OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kanalintujen suolinkaiset.
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Tiger
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2852
Paikkakunta: Sjoki/KäMä

LähetäLähetetty: 24.09.2012 07:32    Viestin aihe: Kanalintujen suolinkaiset. Vastaa lainaamalla viestiä

Viikonloppuna olin Kärsämäellä teerijahdissa ja sain kaks kukkoteertä ja yhen poikateeren, joilla oli kaikilla suolinkaisia. Onko suolinkaisia muualla suomessa yhtä tiuhaan kanalinnuilla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 24.09.2012 09:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kainuun puolessa ei ollut linnuissa loisia, Savossa olen vasta muutaman saanut (1 metso ja 2 teertä), mutta niissäkään ei ole loisia. Jospa siellä on kohta kannat romahtamassa, kun loiset ovat noinkin tiheässä.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Murkulat0r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Lok 2007
Viestejä: 755

LähetäLähetetty: 24.09.2012 09:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt sitten tyhmä kysymys, mutta olisiko kuvaa laittaa, miltä nämä näyttävät? Tietäisi itsekin, mitä etsiä. Onko näistä jotain haittaa ihmiselle, jos linnun syö?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 24.09.2012 09:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



Pituus about 4-8cm (arviolta kun itse joskus olen niitä katsellut). Näkyvät suolen sisällä, kuultavat suolesta läpi, jos niitä on paljon. Itse olen käyttänyt linnut ravinnoksi, kunhan vaan huolehtii läpikotaisin kypsentämisestä.

Koiralle en ole antanut sisuskaluja tällaisista linnuista (siis sydäntä, maksaa, keuhkoja), sen takia, että suoli on voinut rikkoontua vain vähän ja sisäelinten pinnalle on voinut päätyä madon munia.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-hunttaaja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Elo 2011
Viestejä: 11

LähetäLähetetty: 24.09.2012 17:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse sain läheltä Tigerin paikkoja teeren, joka oli huomattavan alikehittynyt ja syyksi paljastui suolikaiset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PepeK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2011
Viestejä: 836

LähetäLähetetty: 24.09.2012 17:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tälle syksylle ei vielä ole sattunut yhtään loisten kansoittamaa kanalintua. Viime vuonna oli järkiään jokaisessa nuoressa linnussa ja joissakin vanhemmissakin matoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-J.M.H-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Lok 2007
Viestejä: 614

LähetäLähetetty: 24.09.2012 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Parina viime vuotena on ollut teerissä noita matoja, sekä nuorissa että vanhoissa. No tänä vuonna ei olekaan sitten enää teeriä läheskään entiseen malliin.

Viime vuonnakin oli jo selvästi vähemmän kuin edellisenä. Onneksi tuo kato tuntuu olevan aika pienellä alueella, naapuriseuran mailla on vielä kuulemma teeriä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kalinka



Liittynyt: 28 Elo 2012
Viestejä: 4
Paikkakunta: Pohjois-savo

LähetäLähetetty: 24.09.2012 17:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä olen tavannut suolikaisia kainuun katajamäen linnuissa.Täällä Iisalmen ja Vieremän linnuissa ei ole ollut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MARCOLIN
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Jou 2010
Viestejä: 1912
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 24.09.2012 18:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Missä alkaa olla loistartunnan saaneita kanalintuja niin kanta romahtaa vaikka ei ammuttais yhtään laukausta.V 2006 oli omilla seuran mailla lähes jokaisessa teeressä noita loismatoja, vaikka jäi metsästys ajan jälkeen runsaasti teeriä niin seuraavaan syksyyn mennessä ei ollut kuin muisto noista edellissyksyn runsaista teerikannoista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-J.M.H-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Lok 2007
Viestejä: 614

LähetäLähetetty: 24.09.2012 18:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MARCOLIN kirjoitti:
Missä alkaa olla loistartunnan saaneita kanalintuja niin kanta romahtaa vaikka ei ammuttais yhtään laukausta.V 2006 oli omilla seuran mailla lähes jokaisessa teeressä noita loismatoja, vaikka jäi metsästys ajan jälkeen runsaasti teeriä niin seuraavaan syksyyn mennessä ei ollut kuin muisto noista edellissyksyn runsaista teerikannoista.


Samat kokemukset täällä, 2009 oli vielä reilu 50 teertä karjassa kun kausi loppui. Tänä vuonna kymmenkunta kappaletta nähny samalla suolla yhteensä. Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Torgoth
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Elo 2004
Viestejä: 2668
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 24.09.2012 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Koiralle en ole antanut sisuskaluja tällaisista linnuista (siis sydäntä, maksaa, keuhkoja), sen takia, että suoli on voinut rikkoontua vain vähän ja sisäelinten pinnalle on voinut päätyä madon munia.

Meinasinkin kysyä, että onko noista koiralle haittaa, koska koirattomat metsästäjät paiskovat monesti suolet vain metsään ja koirat löytäessään suolet nauttivat ne hyvällä ruokahalulla.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussijänismies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2005
Viestejä: 2606
Paikkakunta: Hallan Aroilla...

LähetäLähetetty: 24.09.2012 19:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viimesyksynä oli osalla linnuista matoja, vaan talven ainakin selvisivät kun keväällä näkyi lintua paljon. Kesällähän on ravintoa niin, että matonenkin lintu selviää, talvi sitten tappaa. Ilmeisesti matoja ei kuitenkaan siten ole laajalti ollut..
_________________
Jussa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fraga
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2008
Viestejä: 1883
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 24.09.2012 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei niille sais syötettyä mitään löishäätöä nevaruokinnalla vai onko linnut menny jo kun lunta tulee? Rolling Eyes

Ei vaanes, itte en huomannu vanhaa kukkoteertä tutkia sen kummempin kun hämärässä sen plokkasin. Yhden metton poimin tienvarresta kun oli autonalle jäänyt ja revennyt, mutta sitäkään sen kummemmin tutkinut kun meni syöteiksi.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
peelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hei 2012
Viestejä: 224
Paikkakunta: Kuusamo

LähetäLähetetty: 02.10.2012 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:


Pituus about 4-8cm (arviolta kun itse joskus olen niitä katsellut). Näkyvät suolen sisällä, kuultavat suolesta läpi, jos niitä on paljon.


tämmösiä valkoisia luikeroita löytyi viikonloppuna teeren sisuskalujen seasta. Nuo eivät olleet suolien sisällä vaan kiertyneinä suolien ulkopinnoille.
Yritin härnätä noita liikkumaan, mutta vaikuttivat olevan elottomia kun eivät mihinkään reagoineet.
Samoja suolinkaisiako?

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
matlinssi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Elo 2012
Viestejä: 8
Paikkakunta: Raahe

LähetäLähetetty: 02.10.2012 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

puolangalla viikko sitte puotin poikueesta kaks poikateertä ja molemmissa oli just nuita matoja... metossa ja aikusissa linnuissa ei ollu...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com