OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kun ruattia kehutaan kehutaan kanadaakin sitten

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
lännenhunttari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2007
Viestejä: 2446
Paikkakunta: blind bay bc

LähetäLähetetty: 17.11.2012 04:30    Viestin aihe: kun ruattia kehutaan kehutaan kanadaakin sitten Vastaa lainaamalla viestiä

sita sorsastuksen riemua sain kokea,kun sain luvan farmarin maille sorsastamaan-fasuja-ja hanahia..
vain sorsia olen vasta rokottanut.. mukava lehmien juottolampi--n 30*30 m kanttiinsa melkein taysi lihavia heinasorsia ,niin kun sinne mahtui--ehka 200 paikkeilla.. siihen sitten hiivin hollille ja kaikki eikun ilmaan...ja arvaa tahtasinko yksittaista sorsaa....en vaan sekaan taajimpaan..3 lks. ja 7 lihavaa ränkkää selallaan--kuka missakin asennossa..tuollaista sorsastus lannen malliin..ja menin toisenkin kerran ja sama saldo 7 repesorsaa taas

nyt menen uudestaan kuvien kanssa ja uutta riemua kokemaan..lujia pitaa paukkujen olla 4mm haulilla tai suurempaa..sulat ja rasvakerros melko paksut loppuvuoden ränkoissä ja isoilla hauleilla vahemman haavoittuneita myos..
nyt tietysti tulee pyyhkeita--kasaan ammunnasta,mutta muuta vaihto-ehtoa ei ollut..sanon vaan --alkaa yrittako tata kotona.. Laughing Shocked Laughing
_________________
hunttuussa vietettyjä päiviä ei Jumalan kirjoissa lasketa elonpäiviksi,vaan ne saa ylimääräisinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 17.11.2012 07:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Missä päin Kanadaa pääset jahtia harrastamaan? Itse olen justiinsa nyt tässä rajan takana Vermontissa ja tullut useampana päivänä juoksenneltua pitkin poikin lenkin muodossa. Eräs päivä suuntasin maalle ja sieltä löytyi mukana kookas farmi tien päästä. Peltojen välissä virtasi joki ja pellot osittain mulloksella. Pelloilla arviolta muutama tuhat hanttaa ja lisäksi sorsaa, kyyhkyä ja vaikka sun mitä ihan paljaalla silmälläkin nähtävissä - kyllä ameriikassa kaikki on suurta. Olis ollu aika makoisat paikat meinaan tuossa jahtailla!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lännenhunttari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2007
Viestejä: 2446
Paikkakunta: blind bay bc

LähetäLähetetty: 17.11.2012 08:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

terve anttisn
olen bc n sisaosissa lahella salmon arm kaupunkia..shuswapa jarven rantamilla.. ja nyt kun muuttosorsaa -hanhea ym alkaa tulla pohjoisesta niita tulee sitten reilusti..kuten olet huomannut..
valitettavasti meilla on linturajoituksia,paljonko saa kerralla ottaa,,mutta pittaa kayda kotona valilla.. Laughing

oletko vain lyhyella vierailulla vermontissa? se on aika kaukana meikalaisen
hunttuu maastosta..olen kerran vieraillut montrealissa joka ei ole kovin kaukana vermontista..rajan takana toki.. tere..l-h Cool
_________________
hunttuussa vietettyjä päiviä ei Jumalan kirjoissa lasketa elonpäiviksi,vaan ne saa ylimääräisinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simppeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2008
Viestejä: 1643

LähetäLähetetty: 17.11.2012 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laittakaahan kuvia kehiin että mekin saadaan edes maiskutella mukana Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iiroS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 3864
Paikkakunta: E-Savo

LähetäLähetetty: 17.11.2012 17:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä kävin Ontarion ja Quebecin rajoilla Abitibi-järvellä, olikohan Ghost-River se tarkka paikka. Oppaamme Tim kertoi, että "This place is a Zoo" ja ei paljoa liioitellut, n. 15000-20000 sorsaa tyrkkäsi iltalennolla matalalla ylitse, satoja parvia.

Hanhet olivat poissa koko reissun kun sattui melkonen hellejakso myöhäissyksyyn, syyskuussa oli vielä melkein 30 astetta lämmintä niin ei siellä paljon muuttoa ollut. Viikkoa myöhemmin toteutettuna reissu olisi ollut todellinen menestys, uskoisin. Kanadaan tykästyin välittömästi ja 10 päivää oli aivan liian vähän, suomalaiset oli tuntuviksi melko hyvässä maineessa ja hyvin siellä pärjättiin, Toronton hulinassakin Very Happy
_________________
Annan toisten mä talletella suuret setelit...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 18.11.2012 02:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olin ihan vaan pari viikkoa tässä työmatkoilla, nyt jo kentällä suuntana kotimaa. Ihan Montrealin alapuolella Burlingtonissa, kävin itse asiassa päiväseltään Montrealissakin. Kyllähän täällä tuntuu noita jahtimaastoja olevan ihan kohtuullisesti. Eikä kyllä tartte huonoa omaatuntoa potea, jos jonkun ränkän ottaa alas!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lännenhunttari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2007
Viestejä: 2446
Paikkakunta: blind bay bc

LähetäLähetetty: 18.11.2012 05:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juu omatuntoni on puhdas kun pulmusella Laughing vain harmittaa,kun ei ole koiraa,eika koirallista kaveriakaan..muutama ränkkä on tehnyt ihmeellisia katoamis temppuja,kun olen jonkun kerran kaynyt ankkalammella..

ja sinulta jai se ehdottomasti paras osa kanadasta katsomatta..west is the best... mutta jos tulet uudelleen.. ala jata westia katsomatta..
itse asuin liki vuoden eastissa..torontossa... en olisi kestanyt yhtaan kauempaa.. Shocked
_________________
hunttuussa vietettyjä päiviä ei Jumalan kirjoissa lasketa elonpäiviksi,vaan ne saa ylimääräisinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Toppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2009
Viestejä: 707
Paikkakunta: Kaksoissola

LähetäLähetetty: 18.11.2012 14:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä sileäpäin yleensä jahtaaminen maksaa. ajatellen tilannetta, että tärähyttäisin lentokoneella maisemiin. Onko se jonku osrtin duck camp minne pitää mennä, vai onko ulkomaalaisen mahdollista jahdata ominpäin vai mikä on yleinen käytäntö.. riippuu tietysti paikasta..
_________________
Panoksia, Paljo!
http://mrkonepaja.blogspot.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lännenhunttari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2007
Viestejä: 2446
Paikkakunta: blind bay bc

LähetäLähetetty: 19.11.2012 03:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toppu kirjoitti:
Mitä sileäpäin yleensä jahtaaminen maksaa. ajatellen tilannetta, että tärähyttäisin lentokoneella maisemiin. Onko se jonku osrtin duck camp minne pitää mennä, vai onko ulkomaalaisen mahdollista jahdata ominpäin vai mikä on yleinen käytäntö.. riippuu tietysti paikasta..


on paljon jarjestettyja sorsa camppia etenkin preeria provinsseissa hinnoista ei minulla ole hajuakaan,,tietskari varmaan auttaa tuossa..

ominpain ei onnistu...vain jonkun paikallisen tutun kanssa ..ehka voi onnistua...muuten voi tulla pikainen lemppaus ulos maasta.. Laughing
_________________
hunttuussa vietettyjä päiviä ei Jumalan kirjoissa lasketa elonpäiviksi,vaan ne saa ylimääräisinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com