 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Kuin moniurahihnan katkeeminen vaikuttaa venttiileihin? Shocked


Koska citikka.

2.2hdi koneessa moniurahihna pääsee rikkontuessan kampiakselin hihnapyörän ja lohkon väliin, joka taas saa jaon hyppäämään pois paikoiltaan..
_________________
Rakastiko Hannu piparia vai Kerttua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 03.12.2017 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5519

LähetäLähetetty: 03.12.2017 23:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä ois mettästäjälle kulkupeli. Ei pieni viti mettätiellä haittais ja vois saaliinki nostaa suoraan lavalle. Cool


https://huutokaupat.com/fi/v/633544
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 03.12.2017 23:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paljonkohan menee diisseliä jos pikku hangessa pörräilee?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9372

LähetäLähetetty: 04.12.2017 08:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jbear kirjoitti:
Siinä ois mettästäjälle kulkupeli. Ei pieni viti mettätiellä haittais ja vois saaliinki nostaa suoraan lavalle. Cool


https://huutokaupat.com/fi/v/633544


Noita välillä myynnissä huomattavasti edukkaamminkin: https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=149982
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kallelep
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Jou 2016
Viestejä: 126

LähetäLähetetty: 08.12.2017 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko noista Terrano 2:sta minkälaisia kokemuksia? Pitäis vähän etenevämpi auto hommata, niin tuo on aika hyvin sattunut silmään. Johan niissä alkaa kaikissa olemaan se 300tkm mittarissa, mutta ilmeisesti tekniikka toimii kohtuu varmasti? Ruostuminenhan se ongelma taitaa olla.
Kulutushan tuon tyyppisissä autoissa on kova, mutta minkäs teet. Yhellä autolla se on silti toimeen tultava ja pääosin ajo on maantieajoa. Kulutus nyt ei kovin paljoo ilmeisesti tippuisi vaikka crv:n tai vastaavan laittais?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5519

LähetäLähetetty: 11.12.2017 00:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.youtube.com/watch?v=rkzJ18FHgac

Mitäs raati sanoo moisesta vertailusta.

Itse olem useampaakin versiota ajanut molemmista mutta aikajana 20 vuotta ja eri vuosimalleja. Hankala tehdä maasto ominaisuuksien vertailua.
Hankitesti ois mielenkiintoinen ja omalla kohdalla se käytännöllisin.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 11.12.2017 02:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä ollut disko 3 ja land cruiseri. Land rover on parempi ajaa sekä tiellä että vaikeissa paikoissa. Se on oikeastaan parempi kaikessa paitsi kestävyys ja kulutus. Ja tuossa kestävyydessä onkin sitten eroa kuin yöllä ja päivällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
audii
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2005
Viestejä: 842
Paikkakunta: Savo

LähetäLähetetty: 17.12.2017 14:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kallelep kirjoitti:
Onko noista Terrano 2:sta minkälaisia kokemuksia? Pitäis vähän etenevämpi auto hommata, niin tuo on aika hyvin sattunut silmään. Johan niissä alkaa kaikissa olemaan se 300tkm mittarissa, mutta ilmeisesti tekniikka toimii kohtuu varmasti? Ruostuminenhan se ongelma taitaa olla.
Kulutushan tuon tyyppisissä autoissa on kova, mutta minkäs teet. Yhellä autolla se on silti toimeen tultava ja pääosin ajo on maantieajoa. Kulutus nyt ei kovin paljoo ilmeisesti tippuisi vaikka crv:n tai vastaavan laittais?


Metsämiehen auto. Ruostehan se tahtoo vaivata joo. Tekniikka on suht yksinkertaista ja varmaa, kuluvia osia joutuu tietysti vaihtelemaan jonkin verran. Itsellä ollut reilun puoli vuotta/25 tkm alla eikä mitään ihmeitä ole vielä ilmennyt. Etukardaani on väljä, mutta se johtuu enempi huollon puutteesta. Etenee hangessa ihan kohtuudella, tuossa omassa on vielä koria nostettu 5 cm. Eihän siinä mitään oikeita lukkoja ole, eikä keskitasauspyörästöä, joten nelivedolla ei ajella ympäri vuoden ja se pahin ristiriipunta saattaa jäädä selvittämättä. Metsästyshommissa pärjää varmasti niissä paikoissa missä ase kyydissä saa/on järkevää muutenkaan ajella.

Kulutus on minulla ollut kesärenkailla 11-12 l/100 km 245/75-16 all terraneilla. Talvirenkaina on 245/70-16 nastat, näillä kulutus on 10-11. Alle kympin en oo päässy kertaakaan, mutta hyvin lähelle. Ajosta varmaan 90% on matkaa.

Tosiaan vaihdelaatikot noissa manuaaleissa tahtoo porsia jossain vaiheessa. Jos alkaa oireilla, niin äkkiä vaan laakerit vaihtoon. Monessa on ollut myös mittaristossa ongelmia ja niitä on vaihdeltu, joten huoltokirja kannattaa tutkia tarkkaan, että kilometrit varmasti täsmäävät.
_________________
Tie sydämeen käy rintalastan kautta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bertoni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Huh 2004
Viestejä: 113

LähetäLähetetty: 18.12.2017 18:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko missään 2 vetoisessa nykyautossa ns. lukkoperää? Edes lisävarusteena? Ennen muinoin niitä oli joissain merkeissä. Nykyisin taitavat kaikki olla elektronisia abs jarruun perustuvia "etenemisen edistäjiä."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 19.12.2017 12:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös se ollut Volvo aikanaan henkilöautopuolella missä oli lukkoperä? Cool
Nykyautoista oli muistaakseni ainakin RS Skodassa.


Kiinnostaisi kuulla myös miten iso ero on kitkalukolla ja jarruilla toteutetulla nykyään jos on kokemusta molemmista? Manuaali subarun perässä on ainaskin kitkalukko. Taitaa olla, että kitkalukkoja on yhä vähemmän?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11228
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 19.12.2017 13:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ettei lie olisi Skodassakin jarruilla toteutettu ... Jonkinlaista lukkoa tarjotaan Volkkarinkin sporttisempiin malleihin, käytännössä varmasti sama vempele miten sitten onkin tehty.

Kitkalukko jarruttaa erilaisilla ratkaisulla akseleiden pyörimisnopeuksien eroja tasauspyörästön yli. Jarruilla toteutettaessa tuo tehdään jarruttamalla, eihän tuo paljon levyjä tai paloja sinänsä kuluta tai kuumenna ellei jatkuvasti sudittele.
https://www.race.fi/fi/news/entry/293/locking-differential-101
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 20.12.2017 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun nyt kymmenkunta vuotta vanhassa hiluksissa oli jo joku vuosi sitten takapään kitkalukko täysin hengetön. Ihan kuin sitä ei olis ollenkaan, kun kokeilee ristiriipuntatilannetta. Ei kai se jarruhässäkkä huonompi voi olla Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 21.12.2017 09:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, "kitkalukko" ja kytkettävä 100% lukko on aika paljon eri asia. Siviili/henkilöautopuolella ei taida juuri olla 100% lukkoja vaan nekin vähäiset määrät (esim. takavetoisissa sporttimalleissa tms) ovat olleet jonkinlaisia kitkalukkoja...toimii tyydyttävästi uutena ja kun molemmat renkaat ovat saman kitkamäärän alustalla....mutta "ristiriipunnassa" ei taida edes uutena toimia...
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 111 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com