OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Haenel jaeger 10 rihlakko

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
222rem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2012
Viestejä: 196

LähetäLähetetty: 26.03.2013 17:00    Viestin aihe: Haenel jaeger 10 rihlakko Vastaa lainaamalla viestiä

Kenelläkään kokemusta tuosta rihlakosta houkuttaisi kyllä ostaa isompaa kaliiberia kuin 223rem 308---> tuossa mallissa toimisi useampikin laukasumääräkin ei kummemmin tarttis kauheesti jäädytellä pipee
Ja lisäksi komia pyssy. Kertokaahan kokeneet hyvää yleiskaliiperia linnusta hirveen ja patruunavalikoimaakin saisi olla laaja [/img]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mpikkara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2012
Viestejä: 2543
Paikkakunta: suomi

LähetäLähetetty: 26.03.2013 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"jääkäri" on mun käsityksen mukaan merkelin sukua (haenelin kai myös omistaa h&k/merkel konserni), joten varmasti ihan laatua on

viimeistely ei ole blaserin tai merkelin tasoa, mutta hinta inan halvempi
molemmat piiput virittyy kerralla vrt. esim. blaserin 95
etuliipaisimessa ei ole herkistintä ja jotkut yksilöt mitä itse kokeillut, niin laukaisu ollut inan rahiseva, mutta ei mitään finnclassicin kehnoa tasoa lähelläkään

kaliberiksi itse laittaisin 7x57R:n ja lataisin osin patruunat itse
omaan makuuni kyllä 6.5x55 olisi myös asiallinen ja latailut eivät välttämättä olisi mm. tarkkuuden kannalta enää niin välttämättömiä (hyvää tehdas patruunaa on hyvin tarjolla)
itse kyllä suosin laippakantaa taittuvissa aseissa

aseessa on kivan pieni ja siro olemus, tosin hieman futuristinen ja jos se ei haittaa, niin aina houkuttelevampaa


kiikari menee esim. makin laadukkaalla saksalaisella jalalla nätisti päälle, n. 11mm uraan jalkaa kun ei mukana tule ja se myös osin pienentää hintaeroa kilpailijoihin

+ jälkikäteen vaan tilaukseen 9.3x74R tuplapiiput, niin ompahan potkua vaikka hirvi- ja sikametsälle
kaveriani edelleen harmittanut, kun ei tarttunut yhteen liikkeessä olleeseen ns. poisto-aseeseen (hinta oli tällä rihlalla hyvinkin edukas)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petsuri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Tam 2012
Viestejä: 80

LähetäLähetetty: 01.05.2013 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laitoin tuollaisen cal. 6.5x55 ja12/76 joku aika sitten ja ollut tyytyväinen. Vaihdatin liipaisimet toisinpäin, tuntu jotenkin luontevammalta. Ampunut sillä muutaman hirven ja kauriin sekä lintuja jonkun verran, käynti ainakin norman paukuilla hyvää, 20mm kasaa pukkaa. Haulipiippu ainakin parempi kuin kaverin blaserissa, tosin raskaammilla latauksilla tahtoo potkia liikaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com