OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

YLÖJÄRVI - Tampere seudun metsästysseurat
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
pjtk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Maa 2004
Viestejä: 199
Paikkakunta: pirkanmaa

LähetäLähetetty: 11.08.2012 07:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse asustelen otsikon mukaisella alueella ja olen seurassa. Myönnettäköön, että porukka on harmaantumaan päin. Metsästäjiä kyllä löytys, mutta metsästys seura ei vaan toimi pelkällä metsästämisellä. Tarvitaan toimivia ja toimintaan osallistuvia jäseniä. Ite olen kyseisen seuran historian toinen maaton jäsen. Kovaa vastustustusta seuraan ottaminen aikonaan aiheutti jäärä osastolla. Sittemmin tainnu vastustus kääntyä, kun johtokuntaan äänestivät. Vaikka on tosiaan hämäläistä juntti aluetta ei se mahdotonta ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15262

LähetäLähetetty: 15.08.2012 10:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aamusella vein lapset kouluun ja kun siinä notkuttiin pihalla kellonsoittoa odottamassa niin tuli toinen koulukyytijä tekemään tuttavuutta..."joko se hirvitorni siitä teidän tontin nurkalta on viety pois", "on viety, lapset on pahana"... haastattelin kaveria vähän paremmin ja näyttää että tuolla jäseneksi pääsyyn riittää suunnilleen että asuu kylällä ja osaa kirjoittaa hakemuksen. Mutta vanhasta seurasta pitää erota. Meiltä on parikymmentä kilometriä Mansen keskustaan, joskin toiseen suuntaan kuin Ylöjärvi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8905

LähetäLähetetty: 16.08.2012 08:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valki kirjoitti:
Miljoonanick kirjoitti:
Kannattaa myös vilkaista peiliin ja miettiä mitä lisäarvoa itse tuo seuraan..muutakin kuin ampuu syötävää riistaa minkä ehtii...?



Lisäarvoa seuraan ??


Eiköhän 90 % jäsenistä tuo ihan oman itsensä ilman sen kummempia lisäarvoja.

Jos joka uuden jäsenen odotat tuovan jotain extraa niin ei ihme jos seurat kuihtuu


Varmaan pääset helpommin seuraan, jos olet esimerkiksi koiraharrastaja, ammut kilpailuissa tai sinulla on maita vuorattavana tms.

Hakemukseen kannattaa pistää nimenomaan jotain tuosta lisäarvosta, koska seurat eivät ole pelkkiä hyväntekijöitä eivätkä ole mitenkään velvoitettuja ottamaan jokaista hakijaa jäsenekseen. Seuran toimintaan osllistuminen on aika paljolti muuta kuin pelkkää metsästystä. Omaa asennettaan kannattaa tarkistaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15262

LähetäLähetetty: 10.03.2013 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viikko sitten sunnuntaina oli paikallisessa seurassa vuosikokous, kolme jäsenhakemusta oli käsiteltavänä, kaksi hakijaa oli paikalla (itse myös), kaikki hakijat hyväksyttiin jäseniksi. Kokouksen keskustelusta ymmärsin että takavuosina "ulkopuolisen" liittymismaksu oli 1000 euroa, nykyisin liittymismaksu on vain ikäperusteinen, ja aika paljon pienempi. Kilpailutoimikuntaan pääsin heti jäseneksi, KaNu-loukkuja on seuralle hankittu, loukkukerhoon ilmoittauduin myös. Ennakkotiedoista poiketen vanhoista seuroista ei tarvinnut erota, karhujahtiin pääsee jatkossakin, ja sushijahtiin, kun lupia taas saa.

Meillä on tuvalta 15 minuuttia Koskikeskukseen, tuli testattua tuo kun käytiin katsomassa Rölli ja kultainen avain, enempi meni maalaisilla teatterisalin löytämisessä kuin matkassa. Toisaalta metsästysmaat on niin että saa ladata pyssyn pihassa ja lähteä mihin suuntaan huvittaa, pohjoisessa on vähän niukkaa, tänään siellä pari tuntia hiihtelin, maastoja ja rajoja katselin. Teeren jäljetkin mielestäni löysin vaikkei teeriä pitäisi täällä olla, yhden lupaavan taimikon reunasta löysin viikolla näädän jäljet, saattaa olla tuollakin vaikutusta niukkaan teerikantaan. Metsä on metsää, kaikenlaisia jälkiä näytti olevan lumessa, eiköhän täällä pysty hetken elämään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Henkka.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2012
Viestejä: 2546
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 10.03.2015 13:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mihin seuraan Late pääsit? Laita vaikka yv jos et tänne halua kirjoittaa.
P.s. Luulin että asut Virroilla, mulla on mennyt jotakin varmaan ohi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 10.03.2015 13:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taisi Late päästä Tampereen eteläpuolelle seuraan, onnea! Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Henkka.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2012
Viestejä: 2546
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 10.03.2015 13:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin sillälailla Smile Minä pääsin myös, Ikaalisten puolelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15262

LähetäLähetetty: 10.03.2015 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asun mä tavallaan Virroillakin mutta kun lapset meni kouluun niin rakennettiin talo etelämmäs, kyläkoulun vaikutusalueelle. Parasta jahtimaissa on se että ne alkaa portailta, taloja on vaan niin tiheässä ettei viitsi edes haulikolla ampua ilmaan. Supeja olen kierrellyt jäljittämässä joskus kun on sopiva lumi, menevät aina kohta jonkun pihapiiriin, monella onkin oma haaska pihassa, ampuvat kasapäin. Enempi tulee töitä ja rakennushommia täällä tehtyä, metsällä käyn sitten vaikka Virroilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 10.03.2015 13:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niitä supeja riittää Tampereen ympäristössä vähän pirusti, kettuja myös. Loukuilla ei niitä saa loppumaan. Kiva harrastus joka tapauksessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Henkka.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2012
Viestejä: 2546
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 10.03.2015 15:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:
Asun mä tavallaan Virroillakin mutta kun lapset meni kouluun niin rakennettiin talo etelämmäs, kyläkoulun vaikutusalueelle. Parasta jahtimaissa on se että ne alkaa portailta, taloja on vaan niin tiheässä ettei viitsi edes haulikolla ampua ilmaan. Supeja olen kierrellyt jäljittämässä joskus kun on sopiva lumi, menevät aina kohta jonkun pihapiiriin, monella onkin oma haaska pihassa, ampuvat kasapäin. Enempi tulee töitä ja rakennushommia täällä tehtyä, metsällä käyn sitten vaikka Virroilla.

Ok. Menee vähän offtopiciksi mutta onko ne valtionalueet Virroilla mistään kotoisin, lähinnä linnustusta mietin? Kurussa ja Parkanossa on tullut käytyä ~15 vuotta mutta ei Virroilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15262

LähetäLähetetty: 10.03.2015 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Henkka kirjoitti:
Menee vähän offtopiciksi mutta onko ne valtionalueet Virroilla mistään kotoisin, lähinnä linnustusta mietin? Kurussa ja Parkanossa on tullut käytyä ~15 vuotta mutta ei Virroilla.
Ei ne metsästyksellisesti ole ihan parhaimpia, aika rikkonaisia ja laajalla alueella, Toisveden molemmin puolin. Toisaalta sitten vaihtelevia, Keski-Suomen ja Pohjanmaan rajoilla, monenlaista metsää. Turvesoita ja rauhoituksia aika lailla mutta jossain pääsee metsästäänkin, oli mulla viime syksynä jonkun päivän lupa tuonne syyslomalla, olin vaan kipeä ja kelit oli surkeita niin jäi käymättä. Joskus takavuosina tuli kierreltyä enemmän, sitten pyydettiin seuraan ja avautui muitakin mahdollisuuksia niin en pitkään aikaan ostellut lupia, syksyllä ajattelin mennä jonnekin nevan reunaan, mun muilla alueilla ei ole nevoja. Joskus oli Pohjanmaalla pari viikkoa pidempi kausi, koillisnurkka alueesta on Ähtäriä, siellä sai pommittaa sitten pari viikkoa pidempään, alueen paras suokin on tuolla, Niinineva.

Aika matkakin noille alueille, meidän maalaisresidenssi on aika lähellä kirkonkylää, Itämerelle ja Kurjenkylään tulee matkaa. Lintuja on ollut aina hyvin, Virroilla ei tosimiehet linnusta ilman koiraa ja esim. Itämerellä on vuosia ollut pystärijahti vähän hankalaa. Metsästyspainetta ei ole, alueella eikä vissiin alueen ulkopuolellakaan, kerran olen nähnyt auton jonka epäilin olevan metsästäjän. Jänisjahtiporukka oli joskus idässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Henkka.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2012
Viestejä: 2546
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 10.03.2015 23:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asia kunnossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
spollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Syy 2008
Viestejä: 450
Paikkakunta: Mansester

LähetäLähetetty: 21.10.2015 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko vielä jossain täällä Pirkanmaalla mahdollisuutta liittyä metsästyseuraan? Kovasti kiinnostaisi vesilintujahti, pienpetojen ja rusakoiden kytistely puhumattakaan hirvijahdista. Kaikki riistanhoitoon ja seuratoimintaan liittyvä askartelu ja puuhastelu täyttäisi mukavasti metsästysajan ulkopuolisen osan vuodesta. Ampumistakin tullut harrasteltua kaikennäköistä, joten ampumaratatoimintakin tuttua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
SamiK.
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Syy 2007
Viestejä: 44

LähetäLähetetty: 01.11.2016 00:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tampereen metsästäjät ry. on yks mihin tarttetaan lisää väkeä!
Vaikka onkin maaton metsästäjä niin ei merkkaa mitään.
Mettäkämppä on keskellä isoja erämaita,jos tykkää koiran kanssa jahdata niin ei ole mitään isoja teitä lähimaillakaan missä olisi suurta vaaraa joutua auton alle.
Metsästys alueet alkavat heti kämpän ovelta,kirjaimellisesti.
Itsekkin kulkenut kyseisiä korpia jo melkein 15vuotta.
Hirviporukkaan kaivataan väkeä,jahdit eivät ole mitään pakkopullaa,se kun tuntuu olevan nykyään pelkona että pitäisi sitoutua jokaiseen jahti viikonloppuun lähtijäksi.

http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=102681
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hellforce
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Lok 2016
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: 05.04.2017 12:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mahtaakohan mistään Tampereen alueen seuroista löytyä mahdollisuutta tulla harjoittelemaan hirvirata-ammuntaa joitakin kertoja kesässä jonkinlaista järkevää korvausta vastaan? Minulla on useampiakin tuttuja, joilla on sama ongelma, että oma seura on kaukana Tampereelta ja Tampereella urheiluampujien jäsenmaksut ovat aika kalliita jos tavoitteena on käydä esim. viitisen kertaa kesässä harjoittelemassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com