OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Asehotelli tarpeen ?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13035

LähetäLähetetty: 05.12.2012 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se että joku ei usko minun olleeni Ruotsissa Hemvärnetin kurssilla on toki luulijan oma ongelma. Minulle aivan sama.

Mukana oli minun lisäkseni myös Norjasta ja Tanskasta väkeä. Suomalaisia oli ollut mukana aiempinakin vuosina. Tietenkin kutsut tulivat virallisia kanavia pitkin mutta tulivat kuitenkin.

Tanskalaisella jantterilla oli kuitilla neliveto VW Syncro Transporter Tanskan armeijasta ja sai vielä ulkomaanpäivärahoja Tanskan armeijalta Hemvärnetin päivärahojen päälle.

Sveduista todettava että pakkallaolijat olivat oikein pätevää väkeä. Silti käsimerkkien käyttö joukkueen hyökkäyksessä oli uusinta hitekkiä jonka oppivat minulta Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rikugun yumei tosho
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Huh 2012
Viestejä: 238
Paikkakunta: paja

LähetäLähetetty: 05.12.2012 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinhän sinulle on aivan sama. Luuletko että on aivan sama esim sotilasläänisi komentajalle ja vieläkö tämänkaltaisella "fakta aivan sama" periaatteella mitenkään virallisesti saat enään yhtään firman ryysyä kuitattua. Nykyisellä asenteella varmaan näitä "faktoja" kun ei julkaista edes "helsingin sanomissa"
_________________
Aivan lu lu lu luokatonta luokatonta on vallan luokatooooonta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Usko Eevertti Luttinen
Banned


Liittynyt: 07 Huh 2012
Viestejä: 1397
Paikkakunta: Närreitten valtakunta

LähetäLähetetty: 05.12.2012 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rikugun yumei tosho kirjoitti:
Niinhän sinulle on aivan sama. Luuletko että on aivan sama esim sotilasläänisi komentajalle ja vieläkö tämänkaltaisella "fakta aivan sama" periaatteella mitenkään virallisesti saat enään yhtään firman ryysyä kuitattua. Nykyisellä asenteella varmaan näitä "faktoja" kun ei julkaista edes "helsingin sanomissa"


Minä muuten jonkun verran enemmän luotan Soliferin kertomukseen kuin sinun, näin niinkuin sivuhuomautuksena. Sinäkin olet kumma trolli kun keskityt ainavain toisten asioista horisemaan vaikket niistä välttämättä tiedä yhtään mitään.
_________________
Ja sen poijjan nimi oli Julli ja sillä oli hirmuinen kulli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13035

LähetäLähetetty: 05.12.2012 23:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rikugun yumei tosho kirjoitti:
Niinhän sinulle on aivan sama. Luuletko että on aivan sama esim sotilasläänisi komentajalle ja vieläkö tämänkaltaisella "fakta aivan sama" periaatteella mitenkään virallisesti saat enään yhtään firman ryysyä kuitattua. Nykyisellä asenteella varmaan näitä "faktoja" kun ei julkaista edes "helsingin sanomissa"


Varmaan selvyyden vuoksi huvä todeta että kaikki Suomesta ostamani varusteet olivat hankittu omalla rahalla arvomerkkejä myöten. Hard Rock Cafe Beijing - t-paita kieltämättä herätti kysymyksiä siitä onko kyseessä virallinen jakovaruste. Kerroin Ruotsin armeijan kapteeneille että kyseessä on omalla rahalla ostettu varuste koska Suomen puolustusvoimilla ei ollut varaa varustaa minua mitenkään tälle reissulle. Vähän ihmettelivät mutta faktojen edessä viisaskin hiljentyy.

Sotilasläänin komentajan mielipide ei näin 13 vuotta myöhemmin aivan hirveästi kiinnosta. Tehty mikä tehty.

On kansalaissotlaita ja sitten on virkamiehiä. Kuulun ensimmäiseen kategoriaan jonka verorahoilla jälkimmäiset koittavat toimintaa pyörittää. Kummankaan vika ei ole se että rahaa ei ollut/ole. Kävin kurssilla ja sain oppia ja toivon mukaan muutkin. Hyvä reissu oli kaikin puolin. Väittäisin että jälkimaku osallistumisestani oli positiivinen myös Ruotsissa. Jos olisin julkisuushakuinen niin varmaan olisin lähetellyt juttuja lehtiin. Ei kuulu tapoihini. Nyt OPSEC ei varmaan enää vaarannu mistään mitä kirjoitan.

On tekijöitä ja on mäkättäjiä. Kumpaan joukkoon kuulut itse?

Saa paheksua vapaasti. Ja hymiö tosikkoja varten Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rikugun yumei tosho
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Huh 2012
Viestejä: 238
Paikkakunta: paja

LähetäLähetetty: 05.12.2012 23:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Usko Eevertti Luttinen kirjoitti:
rikugun yumei tosho kirjoitti:
Niinhän sinulle on aivan sama. Luuletko että on aivan sama esim sotilasläänisi komentajalle ja vieläkö tämänkaltaisella "fakta aivan sama" periaatteella mitenkään virallisesti saat enään yhtään firman ryysyä kuitattua. Nykyisellä asenteella varmaan näitä "faktoja" kun ei julkaista edes "helsingin sanomissa"


Minä muuten jonkun verran enemmän luotan Soliferin kertomukseen kuin sinun, näin niinkuin sivuhuomautuksena. Sinäkin olet kumma trolli kun keskityt ainavain toisten asioista horisemaan vaikket niistä välttämättä tiedä yhtään mitään.

Jospa Solifer niitä faktoja kertoisi riippumatta sinun uskostasi
_________________
Aivan lu lu lu luokatonta luokatonta on vallan luokatooooonta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13035

LähetäLähetetty: 06.12.2012 00:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kertonut jo. Lakeja ei ole rikottu eikä edes hyvää tapaa joten ihmettelen vähän mistä tämä viranomaistahon edustaja on taas hermostunut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20239
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 06.12.2012 18:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse asiassa, kun tätä asehotellihommaa miettii, niin ei pöllömpi ajatus.

Esimerkiksi itselläni oli hallussa kuolinpesän aseita, joihin minulla oli vielä rinnakkaisluvat. Viranomaispuolelta ilmoitettiin varsin suorasukaisesti, että ”omistajan kuoltua rinnakkaisluvilla ei ole mitään virkaa”. Muistaakseni aseiden kanssa on muutama kuukausi aikaa toimia ja sitten ne menevät pakkohuutokauppaan.

Arvelisin, että oikein toteutettuna asehotelli voisi jopa tuoda aseenomistajille tai kuolinpesälle oikeusturvaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
römpsä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Maa 2009
Viestejä: 816
Paikkakunta: tampere

LähetäLähetetty: 06.12.2012 18:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itse hankin niille luvat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TRK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Mar 2006
Viestejä: 978
Paikkakunta: Vehkalahti

LähetäLähetetty: 06.12.2012 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:

Arvelisin, että oikein toteutettuna asehotelli voisi jopa tuoda aseenomistajille tai kuolinpesälle oikeusturvaa.


Niinpä. Omistusoikeus kun ei ole sama kuin hallussapito-oikeus, vaikka ne valtaosin menevätkin yhtä jalkaa. Nykyisellään tuntuu siltä, että hallussapito-oikeuden peruuttaminen pääsääntöisesti peruuttaa myös omistusoikeuden ja sen mukanaan tuoman hallintaoikeuden, vaikka näin ei pitäisi olla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aris60
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 3295

LähetäLähetetty: 06.12.2012 23:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan viimeinen trendi on että kuolemantapauksen sattuessa yksinäisen, yksin asuvan, metsästäjän aseet haetaan samana päivänä talteen poliisin toimesta ja kun selviää kuolinpesän haltija niin hän saa aseista kuitin. Toimintatapaa sovellettiin ainakin kolmisen vikkoa sitten Rannikko-Pohjanmaalta. Poliisin toiminta tilanteessa oli asiallista ja lähintä omaista pyrittiin todella saamaan kiinni. Jatkotoimenpiteistä ja määräajoista tuli selkeä ohje.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12195

LähetäLähetetty: 08.12.2012 08:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:

Esimerkiksi itselläni oli hallussa kuolinpesän aseita, joihin minulla oli vielä rinnakkaisluvat. Viranomaispuolelta ilmoitettiin varsin suorasukaisesti, että ”omistajan kuoltua rinnakkaisluvilla ei ole mitään virkaa”. Muistaakseni aseiden kanssa on muutama kuukausi aikaa toimia ja sitten ne menevät pakkohuutokauppaan.

Näinhän se menee, laissa sanotaan varsin suoran että rinnakkaislupa raukeaa varsinaisen luvan rauetessa. Ja sehän luonnollisesti raukeaa omistajan kuollessa. [/quote]

Yllättävänkin moni luulee että rinnakkaislupa riittäisi tässä tilanteessa, jotkut jopa ottaa niitä rinnakkaislupia tästä syystä koko vanhuksen asearsenaalille. 6kk on aikaa hommata aseille luvat itse tai siirtää aseet jollekulle jolla luvat on. Ja poliisille ne pitää viedä haltuun 6kk jälkeen. Tästä on sitten 3kk (+ ylimääräinen 3kk optio jos on hyvä syy jatkaa) aikaa taas hommata luva tai myydä aseet. Asehotelli, vähän kuten kai nykyään myyntitilikin, voisi tähän tuoda sitten lisäajan, riippuen millainen laki tästä kirjoitetaan. En oikein usko että nykyilmapiirissä olisi halua mekanismeja, jolla aseluvattomille tehtäsiin helpommaksi omistaa aseita.

Jos tuon 9kk (tai 12kk) jälkeen ei asiat ole hoidossa, poliisi huutokauppaa sitten aseet omistajan lukuun, tiedä sitten onko myyntihinnat kuinka lähellä järkeviä markkinahintoja. Ja ottaako poliisi jotain kuluja päältä pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11357

LähetäLähetetty: 12.12.2012 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Itse asiassa, kun tätä asehotellihommaa miettii, niin ei pöllömpi ajatus.

Esimerkiksi itselläni oli hallussa kuolinpesän aseita, joihin minulla oli vielä rinnakkaisluvat. Viranomaispuolelta ilmoitettiin varsin suorasukaisesti, että ”omistajan kuoltua rinnakkaisluvilla ei ole mitään virkaa”. Muistaakseni aseiden kanssa on muutama kuukausi aikaa toimia ja sitten ne menevät pakkohuutokauppaan.

Arvelisin, että oikein toteutettuna asehotelli voisi jopa tuoda aseenomistajille tai kuolinpesälle oikeusturvaa.


Kiitoksia. Minäkin nyt olen keksinyt suomen kieleen ihan uuden vakiintuneen ? sanan - asehotelli. Semmoisesta moni ei pääse ylpeilemään nykypäivinä.

TAK85
asehotellin keksijä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 13.12.2012 13:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuolinpesän aseitten osalta säilytys on muuten yksi asia, joka paranisi selvästi. Sen osalta asehotellit (tai mitkä ne tilat ovatkaan) ovat selkeä parannus nykytilanteeseen.

Voisi jopa ajatella, että kuolinpesä saa enemmän rahallisesti aseista, ellei kukaan niitä ota omille luvilleen.

Mutta toisaalta; eiköhän suomalainen virkamieskunta tämänkin osaa sössiä sille tasolle, mille se on vienyt nykyaikana ihan kaiken. Samaan liejuun, missä rämmitään joka sektorilla.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13035

LähetäLähetetty: 13.12.2012 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

E virkamiehet vahingossa mitään sössi. Se on suunnitelmallista ja tahallista AINA.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6580

LähetäLähetetty: 12.03.2014 11:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.av-ase.fi/show.asp?display=1&id=2468 !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 4 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com