OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 19.03.2019 10:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tietysti hybrideillä tippuu hinta samalla tavalla kuin muillakin autoilla. Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisella autolla työkaverit aikaisemmin ajoivat ja mihin Toyotan hybridiin vaihtoivat. Monesti varsinkin lataushybridien omistajat valittelee ettei kulutus pysynytkään pienenä ja syy on ollut siinä ettei autoa ole jaksettu laittaa roikan nokkaan.

Ite en ladattavien hybridien puolesta puhu vaan ihan näiden perushybridien. Ladattavat on suhteessa niin paljon kalliimpia ettei sitä hintaeroa poltoaineilla säästetä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aktiini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 747

LähetäLähetetty: 19.03.2019 14:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Putukiffeli kirjoitti:
Ekohippi kirjoitti:
Eli minkä auton kanssa talous ei romahda, kun vaihtaa kolmen vuoden välein,



Ostin Nissan X-trailin 2016 lokakuussa ja hinta oli noin 28k€. Pari viikkoa sitten mulle luvattiin siitä vaihdossa 10k€ , kun vielä viime kesänä luvattiin 16k€.

Hinta romahti puolessa vuodessa 6k€, kun Berneri ja kumppanit alkoivat demonisoimaan diesel-autoja. Että koeta siinä nyt sitten vaihtaa pieniruokaiseen bensapihiin hybridiin, kun Berneröijät ryssivät automarkkinoita aina puolen välein siten, että autojen vaihtoarvolla ei ole mitään järkeä vaihdolle lähteä. Laughing


Been there, done that. Melkein samoilla spekseillä vuoden pitoajan hinnaksi muodoistui sellaisia haavoja ettei niistä pääse yli. Ja päätä pitää aina kääntää kun keula tulee vastaan... Huomattavasti edukkaampaa olisi ollut ajaa seki vuosi uudella autolla. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 19.03.2019 15:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Arvon alenemia on ehkä parempi verrata "prosentuaalisesti" kuin absoluuttisena summana (3000€ per vuosi tms). 70t€ saksalaisella premium autolla n. 3 vuotta ja reilu 100tkm niin vaihtoarvo on tipahtanut jonnekkin 35-38t€ paikkeille vastaavaan uuteen vaihdettaessa. Eli arvonalenema on yli 10t€ per vuosi, prosentuaalisesti siis keskimäärin 16% per vuosi.

13.500€ Yariksella sama 16% arvon alentuma olisi reilun 2000€ per vuosi, voi hyvinkin jäädä myös vähemmäksi kun auto on "haluttu vaihtoauto". Kilometreillä on tietenkin oma merkityksensä yhtälössä.
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 19.03.2019 15:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siksipä mainitsinkin tuolla tuon "perusauton" (toki sitä olisi voinut tarkentaa paremmin) jollaisena itse käsitän sen n. 25-30t€ karvahattukinnerin.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2989

LähetäLähetetty: 19.03.2019 16:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Tietysti hybrideillä tippuu hinta samalla tavalla kuin muillakin autoilla. Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisella autolla työkaverit aikaisemmin ajoivat ja mihin Toyotan hybridiin vaihtoivat. Monesti varsinkin lataushybridien omistajat valittelee ettei kulutus pysynytkään pienenä ja syy on ollut siinä ettei autoa ole jaksettu laittaa roikan nokkaan.

Ite en ladattavien hybridien puolesta puhu vaan ihan näiden perushybridien. Ladattavat on suhteessa niin paljon kalliimpia ettei sitä hintaeroa poltoaineilla säästetä.

No jaa. Esimerkiksi normaali prius active vs prius plug-in activen hintaero 3356,08€. Toimii ihan täysin samalla tavalla kuin normaali prius, mutta sen voi myös ladata seinästä, eli plug in on vain lisäoptio. En tiedä sitten onko tuo hintaero uuden auton hinnassa kuinka ratkaiseva tai onko tuo jotenkin mahdoton säästää ajamalla. Toisella omistajalla tuota hintaeroa tuskin edes näkyy.

Ja jos plug in hybridin ostaja ei kehtaa ladata autoaan, niin eihän se auton vika ole. Vai onko sekin auton vika jos normaalin auton omistaja ei kehtaa 40 pakkasilla laittaa autoaan roikkaan ja auto ei lähdekkään käyntiin tai auto on liikkeellelähtiessä kylmä. Sehän on omistajan hölmöyttä ja laiskuutta eikä mitään muuta. Mahtaakohan teslojen omistajatkin valittaa että on kyllä huonoja autoja kun eivät liiku ollenkaan kun ei kehtaa laittaa töpseliö seinään.

Itse liputan ehdottomasti tuon plug in tekniikan puolesta, kunhan auto toimii lataamattakin mukisematta. On se silti hyvä keino säästää polttoainetta silloin kun pyörii kotinurkissa. Jos esimerkiksi laittaa auton yöksi roikkaan ja saa ajella pelkällä sähköllä edes toisen sivun töihin, niin sehän on aina kotiinpäin. Minusta toyota teki fiksusti kun lisäsi tuohon ennestään toimivaan systeemiin tuon plug in mahdollisuuden. Nyt odotellaan että tarjolle ilmestyy land cruiserista plug in hybridi ja toivotaan lottovoittoa tai odotellaan vielä 10-15 vuotta että sellaisen raskii ostaa käytettynä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 19.03.2019 16:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo noin 50 kilometrin ajomatka latauksella alkaa olemaan semmoinen että kannattaisi plug-in jo valita. Vielä jos pystyisi sen työpaikalla lataamaan ettei omilla sähköillä tarvitsisi ajella. Saisivat vain enemmän tehdä niitä perheautoina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pölykeuhko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2006
Viestejä: 1903

LähetäLähetetty: 19.03.2019 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Subarultahan tulee tuo latausversio ainakin XV-malliin.On vaan turhan pieni katiska Sad Maavaraa kyllä on reilusti ja jatkuva neliveto.Pitää käydä kokeilemassa mahtuuko siihen sisälle kunhan tulee Suomeen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 19.03.2019 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mahtaa olla veronalaista tuloa toi duunissa lataaminen? Jos ei ole, niin varmasti siinävaiheessa kun alkaa yleistymään ko laitteet, tulee lataaminen veronalaiseksi Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aktiini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 747

LähetäLähetetty: 19.03.2019 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
Mahtaa olla veronalaista tuloa toi duunissa lataaminen? Jos ei ole, niin varmasti siinävaiheessa kun alkaa yleistymään ko laitteet, tulee lataaminen veronalaiseksi Wink


Siitähän pitää pidättää 30€ tai sitten lisätä verotukseen tuloksi vastaava summa. Muutos ollut voimassa vuoden alusta... Rolling Eyes

"Joka tapauksessa 1.1.2019 alkaen voimassa on sääntö, jonka mukaan työpaikalla lataamisen mahdollistava työnantaja joutuu tarjoamaan mahdollisen työpaikkalatauksen joko 30 euron verotettuna kuukausietuna tai vaihtoehtoisesti tavalla tai toisella mittaroimalla ja erillislaskuttamalla jokaisen yksittäisen lataustapahtuman."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9431

LähetäLähetetty: 19.03.2019 19:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No jos pelkästään työpaikalla parkkeeraamista on esitetty verotettavaksi, niin miten sitten jonkun patterivehkeen latuuta...
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2646

LähetäLähetetty: 28.03.2019 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uusi corolla ei ole kovin metsästäjäystävällinen auto. Maavara 13 cm.
_________________
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 28.03.2019 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Spede kirjoitti:
Uusi corolla ei ole kovin metsästäjäystävällinen auto. Maavara 13 cm.
Onhan siinä puolet enemmän kuin passatissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 28.03.2019 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei olisi nyky corolla miun valinta, jos epätasaisilla teillä pitää ajella. missäpä periferiassa ei joutuisi.
ajelin pari vuotta sitten tuliterällä karvahattu corollalla työreissussa viikon.
oli kyllä sellainen helistin etten ihan äsken toista muista. joka paikka nitisi natisi ja kolisi.
ovia ja takakonttia sulkiessa tuli oikeasti mieleen 7-80 lukujen japsit. jokapaikassa on tingitty ilmeisesti.
tämä tosin bulgariassa, en tiedä onko niissä eroja mitä suomessa myydään.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 06.04.2019 01:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On tässä ollut aikaa tutustua tuohon Land cruiseriin kusimoottorilla, kun uusi RAV4 awd hybrid premium tuuletettuilla nahkapenkeillä alle 6L/💯 km kulutuksisena tulee vasta ensi kuun puolenvälin jälkeen.
Päätinkin ottaa koeohjelmaksi kulutuksen pienentämisen minimiin rajoituksia noudattaen niin, että en aja 120 alueella kuin sen 110 korkeintaan. Nyt olen tankannut Nesteen MY dieseliä pelkästään 7 tankkia putkeen ja aikaisemmin tankkasin etupäässä hinnan mukaan, mitä sattuu. Aikaisemmin kunnon talvi keleillä kulutus pyöri mökki matkalla 400 km ajettuna ja perillä 7,6 L/100. No nyt on maskipeite ollut päällä ja pelkkää MY dieseliä tankattu. Toissapäivänä ajelin tankilla kotiin 40 km ja kulutus pihassa 6,7 L/100. Siihen perään sitten pari keikkaa Tuusulaan ja siitä puolet motaria ja mittariin kilometrejä näyttää 200 km ja kulutus pysyi samana. Tänään ajelu tsadiin ja nyt on mittarissa 300 km ja kaupunkiajelu nosti kulutuksen tasan 7,0 L/100 km pihassa. Huomasin, että saattaa olla nuo DPF poltot jopa puolittuneet entiseen verrattuna. Auto käy huomattavasti nätimmin ja (saatan erehtyäkin) vääntää hienosti.
Autonvalmistajat eivät ole vielä uskaltaneet tuota MY dieselin korviketta varauksetta hyväksyä, johtuen varmaan siitä ensimmäisestä biolisäsineesta, eli FAME sta. Bio osuus kuitenkin nousee 20% ja FAMEa saa olla en590 standardin mukaan enintään 7% dieselissä. Nyt on tullut ajettua siis 100% puhtaalla BIO tavaralla, jossa 0% FAMEa. Nesteen dieselihän ei sisällä muita Bio aineita, kuin MY. Ainakin Pro dieselissä on näin, että 15% vaatimus biolisästä tehdään MY lisällä. Täytyy vielä jatkaa kokeilua, kun noita MY asemia on ilmestynyt jo melko hyvin ihan viime aikoina. Ja jos on pakko muuta tankata, niin sitten Prodieseliä 15% MY osalla. Tuo FAMEhan on vaarallista tavaraa, jos se liettää öljysiivilöitä tukkoon. Panee jo melkein miettimään joidenkin moottorihajoamisten juuri syyt, kun ainakin Toyota otti yhden auton kohdalla jo lietteen poiston huolto ohjelmaan kuuluvaksikin. MY dieseliä ei Toyota ole hyväksynyt, mutta taidan jatkaa kokeilua kuitenkin. Laittakaa muutkin kokemuksia, jos on tullut.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtari16
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2004
Viestejä: 330

LähetäLähetetty: 06.04.2019 15:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On kyllä pieni kulutus cruiserin kokoluokan autolle. Kolmen litran kuuspyttynen tuskin kulki alle kympin? Oliko kulutukset ajotietokoneen ilmoittamia vai mitattuja?
Ajelin viikon päivät vuoden ikäisellä Tuaregilla. Keskikulutus seka-ajossa lähellä kymppiä. Loistava kärry muuten ajella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 136, 137, 138 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 137 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com