OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vakuumikone 0-200e
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 10.08.2013 19:21    Viestin aihe: Vakuumikone 0-200e Vastaa lainaamalla viestiä

Löytyykö tuossa hintaluokassa laadukasta ,toimivaa,kestävää konetta?Kokemuksia kiiitooos.
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Klouni
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Tam 2012
Viestejä: 93

LähetäLähetetty: 13.08.2013 15:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ostin viime vuonna tuollaisen about 100€ koneen. Ajaa mielestäni hyvin asian omassa käytössä. Suurin satsi mitä on painanut meneen niin on peura ja hyvin pelasi (ei siis vienyt tuhottomasti aikaa ja vakuumit pitäneet pakkasessa). Varmaan parempiakin olisi, mutta ajaa asian ja rahaa jäi rata- ja metsästypaukkuihin. En siis osaa sanoa onko vakumointi tehokkaampi kalliimmissa, mutta itse olen ollut halvempaan tyytyväinen.

Ehkä pieni miinus on saumauksessa. Kovin kosteat lihat/marja/sienet ei vakumoidu kun neste estää sinetin polton. Käytännössä ongelma ollut vain kokoon paistettujen sienten kanssa (ja kalan jos kovin märkä), ei jauhelihan tai lihan ylipäätään.
Lisäksi vakuumin yhteydessä saumaus ei näytä niin vahvalta kuin pelkän saumauksen käyttö, joten olen tuplasaumannut kaikki pussit. Yksikään ei ole pakkasessa pettänyt.

Kaikenkaikkiaan lihan laatu paaljon parempi verrattuna pelkkiin halpoihin pakastepusseihin. Ei rikkinäisi pusseja eikä jäähileistä lihaa.
Suosittelen.

Ei näyttänyt olevan tuota omaa konetta enää eräkontissa, mutta varmaan aika samaa tasoa nuo reilu satasen koneet.

Kun muistaa vaan pintakuivata kalat ja jättää pussiin reilusti tilaa niin hyvin toimii. Niin ja omasta mielestä rulla 100x käytännöllisempi kuin pussit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Weatherby
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2009
Viestejä: 1587
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

LähetäLähetetty: 19.09.2013 13:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nostetaan pikkaisen aihetta jos jollain olisi kokemuksia lisää...

Itseäni kiinnostanut nyt jo useamman vuoden hankkia vakuumikone, mielessä on käynyt Lava - mutta ostos jäänyt tekemättä, osittain koska reilun 400 euron hinta on mielestäni kuitenkin aika kova ja osittain ihan puhtaasti saamattomuuttani.

Nyt kaupoissa on ainakin täällä päin kaupattu paljon OBH Nordican vehkeitä, hinnat jossain satasen kummankin puolen mallista riippuen. Onko jollain kokemusta näistä, ainakin itseäni ei noi "tokmannien" viidenkympin vehkeet ihan kauheasti sytytä mutta OBH Nordican monet muut laitteet (en itse omista) on käytössä olleet ihan toimivia.

Kannattaako tällaista lähteä hommaamaan, vai ottaa suosiolla se Lava, jota kuitenkin monet kritisoivat argumentilla että ainoastaan kammiokoneet on kunnon vakuumikoneita - eli saako Lavalla oikeasti vastinetta sille noin neljä kertaa suuremmalle ostohinnalle vai onko kummatkin kompromisseja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 19.09.2013 13:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä ostin juurikin obh:oon.Satasen pintaan hinta oli,ja puolenkymmentä pakettia olen vakumoinut ongelmitta.
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 19.09.2013 13:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

astalo kirjoitti:
Minä ostin juurikin obh:oon.Satasen pintaan hinta oli,ja puolenkymmentä pakettia olen vakumoinut ongelmitta.


Tuollainen?
http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/keittiokoneet/OBH7951/obh-nordica-food-sealer-tyhjiopakkauslaite-7951
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 19.09.2013 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samalta näyttää.Hyvin vakumoi vaikka saumauskohta oli majaavaa laitettaessa pussiin kostea
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ark
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2010
Viestejä: 206

LähetäLähetetty: 19.09.2013 15:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.la-va.com/vacuum-sealer-shop&list_view=1

v100 259€ +kaupan päälle 50-60 eurolla pussia mukaan ja eu maihin ilmaset postikulut. tulee itelloonilla kotiovelle. lisävarusteeksi kannattaa ottaa paineensäätöventtiili notta jos vaikka mamman pullia tai marjoja vakumoi niin eivät mee lyttyyn.

Tuossakin tulee mukana toi bideesuihku jolla saa vedettyä vakuumin lavan myymiin astioihin, saatavana myös irtokansia omille kulhoille.

itsellä tosin v300 joten en osaa sen kummemmin tuosta kertoa, mutta kannattaa varmaan verrata markettikampetta tuohon.

Erämessuilla Lavalla demonstroitiin myös se että monen pussin pinokin hitsautuu.

Kannattaa myös huomata katsoa kuinka kovan alipaineen jaksavat vetää, lavalle maksimi on kerrottu ja varmaan pitää paikkansakkin. Sellaisesta laitteesta ei liene hyötyä jonka asian ajaa pussin upotus veteen ja solmiminen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Weatherby
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2009
Viestejä: 1587
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

LähetäLähetetty: 19.09.2013 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ark kirjoitti:
http://www.la-va.com/vacuum-sealer-shop&list_view=1

v100 259€ +kaupan päälle 50-60 eurolla pussia mukaan ja eu maihin ilmaset postikulut. tulee itelloonilla kotiovelle. lisävarusteeksi kannattaa ottaa paineensäätöventtiili notta jos vaikka mamman pullia tai marjoja vakumoi niin eivät mee lyttyyn.

Tuossakin tulee mukana toi bideesuihku jolla saa vedettyä vakuumin lavan myymiin astioihin, saatavana myös irtokansia omille kulhoille.

itsellä tosin v300 joten en osaa sen kummemmin tuosta kertoa, mutta kannattaa varmaan verrata markettikampetta tuohon.

Erämessuilla Lavalla demonstroitiin myös se että monen pussin pinokin hitsautuu.

Kannattaa myös huomata katsoa kuinka kovan alipaineen jaksavat vetää, lavalle maksimi on kerrottu ja varmaan pitää paikkansakkin. Sellaisesta laitteesta ei liene hyötyä jonka asian ajaa pussin upotus veteen ja solmiminen.


Mutta mitä alipaineen määrä käytännössä merkitsee, jos kuitenkin väittämä on että ainoastaan kammiokoneet aikaansaa kunnon vakuumin. Onko normikäyttäjälle sitten kuinka suuri ero pikkuisen vähemmän tai pikkuisen enemmän "kompromissi" lopputuloksen suhteen?

V.300 Premiumia olen itse miettinyt, siinä toi tuplasaumaus kuitenkin on omaan järkeeni käypä käytännön hyötynä ilmenevä ero halvempiin. Mutta onko ero kuitenkaan hintaeron suuruinen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ark
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2010
Viestejä: 206

LähetäLähetetty: 19.09.2013 21:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kammiokoneessa on se etu että nesteet ei lähde liikkeelle, koska hitsausvaiheessa ei ole paine-eroa pussin eri puolilla.
Oikeaa pakkaustyötä en ole vielä päässyt tekemään, harjoitellut vaan satunnaisilla lihapaloilla, mutta jonkin verran tullut vastaan sitä että nesteet lähtee liikkeelle ja pitää hitsata "liian" aikaisin.

Maksimi alipaineen määrässä en usko olevan isoa eroa kammio vs tavallinen, sehän on kiinni vain pumpun kyvyistä.

Alipaineen määrän vaikutuksesta lihaan en osaa sanoa, tutkimustieto kiinnostaisi itseäkin jos sellaista löytyy.

Automaattihitsaus on kätevä ominaisuus, muuten siinä hitsausnapilla täytyy seisoa koko hitsauksen ja jäähdytyksen ajan, mikä on minusta pieni suunnittelu virhe, pitäisi riittää että hitsaus vain käynnistetään manuaalisesti.

Näkyy muuten v.100:sta olevan tuplasaumamallikin olemassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Glen Scanlan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Syy 2012
Viestejä: 250
Paikkakunta: pitäjillä

LähetäLähetetty: 15.10.2013 19:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Imukoneella saa tiukanpaketin, kun pitää pussinsuussa kalastajan langan pätkää jonka vetäisee pois ennen sauman polttoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Weatherby
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2009
Viestejä: 1587
Paikkakunta: Länsi-uusimaa

LähetäLähetetty: 17.10.2013 09:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
astalo kirjoitti:
Minä ostin juurikin obh:oon.Satasen pintaan hinta oli,ja puolenkymmentä pakettia olen vakumoinut ongelmitta.


Tuollainen?
http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/keittiokoneet/OBH7951/obh-nordica-food-sealer-tyhjiopakkauslaite-7951


Tuollaisen kävi eilen hakemassa ja eilen pakkasin parikymmentä paketti hirvenlihoja. Vakumointi onnistui hyvin, parin pussin kanssa joutui ottamaan uusiksi kun kone keskeytti vakumoinnin liian aikaisin. Kyllä pusseista tulee ainakin huomattavasti asiallisemman oloisia kun ilman konetta, ainakin noi OBH:n pussit on tosi tukevaa tavaraa. Totta kai pussia kohden hintaa kertyy jonkin verran mutta taitaa jäädä kokonaiskustannuksissa aika marginaaliseksi osuudeksi Very Happy

Kaikenkaikkiaan hyvän oloinen vehje, ei niin etteikö varmaan tollainen vajaa 500 euron tuplasaumaava Lava olisi parempi, mutta ei välttämättä hintansa verran. Mutta tällä mennään nyt ainakin toistaiseksi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 17.10.2013 14:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on malli 7950.
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16650
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 17.10.2013 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kannattaa laittaa nuo kosteat lihat/kala tavan pakastepussiin ja siihen pari reikää vaikka hammastikulla. ei mene nesteen mihinkään ja tulee hyvä saumaus.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 17.10.2013 15:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä idea.
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 17.10.2013 17:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen laittanut pienen kaistaleen talouspaperia vakuumipussiin poikittain vakumoitavan ja sauman väliin, kun se vakumoitava on kosteaa. Paperi pysäyttää nesteen etenemisen. Samoin pistän talouspaperia linnun poikkiammutun siipiluun ympärille, jottei luu pistä pussia puhki.
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com