OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mettästäjän Kulkupeli
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 162, 163, 164 ... 231, 232, 233  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 22.02.2020 11:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juuri näin. Mun mielestä mettäautoksi riittää, kun on edes hieman enemmän etevämmyyttä otettu irti noihin Astra/Corolla ym peruskinnereihin. Ei tarvii olla mikään Boggeri heti vetää hihasta, kun tavallinen käyttö kuitenkin ylittää reippaasti sen 90%. Ja sähköllä ajon hinta on tällä hetkellä 2-2 1/2 €/100 km. Kyllä tuolla jo kertyy säästöä. Plugarilla ei myöskään jää tielle. Sulla tuo 3 L/100 km kyllä osoittaa, että ahkeruutta on riittänyt ja ajoprofiili sopii teille. Jotku ostaa plugareita ihan verojen takia ja kulutukset huitelee yli 9 L/100 km, kun latausinto on täysin loppu. No saa 400 hv auton halvalla kyllä.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 22.02.2020 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on niistä jahtimaista ja sijainnista kiinni kuten monesti on näissäkin keskusteluissa todettu. Itelle kunnon maasturi korkeilla renkailla ja reilulla maavaralla olisi sopiva. Eli mieluummin ostaisin kymppitonnilla oikean maasturin ja lopuilla diisseliä tankkiin mitä kuudenkympin cityhybridistä jäisi rahaa. Omilla jahtimailla on se ja sama onko corolla vai citymaasturi kun kummallakin loppuu menohalut melkein yhtä nopeasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markus77



Liittynyt: 18 Hei 2013
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 22.02.2020 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Se on niistä jahtimaista ja sijainnista kiinni kuten monesti on näissäkin keskusteluissa todettu. Itelle kunnon maasturi korkeilla renkailla ja reilulla maavaralla olisi sopiva. Eli mieluummin ostaisin kymppitonnilla oikean maasturin ja lopuilla diisseliä tankkiin mitä kuudenkympin cityhybridistä jäisi rahaa. Omilla jahtimailla on se ja sama onko corolla vai citymaasturi kun kummallakin loppuu menohalut melkein yhtä nopeasti.


Kyllä. Mulla metsälle 15-20km matka pääsääntöisesti ja kytty paikat sellaset että city hybridillä pääsee. Sähköllä menee nuo kokonaan yleensä. Ilmainen pika lataus lähellä ni saa kesken päivääkin tarvittaessa nopeasti sähköä lisää tarvittaessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markus77



Liittynyt: 18 Hei 2013
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 22.02.2020 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Juuri näin. Mun mielestä mettäautoksi riittää, kun on edes hieman enemmän etevämmyyttä otettu irti noihin Astra/Corolla ym peruskinnereihin. Ei tarvii olla mikään Boggeri heti vetää hihasta, kun tavallinen käyttö kuitenkin ylittää reippaasti sen 90%. Ja sähköllä ajon hinta on tällä hetkellä 2-2 1/2 €/100 km. Kyllä tuolla jo kertyy säästöä. Plugarilla ei myöskään jää tielle. Sulla tuo 3 L/100 km kyllä osoittaa, että ahkeruutta on riittänyt ja ajoprofiili sopii teille. Jotku ostaa plugareita ihan verojen takia ja kulutukset huitelee yli 9 L/100 km, kun latausinto on täysin loppu. No saa 400 hv auton halvalla kyllä.


Joo yön aina latauksessa ja välillä kesken päivääkin pika latauksessa. Metsä reissut ja muksujen kuskaamiset sähköllä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 22.02.2020 21:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onneksi on jahtimaat liki, eli ympärillä. Bensan hakureissuun menee enemmän tavaraa kun metillä Very Happy

Jeeppi menee sillee kevyellä kaasulla just alta 30ltr/100km Very Happy Very Happy eli Juuroissa noin 45.-/100km. Mut eipä tarvii letkuttaa Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hulukkonen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Hei 2012
Viestejä: 83
Paikkakunta: pohojanmaa

LähetäLähetetty: 23.02.2020 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kenelläkään vielä kokemuksia uudesta jimnystä? Tuli sellaisesta vaihtokaupat tehtyä, mutta saan sen vasta kesä-/heinäkuun vaihteessa. Shocked
_________________
joopa se joo ja niinpä se kyllä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6210
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 27.04.2020 17:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikenlaisen säätämisen jälkeen viime kesänä lähti työsuhdeautoksi tiluuseen neliveto RAV4 hybridinä. Se oli ainut nelari joka meni päästörajoihin. Sain sen vajaa pari kuukautta sitten. Autohan ei ihan halpa ole ja ensimmäinen ihmetys oli että miten pirussa tämän tason autossa on ratti vinossa kuin vanahassa rattorissa. Eikun auto takasin Juhan Auto Ouluun jossa jouduin kuulusteluun vinouden astemäärästä Rolling Eyes Sain huomata monessa vaiheessa että ko. liikkeellä on hieman omituinen käsitys asiakaspalvelusta.

Toinen hämmennys on suuri kulutus: keskikulutukseksi ilmoitetaan 5,7 litraa mutta sekalaisessa ajossa menee yli 8 litraa. Viikonloppuna oli kelkka ja reki kärryssä ja 55 litran tankki näytti puolta kun trippimittarissa oli vasta 220km. Toinen puolikas matkasta tultiin tyhjällä kärryllä ja tankille oli mentävä kun matkaa oli taitettu 457km ja tankki imaisi 47 litraa. Eli yli kympin keskikulutus ja lyhyt toimitaväli. Mainittakoon että edellinen autoni ei mennyt enää päästörajoihin mutta meni kyllä paljon pienemmällä kulutuksella.

Muuten auto on kyllä ihan kiva, vetoa riittää. Neliveto toimii hieman epäloogisesti mutta kyllä sillä sellaisessa lumessa näyttää pääsevän mihin maavara antaa myöten. Plussaa on liukas muovipohja joka luistaa polanteisella tiellä. Jousitus on aika jäykkä eli metsäautotiellä ei tartte köryyttämällä ajaa. Peräkonttitilaa sais enemmän olla, vaikka takamatkustajien kustannuksella. Kattotelineet on hitaat laitettavat/irroitettavat, niissä ois insinöörillä vähän miettimistä. Suksitelineitten kanssa ajosuhina on infernaalinen eikä metsämiehellä oli paljon vaihtoehtoja kun boksiin ei mehtäsukset sovi.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5519

LähetäLähetetty: 27.04.2020 18:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onko kyseessä ns ladattava hybridi.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olavikuulapää
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2016
Viestejä: 2174
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 27.04.2020 19:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi että. Tulipa hyvä mieli. Itse en siis saisi mitään lisäarvoa, jos hoojiin vaihtas hyrpidiin Very Happy
Nelivetokin toimii loogisesti. Ratti on toki miullakin vähän vinossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6210
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 27.04.2020 19:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jbear kirjoitti:
onko kyseessä ns ladattava hybridi.


Ei ole ladattava.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6210
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 27.04.2020 19:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olavikuulapää kirjoitti:
Voi että. Tulipa hyvä mieli. Itse en siis saisi mitään lisäarvoa, jos hoojiin vaihtas hyrpidiin Very Happy
Nelivetokin toimii loogisesti. Ratti on toki miullakin vähän vinossa.


eCVT joka ei siis ole edes CVT toimii minusta mukavasti ja sähkömoottoreista tulee mukavasti vääntöä alakierroksille. Mutta polttoaineen kulutuksen kannalta tuo sähköosuus vaikuttaa melkoiselta hinnanlisältä ja turhakkeelta. Tosin jos äkkiä oikein vilkaisin niin Ravia ei enää muuna saakaan kuin hybridinä.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6929

LähetäLähetetty: 27.04.2020 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tiiä siitä jahtimiehen autosta mutta on tuo prius plussa ainakin helkkarin halpa ylläpitää jos sillä ei muuta metillä pysty tekemäänkään. 165 tonnin huolto ja maksaa 94 euroa. Mitään ei ole tarvinnut korjata koko matkalla ja jarrupalatkin menee vielä ainakin yhden huoltovälin. Polttimoita on joutunut kerran vuoteen vaihtamaan eteen ja yhden talvi- sekä kesärengas setin hankkimaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5519

LähetäLähetetty: 27.04.2020 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Jbear kirjoitti:
onko kyseessä ns ladattava hybridi.


Ei ole ladattava.


Ainut millo tollane hyötyy sähköstä on kiihdytys. Ehkä joissain uusimmissa nelivedon ryömintä. Kaiken muun ajan sähkö nuissa hybrideissä on vain rasite.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 27.04.2020 22:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä, miten kukakin ajelee, mutta mulla oli ensimmäinen 10 000 km kumulatiivinen kulutus 5,3 L/100 km. Sitten Nokian R3:set alle ja nollaus. Viikko sitten vaihdoin kesärenkaat ja n. 17 500 km mittarissa, eli 7500 km talvikulutus 5,8 L/100 km. En oo nyt enää nollannut, kun menee vaihtoon syyskuussa, mutta kulutus on jo tippunut 5,6 L/100 lukemiin. Mulla ei ole siis koukkua ollenkaan ja olen jo muutenkin ajellut hybrideillä 2:lla Lexus RX:llä ja nyt toinen RAV4 menossa, niin alkaa kulutus olemaan hanskassa. Tuttu laittoi myös viikko sitten ja se vasta opettelee hybridiajoa. Itte kyllä tykkään ajella tällä ja kyllä tällä liukkaillakin pärjää erinomaisesti. Onnea ja menestystä Sämpylle uudesta autosta.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6210
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 27.04.2020 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No vähällä menee euroshopperin auto. Mulla eka täystankillinen hupeni 8,6 litra/100km vauhtia laskettuna bensamittarin mukaan. Edelleen tuo auton oma kulutusmittarikin yli 8 litraa näyttää keskikulutuksena.

Edellinen auto oli nelikkodieselskoda ja se samassa ajelussa meni seittemän pintaan ja ajelen normaaliin liikennevirtavauhtia.

Mainittakoon vielä tarkennuksena että kun auton ajaa jumiin, niin neliveto toimii jotenkin ei-ennustettavasti. Ikäänkuin se pelkällä sähköllä toimisi paremmin mutta sähköhän ei taho paksussa lumessa riittää voimaksi. Minä oon sitä mieltä että jos ei kojarilla oo autoa jumiin ajanu, niin viimestään sillon pitää ajaa kun auton saa hallintaansa Laughing Ja selvennyksenä vielä että oon minä joskus kojarillakin ajanu auton niin juntturaan että on pitäny autoliikkeeseen soitella että "tässä kävi nyt semmonen homma jne"
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 162, 163, 164 ... 231, 232, 233  Seuraava
Sivu 163 Yht. 233

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com