OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Peurakuti 30-06

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 22.11.2004 00:09    Viestin aihe: Peurakuti 30-06 Vastaa lainaamalla viestiä

Kertokaas nyt tietäjät mikäs ois sopiva peurakuti 30-06:lle ?
Kevyet kaupanpaukut nopeita ja eivät meinaa oikein auetta osuessa ---> ja taas etitään pimeästä mettästä. 14,3 g Sako tuntuu vähän "overkill" meiniggiltä, vaikka onkin hidas. Juu, en osta toistaa pyssyä, ei oo varaa!
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 22.11.2004 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lapua Mega 12grammaisena on toiminut hyvin. Ei ole tarvinnut saalista etsiskellä, eikä lihaakaan ole kohtuuttomasti tärvääntynyt.
Takaisin alkuun
Petsamo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 46

LähetäLähetetty: 22.11.2004 19:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen käyttänyt 8 grammaista Sako Gameheadia. On auennut aina, tosin pari kertaa luuosumassa on vaippa "kuoriutunut" irti sydämen päältä. Kaikestaan olen siihen silti melko tyytyväinen, koska käsittäkseni raskaammat jäävät helpommin aukeamatta. Näitä pitäisi vaan saada lisää. Sakolla se on yhä luettelossa, mutta kaupoista sitä ei löydy, eikä kilpailijoiden vastaavia. Tietääkseni Remingtonilla on olemassa jokin vastaavanlainen n. 8 grammainen. Antakaapa vinkkejä mistä löytyisi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eij
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hei 2004
Viestejä: 354

LähetäLähetetty: 22.11.2004 19:53    Viestin aihe: peurakuti Vastaa lainaamalla viestiä

mulla on ollut käytössä ihan hyvin kokemuksin 30-06 14.3 gram ham.head

se kannattaa ladata hitaaksi,niin ei pilaa turhaan lihoja.

jos sitä pitää turhan tehokkaana,niin ihan turhaan,koska ammun nykyisin 338 WM :llä 19.4 grammasella woodleighilla peuraa hirveä ja karhua.

6-piikkisen peurapukin ammuin kuukausi sitten em.luotia käyttäen,eikä valittamista.

täytyy myös huomioida se seikka,että täällä ampumamatkat lyhyitä,joten jos ampuu kauemmaksi esim yli 200m,niin voisi valita toisen luotityypin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Perällä
Vieras





LähetäLähetetty: 22.11.2004 20:02    Viestin aihe: Re: peurakuti Vastaa lainaamalla viestiä

eij kirjoitti:
mulla on ollut käytössä ihan hyvin kokemuksin 30-06 14.3 gram ham.head



Entäs 13g twin cam tai 12,5 g gran slam toimiiko ?

Ja igorin ei tarvi vastaa kun sää sanot kuitenniin että osta 308. Laughing
Takaisin alkuun
micke b
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Elo 2004
Viestejä: 255
Paikkakunta: Häme/Keski- Suomi

LähetäLähetetty: 23.11.2004 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Norma Oryx 13 grammanen ladattuna päälle 800 m/s lähdöille niin kyllä aukeaa. Kokemusta tarvaista ja peuroista ja tuntuu kelpaavan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
boff
Vieras





LähetäLähetetty: 23.11.2004 16:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Läheltä tapahtuvaan kytisammuntaan on kova sana Hornadyn 14,3 g ladattuna tuonne 600 m/s pintaan. Ei repele pahasti mutta iskee kuin leka.
Takaisin alkuun
Di@bolic
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Mar 2004
Viestejä: 43
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 23.11.2004 20:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse mitä olen todennut eri paukuista peurajahtiin on se, että ei välttä mättä ole hyvä joku iso hirvipaukku ja voimakas sellainen peuran metsästykseen, koska luodilla on hirveä noupeus osuessaan eläimeen eikä se välttä mättä ehdi avautua kunnolla, mutta tietysti eri luodeissa on eri käyttäytymis tapoja! Se pitää muistaa! Itse mitä olen todennut hyviksi Peuran\Kauriin\Saksanhirven ampumiseen on Sako Gamehead 8.0g, Norma Nosler BST 9,7g muovipää, Norma Plastspets 11,7g, Norma Nisler Partition lyijypää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Di@bolic
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Mar 2004
Viestejä: 43
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 23.11.2004 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli vahingossa kirjoitus virhe tohon viimeiseen patruunan nimeen, koska se oli Norma Nosler, eikä Norma Nisler...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com