Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
firecat Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.07.2011 23:54 Viestin aihe: Iso hirvitaulu |
|
|
Mistä löydän Ison hirvitaulun,eli sellaisen kaksipäisen yhdellä taulun paikalla.On tuolla radalla jotkut paukutelleet tuon taustataulun aivan !&%¤#,eikä asiasta reklamaation antaminen ole tuottanut tulosta niin täytyy sitten itse ostaa uusi taustakuva.Koetin googlettaa,mutta en löytäny sopivaa,tai sitten en osannut hakea oikein :/ |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Elan Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
firecat Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.07.2011 10:52 Viestin aihe: |
|
|
Tuon eräkontin kuvan olin itsekin löytänyt,mutta siinä ei näytä olevan symmetriset nuo taulun renkaat..vai näinkö väärin? Löytyykö mistään muunlaista kuvaa jossa renkaat olisi symmetriset? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.07.2011 11:22 Viestin aihe: |
|
|
Taitaa vain kuvan keskellä taitos, joka hämää. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
igorrock Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.07.2011 14:39 Viestin aihe: |
|
|
Kuvatekstistä lainattua:
Lainaus: | Iso hirvitaulu koostuu kolmesta eri osasta. Kaksi eri suuntaan katsovaa päätä ja keskustakappale. Hirvenhiihtotaulu toimii keskiönä, kun tarvitset niitä lisää. |
Eli kuvassa ovat vain nuo "pääkappaleet" ja niiden lisäksi tarvitaan vielä 1 kpl oheisen linkin taulu:
http://www.erakontti.fi/naytatuote.php?lTuoteTunniste=4408 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Elan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.07.2011 16:40 Viestin aihe: |
|
|
Taulussa on kyllä renkaat mukana, mutta tuossa kuvassa palaset on aseteltu huonosti kohdilleen, keskikappale on oikealla pari renkaan leveyttä. Taulun renkaat ovat siis kolmessa eri palasessa. Tuota hirvenhiihtotaulua tarvitaan sitten, kun keskusta tarvitsee uusimista. Varmaan kannattaa tilata niitäkin.
Aika erikoista olisi, että Metsästäjäliiton kaupasta ei löytyisi virallista taulua.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
TolkullinenMuheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Mar 2009 Viestejä: 969 Paikkakunta: P-pohjanmaan
|
Lähetetty: 13.08.2013 11:17 Viestin aihe: |
|
|
Varmaa joku on mitannut paljonko on napakympin ja parran kärjen välinen matka? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ollari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.08.2013 18:07 Viestin aihe: |
|
|
TolkullinenMuheltaja kirjoitti: | Varmaa joku on mitannut paljonko on napakympin ja parran kärjen välinen matka? |
Jotain osviittaa tuosta, ei lie kovin kaukana totuudesta: http://www.otavan-eramiehet.fi/images/ennakko.jpg
Liian pitkä matka kuitenkin jos vertaa laskennalliseen ennakkoon. Parrankärkiennakko jos toimii, niin ase pysähtyy silloin ennen luodin lähtöä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.08.2013 19:33 Viestin aihe: |
|
|
Ollari kirjoitti: | TolkullinenMuheltaja kirjoitti: | Varmaa joku on mitannut paljonko on napakympin ja parran kärjen välinen matka? |
Jotain osviittaa tuosta, ei lie kovin kaukana totuudesta: http://www.otavan-eramiehet.fi/images/ennakko.jpg
Liian pitkä matka kuitenkin jos vertaa laskennalliseen ennakkoon. Parrankärkiennakko jos toimii, niin ase pysähtyy silloin ennen luodin lähtöä. |
Riippuu matkasta, 100m on parrankärki ennakko ihan normaali, 75m taas lovi lähempänä oikeaa. Lovi on muutenkin vähän isompana paikkana ammuntateknisesti paempi.
Tai siiten kuten tänä kesänä radalla kuulin:
Kun mulla on tää 30-06 niin ei kai kannattaisi ottaa ennakkoa ollenkaan kun täähän on reilusti nopeampi... _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 13.08.2013 19:40 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Kun mulla on tää 30-06 niin ei kai kannattaisi ottaa ennakkoa ollenkaan kun täähän on reilusti nopeampi... |
No jos noin on niin sitten kolmesatasella magnumilla täytyy tähdätä takapaisteille kun se on vielä tuotakin reilusti hätäisempi...  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
astalo Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 14.08.2013 06:56 Viestin aihe: |
|
|
Ollari kirjoitti: | TolkullinenMuheltaja kirjoitti: | Varmaa joku on mitannut paljonko on napakympin ja parran kärjen välinen matka? |
No kyl mä sanosin, että parran kärki on minun lataukselle just oikein. Luodilla kestää 0.093s kun saavutta taulun(75m) ja silloin hirvi on liikkunut noin 55cm. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ollari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.08.2013 12:17 Viestin aihe: |
|
|
TolkullinenMuheltaja kirjoitti: |
No kyl mä sanosin, että parran kärki on minun lataukselle just oikein. Luodilla kestää 0.093s kun saavutta taulun(75m) ja silloin hirvi on liikkunut noin 55cm. |
No joo, eipä tuo tosiaan kaukana ole. Ite oon laskenu meidän radalla hirven nopeudella 4,2m/s (mitattu) ennakot, mutta virallinen SML hirvi taitaa rynnistää noin 5,22m/s.
Tuolla maalin nopeudella ja 0,093s lentoajalla minä saan laskettua oikeaksi ennakoksi 48,5cm, liekö mulla lasku väärin vai ootko käyttänyt vielä nopeampaa hirveä? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
Lähetetty: 14.08.2013 17:55 Viestin aihe: |
|
|
Taisin käyttää 5.75m/s. Löyty tuolta http://guns.connect.fi/gow/ruutiset3.html
Ehkäpä pääsisi lähemmäksi todellisuutta jos käyttäs tota mainitsemaasi 5,22m/s ja 48.5cm ennakkoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ollari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.08.2013 21:37 Viestin aihe: |
|
|
Jos ihan tarkka haluaa olla, niin kannattaa ehkä kellottaa itse käyttämälläsi radalla se taulun nopeus. Ottaa vaikka videolle "juoksun" ja kattoo videon kellosta kauanko taululla menee ja mittaa vielä sen taulun kulkeman matkan.
Pitäisi itsekin mitata meidän radalla vielä tuo aukon pituus, onko 23m mitä SML:n sivuilta löysin arvoksi. Ainakaan taulu ei kulje 4,4s:ssa aukosta, vaan kestää 5,4s meillä. Jos on aukolla eri mitta, niin sitten on omatkin laskelmat pielessä .
Pystyykö taulun nopeutta muuten yleensä säätämään? Voiko olla että kerrasta toiseen taulun nopeus olisikin erilainen? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|