OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kanalinnustuskausi 2012
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 102, 103, 104
 
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4613

LähetäLähetetty: 13.11.2012 19:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän taskinen itse on kuvat laittanut ja niistähän tulee kommentteja, joskus jopa nekatiivisia, koettais nyt vain kestää niinku miäs.
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Black Bart
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2008
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 13.11.2012 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:


Minä henkilökohtaisesti nautin v1ttuilla teille kaikille ja nautin siitä kun teitä v1tuttaa mun saalismäärät, mutta joku toinen ihminen voi olla luonteeltaan hiukan herkempää sorttia ja pahimmassa tapauksessa joudutte edesvastuuseen "nettihuumorista". Jos mieli tekee aukoa päätä, niin antakaa tulla, omistakaa kaikki mulle, niin ei tarvi muiden kärsiä. Koska mulle on yks v1tun hailee mitä te ajattelette mun toimitavoista tai ylipäätään siitä miten ja mitä teen. En todellakaan aio muuttaa elämässäni mitään yhden v1tun erälle.netin keskustelupalstan, tai joka asiasta valittavien ikäloppujen ukkojen takia.


Yleensä tällaisesta jatkuvasta trollaamisesta saa pysyvän bannin, mutta tällä foorumilla ei taida olla minkäänlaista moderointia...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antonov
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 779

LähetäLähetetty: 13.11.2012 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo taskisen kommentti kyllä vei lopunkin metsämiehen maineesta. Tähän asti olen ajatellut, että hieman pitää korvatakusien kuivaa.

Jos saaliin määrällä ei ole muutatarkoitusta kuin saada erallenetissa mahdollisimman paljon päänaukomista aikaiseksi, kovin alhaisilla motiiveilla ollaan liikkeellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TetraoFabalis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Lok 2011
Viestejä: 245

LähetäLähetetty: 13.11.2012 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enpä oo itekään kovin vanha karpaasi, lähempänä iältäni tätä konfliktin nuorempaa kaverusta kuin vanhempaa. Kuitenkin ajattelisin asian niin, että nuo vanhempien forumilaisten kommentoinnit on useimmiten tarkoitettu opetukseksi oikeaan suuntaan ja terveen maalaisjärjen käyttöön. Se, että nykyään vanhempia ihmisiä ei enää juurikaan arvosteta tai katsota ylöspäin, on mielestäni harmi. He ovat kuitenkin enemmän elämää nähneet ja kokeneet ja kunnioituksen osoitus vanhempia ihmisiä kohtaan on mielestäni yksi tärkeä hyvän käytösen perusteista.

Toisaalta on hyvä asia, että nykyasenteen mukaisesti vanhempikin ihminen joutuu perinpohjin perustelemaan näkökulmansa ja sanojensa perusteet. Ei vanhempien ihmisten arvostus mielestäni sitä tarkoita, että he ovat aina oikeasssa tai että heidän ohjeitansa/kehoituksiaan tulisi noudattaa. Kuitenkin on paljon asioita, joita oppii vain ja ainoastaan kokemuksen karttuessa ja vuosien kuluessa. Sen vuoksi mielestäni on syytä vanhempien mielipiteitä kuunnella sekä kunnioittaa ja pohtia/keskustella, mitä ajatuksen takana piilee. Tästä voi kenties sitten ottaa opikseen tai sitten olla ottamatta ja toimia toisin, jos se tuntuu paremmalta.

PS. taskinen usein on jo maininnut nuorten metsästäjien ongelman tulla metsästyksen pariin, koska vanhemmat metsästäjät on niin ilkeitä. No, mielestäni metsästys on mahtavan rentouttava ja hyvää mieltä tuottava, mutta silti erittäin suurella vakavuudella suhtauduttava harrastus. Tässä harrastuksessa käytetään ampuma-aseita ja pyritään säännöstelemään eri eläinlajien kantoja tappamalla niitä. Tämän harrastuksen parissa voi tulla hengenvaarallisia tilanteita itse metsästäjille, mutta karmeita kohtaloita myös eläimille, jos toiminta ei ole asianmukaista ja tieto-taito riittävää. Sen vuoksi saa mielestäni vanhempien ja kokeneempien metsästäjien opastus ollakin astetta reippaampaa, eikä sellaisesta saa itteensä, vaan opikseen ottaa. Karrikoiden vois sanoa, että on se parempi ottaa viivottimella näpeille vaikka pariinkin otteeseen, kuin hauliparvi silmille kertaalleen.
_________________
Joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 13.11.2012 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sääli vain, että minun "metsämiehenmaine" ei ole riippuvainen erälle.netistä tai mistään muustakaan. Enkä oikeastaan ole koskaan ajatellut moista "mainetta" harrastuksessani.. En metsästä siksi, että saisin arvostusta tai haukkuja netissä tai muissakaan piireissä, vaan siksi, että se on nautinto minulle. Jokainen meistä on yksilö, ja yksilöllistä on myös tapa harrastaa ja tapa tyydyttää omia "mielellisiä" tarpeita.

Oli ylireagoitu kommentti, sisälsi paljon p4skaa, mutta silti olen sitä mieltä, että ei ihan kaikesta tarvisi niin raa'asti aukoa päätä. Se on nimittäin fakta,että on herkkiäkin ihmisiä moiselle v1ttuilulle. Toki normaali pikku v1ttuilu kuuluu kaikkien laji/harrasteryhmien kakan jauhanta keskusteluihin Wink Mutta yritetään kuitenkin pysyä sellaisissa kohtuuden rajoissa, ettei kenenkään mieltä oikeasti pahoiteta.. Ei ole mukava suistaa nuoria harrastajia pois täältä netti foorumeiltakaan, pelkästään huonolla käytöksellä. Muutenkin jokainen voisi ottaa pienen haasteen täällä vastaan, ja parantaa foorumin laatua omalla panoksella, jos jokainen pystyisi edes pikkuisen parannuksen tekemään, niin olisi varmasti huomattava askel erälle.netin keskustelujen ja topiccien laadussa. On tämä kuitenkin isoin metästysaiheinen nettisosiaali.
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Huithapeli-77



Liittynyt: 19 Lok 2012
Viestejä: 6
Paikkakunta: Lapinlääni

LähetäLähetetty: 13.11.2012 21:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli tuossa taannoin jopa puolustettua tuota taaskista, mutta mie eppäilen jo että Nykäsellä ja Taskisella o jotain yhteistä tämän palsta tilan suhteen,,,miten lie dnaan laitaki... Question Question tai sitte mode on palkannu sen pitämään "keskustelun tasoa" muiden veitikoiden kanssa yllä...
_________________
Bang bus...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 102, 103, 104
Sivu 104 Yht. 104

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com