Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 12.10.2012 10:45 Viestin aihe: |
|
|
HJ/BJ miehiä selvästi . _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9432
|
Lähetetty: 12.10.2012 10:49 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | HJ/BJ miehiä selvästi . |
No juuh, se kyllä selittäisi.
Edit: Tai sitten vinssaus kokemukset vain jääneet vähän vähemmälle... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1284 Paikkakunta: pohjois-häme
|
Lähetetty: 12.10.2012 11:09 Viestin aihe: |
|
|
Offipalstalla kannattaa käydä vääntämässä siitä mikä on paras ja miksi
Mistähän Fronteran mallista keskustelun avaaja muuten haluaa tietää?
Joku tietty mielessä?
Tuoltakin voi jotain tietoa löytää:
http://www.fronteraowners.co.uk/forums/index.php
Tuolla on näköjään muitakin Suomalaisia kuin minä _________________ Tottelevaisuus on metsästysinnon puutetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9432
|
Lähetetty: 12.10.2012 11:33 Viestin aihe: |
|
|
Jari2 kirjoitti: | Offipalstalla kannattaa käydä vääntämässä siitä mikä on paras ja miksi |
No höpsis, ei tässä mitään merkki väittelyä käyty, vaan ihmeteltiin miten jonkun mielestä mekaaninen vinssi on parempi? Onpahan Offipalstalla ollut vuosien varrella ollut .308 vääntöä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
muinamiehinä Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2012 Viestejä: 249
|
Lähetetty: 12.10.2012 21:26 Viestin aihe: |
|
|
Niin - ehkä se niin on että nuo on niitä harvoja autoja, jotka ovat "oikeita" maastureita eli soveltuvat tuonne luontoon ..
Onhan ne eri vehkeitä menemään, mut sitte kun porhaltaa esim. 700 kilsaa pohjoiseen pilkille niin silloin saattaa tulla myös mieleen se matkustusmukavuus. Ehkä se ei liene offi vekotuksissa se päällimäisin tarkoitus tai tuon tyylisen kulkupelin paras ominaisuus ..
Yleensä esim. pupujahti hommissa talvella sekä syksyisin ja keväisin kurakoissa rypemiseen riittää kyllä ihan tavallinen maasturi.
Mukava kait tollasilla isommilla kamppeilla on rytistellä menemään harrastusmielessä, mutta metsästyksen yhteydessä ei ainakaan meillä päin pohjois pohjanmaalla tällaiset ole kovinkaan välttämättömiä .. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
terra. Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 15 Kes 2011 Viestejä: 11
|
Lähetetty: 12.10.2012 23:03 Viestin aihe: |
|
|
eniten kiinnostaa tuo kulutus kun tuossa kettu hommassa tuleen noita kilometrejä aikapaljon ja tuo terrano 2.7t vie vähä liikaa näillä hinnoilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6933
|
Lähetetty: 13.10.2012 07:30 Viestin aihe: |
|
|
terra. kirjoitti: | eniten kiinnostaa tuo kulutus kun tuossa kettu hommassa tuleen noita kilometrejä aikapaljon ja tuo terrano 2.7t vie vähä liikaa näillä hinnoilla. | Eipä taida olla niin suurta eroa että sen takia kannattaa autoa vaihtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jari2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1284 Paikkakunta: pohjois-häme
|
Lähetetty: 13.10.2012 15:37 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä mun nyky-Terrano2 vie vähemmän kuin pätkä-frontera pienemmällä bensakoneella vei. Dieseli-Fronteroiden kulutusta en tiedä, mutta sen tiedän että koneet on Isuzun diesel-koneita, ainakin A-mallit. _________________ Tottelevaisuus on metsästysinnon puutetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pudejovicky Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Elo 2011 Viestejä: 1433 Paikkakunta: Syrjäinen
|
Lähetetty: 16.10.2012 13:54 Viestin aihe: |
|
|
Etenee varmasti sen, mitä saat asetta ajoneuvossa kuljettaa.. Rengastuksesta sitten kiinni miten etenee lumessa ja savessa. Kulutukset B-mallin 2.2dTi matkassa sellanen 7 litraa sataselle ja muuten reilu 8. Bensa 3.2 V6 syö aika rajusti ainakin automaatilla, ei tahdo matkassakaan mennä alle 12 litran. Mukavia ajettavia myös maantiellä. Osia kannattaa katsoa tosiaan Isuzu Trooper/Rodeo/Amigo akselilta ja Saksan sekä UK:n (Vauxhall Frontera...) ebayt olleet aika käyttökelpoisia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
masiina Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Jou 2005 Viestejä: 1579
|
Lähetetty: 16.10.2012 17:06 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | Tai sitten vinssaus kokemukset vain jääneet vähän vähemmälle... |
Pakko kertoa yksi omista monista vinssauskokemuksista HJ:llä.
Oltiin kaverin kanssa autoilla rypemässä jossain pöpelikössä, muistaakseni joku koneura tms. kyseessä. Kaverilla Mitsun pick-upin keulilla upouusi IKH:n halpis sähkövinssi ja minulla HJ:ssä luonnollisesti Toyotan oma mekaaninen 8mm vaijerilla. Jonkinmatkaa uraa edettiin ja mistähän lie syystä yhtäkkiä olimme molemmat mahoista kiinni mudassa. Minä jonon ensimmäisenä vetäisen nostoliinan ison männyn ympärille, siihen vaijeri kiinni ja eipä muuta kuin vinssaamaan. Kaveri teki pramealla IKH vinssillään saman tempun ja pääsi mukavat 2m etenemään mudassa kunnes vinssi päästi savut pihalle. Tässä vaiheessa oltiin molemmat vielä autoinemme mudassa ja siinä hetki huuli pyöreänä mietittiin että midäs fiddua nyt?
Kevyen epäuskon saattelemana vetäistiin Mitsu HJ:n vetokoukkuun ketjulla kiinni, vinssi tulille ja autot kevyesti kovalle maalle. Voin kertoa että vakuutuin mekaanisen vinssin ominaisuuksista.
Eihän kaverin IKH:n vinssin porsiminen mikään yllätys ollut, kun oli halpiskampe kerran kyseessä.
Kertokaa enempi laadukkaista sähkövinsseistä kokemusta omaavat: paljonko pitää laittaa rahaa kiinni että saa mekaanista vastaavan sähköisen vinssin? _________________ "...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9432
|
Lähetetty: 16.10.2012 19:52 Viestin aihe: |
|
|
masiina kirjoitti: | Wikke kirjoitti: | Tai sitten vinssaus kokemukset vain jääneet vähän vähemmälle... |
Pakko kertoa yksi omista monista vinssauskokemuksista HJ:llä.
Oltiin kaverin kanssa autoilla rypemässä jossain pöpelikössä, muistaakseni joku koneura tms. kyseessä. Kaverilla Mitsun pick-upin keulilla upouusi IKH:n halpis sähkövinssi ja minulla HJ:ssä luonnollisesti Toyotan oma mekaaninen 8mm vaijerilla. Jonkinmatkaa uraa edettiin ja mistähän lie syystä yhtäkkiä olimme molemmat mahoista kiinni mudassa. Minä jonon ensimmäisenä vetäisen nostoliinan ison männyn ympärille, siihen vaijeri kiinni ja eipä muuta kuin vinssaamaan. Kaveri teki pramealla IKH vinssillään saman tempun ja pääsi mukavat 2m etenemään mudassa kunnes vinssi päästi savut pihalle. Tässä vaiheessa oltiin molemmat vielä autoinemme mudassa ja siinä hetki huuli pyöreänä mietittiin että midäs fiddua nyt?
Kevyen epäuskon saattelemana vetäistiin Mitsu HJ:n vetokoukkuun ketjulla kiinni, vinssi tulille ja autot kevyesti kovalle maalle. Voin kertoa että vakuutuin mekaanisen vinssin ominaisuuksista.
Eihän kaverin IKH:n vinssin porsiminen mikään yllätys ollut, kun oli halpiskampe kerran kyseessä.
Kertokaa enempi laadukkaista sähkövinsseistä kokemusta omaavat: paljonko pitää laittaa rahaa kiinni että saa mekaanista vastaavan sähköisen vinssin? |
No voi huoh. Jos väen-väkisin karvoineen (etu nakit vaikka maapuun/juurakon/kivien tai kalion takana kurakossa tms.) haluaa vinssata niin mikäs siinä. Tuo vedolla jeesaminen mekaanisella on abaut yhtä tarkkaa ja vaikeaa hommaa kuin ruikkuripulin parantelu piereksimällä.
En mekaanisen vinssin kestävyyttä ole epäillyt. Minulla on ollut niitä neljässä ajokissa keulalla, ja nytkin kahdessa, ja parit irrallaan. Käyttö vain niin per$eestä, jos autoa tarkoitus eteenpäin saada hankalassa paikassa. Muihin vinssailuihin sitten ok.
Ja mites jos auto stumpaa vaikka sukeltamisen seuraamisena? Siinähän sitten vinssaat mekaanisella...
Se että Kiinan pa$ka antautui, ei liene vinssityypin vika? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
masiina Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Jou 2005 Viestejä: 1579
|
Lähetetty: 16.10.2012 20:25 Viestin aihe: |
|
|
No voi huoh joo kyllä. Kysyin: Lainaus: | Kertokaa enempi laadukkaista sähkövinsseistä kokemusta omaavat: paljonko pitää laittaa rahaa kiinni että saa mekaanista vastaavan sähköisen vinssin? |
En tietääkseni haukkunut kaikkia sähkövinssejä pskoiksi. _________________ "...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|