OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kyttäyslava
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 22.03.2013 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sigamees kirjoitti:
tapmar kirjoitti:
Sigamees kirjoitti:
Saattaa nytkin tulla iltasella vilu


Vilu? Palelu on oma valinta. On vaan liian vähän vaatetta tai vääränlaisia vaatteita päällä Wink

Voi olla noinkin, mutta varmaan riippuu vähän tyypistäkin, ainakin tällaisella reilu 70kg luurangolla tulee aika herkästi vilu, jos ei tuulensuojaa ja jotain jalkojen lämmitintä ole, noiden kanssa pärjää sit jo aika kylmässä kun on vaan kerroksia päällä.
Mutta tiedän kyllä muutaman tyypin joita ei kuulemma punnita neuvolassa ja istuvat Jahti Jakt päällä pakkasessa vaikka päivän Very Happy


Minä olen painavampi - on ne raskaat luut ja siunattu yhdellä kookkaalla vatsalihaksella. 95 kiloa ja 180 senttiä. Mutta läskihän ei lämmitä määräänsä enempää. Olen siis vilukissa.

Tämmöisillä kamppeilla minun ei ole passissa tarvinnut palella:
http://www.tapiolantakamailla.com/2013/03/talvimetsastyksen-kerrospukeutumisesta.html
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kettuvei
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Kes 2012
Viestejä: 77
Paikkakunta: satakunta

LähetäLähetetty: 24.03.2013 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ite rakentelin kyttäyslavan teräsputkesta ja laudasta korkeutta tuli 2,6metriä
http://aijaa.com/TnBWJ8
http://aijaa.com/4mAjbA
vielä pitäs viedä mettään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pudejovicky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2011
Viestejä: 1433
Paikkakunta: Syrjäinen

LähetäLähetetty: 31.03.2013 22:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

perkarp kirjoitti:
Samanlaisia ajatuksia on minullakin ollut ja olen päätynyt ehkä tähän jos ei muuta fiksumpaa löydy kevään kaurisjahtiin http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Metsastys/Varusteille/Puupassi-siirrettava-48828/

Taidanpa jopa suositella tätä. Asentelin tuollaisen pari viikkoa sitten itselleni haaskakytistä varten ja ehdin jo yhdet tuplasupit saada puussa kökötellen Smile

Muutamia asioita mitä tuli itselle mieleen:

- ei vaikuttanut kovin siirrettävältä kun avasin pahvilaatikon, jossa n. 25 erillistä osaa/rensseliä. Kuitenkin jos nyt sen ottaisi alas, niin aikaa purkuun menisi arviolta 5 min. Missään tapauksessa toi ei kuitenkaan ole "kannettava", vaan siirrettävä. Kantaa toki jaksaa, muttei siis missään reissumielessä.

- mukaan tulee ihan ok oloiset turvavaljaat, niitähän vois käyttää vaikka katolla keikkuessakin

- ajattelin et narisee ja kolisee pirusti, mutta eipä ainakaan tuo omani näin tee

- ampumatuki joka istuinosan eteen tulee, ei ainakaan itselle ole sopivalla korkeudella pitää asetta suoraan, vaan tuen tuohon etukäden kyynärpään

- istuinosassa ei ole mitään pehmustetta mukana, itse kannan passiin mennessä lampaantaljan mukana, sopivan hiljainen

- ohjeessa mainitaan kantavuus 120kg asti, joka varmaan on ihan totuudenmukainen, eikä sinne kyllä kovin iso henkilö mahdukaan

- hiljaa täytyy olla, kun tuollaisessa avopaikassa kytistää, mutta kyllä se näköjään mahdollista on. Olen kyllä tottunut peuraakin kyttäämään puun alla ja teltassa, ja istualtaan on itselleni huomattavasti helpompi olla suht liikkumatta kuin seisaaltaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AtteL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Syy 2008
Viestejä: 1643
Paikkakunta: Valkeala

LähetäLähetetty: 31.08.2014 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten on tämänpäivän tilanne noiden kiipeävien puupassien kanssa. Isot hakkuu aukot joihin monasti jätetty isoja mäntyjä siemenpuiksi, olisi mainioita alueita kyttäillä ja pillittää tuollaisesta kiipeävästä passista.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11051

LähetäLähetetty: 05.11.2014 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katselin inspiraatiota jenkkifoorumeilta, niin löytyi mielikuvituksellinen tapa käyttää asuntovaunua:


_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 06.11.2014 11:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse mietiskelin sellaista kodan ja kyttäyskopin yhdistelmää omille maille. Minkälaista kokemusta foorumilla on? Saisi useammanlaista käyttöä sille kodalle, kuin pelkkää makkaranpaistoa.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BlueMarlin
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 2617

LähetäLähetetty: 06.11.2014 11:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos kodan pystyt sijoittamaan korkeammalle maastonkohdalle ja haaskan/ruokinnan alavampaan kohtaan niin sitten onnistuu. Ellei näin niin tee kaksi erillistä. Perusteluina ampumaturvallisuus ja ylempää näkee paremmin mahdolliset kohteet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 06.11.2014 12:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On siinä sellainen kalliorinne, about 2,5m korkeammalla kuin muu maasto. Siinä olisi vähän "tuulensuojaakin" kodalle, omalla maalla on 2x ihmisen korkuinen siirtolohkare.

Maasto joka hakataan on "notkossa", joten kummalle tahansa reunalle saisi periaatteessa kodan / kyttäyskopin. Sillä mietinkin, että voisi olla hyvä saada vähän enemmän irti paikasta, kuin pelkkää makkaranpaistoa, kun siinä on luontaisesti sellainen monttu ja kettujen kulkupaikka kylille on siinä vanhastaan.

Tiedä sitten, mitä ne meinaa, kun siihen tulee uudishakkuu vuoden sisään... Kai ne hajun perässä tulevat haaskalle, vaikka siinä aukkokin ilmestyisi maisemaan. En ala kotaa rakentelemaan ennen tuota hakkuuta, käyköön moto syömässä ensin omansa.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com