OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästys kengät hakusessa!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
masiina
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 1579

LähetäLähetetty: 01.09.2013 19:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jölli kirjoitti:
saappaat jalkaan niin pitää vettä. ittellä parit mucboot derwent ja tay sport ja saa kalvokengät heittää vit....

Kumisaappaat ovat todella nilkkaystävälliset louhikossa kävellessä.
_________________
"...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kassara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Tam 2011
Viestejä: 833
Paikkakunta: Eteläkaenuu

LähetäLähetetty: 02.09.2013 16:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
kuhaa kirjoitti:
uusimmassa Erä- tai Mets.ja kalastuslehdessä oli kalvokenkä testi. Tais 2 kpl selvitä vesitestistä . useammat vuotivat ja vielä hyvin:jahtijakt huonoin ja härkilä toiseksi huonoin.Molemmat eivät kestäneet hetkeäkään vesipaljussa.Jos en väärin muista niin Viking hunter oli kakkonen ja voittaja oli näitä uudempia(ainakin mulle).Oli myös kalliimmasta päästä yli reilusti yli 200e


Ei taida olla yhtään kalvokenkää mistä voi sanoa että on vedenpitävä. Joskus saattaa saada sellaisen parin missä molemmat pitää veden ainakin jonkin aikaa. Aivan tuurista kiinni. Pitää testata heti uutena ja jos vuotaa niin lähettää takaisin niin kauan että löytyy sellaiset mitkä ei ole valmiiksi rikki. Taitaa kaupoissa olla enemmän rikkinäisiä kuin ehjiä. Se on kyllä tosi että jahtijakteja ei kannata edes testata ja en usko että osaavat Vikingeistä tehdä vedenpitäviä kun eivät edes kumisaappaista saa sellaisia.


Minä olen näihin päiviin asti tullut metsästä pois kuivin jaloin vanhoilla
Chirucoilla sikäli kun en ole onnistunut polkaisemaan suonsilmään
että varresta ovat ryypänneet. Kuten jo aiemmin mainitsin, kahdeksas
kausi alkoi.
Käyny vissiin hyvä flaksi ronttosten suhteen minulla, lähtö oli yli 300€,
maksoinkohan 240€.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 02.09.2013 21:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kassara kirjoitti:
JSP kirjoitti:
kuhaa kirjoitti:
uusimmassa Erä- tai Mets.ja kalastuslehdessä oli kalvokenkä testi. Tais 2 kpl selvitä vesitestistä . useammat vuotivat ja vielä hyvin:jahtijakt huonoin ja härkilä toiseksi huonoin.Molemmat eivät kestäneet hetkeäkään vesipaljussa.Jos en väärin muista niin Viking hunter oli kakkonen ja voittaja oli näitä uudempia(ainakin mulle).Oli myös kalliimmasta päästä yli reilusti yli 200e


Ei taida olla yhtään kalvokenkää mistä voi sanoa että on vedenpitävä. Joskus saattaa saada sellaisen parin missä molemmat pitää veden ainakin jonkin aikaa. Aivan tuurista kiinni. Pitää testata heti uutena ja jos vuotaa niin lähettää takaisin niin kauan että löytyy sellaiset mitkä ei ole valmiiksi rikki. Taitaa kaupoissa olla enemmän rikkinäisiä kuin ehjiä. Se on kyllä tosi että jahtijakteja ei kannata edes testata ja en usko että osaavat Vikingeistä tehdä vedenpitäviä kun eivät edes kumisaappaista saa sellaisia.


Minä olen näihin päiviin asti tullut metsästä pois kuivin jaloin vanhoilla
Chirucoilla sikäli kun en ole onnistunut polkaisemaan suonsilmään
että varresta ovat ryypänneet. Kuten jo aiemmin mainitsin, kahdeksas
kausi alkoi.
Käyny vissiin hyvä flaksi ronttosten suhteen minulla, lähtö oli yli 300€,
maksoinkohan 240€.


Hyvä tuuri on kyllä käynyt. Chirucoista olen kyllä kuullut enemmän hyvää kuin monesta muusta merkistä. Jotku sellaiset voisi ehkä itsekkin joskus laittaa kun ovat pohjaltaan melko notkeita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kassara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Tam 2011
Viestejä: 833
Paikkakunta: Eteläkaenuu

LähetäLähetetty: 02.09.2013 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toisaalta ei ne soratiellä mitkään hiljaiset ole, aika rauskutus kuuluu pohjista. Metsässähän sitä sitten ei erota muista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 02.09.2013 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla kanssa noi Garmontit voisi pistää paljuun testiin ja ei vuotaisi,ja ikää varmaan 1-2vuotta enemmän kuin kassaran saappailla.
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 02.09.2013 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kävellyt jo niin pitkän ajan niillä tuckland corzoilla etten enää edes muista. Kalvo jo rumppaantunut vuottavaksi joku vuosi sitten joten saumat on liimattu ja kengät rasvattu vedenpitäväksi, kuten olen selostanut ennenkin. Huomion arvoista on että kengät ehjät muuten, myös nauhat ja lenkit! Pohjat ei ole painunu muodottomaksi eikä muutakaan kummallista. Tykkään noilla kävellä tosi mieluusti, mutta koko viime syksyn kävelin viking trophyillä, niinikään kuivin jaloin ja olin tyytyväinen. Mun nilkat kestää myös kumppreilla kävelyn kiväärireppu eväineen ja vaihtokamppeineen ynnä varusteineen selässä. Toki jos lipee niin ehkä jäykkä kenkä jotain pelastaakin, muttei se ole mulle kriteeri kenkää valittaessa. Mukavuus menee sen edelle. Kuitenkin molemmilla on hyvä kävellä, kumpparit vaan nopeempi pistää jalkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 03.09.2013 11:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

White death kirjoitti:
Nyt olis vuosi talsittu Jalas Fantom Drylockeilla. Taatusti suomalaiseen jalkaan sopivat kengät ja erittäin maastokelpoiset. Ainoa miinus suht lyhyt varsi. Veden pitäny tähän asti täydellisesti, mutta aika näyttää kuin kauan. Hintaansa nähden varsin kelvolliset popot.


Minusta toinen miinus on nauhoitussysteemi. Hyvä juttu silti, että edes alaosan saa kiepautettua omaan kireyteensä pitävästi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tommiunk
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Huh 2005
Viestejä: 154
Paikkakunta: varsinaissuomi / Satakunta

LähetäLähetetty: 03.09.2013 14:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä on kanssa ollut tuollaiset tucklandit todella pitkään, arviolta 8-vuotta. Tarvitsi laittaa johonkin rasvaan likoamaan kun alkoivat vuosi tai kaksi sitten natisemaan niin äänekkäästi ettei voi jalkaan laittaa. Turha toivo päästä hirvihaukulle kun kengät natisee niin että ihminenkin kuulee 100 metrin päähän.

Onko kenelläkään vinkkejä notkistukseen? Sääli jättää mahtavat kengät sivuun moisen ongelman vuoksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 03.09.2013 15:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ne pitää vettä niin paljuun yöksi ja aamulla jahtiin Laughing Airojenkin hankaimissa vesi toimii todella hyvin.
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kolopesijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2006
Viestejä: 2278
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 03.09.2013 15:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saakohan noita Tuckalndeja vielä ja ovatko entisen veroisia? Aikoinaan yhdet ostin(Omat ensimmäiset kalvokengät) ja silloin poikamiehenä ehti vielä harrastamaankin urakalla; jalassa "harvase päevä" ja liki kymmene vuotta kestivät.
Sillon kalvokengät oli aika harvinaisuus ja kumppariukot naureskelivat kosteassa säässä vietetyn hirvijahtipäivän päälle nylkykatoksella Tucklandeille. Kengät olivat tosiaan loppupäivän suossa hirven nyhtämisen jäljiltä aika märän näköiset. Riipaisin kengän jalasta Ja sisältä löytyi kuiva sukka, pyysin kumppariukoilta yhtä kuivaa verrokkia, mutta yhtään sukkaa ei ilmestynyt Näytille Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 03.09.2013 16:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu kyllä noi corzot on mainiot kengät ollu. Vaikka äkkiseltään pohjallisissa ei ole mitään mullistavan näköisiä ominaisuuksia, ei noissa jalka väsy tai kipeydy vaikka koko valosan talsii. Hyvät on jalkaan.

Narina tulee varmaan iltistä. Siitä nenarisee jo uutena.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
^Rikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Elo 2010
Viestejä: 868
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 03.09.2013 16:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä reilut viitisen vuotta olivat Tucklandit käytössä mutta viime syksynä alkoivat päästää vettä läpi niin tälle syksylle tuli hankittua Härkikän big gamet.
Tucklandeihin olin kyllä erittäin tyytyväinen ja suoraan sanottuna ilo oli laittaa jalkaan.
Noista Härkilöistä mielipiteitä lisää kun saa hieman kilometrejä alle, yhden testi lenkin jälkeen ei vielä paljon pysty kertomaan. Hyvältä vaikuttaa joka tapauksessa. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Margirus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Lok 2006
Viestejä: 419
Paikkakunta: Keskimaa

LähetäLähetetty: 03.09.2013 23:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Haix Tibet pitää vettä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 10.09.2013 08:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
Noin olisin miekin sanonut vielä viikko sitten.
Miulla on samat kengät, joskin muistaakseni 12" varrella.
Kaksi vuotta vanhat, mutta todella vähän käytetyt, kilometrejä ei ole varmasti yli 5-600.
Vetäisin karhujahdin alettua ne ensimmäistä kertaa jalkaani tänävuonna, ja molemmat vuotavat jalkaterästä kuin seula.
Enkä edes kahlannut vedessä, vaan lahmin märässä heinikossa pelloilla muutaman tunnin.

Hikeä kosteus ei ollut, eikä valunut vartta pitkin.

Pitää tehdä vesitesti kunhan kuivuuvat, ja reklamoida sen perusteella.
Kuittia ei kylläkään tod.näk. ole tallessa, saa nähdä kuinka käy.


No niin, kävin viemässä kengät ostopaikkaan, lähtevät Elorannalle jo tänään.
Löysin kuitinkin, 14.9.2011 ostettu.
Saa nähdä kuinka vastaavat ja miten nopeasti.
Myyjän (tuttu) kokemuksien mukaan viikossa kahdessa pitäisi olla selvää.


Kävin eilen hakemassa kengät takaisin.
Maahantuojan mukaan tuotteella on yhden vuoden takuu, eikä tuotteessa ole materiaalivikaa eikä valmistusvirhettä.

Mistähän se vesi sitten tulee,jos se ei tule saumoista, kun reikiäkään ei ole? Very Happy

Periaatteen vuoksi kysyn vielä kuluttajaneuvonnasta, voinko olettaa 230 euron arvoisten kenkien pitävän vettä pidempään kuin vuoden ja kuinka asiassa tulisi edetä.

Mutta tämän tiedon mukaan siis en suosittele missään nimessä Härkilan kenkien ostamista.
Enkä minkään muunkaan tuotteen, koska vaikka tässä tapauksessa kyseessä olisi maanantaikappale, kertonee tämä jotain maahantuojan/valmistajan asenteesta ongelmatapauksissa.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pudejovicky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2011
Viestejä: 1433
Paikkakunta: Syrjäinen

LähetäLähetetty: 10.09.2013 10:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kalmisto kirjoitti:
Vuoden käyttökokemuksella voin suositella lämpimästi Härkilan Big Game GTX 10" kenkiä. Lesti on omalle (suht leveä) jalalle passeli, vesi pysyy kengän ulkopuolella hyvin eikä ole liian jäykkä kenkä ainakaan omaan makuun. Yhtään rakkoa ei ole jalkoihin näiden käytön takia ilmaantunut.

Alkuun jalkapohjassa ilmeni pientä "puutumista", mutta sekin on hävinnyt toisilla pohjallisilla, ja käytön myötä. Saattoi tosin johtua siitä, että otin ne käytännössä suoraan paketista viikon mettäreissulle.

Itse kyllä taidan jättää suosittelematta. Mullakin kyllä RiUDEn tapaan 12" varrella, eikä ainakaan vielä vuoda.
Mutta, ainakin huomautuksena, 43 kokoinen kenkä sopii mulle yleensä aina jalkaan, noi on siinä ja siinä, ei ainakaan tartte yhtään lämpimämpää (=paksumpaa) sukkaa jalkaan laittaa. Ja juu postimyynnistä ostettu, joten siitä ei voi syyttää kuin itseä Embarassed
Varsinainen miinus tulee pohjan armottomasta jäykkyydestä, joka ei näköjään pienellä käytöllä ole kyllä muuttunut mihinkään. Juuri tuo jalkapohjien puutuminen esim kytiksellä seisoskellessa on tuloksena.

Pitänee kokeilla itsekin sellaisia sporttipohjallisia, joita olen tunkenut muihin kenkiini. Tosin tuntumaa maastoon (joka mielestäni noin kovalla pohjan rakenteella on huonohko) noilla pohjallisilla ei saa parannettua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
Sivu 6 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com