OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Muut koiranomistajat
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16686

LähetäLähetetty: 29.12.2004 18:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutamilla koiranomistajilla on kumma luulo, että koirien on joka kerta saatava haistella toisiaan, kun satutaan vastakkain. Nyt on pari kertaa ollut sellainen tilanne, että vastaantulija on päästänyt koiransa tulemaan vapaasti minun ja pentukoiran luokse. Sitten on tämä toinen koira alkanut irvistelemään/ärisemään oikein tosissaan ja yrittänyt näykkiä vielä pentua. Siinä on sitten saanut suojella oikein tosissaan omaansa ja toinen vielä vähättelee, ettei se ole vihainen. Olen ajatellut, että otan tuon oc-sumuttimen mukaani, kun ei tiedä kuinka hullu koira sieltä vielä vastaan kävelee. Aina kun joku tulee minua ja pentua vastaan, koiran kanssa tai ilman, niin minä pidän hihnan lyhyenä. Kaikista parhaiten käyttäytyy kaksi lammasta, joita eräs nainen ulkoiluttaa samoilla poluilla, missä minä ulkoilutan koiraani Laughing.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tero21
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 454
Paikkakunta: Tornio

LähetäLähetetty: 03.01.2005 18:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itse kanssa ihmetellyt että mitenkä jotkut ovat niin vastuuttomia koirien kanssa... kerrankin oli eräs kaveri rotikkaansa ulkoiluttamassa ja sanoin että pidä naru kireämmällä minun koira (saksanmetsästysterrieri) ei tykkää toisista uros koirista.. äijä ei uskonu vaan sano että ei siinä mitenkään käy nuuskivat korkeintaan.. anto koiran tulla lähelle ja en ehtinyt itse nykästä koiraa kauemmaksi niin minun koirahan tarttui rotikkaa kurkusta kiinni. Laughing on muutes sen jälkeen ollu naru kireällä Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16686

LähetäLähetetty: 14.01.2005 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin, nyt se sitten tapahtui, se mitä tässä parhaansa mukaan yrittänyt välttää. Olin pennun kanssa lenkillä ja kotiin tulossa. Vastaan tuli sellainen iso pystykorva, rotu mikä lie. Minä laitoin pennun hihnan hyvissä ajoin lyhyeksi ja oltiin sivuuttamassa tätä koiraa siten, että tilaa oli n. 5 metriä. Eikös se !&%¤#"! karannut omistajalta ja käynyt pentuun kiinni. Minulla ei ollut muuta vaihtoehtoa, kuin vetää monolla kylkeen sitä koiraa, niin paljon kuin lähtee. Se koira pyörähti aika lahjakkaasti ja sain sen näin irti pennusta. Tämän hyökkäävän koiran omistaja vinkuu, ettei hän voinut sille mitään. Loppua en sitten viitsi kertoa, mitä aion tehdä sille koiralle seuraavalla kerralla. Onneksi pentu on kuitenkin kunnossa ja selvittiin säikähdyksellä tällä kertaa. Seuraavalla kerralla minä avaan tkp hyökkäävän koiran selkärankaan tai tuhautan oc putelin silmille. Tietysti se koira kuitenkin on syytön siinä mielessä, että jos omistaja ei pysty pitämään koiraansa hallinnassaan. En kyllä halua toista samanlaista tilannetta enää sattuvan, olin sen verran kuumana, etten pelännyt mitään.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Verokarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Huh 2004
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 15.01.2005 22:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Toimit aivan oikein. Näitä tilanteita joskus sattuu, ei voi mitään. Silloin on tärkeää, että puolustat pentuasi - se muistaa sen koko ikänsä!

Ikävä sivuseuraus on tietysti se, että se toinen koira voi saada monottamisesta vammoja. Mutta win-win -asetelmat ovat harvassa, ja loppujen lopuksi jokainen vastaa ennen kaikkea omasta koirastaan.
_________________
What you see IS NOT what you get!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16686

LähetäLähetetty: 16.01.2005 01:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on kyllä totta, että vammoja on voinut tulla. Todennäköisesti minun koira voisi olla hengetön, tai pahoin loukkaantunut. Se ei todellakaan ollut tulossa leikkimään, vaan siinä oli todella "tappamisen meininki. Olen tähän asti ottanut aika varman päälle nuo kohtaamiset koirien kanssa, mutta nyt olen vielä tarkempi ja kiellän päästämästä pennun lähelle varsinkin isompaa koiraa. Meillä on ollut sellainen tapa, että vaimo ja tyttö käyttävät koiraa vain ulkona tarpeillaan ja minä hoidan pitemmät lenkit. Onneksi on tehty näin, sillä eilisestä he eivät olisi selvinneet. Aamulla se nähdään kun lähdetään pennun kanssa ulkoilemaan, että jättikö mitään pelkoja.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alces
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 686
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 17.01.2005 08:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä kävi kanssa aikoinaan vähän samanlailla suomenpystykorva(uros) pennun kanssa että toinen koira hyökkäsi kimppuun. Ei silloin erikoisemmin huomannut että olis traumoja tullut mutta sitten kun kasvoi niin otti sen kannan että jokaisen vastaan tulevan koiran kimppuun hyökkää ensin itse. Aina kauhea rähinä kun koira tuli vastaan mutta nyt kun koira on 5v. niin se näyttää vähän rauhoittuneen(ja kovasti ollaan koiraa toruttu kun meinaa mennä kimppuun). Eipä siinä hyökkäys tilanteessa tosiaan muuta pahemmin kerkeä tekemään ku monoa kylkeen. Ja meidän tilanne oli sellainen että käveltiin tiellä niin pihalta hyökkäsi sellainen iso sekarotuinen koira, ja omistaja sattui olemaan pihalla kun tämä tapahtui ja juoksi heti siihen ja alkoi möykkäämään että mitä potkin niiden koiraa Smile ja että saahan se omalla pihalla olla irti......ei ..rkele!! saahan koira irti olla omalla pihalla mutta ei se tie ole enää niiden pihaa! Aivan vieläkin kuumenee siitä tilanteesta Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16686

LähetäLähetetty: 17.01.2005 09:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei pentu näy muita koiria pelkäävän, ehkä hieman pitempään katsoo vastaan tulevaa koiraa, ennenkuin häntä alkaa heilua. Sellainen on huono yhdistelmä, jossa lapsi taluttaa isoa koiraa. Aika monella lapsella on vaikeuksia hallita tätä isoa koiraa. Minun mielestä pitäisi kyllä myös kysyä itseltään näinkinpäin, että sovinko minä/perheeni koiralle, eikä aina näin, että sopiiko koira meille. On koirarotuja joille minä en sovi, vaan ne vaativat toisenlaisen isännän. Tuossa muistin juuri, että tämä oli toinen kerta, kun koira yrittää tulla pennun päälle. Keväällä oli kaverin koira minulla hoidossa ja lenkillä ollessa eräästä pihasta syöksyi koira äristen pentua kohti, mutta omistaja kerkesi hoitamaan tilanteen. Pyysi muuten anteeksi ja siinä ei sitten sen kummempaa.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com