OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Karhennuksia tukkiin
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hemuli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 334
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

LähetäLähetetty: 31.01.2017 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hienot on Antonovin kaiverrukset. Pitää miettiä että jaksaako alkaa yrittämään vai keksiiko jotain muuta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11353

LähetäLähetetty: 31.01.2017 11:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antonov kirjoitti:
Myydään palstalta löytyy sakon quadin tukki, johon olen tehnyt kaiverrukset. Cwp laminaatti materiaalina, josta taitaa olla sakon ja tikan laminaattitukit


Ei löydy vaikka kuinka hakisi Exclamation
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Laaban
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2007
Viestejä: 196

LähetäLähetetty: 31.01.2017 12:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TAK85 kirjoitti:
Antonov kirjoitti:
Myydään palstalta löytyy sakon quadin tukki, johon olen tehnyt kaiverrukset. Cwp laminaatti materiaalina, josta taitaa olla sakon ja tikan laminaattitukit


Ei löydy vaikka kuinka hakisi Exclamation

Onhan se siellä...
_________________
Sako Mauser
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11353

LähetäLähetetty: 31.01.2017 13:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No oli. Kumma kun ei löytynyt hakutoiminnalla. Tosi hienot karhennukset. Viivatiheys ei ilmeisesti ollut kovin suuri. Päiväpeitossa samat kuviot. Very Happy
Ja hieno tukki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antonov
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 779

LähetäLähetetty: 31.01.2017 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

18 uraa/tuuma on tuo minun sarja. Pähkinäpuulle saisi olla tiheämpi, laminaatille tuo on ok, jos käyttää tuota menetelmää jossa uritusta lakataan välillä, jotta kuviot ei lohkeile. Jonkin verran olen kokeillut pähkinäpuuhun pieniä juttuja ja on kyllä selkeästi mukavempaa ja helpommin saa hyvää jälkeä verrattuna laminaattiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8950

LähetäLähetetty: 31.01.2017 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa karhennuksessa on kyllä hienosti otettu huomioon tukin muoto ja jälki on ammattimaista. Miten kauan tuollaisen karhennuksen tekemiseen menee?

Työstin itse hiukan tuota laminaattia ja se on yllättävän hankalan tuntuista ja sutta tulee helposti ellei ole varovainen. Se tuntuu lohkeavan syyn suuntaan todella helposti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Antonov
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 779

LähetäLähetetty: 31.01.2017 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo lohkeilu on juuri laminaatin ongelma ja se, että kaiverrustuntuma ei ole tasainen, vaan tarvittava työstövoima vaihtelee johtuen laminaatin liima/puukerrosten erosta. Kuvion piirtämisessä voi käyttää apuna paksuhkoa sileää teippiä, jonka liimaa kaiverrusalueelle. Teippiin piirtää halutun kuvion ja leikkaa terävällä veitsellä reunoja myöten. Toinen vaihtoehto on käyttää joustavaa, ohutta muovia, josta leikkaa halutun muotoiset kaaret. Kuvioinnin aloitus keskeltä reunoja kohti. Tuli mielenkiintoisen näköiset kuvioinnit ensimmäisellä kerralla opetellessa Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11353

LähetäLähetetty: 31.01.2017 22:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antonov kirjoitti:
18 uraa/tuuma on tuo minun sarja. Pähkinäpuulle saisi olla tiheämpi, laminaatille tuo on ok, jos käyttää tuota menetelmää jossa uritusta lakataan välillä, jotta kuviot ei lohkeile. Jonkin verran olen kokeillut pähkinäpuuhun pieniä juttuja ja on kyllä selkeästi mukavempaa ja helpommin saa hyvää jälkeä verrattuna laminaattiin.


Minulla oli tosiaan 22 viivaa/tuuma ja se on ensikertalaiselle liian tiheää. Ainakin minulle. Syntyyhän siinä karhennus joka varmasti toimii mutta nyysäämällä viiva viivalta näkee kyllä että työkalu lähtee omille teilleen helposti.
Mutta iltalennolle, iltalennolle, se kyllä kelpaa. Ja seuraava on taatusti parempi ja se vedetään omaan tekemään takatukkiin.
Olisin kyllä halunnut siihen vuoden 1936 Auto vitosen tukkiin ihan kunnon kaivertajan tekevän kuvia pystykorvakoirasta yms. mutta ne taiteilijat ovat harvassa tai olemattomissa. Ei vain ole löytynyt. Pitänee käydä tuolla Koljonvirralla ensi kesänä, siellähän ne puuveiston maailman parhaat ovat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hemuli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 334
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

LähetäLähetetty: 01.02.2017 09:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa mennä tuonne Koheltajan mainitsemien pistekarhennusetn puolelle kun on tässä kohtaa semmoinen taitamaton olo. Milläs tuon tukin parhaiten pisteyttäisi?
Dremilistä oli jossakin ketjussa puhetta mutta kun kokeilin omia teriä niin ei ihan sitä "oikeaa" minusta löytynyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5463

LähetäLähetetty: 01.02.2017 09:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä tein pistekarhennuskoneen kuviosahasta ja auton ryyppyvaijerista, kuvia en saa kun luuri ei suostu lähettämään niitä eteenpäin. Ehkä myöhemmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16699
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 01.02.2017 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
karhistelin tuon beretan etutukin nyt ennen kesän kiireitä... ja siitä kohtaa mihin käsi tulee eikä ns. perinteisesti keskeltä.



lopputulos öljyttynä, ihan ok tekijään nähden. pääasia että ote pitää. Very Happy




Muistsakseni 18 on nuissa tiheys...
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5463

LähetäLähetetty: 01.02.2017 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä kuva pistekarhentimesta, kuoren sisällä 1.5mm pianolanka kartiokärjellä.



Tollaista sillä saa aikaan, ja ote pitää.

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34965

LähetäLähetetty: 02.02.2017 09:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu,tuosta oli joskus aikaisemminkin kuvia,minä aion kopsata vehkeen kun tarkoituksena on vääntää jossain välissä pari laminaattitukia.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5463

LähetäLähetetty: 02.02.2017 09:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuvat oli aiemmin jossain keskustelussa esillä mutta Uppaa kuvapalvelin lopetti toiminnan niin niitä kuvia ei enään ole missään, siksi latasin ne uudestaan näkyville.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hemuli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 334
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

LähetäLähetetty: 03.02.2017 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt alkaa olla vimputtimet kohillaan
Pitääpä alkaa virittelemään sillä just jäi piuhan päässä oleva pistosaha "eläkkeelle".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com