OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästys kengät hakusessa!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
NoVoeHelevetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 6357
Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret

LähetäLähetetty: 21.07.2013 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alpinan rangerit ainakin toistaiseksi olleet mulla parhaat kengät mitä noista kalvokengistä on kokemusta. Toisena vikingit, ja muut kaaaaukana perässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5934

LähetäLähetetty: 21.07.2013 15:14    Viestin aihe: Re: Metsästys kengät hakusessa! Vastaa lainaamalla viestiä

jpgrohn kirjoitti:
kuhaa kirjoitti:
Kertokaa hyviä ja huonoja kokemuksia!kiinnostaa maiharit ja vaelluskengät. Kalvolla ja ilman: KIITOS!


Jokierä Joensuusta tuo maahan Alpinan Trapperia ja Rangeria. Trapper on saanut melko hyviä arvosteluja ja on hintatasoltaan kohtuullinen


Eilen korjasin liikkeestä talteen tuollaiset Trapperit.
Taigoilla tallustellut tänne asti, mutta en ole oikein koskaan niihin tykästynyt: itselle liian jäykät sekä kovat. Lisäksi talvella pohja turkasen liukas.

Noi Alpinat tuntuvat mukavilta omassa jalassa. Saas nähdä sitten kun päässyt tallustamaan päivät pitkät...

Varustelekan mukaan Slovenian tuotantoa (kannatin paikallista kivijalkaliikettä, kun ei noita kenkiä arvaa koettamatta tilata).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-mpt-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Mar 2011
Viestejä: 14
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 21.07.2013 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä ollut nyt pari kautta käytössä Zamberlan 163 Highland GT,

http://www.digimesta.com/tuote/zamberlan-highland-163-gt-kenkä/0163CM0GBR/

Sopii omaan jalkaan loistavasti ja on ennenkaikkea sovitusten perusteella kevyet verrattuna esim. Taigat. Ollut käytössä sekalaisessa linnustuksessa ja myös vaeltaessa hankalammassa maastossa. Suosittelen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rihlapiippu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Kes 2009
Viestejä: 783

LähetäLähetetty: 22.07.2013 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Hautaterva"]Meindl Taigat täälläkin jaloissa kulkee.
Mielestäni oli kaupassa sovittaessa ylivoimaisesti mukavin jalkaan. Suorastaan imaisi jalan sisään eikä rakkoja ole ilmaantunut edes "sisäänajovaiheessa".

Olen vahvasti sitä mieltä että yksi merkittävä syy miksi Taigoissa ja muissa Gore-Tex kengissä ei tule kovin helposti rakkoja on niiden liukasta nylon kangasta oleva sisävuori. Teoriani mukaan kun sukka pääsee liikkumaan vuortavasten iholle ei muodostu niin kovaa hankausta kuin täysnahkaisissa maihareissa ja tietysti osuutensa on silläkin että jalka istuu kenkään hyvin.

Idea
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kassara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Tam 2011
Viestejä: 833
Paikkakunta: Eteläkaenuu

LähetäLähetetty: 28.07.2013 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tvälläri kirjoitti:
Täältä ääni Chirucan DogoBoalle, nyt olleet 5 vuotta aktiivikäytössä ilman mitään hämminkiä, tuntuivat muokkautuvan jalkaan hitusen paremmin mitä edelliset kengät, Meindlit. Ja tuo Chirucan rautalankasysteemi on todella huippu, ei tarvi napoa metässä kenkiä jatkuvasti kiinni, tai kompuroi aukinaisiin nauhoihin. Meindlit oli hyvät kengät, mutta kyllästyin nauhakiinnitykseen ja ihan koemielessä hankin noi kengät sitten. Tyytyväinen olen ollut


Itsellä lähtee perinteiset nauha-Chirucat kahdeksannelle kaudelle eivätkä
vieläkään vuoda. Mallia en muista mikä.
Sitte kun noista aika jättää, ajattelin merkissä pysyä juurikin uusien kenkien vaijeri/kiristysnappulatekniikan takia, vaikkakaan mulla nyt nauhojen aukeamisista koskaan ole onkkelmaa, normirusetti ja jälkeen umppari, nin onhan nuo jaloissa pysyny.


Hiukkasen kovat pohjat jotka narskuttavat soralla jos jotain miinusta etsii.
Jos joku nyt haluaa vinoilla tiellä kävelemisestä, niin kyllä minä omalla
mökkitielläni seison jänispassissa ja tarvittaessa vaihdanpa paikkaakin, joten pitää kävellä nurmettunutta keskikaistaa, nin eivätpä äännä Very Happy .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
quattro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2007
Viestejä: 433

LähetäLähetetty: 29.07.2013 18:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monenlaisia kenkiä jaloissa pyörinyt. Ensmäiset oli haixit, tapiota edeltäneet mustat mallit. Meindlin army prot oli sitten ja haixin tapiot ostin pari vuotta sitten. Nuilla parilla ensmäisillä kengillä meni 5 vuotta per pari. Meidlit aivan törkeän mukavat kengåt mutta sitten tuli reikä läpän juureen. Käytin suutarilla ja poika otti ne käyttöön. Viime syksynä sattu alemyynnistä silmään hanwagin kengät, malli muistaakseni alaska. Tapiota pari lenkkiä matalammat. Tosi mukavat jalassa ja nää syrjäytti nuo tapiot normi mehtäkäytössä. Jos korkeempaa tarvii ni sitte haixit, ei oo huonot nekään mutta jos paljon joutuu kävelemään niin hanwagit laitan jalkaan. Nää on tietty makuasioita mistä kukakin tykkää, oikeet monot on ne mitkä istuu jalkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 608

LähetäLähetetty: 29.07.2013 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kassara kirjoitti:
Tvälläri kirjoitti:
Täältä ääni Chirucan DogoBoalle, nyt olleet 5 vuotta aktiivikäytössä ilman mitään hämminkiä, tuntuivat muokkautuvan jalkaan hitusen paremmin mitä edelliset kengät, Meindlit. Ja tuo Chirucan rautalankasysteemi on todella huippu, ei tarvi napoa metässä kenkiä jatkuvasti kiinni, tai kompuroi aukinaisiin nauhoihin. Meindlit oli hyvät kengät, mutta kyllästyin nauhakiinnitykseen ja ihan koemielessä hankin noi kengät sitten. Tyytyväinen olen ollut


Itsellä lähtee perinteiset nauha-Chirucat kahdeksannelle kaudelle eivätkä
vieläkään vuoda. Mallia en muista mikä.
Sitte kun noista aika jättää, ajattelin merkissä pysyä juurikin uusien kenkien vaijeri/kiristysnappulatekniikan takia, vaikkakaan mulla nyt nauhojen aukeamisista koskaan ole onkkelmaa, normirusetti ja jälkeen umppari, nin onhan nuo jaloissa pysyny.


Hiukkasen kovat pohjat jotka narskuttavat soralla jos jotain miinusta etsii.
Jos joku nyt haluaa vinoilla tiellä kävelemisestä, niin kyllä minä omalla
mökkitielläni seison jänispassissa ja tarvittaessa vaihdanpa paikkaakin, joten pitää kävellä nurmettunutta keskikaistaa, nin eivätpä äännä Very Happy .


Paljonkos tulee kauden aikana käyttötunteja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kassara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Tam 2011
Viestejä: 833
Paikkakunta: Eteläkaenuu

LähetäLähetetty: 29.07.2013 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikeetapa tuohon on näin äkkiseltään vastata, mutta kesälomia olen
aina säästellyt kaksi viikkoa metsästysajaksi, silloin päivittäin, joskus 8-10h
per päivä ja kauden loppuun saakka viikonloppuisin päivän tai kaksi per
viikonloppu.
Mutta minun käytölläni olleet hintansa väärti, olikohan reippaat parisaturaista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pirulainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hel 2008
Viestejä: 1077

LähetäLähetetty: 30.07.2013 18:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite oon ollu tyytyväinen noihin Alfa Hjerkin-kenkiin. esim:
http://www.sos-asu.com/product/show/90044/jalkineet/3174/alfa-hjerkin

Jos lyhyempi varsi kelpaa, niin Alfa Bever pro on mun mielestä hipisteltynä sama kenkä. Se perus bever on sitten vähän pehmeämpi tai siis joustavampi pohjaltaan.
_________________
Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-

-Marlinisti-Jouskaripelle-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 30.07.2013 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pirulainen kirjoitti:
Ite oon ollu tyytyväinen noihin Alfa Hjerkin-kenkiin. esim:
http://www.sos-asu.com/product/show/90044/jalkineet/3174/alfa-hjerkin

Jos lyhyempi varsi kelpaa, niin Alfa Bever pro on mun mielestä hipisteltynä sama kenkä. Se perus bever on sitten vähän pehmeämpi tai siis joustavampi pohjaltaan.


+1 Itsellä on ollut tähän mennessä useammat Haixit ja Maindelit, ja nuo Alfat tuntuvat laadukkaimmilta kaikista, sekä myös istuvat omaan jalkaan parhaiten. Noh kokeillahan noita kannattaa. Tuo Alfan lesti ei taida kaikkein levein olla, joten ei välttämättä sovi kaikille. Hintahan tuo Alfan suurin miinus on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jukkaqo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Lok 2008
Viestejä: 17
Paikkakunta: Tampere

LähetäLähetetty: 06.08.2013 16:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itseäkin tämä aihe kiinnostaa, kun uudet kengät tarvitsisi hankkia.

Onko jollain kokemuksia Sthilin ranger GTX kengistä? Pohjan pitäisi olla ainakin joustavampi, mutta kuinka tuo komposiittikärki hankaa jalkaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hilipata
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Elo 2005
Viestejä: 1277

LähetäLähetetty: 06.08.2013 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uusimman M&K:n testin mukaan JahtiJaktit ovat myös varteenotettava vaihtoehto syksyn vesikeleihin. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 06.08.2013 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen muutamassa kaupassa tutkinut yksiä Chirucan metsästyskenkiä ja niissä pohja on tosi taipuisa, niin kuin kumisaappaassa. Olisi metsästyskengiksi varmaan melko hyvät ja maksaa alle 200e. Eivät olleet Muflon mallia vaan jotain muuta missä materiaalit piti kuulemma olla paremmat.. Muflonissa pohja hieman jäykempi, mutta ei kuitenkaan läheskään sellainen niin kuin Haix Tapiossa tai Taigoissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
SAKSANSEISOTTAJA
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Hel 2008
Viestejä: 94
Paikkakunta: Häme / Keski-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.08.2013 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hämeenlinnan SA-kaupasta hain Meindelin varsikengät 70 € pari. Uusia kenkiä jostain kansainvälisistä tehtävistä. Vielä näky haja kokoja olevan jäljellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sisilisko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2007
Viestejä: 145

LähetäLähetetty: 07.08.2013 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nokian kumisaapas
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 3 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com