OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirvijahti 2013
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 61, 62, 63, 64, 65  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15356

LähetäLähetetty: 23.12.2013 14:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Usko Eevertti Luttinen kirjoitti:
Hohhoijaa, se pitää kuule hommata joka vi-tun ukon sitten oma hirvikoira jos jokaisen pitää haukulle päästä. Minä en ainakaan oman koirani haukkuun kaikenmaailman kusimulukkuja päästä sohimaan, ampuvat vaan koiran eivätkä korvaa kuitenkaan vahinkoa.
Hyvä porukka sulla tuntuu olevan, tuosta kannattaa pitää kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HIRVIttävä metsästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2009
Viestejä: 786

LähetäLähetetty: 23.12.2013 14:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Usko eevertillä on luotto korkeella "hirvi kavereihinsa"!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Usko Eevertti Luttinen
Banned


Liittynyt: 07 Huh 2012
Viestejä: 1397
Paikkakunta: Närreitten valtakunta

LähetäLähetetty: 23.12.2013 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:
Usko Eevertti Luttinen kirjoitti:
Hohhoijaa, se pitää kuule hommata joka vi-tun ukon sitten oma hirvikoira jos jokaisen pitää haukulle päästä. Minä en ainakaan oman koirani haukkuun kaikenmaailman kusimulukkuja päästä sohimaan, ampuvat vaan koiran eivätkä korvaa kuitenkaan vahinkoa.
Hyvä porukka sulla tuntuu olevan, tuosta kannattaa pitää kiinni.



Meillä on ihan oikeasti hyvä porukka. Meillä vanhempi kööri tajuaa ilman vänkäämistä että koiramies on koiramies ja passimies on passimies. Koiramies päättää koiransa käyttöön liittyvistä asioista kuten että kuka sinne haukulle menee koska koiramies myös vastaa koiransa tekemisistä ja myös maksaa kaikki koiraansa liittyvät kulut. Minä olen näitä hirviviluisia ukkoja nähnyt joilla alaleuka väpättää kun jo pelkän haukun kuulevat, tuollaisiin pusikoihin kun päästät sellaisen vielä haukkuun ampumaan niin siellä ruuti palaa jo ensimmäisellä vilahduksella, ei käy päinsä. Toki minä mielellään nuoria otan mukaan jos haluavat lähteä ja pyrin opastamaan. Mutta se että jos on passimies jolla on hirvimerkki ammuttuna taskussa, niin se ei ole itsestäänselvyys toisen omistaman koiran haukkuunmenemiseksi.
_________________
Ja sen poijjan nimi oli Julli ja sillä oli hirmuinen kulli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dermo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2009
Viestejä: 456

LähetäLähetetty: 23.12.2013 14:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näitä mä just tarkoitin...

Hirvenpyynti on porukkapyyntiä, jos se ei mahdu kalloon niin pitää vaihtaa lajia.
Tai "koiramiestä"


.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Usko Eevertti Luttinen
Banned


Liittynyt: 07 Huh 2012
Viestejä: 1397
Paikkakunta: Närreitten valtakunta

LähetäLähetetty: 23.12.2013 14:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dermo kirjoitti:
Näitä mä just tarkoitin...

Hirvenpyynti on porukkapyyntiä, jos se ei mahdu kalloon niin pitää vaihtaa lajia.
Tai "koiramiestä"


.



Niin niin, että kaikki on niinkuin yhteistä paitsi kustannukset?
!&%¤#"!, täälläkin oli viime syksynä tasan 3kpl hirvenkaatolupia ja ukkoja seurassa 8 kpl. Siihenkö minä ja toinen koiramies aletaan taluttamaan ensin nämä 8 ukkoa vuorotellen haukkuun ja jokaiselle vielä kaato pitäs saada, niinkö? Hirvenpyynti on varmasti porukkapyyntiä mutta se ei tarkoita sitä että koiran käytöstä päätäntävalta siirtyisi metsästyksenajan porukalle ja kustannukset olisi vain koiramiehen, ja jos tämä ei mahdu kalloon niin voi vaikka suksia suoleen...
_________________
Ja sen poijjan nimi oli Julli ja sillä oli hirmuinen kulli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12183

LähetäLähetetty: 23.12.2013 15:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voihan sitä pyytää miesajona tai kyttäyspyyntinäkin. Vai voiko?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 23.12.2013 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimrod kirjoitti:


Mielenkiintoista on se, että esimerkiksi omassa seurassani kyttäyspyynti pelloilta alkujahdin aikaan on tehokkaampaa kuin ajometsästys on koskaan ollut.


Miten tuo kyttäyspyynti on teillä järjestetty noin käytännön näkökulmasta? Ketkä metsästää, miten paikat/passit valikoituu, miten kaadon jälkeen jne.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tusee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2005
Viestejä: 305
Paikkakunta: Kouvola/Hamina

LähetäLähetetty: 23.12.2013 15:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kaupunkilaistollo kirjoitti:
Tuo Kiulin viesti kuulostaa lähes samalta kuin omassa porukassakin. Ja minkä olen haistellut niin tosiaan aika moni ajohommiin tottunut passimies sanoo että koirapassissa olo on tylsää. Pitkäjänteisyyttähän se kyllä vaatiikin, ja moni varmaan tuskastelee meillä ainakin sitä ettei tietoa tule riittävän usein, koska esim. jahtipuhelimia ei ole kuin pääsääntöisesti ryhmissä kuin yksi kpl. Itse olen lähinnä ajatellut että samahan se on kummassa passissa sitä aikaansa viettää, kun kerta metsään on lähtenyt, mutta toki koirapassi kestää helposti triplat ajoihin verrattuna. Yhtä hyvälle eväsleivät ja kahvit/teet maistuvat molemmissa.



Anteeksi taas jälleen maalaisuuteni mutta, miten ihmeessä te jahtaatte niitä hirviä sillä koiralla jos passitus kestää tuntisotalla? Tänä syksynä hirvijahtipäiviä tuli noin 10, joka päivä tuli passissa oltua ja pisimmillään hurjat 45 minuuttia, lyhimmillään 6 minuuttia ja mollemmilla kerroilla joutu ruutia polttamaan, ja sama tyyli ollut edellisinäkin vuosina Very Happy
Ei sinne passiin tarvi mennä ennen kuin se koira on sieltä jotain haukutavaa löytänyt, vai mitä? Tuskin mölyvitjallakaan pyydettäessä menette passiin ennenkuin ajomiehet on viety paikoilleen Very Happy
Ja nykypäivänä VHF-puhelimet on sen verta halpoja että jokainen töissäkäyvä ihminen sen voi itselleen ostaa, pikkusen ontuva perustelu tiedonkulun "ongelmille"..
Ja vaikka meillä on koiria paljon, toimiviakin, niin silti passimiehet ampuu noin 80% hirvistä joka syksy, meillä koiramiehet on tajunnut sen mitä on yhteisjahti, kiitos luojan..
_________________
Kyllähän tää viheltämällä hirveltä pois tulee, jos ei tänään niin sitten huomenna...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34959

LähetäLähetetty: 23.12.2013 15:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

...
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34959

LähetäLähetetty: 23.12.2013 15:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Usko Eevertti Luttinen kirjoitti:
Dermo kirjoitti:
Näitä mä just tarkoitin...

Hirvenpyynti on porukkapyyntiä, jos se ei mahdu kalloon niin pitää vaihtaa lajia.
Tai "koiramiestä"


.



Niin niin, että kaikki on niinkuin yhteistä paitsi kustannukset?
!&%¤#"!, täälläkin oli viime syksynä tasan 3kpl hirvenkaatolupia ja ukkoja seurassa 8 kpl. Siihenkö minä ja toinen koiramies aletaan taluttamaan ensin nämä 8 ukkoa vuorotellen haukkuun ja jokaiselle vielä kaato pitäs saada, niinkö? Hirvenpyynti on varmasti porukkapyyntiä mutta se ei tarkoita sitä että koiran käytöstä päätäntävalta siirtyisi metsästyksenajan porukalle ja kustannukset olisi vain koiramiehen, ja jos tämä ei mahdu kalloon niin voi vaikka suksia suoleen...

Eiköhän se olisi ihanteellisin tilanne jossa jokaisela olisi tasavertainen mahdollisuus kaatoon,luulisi että noin tikkuisessa tilaanteessa kannattaisi hylätä koirapyynti kokonaan ja keskittyä miesajoon?
Kuulostaa porukalta jossa pari koirallista heiluu kurkona ja päätää miten peli etenee...
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Usko Eevertti Luttinen
Banned


Liittynyt: 07 Huh 2012
Viestejä: 1397
Paikkakunta: Närreitten valtakunta

LähetäLähetetty: 23.12.2013 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Usko Eevertti Luttinen kirjoitti:
Dermo kirjoitti:
Näitä mä just tarkoitin...

Hirvenpyynti on porukkapyyntiä, jos se ei mahdu kalloon niin pitää vaihtaa lajia.
Tai "koiramiestä"


.



Niin niin, että kaikki on niinkuin yhteistä paitsi kustannukset?
!&%¤#"!, täälläkin oli viime syksynä tasan 3kpl hirvenkaatolupia ja ukkoja seurassa 8 kpl. Siihenkö minä ja toinen koiramies aletaan taluttamaan ensin nämä 8 ukkoa vuorotellen haukkuun ja jokaiselle vielä kaato pitäs saada, niinkö? Hirvenpyynti on varmasti porukkapyyntiä mutta se ei tarkoita sitä että koiran käytöstä päätäntävalta siirtyisi metsästyksenajan porukalle ja kustannukset olisi vain koiramiehen, ja jos tämä ei mahdu kalloon niin voi vaikka suksia suoleen...

Eiköhän se olisi ihanteellisin tilanne jossa jokaisela olisi tasavertainen mahdollisuus kaatoon,luulisi että noin tikkuisessa tilaanteessa kannattaisi hylätä koirapyynti kokonaan ja keskittyä miesajoon?
Kuulostaa porukalta jossa pari koirallista heiluu kurkona ja päätää miten peli etenee...



Porukka on meilläkin valtaosin yli 60 vuotiaita raihnasia ukkoja. Jos ajatellaan että 8 ukkoa on porukassa niin kuinka tehokas ajoketju siitä saadaan kun pitäisi kait siellä joku ampujakin olla seassa. Tuolta itäkeskuksesta kun hakisi pari bussilastillista moniosaajia mölisemään ja paukuttamaan bongorumpuja tuonne metsiin niin avot, jo alkaisi hirvet liikkua. Ja tämä sama koiramies vs passimies jaaritus on jo jauhettu niin monta kertaa että minun osaltani tämä oli tässä, Hyvää Joulua.
_________________
Ja sen poijjan nimi oli Julli ja sillä oli hirmuinen kulli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34959

LähetäLähetetty: 23.12.2013 15:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onneksi minä olen porukassa jossa on reilusti rennompaa eikä koiramieskään hermoraunio Very Happy .

Hyvää Joulua kuitenkin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 23.12.2013 16:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Usko Eevertti Luttinen kirjoitti:
Dermo kirjoitti:
Näitä mä just tarkoitin...

Hirvenpyynti on porukkapyyntiä, jos se ei mahdu kalloon niin pitää vaihtaa lajia.
Tai "koiramiestä"


.



Niin niin, että kaikki on niinkuin yhteistä paitsi kustannukset?
!&%¤#"!, täälläkin oli viime syksynä tasan 3kpl hirvenkaatolupia ja ukkoja seurassa 8 kpl. Siihenkö minä ja toinen koiramies aletaan taluttamaan ensin nämä 8 ukkoa vuorotellen haukkuun ja jokaiselle vielä kaato pitäs saada, niinkö? Hirvenpyynti on varmasti porukkapyyntiä mutta se ei tarkoita sitä että koiran käytöstä päätäntävalta siirtyisi metsästyksenajan porukalle ja kustannukset olisi vain koiramiehen, ja jos tämä ei mahdu kalloon niin voi vaikka suksia suoleen...

Eiköhän se olisi ihanteellisin tilanne jossa jokaisela olisi tasavertainen mahdollisuus kaatoon,luulisi että noin tikkuisessa tilaanteessa kannattaisi hylätä koirapyynti kokonaan ja keskittyä miesajoon?
Kuulostaa porukalta jossa pari koirallista heiluu kurkona ja päätää miten peli etenee...


Kyllähän tuo jo kuulostaa nytkin olevan ihanteellinen tilanne, kun koirat pelaa niin hyvin että se on aina seisontahaukku ja tuskaillaan vaan sen kanssa että kuka sitä hirveä talutetaan ampumaan Laughing Olen kuullu että jossain on niinkin huonoja koiria että hirvi voi siirtyä haukussa jopa passimiehen vaikutusalueelle Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hOLIC
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Tam 2013
Viestejä: 760
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 23.12.2013 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Usko Eevertti Luttinen kirjoitti:
Dermo kirjoitti:
Koirapyyntejä voidaan järjestää monella tyylillä.
Yksi valitettavan yleinen tapa on istuttaa 12 ukkoa torniin ja päästää "koiramies" irti.

No miksei noinkin voi tehdä, mutta se koiramies pitää vaihtaa vähintään joka aamu uuteen.

Mä en voi ymmärtää miten jotkut porukat voi hyväksyä tavan jossa koiramies = koiranomistaja = hirvenkaataja.
Ei h3lvetissä, se loppuporukka on aivan statistin roolissa.
Käytännössä ne ampuu hirven vain jos tarunhohtoinen "koiramies" epäonnistuu.

Kyllä kaikkien hirvimerkin ampuneiden pitää päästä koiran haukulle.
Jos kerran koiralla pyydetään.
Mulla on ollu onni pyytä koirilla joiden omistajat ei oo kusipäitä ja äkkiä laskettuna mä oon ampunu puolentusinan eri koiran haukuun hirven.
Muutamalle koiralle useita, yhdelle taisin ampua pitkästi toistakymmentä.

Mä ymmärrän näitä passimiehiä jotka joutuu moisen terrorin alle, en mä kestäs yhtä syksyä moista touhua.


.



Hohhoijaa, se pitää kuule hommata joka vi-tun ukon sitten oma hirvikoira jos jokaisen pitää haukulle päästä. Minä en ainakaan oman koirani haukkuun kaikenmaailman kusimulukkuja päästä sohimaan, ampuvat vaan koiran eivätkä korvaa kuitenkaan vahinkoa.


+1
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16693

LähetäLähetetty: 23.12.2013 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä on hienoketju. Minulla ei ole hinkua koiran haukulta ampumaan hirveä, mutta jos koiramies sen suo, niin mikä ettei. Ja on he suoneetkin. Olen tarkkana kuin porkkana, etten vaan pilaa koiraa omalla tupeltamisella. Maailma vaan ei ole tasa-arvoinen, se on kyllä hieno tavoite, mutta jää ajatuksen tasolle hirvijahdissakin.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 61, 62, 63, 64, 65  Seuraava
Sivu 62 Yht. 65

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com