OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Cumuluksen untuvamakuupussit
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 15.07.2013 23:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
tapanih kirjoitti:
Noin vertailun vuoks vois vilikasta Kärkkäiseltä Anar Alaskaa.


Mulla on myös yksi Anarin pussi eikä se ole vertailukelpoinen materiaaleiltaan Cumulukseen joka käyttää parhaita untuvia ja keveimpiä kankaita.


Kankaat nuissa isoimmissa anareissa on melko paksuja ja ketjut huonot, mutta melko hyvin niillä tarkenee ja maksaa alle satasen. Ainakin gaissa. Painoa tais olla 1.75kg niin ei mikään mahdottoman painava. Kesä/syyspussina mulla on joku joutsenen pussi minkä ostin kärkkäiseltä puoleen hintaan ja on kyllä laadukkaan oloinen. Tosi tilava ja kangas on ohutta ja kestävää ja untuva laadukasta.

Kerran kärkkäisellä katselin jotain anar merkkistä n. 600g untuvapussia jossa kangas oli melkein yhtä hyvän oloista kuin omassa Joutsenessa. Ei se taida tuo nykyinen kieppi 200 olla kun se ei ole yhtä muhkea ja kangas on mielestäni erinlaista. Olisi pitänyt ostaa silloin kun oli niin naurettavan halpa. Onko aiemmin ollut jokin eri malli kieppi 200 tilalla? Ainakin tuo Alaska on tullut Gaissan tilalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 20.07.2013 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pirulainen kirjoitti:
Retonkimies kirjoitti:
Tasan 7 päivän jälkeen hain tänään postista Tenaqa 700:n. Loistavaa palvelua outdoorline.sk:n Peter Kuchtalta. Pussi on odotetun miellyttävä ja ennenkaikkea uskomattoman kevyt muhkeuteen ja kokoon nähden. Hartioiden ja lantion seudulla miellyttävästi tilaa pyöriä, ei ahista eikä kiristä. Parin-kolmen viikon päästä tositestiin tunturiin.


Tästä samasta paikasta (outdoorline) tilailin ittelle tuommosen Panyam 600:en.
Meni myöskin tuo 7pvää, ennenkuin postipoika toi paketin.
On muuten parhaimman tuntuinen makuupussi ikinä missä ite oon kölliny, tosin untuvaisista ei olekaan aikaisempaa kokemusta. Kaikenmaailman comfort n. +-5 astetta kuitupusseilla on tullu paleltua pohjoisen reissuilla.. se on toivon mukaan loppu nyt. Hyvän alustan jälkeen luulin jo tarkenevani noilla kuituvehkeillä, mutta siltikin oli horkka päällä kun vähän kävi miinuksen puolella.
Jos hommaa pussin,kuitu tai untuva, niin kannattaa valita näköjään se comfortti reilusti enemmän kuin mitä kuvittelee tarvitsevansa.

Itse pussissa laatu on mun silmään täysi kymppi, ompeleet tai langat ei repsota, vetskarikin toimii todella jouhevasti, untuvat on omissa "lokeroissaan" eli eivät pääse pussiintumaan mihinkään jne.
Jostakin ulkomaan ulkoilufoorumilta olin lukevinani,että nää Cumuluksen tekeleet on eri leimoilla sitten jonkun helvetin kalliin "merkkituotteen" pusseja, mene ja tiedä.

Nuo mysterious travellerit on sitten tasan samoja kuin Panyamit, erona vain untuvan laatu, ja pussin väri. Tämmösen vastauksen sain, kun kyselin ekana sieltä että jos ne ois alkanu laittamaan mulle siihen mysterious 500:een parempaa untuvaa tilalle. Ennen on vissiin ollu eri kuvio, onkohan tuo Panyami otettu mallistoon juuri siksi, että on suoraan tarjota "parempi" vaihtoehto tuolle Mysterioukselle. Yhtä päteviä ne MT:tkin varmaan on, mutta otinpa kerralla uuber-version, köyhällä ei oo varaa ostaa kuin kallista.


Onnittelut valinnasta. Itse en ole vielä niin viileässä yöpynyt, että olisi Tenaqan vetoketjua tarvinnut sulkea, ihan peittona riittänyt kesäöinä teltoissa, lämpötilan ollessa +5 paikkeilla ja kevättalvella kämpissä. Olen myös itse aikeissa tilata tuon Panyam 600:n, kun vaimo ihan selvästi aikoo osallistua jatkossakin näihin kuivan maan reissuihin. Syletti viimeksikin kantaa viikko toisena semmoista 1,5 kilon kuitup..kaa! Josko sitä viimein köyhä viisastuisi, makuupussit (parasta) untuvaa ja teltat Hillebergiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pirulainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hel 2008
Viestejä: 1077

LähetäLähetetty: 21.08.2013 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo,
kokemus nyt +6 keleistä, oli tooooodella lämmin pussi vielä tuossa lämpötilassa. Ei tarttenu paljon vetoketjua kiinni laitella Wink
_________________
Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-

-Marlinisti-Jouskaripelle-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 31.01.2014 13:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hei.

Nyt olisi lähdössä tilaukseen Mysterious Traveller 700. Enää odottelen lupausta siitä että tulee perille 3 viikossa, koska tarve tuolloin. Ainut mikä mietityttää on se että kuvasta:

http://sleepingbags-cumulus.eu/index.php?mnu=54&app=catalog_viewer&did=167&vid=1&gid=60

... ei selviä onko pussi harmaa (OK) vai violetti (EI OK). Väri tärkeä koska tulee myös pojan käytöön, jolle tämä olennainen juttu.

Onko porukoilla kokemuksia ko. pussista. Ymmräsin että laatu pitäisi olla kohdallaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6534

LähetäLähetetty: 31.01.2014 16:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Mulla on Cumuluksen pussi ollut jo useamman vuoden. ...


Sitten lainaus muutaman vuoden takaa ...

Lähetetty: Sunnuntai 01 Marraskuu 2009 20:44 pm
Sämpy kirjoitti:
...Pitkiä vaelluksia en harrasta ja muutenkin on tulta käytössä, joten väitetty untuvapussin kostumisongelma ei minulla varmasti tule ongelmaksi.


Jotenkin tuosta viimeisestä lauseesta voisin olla eriäkin mieltä. No, olkoot.

Jokatapauksessa mielenkiintoista. Äkkiä lukasin ketjut läpi ja jos pussi on sämpyllä kestänyt reilu 3 vuotta niin se ei ihan huono voi olla. Joten tein pienen vertailun Marmotin kanssa.

http://sleepingbags-cumulus.eu/index.php?mnu=54&app=catalog_viewer&did=169&vid=1&gid=59

http://www.partioaitta.fi/Makuupussit_ja_-alustat/Untuvataytteiset_makuupussit/Marmot_Helium_Regular

Eli Cumuluksen saisi selkeästi edullisemmin. Hmm... jokohan olisi aika heittää hyvästit joutsenelle ja uskoa että muualla sitä vasta osataankin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6245
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 31.01.2014 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No kyllähän mulla vehkeet kestää. Ja pussi pysyy kavereista riippuen joko kuivana tai sitten kastuu.

Marmotissa on parempi tuo hupun laita. Cumuluksessa kiristys on eristämättömässä kangastunnelissa. Tällä ei tietenkään ole muulloin merkitystä kuin silloin kun nukutaan ihan muumiona.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 31.01.2014 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
No kyllähän mulla vehkeet kestää. Ja pussi pysyy kavereista riippuen joko kuivana tai sitten kastuu.

Marmotissa on parempi tuo hupun laita. Cumuluksessa kiristys on eristämättömässä kangastunnelissa. Tällä ei tietenkään ole muulloin merkitystä kuin silloin kun nukutaan ihan muumiona.

Kiitos Sämpylle ja Peltsille kommenteista. Eiköhän tuolla mene Haivula ja Haivulan jälkikasvu ne reissut mitä tulee. Laitan tänne kommenttia tänne jos ei mene.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6245
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 01.02.2014 14:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos väri askarruttaa, niin laita Cumulukselle mailia. Ne kyllä palvelee hyvin ja pussia voi customoida edulliseen hintaan.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 01.02.2014 14:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Jos väri askarruttaa, niin laita Cumulukselle mailia. Ne kyllä palvelee hyvin ja pussia voi customoida edulliseen hintaan.


Juu. Mustahan se sittenkin oli, eli menee niinkin. "Taktisesti" tärkeämpää on kuljetuspussin väri, ja jalkikasvulle musta kävi oikein hyvin.

5 arkipäivässä lupasivat toimittaa pussin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 12.03.2014 12:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oma "Cumulus-perhe" kasvoi Panyam 600-pussin myötä, hyvältä vaikuttaa tämäkin Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 05.10.2015 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nyt lopultaki sai aikaseksi tilata kunnon makkuupussin. alaska 900 lähti tilaukseen. ei tarvi tuon jäläkeen miettiä jääkö syksylläki reissu tekemättä esim. kota/laavu olosuhteissa pakkasten takia. http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-bags/alaska-900?gid=57&vid=6
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.10.2015 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Tuolla varmasti pärjää. Itse ostin viime vuonna TENEQA 700 ja silläkin oon pärjännyt hyvin viime kevään pilkkireissullakin. Teen yleensä niin että kuljetan sellaista tosi kevyttä untuvatakkia yöreissuilla mukana niin jos muuten ei tarvi niin menee tyynynä ja illalla mukava laittaa päälle kun on niin lämmin. Jos oikein kylmä yö niin sen voi laittaa vielä lisäksi pussiin niin varmasti tarkenee nukkua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 19.10.2015 20:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tasan 2 viikkoa kesti toimitus. yllättävän nopiaa. toki ollu suomessa jo 5 päivää sitten vaan kun posti hoitaa suomen pään niin sehän kestää.. on kyllä kevyt ja mennee pieneen tillaan. kahtoopi nyt sitte millon on tarvista Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Murkulat0r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Lok 2007
Viestejä: 755

LähetäLähetetty: 29.08.2016 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselle ja kaverillekin lähtee Tenaqa 700:t tilaukseen. Hinta yhdelle Cumuluksen sivuilla 334e.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6534

LähetäLähetetty: 29.08.2016 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viileämpi untuva on nyt ostoslistalla. On varmastikin Cumulus. Joutsen on vain liian kuuma melkein aina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Sivu 3 Yht. 8

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com