OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Henkilöautojen maavara
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 17, 18, 19  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 19.06.2013 00:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja sitten kun tehoa alkaa olemaan niin voimansiirto sanoo kaput... Very Happy

En tiedä, mutta balenokaan ei nyt ihan poissuljettu ole. Vaikutti ihan kohtuulliselta kun kävin ajelemassa, vaikka laiska pskahan se on. Mutta nelikko rokkas, ja +5cm korotuskin onnistunee ilman suurempia katsastuksia. Ja bensapihihän se on, niinkuin kaasua painaessa jo huomaa.
Mitähän noista kannattaa tsekata? Ruostetta nyt pikkaisen on, mutta sitähän aina tulee ja menee. Tyrmätkää nyt joku koko idea balenon kohdalta, jos jotain hyviä perusteluita löydätte. Kyseessä on kuitenkin TAAS väliaikaisratkaisu nelikkokuumeeseen, jos tuon jostain syystä päätyy hankkimaan. Muutenhan tuossa mukavasti varusteitakin löytyy; kahdet uudenkarheat renkaat(joista toiset menee kuitenkin vaihtoon korkeammiksi), ilmastointi, sähköikkunat, tilaa jo kohtuullisesti... Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 19.06.2013 01:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites?
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Korin-osat/Jousitus/Muu-jousitus/Korotus--ja-madallussarja-2-kpl-341712/

Mahoton hyvä varmasti... Laughing
Rengastuksesta sen verta, että suikkaan näkyy saavan ihan kohtuullisia renkuleitakin, joilla maavaraa saa nostettua kaiken kaikkiaaan parhaimmillaan viisi senttiä+ jousitus päälle. Isommat kiekot ei taida mahtua rullailemaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9469

LähetäLähetetty: 19.06.2013 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="NoVoeHelevetti"] +5cm korotuskin onnistunee ilman suurempia katsastuksia. quote]

No saman kokoinen se muutoskatsastus aina on.

Tuo 10cm renkaisiin halkaisiaa lisää kuullostaa aika utopistiseltä henkilöautoon, kun tuo ongelmia jo monessa maasto kinnerissäkin.

Ja kaupanpäälle sitten tuo Pohjolan viittaama ongelma että helposti menee kytkimen poltteluksi.

Ja sen jälkeen ei jäisi enään korotus varaa kuin 22mm.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 19.06.2013 09:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monenkaan hlöauton tai citymaasturin renkastusta ei voi halkaisijaltaan paljoakaan kasvattaa, ehkä 30mm max. Ongelmia tulee käännöksissä ei muuten..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 19.06.2013 09:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kääntymistä voi auttaa jossain tilanteissa enemmän ulospäin olevan ET:n vanteet,mutta joskus vaan tila loppuu eikä ehkä kannata kovin uudesta/arvokkaasta autosta alkaa rälläköimään ja hitsaamaan pyöräkaaria tai kuljettajan jalkatiloja Smile Muovisia sisälokareita, levikkeitä tai roiskeläppiä tms on kuitenkin aika helppoa ja riskitönta "muotoilla".
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 19.06.2013 09:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta ei se maksa vaivaa, jos jotain etuvetoista kinneriä alkaa rälläköimään isompien renkaiden toivossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 19.06.2013 12:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juu ei, kyllä se sais vetää sekä edestä että takaa. Joisain vanhoissa Audeissa (80-luvun lopun mallit) oli myös kytkettävä lukko taka-akselilla...ja olikohan joissain vanhemmissa subaruissa kans joku "visko" tms lukko takana => olis jo kolmipyörävetoinen. Uudemmissa autoissa on tieten näitä "sähköisiä" jarruja hyödyntäviä lukkoja...ehkä tyhjää parempia mutta ei tieten vastaa todellista lukkoa ja sen tuomia hyötyjä.
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 19.06.2013 12:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viskolukkoja on uudemmissa, mutta kaupasta saa vaikka 100% lukkoa subaruun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hautaterva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2012
Viestejä: 540

LähetäLähetetty: 19.06.2013 16:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä tuo isompien renkaiden hankkiminen ainakaan halvinta hommaa ole jos laskee euroja/mm.
Itselläni on autossa 15 tuumaiset vanteet ja nykyään rengaskoko 195/65/15. Tuohon jos lähtee hankkimaan isompia renkaita, niin 205/70/15 on suurin mitä tuossa vannekoossa näyttää löytyvän(lähde: Vianorin nettisivut). Niillä laskennallinen maavaran kasvu on huikeat 8,38mm. Tuo nyt ei varmaankaan näy eikä tunnu missään.

Eli jos meinaa renkaita kasvattamalla korottaa, niin pitäisi siirtyä seuraavaan vannekokoon eli 16" eikä ne ihan ilmaisia ole nekään.
Silläkään konstilla ei tule korotusta kuin maksimissaan n.20mm. Se tokin olisi jo havaittavissa oleva muutos, mutta hintaa tulee kuitenkin useita satoja vanteiden ja isomman rengaskoon takia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9469

LähetäLähetetty: 19.06.2013 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva kirjoitti:
Eipä tuo isompien renkaiden hankkiminen ainakaan halvinta hommaa ole jos laskee euroja/mm.
Itselläni on autossa 15 tuumaiset vanteet ja nykyään rengaskoko 195/65/15. Tuohon jos lähtee hankkimaan isompia renkaita, niin 205/70/15 on suurin mitä tuossa vannekoossa näyttää löytyvän(lähde: Vianorin nettisivut). Niillä laskennallinen maavaran kasvu on huikeat 8,38mm. Tuo nyt ei varmaankaan näy eikä tunnu missään.

Eli jos meinaa renkaita kasvattamalla korottaa, niin pitäisi siirtyä seuraavaan vannekokoon eli 16" eikä ne ihan ilmaisia ole nekään.
Silläkään konstilla ei tule korotusta kuin maksimissaan n.20mm. Se tokin olisi jo havaittavissa oleva muutos, mutta hintaa tulee kuitenkin useita satoja vanteiden ja isomman rengaskoon takia.


No huoh. Otahan vähän, edes vähän, laajempi otanta niin huomaat että 15" vanteelle saa kyllä "pikkasen" isompaakin kumia... Rolling Eyes

"7.62x39 on vahvin ja pitkä hylsyisin .30 patruuna. katsoin Penan papanan sivuilta. Tehokkaampaa patruunaa kyseisellä halkaisijalla siellä ei näkynyt."

Kaivakoon joku isoimmat 15" pallerot tälle tilastonikkarille jos jaksaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hautaterva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2012
Viestejä: 540

LähetäLähetetty: 19.06.2013 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisin kiinnostunut jos jostain löytyy isommalla halkaisijalla olevia kumeja.
Onhan niitä kaikenmaailman pakettiauton kumeja mutta kannattaako niihin sitten lähteä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9469

LähetäLähetetty: 19.06.2013 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.ntwonline.com/19.5X44X15C-BOGGER-SUPER-SWAMPER.html

Edit: Eli "meikäläisittäin" 495/74 R15 eli N. 1.2 M. halkaisijaltaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 19.06.2013 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hautaterva kirjoitti:
Olisin kiinnostunut jos jostain löytyy isommalla halkaisijalla olevia kumeja.
Onhan niitä kaikenmaailman pakettiauton kumeja mutta kannattaako niihin sitten lähteä.


No esimerkiksi tuolta:

http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_index/category/151/151/

Kyllä 15 tuumasiin löytyy kaikkein halvimmalla ja eniten isoja kumeja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 19.06.2013 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r kirjoitti:
Kääntymistä voi auttaa jossain tilanteissa enemmän ulospäin olevan ET:n vanteet,mutta joskus vaan tila loppuu eikä ehkä kannata kovin uudesta/arvokkaasta autosta alkaa rälläköimään ja hitsaamaan pyöräkaaria tai kuljettajan jalkatiloja Smile Muovisia sisälokareita, levikkeitä tai roiskeläppiä tms on kuitenkin aika helppoa ja riskitönta "muotoilla".


Kääntymisenrajoittimet? Ainakin volvosta löytyy moiset Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9469

LähetäLähetetty: 19.06.2013 22:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miljoonanick kirjoitti:
petri r kirjoitti:
Kääntymistä voi auttaa jossain tilanteissa enemmän ulospäin olevan ET:n vanteet,mutta joskus vaan tila loppuu eikä ehkä kannata kovin uudesta/arvokkaasta autosta alkaa rälläköimään ja hitsaamaan pyöräkaaria tai kuljettajan jalkatiloja Smile Muovisia sisälokareita, levikkeitä tai roiskeläppiä tms on kuitenkin aika helppoa ja riskitönta "muotoilla".


Kääntymisenrajoittimet? Ainakin volvosta löytyy moiset Wink


Mikä ilo niistä jos rengas vain ei yksinkertaisesti mahdu kääntymään?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 17, 18, 19  Seuraava
Sivu 12 Yht. 19

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com