OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

syyllistynkö johonkin rikkomukseen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tukelius
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Elo 2008
Viestejä: 3311
Paikkakunta: Mynämäki

LähetäLähetetty: 21.10.2012 23:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Känniselle rattiin lähtijälle välittömästi poliisit perään ja poliisi tarkistaa onko asia näin, jos kuski on selvä niin kenellekkään ei käy kuinkaan yhden miehen aikaa on tuhlattu ehkä minuutti. Asia ei kuulu metsästyksen johtajalle millään tavalla eikä hänelle tarvii asiasta etukäteen ilmoittaa, ja paremmin pysyy anonyyminä porukan keskuudessa ku ottaa yhteyden suoraan poliisiin. Känniset aseiden kanssa heilujat on sitte mj hommia ja ilman romillerajaa vässyköiden on asiaan vaikea puuttua.

Esimerkkiviesti joka kiertää sosiaalisessa mediassa.
Äiti, menin kavereiden kanssa bileisiin ja muistin sen mitä sanoit - älä juo. Sinä pyysit sitä, sillä minun piti ajaa sen jälkeen. Siis join vain limun. Olin ylpeä itsestäni, koska noudatin neuvoasi... Päinvastoin kuin kaverini tein oikean valinnan. Neuvosi oli oikea! Kun bileet loppuivat, kaikki lähtivät autoillansa,
vaikka eivät olleetkaan ajokunnossa. Minä kuitenkin olin varma, että olin selvinpäin. Äiti, en voinut kuvitella mikä minua odottaisi... Nyt makaan asfaltilla ja kuulen poliisin sanovan... Vereni on pitkin asfalttia ja yritän kaikin voimin olla itkemättä... Kuulen lääkäreiden sanovan, että en selviä...
Olen varma, että se toinen kaveri, joka ajoi, ei kuvitellut ajavansa niin kovaa. Loppujen lopuksi hän oli päättänyt juoda ja minun piti nyt kuolla. Miksi he tekevät noin äiti?!?! Vaikka tietävät, että tuhoavat elämiä. Kipu, jonka tunnen on kuin minua iskettäisiin tuhansilla veitsillä. Sano siskolleni, että ei pelästy ja isälleni, että on vahva.
Jonkun olisi pitänyt kertoa tuolle kaverille, että ei saa juoda, jos aikoo ajaa. Ehkä jos hänen vanhempansa olisivat kertoneet sen hänelle kuten sinä minulle, olisin minä nyt elossa.
Hengitykseni käy yhä heikommaksi ja minua alkaa pelottaa äiti. Nämä ovat viimeiset hetkeni ja olen niin epätoivoinen! Haluaisin niin halata sinua ja kertoa sinulle kuinka paljon rakastan sinua... Rakastan sinua äiti... Hyvästi...

Nämä sanat kirjoitti eräs toimittaja, joka oli läsnä onnettomuuspaikalla. Tyttö kuollessaan kuiskasi sanat ja toimittaja järkyttyneenä kirjoitti ne. Sama tomittaja aloitti kamppanjan alkoholin vaikutuksen alaisena ajamista vastaan. Jos luet tämän viestin, etkä julkaise sitä tai poistat sen, menetät tilaisuuden, vaikka et itse joisikaan, antaa toisten ymmärtää, että sinun elämäsi on vaarassa...
(Ole hyvä ja kopio tämä ja julkaise omalla tai ryhmäsi seinällä.)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14815

LähetäLähetetty: 22.10.2012 00:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tukelius kirjoitti:
Känniset aseiden kanssa heilujat on sitte mj hommia ja ilman romillerajaa vässyköiden on asiaan vaikea puuttua.


Ei ole, jos tapaus on selkeä.

Kuten sanottua, rattis on eri asia kuin mj:n arvio metsästyskunnosta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
visvasyylä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hel 2008
Viestejä: 1019

LähetäLähetetty: 22.10.2012 00:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jahti voi mennä niinkin ettei MJ ole jahdissa mukana ollenkaan.Kenelle vetovastuu silloin kuuluu,varajohtajille?

Mj tahi Vj ovat ovat juuri niitä lähempänä jumalia olevia henkilöitä joiden pitäsi tietää,ainakin informoida tavallisia rivimiehiä omilla alueillaan olevista vieraista metsästäjistä.Tarkoitan em. jotain haavakkojahtia jne.
Kun tämä informaatio ei toimi porukoiden kesken,niin ongelmia tulee varmasti.

Jos nämä asiat ei ole ennalta seurojen kesken selvillä,kenelle soitetaan,niin ollaan varmaan teidän kirjoituksien tapaisissa tilanteissa.
Sellaiseen kannattaa mielestäni panostaa hieman,niin on ainakin tieto kenelle soitetaan,jos oma johtaja on jäänyt viihteelle,eikä"pääse" tänään jahtiin ollenkaan.

Mites teilläpäin on nimrod asiat hoidettu jos Mj on pelistä pois?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14815

LähetäLähetetty: 22.10.2012 00:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varajohtaja vastaa jos mj on pois pelistä. Yhteishaulla, eli vierusseuroilla löytyy yhteystiedot. Yleensä vielä menee niin, että lähin vj ottaa vetovastuun tilanteesta. Komentoketju seuran sisällä on mj, tämän jälkeen vj ja sen jälkeen "muu vj". Eli meillä on ns. kolmikerroksinen systeemi. Yksi varajohtajista on varalla oleva koko seuran vouti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26298

LähetäLähetetty: 22.10.2012 07:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

yksin menevän ei tarvi olla mikään johtaja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 22.10.2012 08:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuksulla on kyllä ehdottomasti oikea asenne. Rattijuopumusta ei tule kenenkään sallia, yhtään, missään, eikä koskaan. Eikä mitään selityksiä asiaan, piste.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wildmind
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 1545
Paikkakunta: Merijärvi, Manse-Viinikka

LähetäLähetetty: 22.10.2012 09:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näissä ohi pyynnibjohtajan tai "pyynninjohtajan selän takana puuhaillen" toimissa on joskus myös raadollisia motiiveja... Vaikkapa entinen pyynnijohtaja jostain historian hämärästä jolle on elämäntehtävä "päästä Kalifiksi Kalifin paikalle" . Jos varjosta käskyttäminen ei onnistu aletaan "hyödyllisiä idiootteja" hyväksi käyttäen työntämään kapulaa pyynninjohtajan anukseen....
_________________
Usu peritus hariolo veracior
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
pekkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 2362
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 22.10.2012 09:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos on porukassa hiertäviä asioita kuten alkoholinkäyttö vuodesta toiseen, olisi vähintäänkin asiallista että ennen jahtia laitettaisiin paperille yhteiset säännöt. Esim edellä mainittu promilleraja voisi olla mainittuna. Samoin se, että mj:llä on oikeus puhalluttaa jahtiin tulijat.

Tämän kun kaikki hyväksyy ennen jahtia niin ei ala vänkytys siitä, että on mj:llä oikeus / velvollisuus tehdä sitä sun tätä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 22.10.2012 09:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä on ainakin sääntöihin kirjattu että kännissä ei tulla metille,tai toki voi tulla,mutta siitä seuraa xmäärä huilia. Meillä tämä pätee,mutta on muutamia seurueita että huhhuh mitä touhua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
sako_92
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tam 2006
Viestejä: 1425
Paikkakunta: rovaniemi

LähetäLähetetty: 22.10.2012 10:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

en hyväksy missään oloissa "viihde autoilua".

tollaista vasikointia, taas metsästys hommassa... kuinka moni on lähteny 0- promilleissa passiin leiriltä?

oishan sitä voinu jutella sen tyypin kans mikä oli vähän maisteissa ja kattoa sen todellinen kunto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jetso
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Syy 2012
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 22.10.2012 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sako_92 kirjoitti:
en hyväksy missään oloissa "viihde autoilua".

tollaista vasikointia, taas metsästys hommassa... kuinka moni on lähteny 0- promilleissa passiin leiriltä?

oishan sitä voinu jutella sen tyypin kans mikä oli vähän maisteissa ja kattoa sen todellinen kunto.
Juttelinkin kyseisen henkilön kanssa ja tuli semmoista tuultapaskaa että asia vain varmeni että hän ei selvinpäin ole. vasikka tahi rotta, myyrä ihan v...n sama, kunhan sais nuo älykääpiöt pois tieltä. En elä ketään miellyttääkseni, toisin kuin jotkut. ja MJ on meillä semmonen `kaikkien kaveri`ja koittaa lipsiä muitten perziitä.. ja seuraan on kehkeytynyt oma "kopla" joilla on kaikissa asioissa ääni enemmistö jos pitää ääneestää, ja heillä on tämä periaate että toista ei käräytetä ja OMIA etuja ajetaan(EI SEURAN). itse en tähän hommaan lähtenyt sekä minulla on eriäviä mielipiteitä asioista niin olen silmätikkuna. Ja itse jos olen edellisiltana nauttinut miestäväkevämpää niin olen hommannut itselleni alkometrin ja jos mittari värähtääkään olen jäänyt kotiin.
_________________
kyllä se lyijyä tottelee
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 22.10.2012 10:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varsinaiseen kysymykseen liittymättä, mutta tuota koplaa taidetaan kutsua enemmistöksi, jonka päätöksiin vähemmistön pitää mukautua?

Jetso kirjoitti:
ja seuraan on kehkeytynyt oma "kopla" joilla on kaikissa asioissa ääni enemmistö jos pitää ääneestää

_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jetso
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Syy 2012
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 22.10.2012 11:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Varsinaiseen kysymykseen liittymättä, mutta tuota koplaa taidetaan kutsua enemmistöksi, jonka päätöksiin vähemmistön pitää mukautua?

Jetso kirjoitti:
ja seuraan on kehkeytynyt oma "kopla" joilla on kaikissa asioissa ääni enemmistö jos pitää ääneestää
Itse henk.koht en rupea mukautumaan tähän valehtelevaan ja hyssyttelevään sakkiin joka antaa rattimattien kulkea metsällä ja ampua vasoilta emät... MJ.n hyssyttely vain kaikuu korvissa eikä mitään väärää ole tapahtunut.... Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 22.10.2012 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan se prseestä ja kaikin puolin tuomittavaa, mutta jos porukan enemmistö on tuollaista, niin kytkimen nosto lienee ainoa ratkaisu?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jetso
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Syy 2012
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 22.10.2012 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Onhan se prseestä ja kaikin puolin tuomittavaa, mutta jos porukan enemmistö on tuollaista, niin kytkimen nosto lienee ainoa ratkaisu?
en sorru edes kytkimen nostoon pikemminkin painan jarrua kovemmin, kyllä se laki noillekkin tulee vastaan jossain vaiheessa Wink
_________________
kyllä se lyijyä tottelee
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 4 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com