OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Voimankäyttö agressiivisia koiria kohtaan
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
havu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 3242

LähetäLähetetty: 11.09.2013 23:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Helposti siellä käy niin että tilanne on jo päällä kun ehtii mukaan, mutta komppaan edellistä jos on tuoreeltaan mukana. Tulee aina silmiteltyä koirien reagointia toisiinsa ja jos oiretta antaa, niin liki poikkeuksetta se tappeluksi meinaa kehkeytyä jolloin on parempi tehdä heti kuvio selväksi jos vain mahdollista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 11.09.2013 23:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

V-mäisiä tilanteita.Olen todennut että pienempi paha jos koiraa sattu vähän siinä kun että molempia viedään lekuriin muuteman sadan euron edestä.Ajo /harmaa kokoluokan koiriin on toiminut ihan molempia pannasta kiinni ja kauhean kiroamisen kanssa molempien osapuolten kuonot turpeeseen.Ja sillä voimallla että tietävät. Pantaa kiertämällä saa hapenkulun katkeamaan ja ote heltiää.Näissä ei voi sipistellä yhtään .Monesti vaan vammat pahenee jos ensin vaan vähän yrittää.....
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vanha pappa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Jou 2007
Viestejä: 2350

LähetäLähetetty: 11.09.2013 23:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kyllä tuon monotuksen kannalla myös ja mikäli tilanne vain suinkin sallii,niin nyrkillä oikein Heleniuksen tyyliin yläkoukkua suoraan päähän. Kyllä irtoaa.Olen kyllä saanut isolta jämptiltä reikiä käsivarteen,mutta hyvä osuma irroitti kyllä hyökkääjänkin. Seuraavan "hullun koeran" olen uhannut kaadolla ampua,sillä ei sellaisia saisi tuoda jahtiin. Shocked
_________________
Vanha pappa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20428
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.09.2013 23:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omassa kädessä nuo onkin mukavia.. Hirven kaadolla kun alkaa kaatoa omimaan. Eipä ole vielä jäänyt hirvi pistämättä ja aina ollaan ekan konfliktin jälkeen oltu sen koiran kanssa kaveria. Omat koirat jos alkaa kaadolla ihmisiä pureskelemaan niin se on kuoppatuomio samalla minuutilla. Sellaisia koiria en omassa tarhassa katsele. Vieraiden koirille en viitsi tehdä muutakuin antaa semmoisen selkäsaunan että muistaa koko lopun ikäänsä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 12.09.2013 14:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä sitä monoa ei jatkossa säästellä. Semmonen pippurikaasu olisi varmaan hyvä keino pysäyttää vähän kauempaa kohti tuleva koira, mutta ovat luvanvaraisia.

Se oli se toinen koira siitä pirullinen, että se seuraa perässä pitkänki matkan päästä ja tulee uudestaan kimppuun. Viimetalvena ao. Koira seurasi yli puolen kilometrin päähän jälkeä ja uudestaan kimppuun. Sama homma kävi nyt kun kuskasin omaa koiraa pois niin perässähän se piru tuli.
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 12.09.2013 15:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis ongelma toistui saman koiran kanssa? Savua korvaan.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 12.09.2013 16:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiköhän tästä selvitä ilman savustamistakin, mutta kyllä pitää jatkossa huolehtia, että ei olla samoilla selkosilla samaan aikaan. Saatto jäädä vähän tuolle omallekkin koiralle hampaankoloon, on nimittäin niin kipeä ja masentunu ollu tuo koira kun ei pääse ulos ja mettään.
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
DPM
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2008
Viestejä: 972

LähetäLähetetty: 12.09.2013 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tERÄsMIES kirjoitti:
Viimetalvena ao. Koira seurasi yli puolen kilometrin päähän jälkeä ja uudestaan kimppuun. Sama homma kävi nyt kun kuskasin omaa koiraa pois niin perässähän se piru tuli.


RiUDE kirjoitti:
Siis ongelma toistui saman koiran kanssa? Savua korvaan.



Hyvät hermot sulla kyllä on ollu. Ite oisin jo todennäkösesti toiminu tuon Riuden ohjeen mukaisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20428
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.09.2013 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite en kyllä oikein herkästi toisten koiria menisi ampumaan. Ensinnäkin A) siinä menee välit koiran omistajaan lopuksi ikää ja toiseksi B) siinä on aika hyvä riski joutua maksumieheksi tai ainakin saada todella paljon julkisuutta.

En minäkään toivo että minun koiraa ammutaan jos se toisen koiran niskaan käy. Kyllä aikusten ihmisten pitäs voida koiralle muutakin kuin ampua. Jos joku ampuu minun koiran tuolla niin käräjäreissu on varmasti jos ei suostu suoraan maksamaan vaatimaani summaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
noniin
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2005
Viestejä: 975

LähetäLähetetty: 12.09.2013 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taparikolliselle koiralle vihtavuoren serti. Järjetöntä pitää koiraa jolla agressiivisia taipumuksia, siinä kerjää vain isompia ongelmia. Koiran ahterista niitä uusia pentuja tulee.. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20428
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.09.2013 17:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paree vaan kumminkin pyytää koiran omistajan tekemään se lopetus. Olen edelleen sitä mieltä että toisen koiraa ei saa mennä missään muussa tilanteessa tappamaan kuin omaa tai jonkun muun ihmisen henkeä suojellakseen. Ja sekin pitää olla jo melko totinen paikka.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
DPM
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2008
Viestejä: 972

LähetäLähetetty: 12.09.2013 17:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Ite en kyllä oikein herkästi toisten koiria menisi ampumaan. Ensinnäkin A) siinä menee välit koiran omistajaan lopuksi ikää ja toiseksi B) siinä on aika hyvä riski joutua maksumieheksi tai ainakin saada todella paljon julkisuutta.

En minäkään toivo että minun koiraa ammutaan jos se toisen koiran niskaan käy. Kyllä aikusten ihmisten pitäs voida koiralle muutakin kuin ampua. Jos joku ampuu minun koiran tuolla niin käräjäreissu on varmasti jos ei suostu suoraan maksamaan vaatimaani summaa.



Jos omalla koiralla on jo kaulassa vakavia vammoja, vähintään tikkihommia odotettavissa ja hyökkäävä koira vielä yrittää paikalta poistuessakin tulla uudestaan kimppuun, niin kyllä siinä mielestäni tarvittaessa jo voi asettakin käyttää. Koiran omistaja säästyy vaan lopettamisen vaivalta, sehän tuollaiselle koiralle on kuitenkin ehdottomasti tehtävä. Jos siitä suutttuu ja välit pistää poikki, niin eipä siinä paljon menetä. Käräjilläkin lienee aika heikoilla, hamekankaan voisin lohdutukseksi ostaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20428
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.09.2013 17:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos mun koira hyökkää joskus sinun koiran kimppuun niin ei kannata sitten ampua. Yleiseksi tiedoksi vain. Wink

Kuten jo kirjoitin. Kyllä aikuisen ihmisen pitää vähän muutakin koiralle voida kuin ampua. Monesti koirien eleitä luetaan väärin ja vika on AINA siinä naapurin koirassa. Yleensä vika on molemmissa. Jossain hirvijahdissa tappeluita tulee. Jos joku siellä menee koppaamaan minun koiran niin takaan ja alleviivaan että ei välty seurauksilta. En minäkään mene ampumaan kenenkään koiraa vaikka se hyökkisi minun itseni kimppuun ja pureskelisi kuinka. Elukkalääkäriin koira joutuu varmasti mutta ammu en. Kyseessä on sellainen asia että lopetuksesta neuvotellaan koiran omistajan kanssa tai sitten viranomaisten. Ihan jokaisen pekka passimiehen en haluaisi alakaa räiskimään koiria hengiltä tappelun syntyessä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
DPM
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2008
Viestejä: 972

LähetäLähetetty: 12.09.2013 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Jos mun koira hyökkää joskus sinun koiran kimppuun niin ei kannata sitten ampua. Yleiseksi tiedoksi vain. Wink

Kuten jo kirjoitin. Kyllä aikuisen ihmisen pitää vähän muutakin koiralle voida kuin ampua. Monesti koirien eleitä luetaan väärin ja vika on AINA siinä naapurin koirassa. Yleensä vika on molemmissa. Jossain hirvijahdissa tappeluita tulee. Jos joku siellä menee koppaamaan minun koiran niin takaan ja alleviivaan että ei välty seurauksilta. En minäkään mene ampumaan kenenkään koiraa vaikka se hyökkisi minun itseni kimppuun ja pureskelisi kuinka. Elukkalääkäriin koira joutuu varmasti mutta ammu en. Kyseessä on sellainen asia että lopetuksesta neuvotellaan koiran omistajan kanssa tai sitten viranomaisten. Ihan jokaisen pekka passimiehen en haluaisi alakaa räiskimään koiria hengiltä tappelun syntyessä..




No jos epäilet koirassasi olevan sellaisia taipumuksia, niin sitten se kannattaa pitää kiinni, ihan tiedoksi. Ei jänskättäs pätkääkään käräjille tollaisen tilanteen jälkeen lähteä, minkä kuvan aloittajan viesteistäkin tilanteesta sain.

Jos ollaan koira narussa kävelemässä pois päin, niin vika on aina hyökkäävässä koirassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 12.09.2013 19:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkennetaan, että en siis tarkoittanut edellä suoraa oman käden oikeutta.
Mutta vaikka kyseessä olisi mikä huippukoira, se on arvoton rakki jos se toistuvasti hyökkäilee toisten koirien kimppuun.
Varsinkin jos oikein jahtaa ja seurailee rähinä mielessä, se ei kuulu metsään.
Kohteliaasti voi tiedustella omistajalta, lopetatko itse vai ammunko minä seuraavan kerran kun tulee kiinni.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Seuraava
Sivu 2 Yht. 11

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com