OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Nissan X-Trailin ja Qashqain neliveto?
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Hemingway
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 1044

LähetäLähetetty: 13.09.2013 11:33    Viestin aihe: Nissan X-Trailin ja Qashqain neliveto? Vastaa lainaamalla viestiä

Huomio Nissanin omistavat/omistaneet:

Millainen neliveto on Nissan Xtrailissa ja Qashqaissa? Perinteinen yksi sutii edestä ja yksi takaa, ei alennusvaihdetta? Vai jotain muuta?

Kysely koskee suhteellisen uusia autoja ja Qashqain osalta vain nelivetomallia. Varsinainen offroad ei kiinnosta mutta etenemiskyky lumessa ja huonokuntoisilla teillä kyllä.

Mallejahan voi kommentoida muutenkin, jos niistä on omaa kokemusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 13.09.2013 11:46    Viestin aihe: Re: Nissan X-Trailin ja Qashqain neliveto? Vastaa lainaamalla viestiä

Hemingway kirjoitti:
Huomio Nissanin omistavat/omistaneet:

Millainen neliveto on Nissan Xtrailissa ja Qashqaissa? Perinteinen yksi sutii edestä ja yksi takaa, ei alennusvaihdetta? Vai jotain muuta?

Kysely koskee suhteellisen uusia autoja ja Qashqain osalta vain nelivetomallia. Varsinainen offroad ei kiinnosta mutta etenemiskyky lumessa ja huonokuntoisilla teillä kyllä.

Mallejahan voi kommentoida muutenkin, jos niistä on omaa kokemusta.


Ei kait varmaan sudi edes kummastakin päästä, kun keskilukkoa näissä ei taida olla vaan joku lamellikytkin yms..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5909

LähetäLähetetty: 13.09.2013 12:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sähköinen "lukko". Eli sutii kyllä molemmista päistä yhdellä pyörällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 13.09.2013 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Äkkiä on jarrulevyt punasena, kun vähän lumileikkejä noilla tekee.
Toki tavallisen 2wd auton etenemisessä voittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bonus
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 827

LähetäLähetetty: 13.09.2013 13:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

X-tarilissa saa nelivedon täysin lukkoon ainakin.

Eikä muuten hirveästi häviä lumessa neliveto pick upille kulussa..
_________________
Suuret rinnat lupaavat paljon, mutta antavat vähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
bonus
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 827

LähetäLähetetty: 13.09.2013 13:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

X-tarilissa saa nelivedon täysin lukkoon ainakin.

Eikä muuten hirveästi häviä lumessa neliveto pick upille kulussa..
_________________
Suuret rinnat lupaavat paljon, mutta antavat vähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Hemingway
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 1044

LähetäLähetetty: 13.09.2013 14:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bonus kirjoitti:
X-tarilissa saa nelivedon täysin lukkoon ainakin.


Minkä osan X-trailin nelivedosta saa "täysin lukkoon"? Keskitasauspyörästön? Vai sen lisäksi jotain muuta? Ja mikä on "täysin lukkoon"?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 13.09.2013 15:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alkukesästä oli tekniikan maailmassa joku nelikkotesti, muistaakseni tiguan taisi voittaa tai oli ainakin kärkikahinoissa.

Perstuntumalla n 40tkm tuolla ajaneena voin todeta että menee lumessa ja huonolla tiellä kunnes alkaa pohjasta kantamaan. Vetää kaikilla pyörillä, ei lukkoja alennuksia tms "maasturiominaisuuksia" mutta tekniikka siirtää voimaa sinne kulmaan missä on pitoa. Vetokyky hyvä, myös talvella. Ite vetelen sillä isoa 2,5 tn painosta kärryä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 13.09.2013 15:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-katumaasturit
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JTO
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 220

LähetäLähetetty: 13.09.2013 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

X-trailissa saa valita kolme eri vetotapaa, joko pelkkä etuveto tai jos sutii niin menee neliveto automaattisesti päälle ja kolmantena kokoajan neliveto päällä.
Hyvin sillä lumessa pääsee, toki kannattaa ottaa ESP pois päältä ettei turhaan jarruttele.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hemingway
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 1044

LähetäLähetetty: 13.09.2013 17:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
Perstuntumalla n 40tkm tuolla ajaneena voin todeta että menee lumessa ja huonolla tiellä kunnes alkaa pohjasta kantamaan. Vetää kaikilla pyörillä, ei lukkoja alennuksia tms "maasturiominaisuuksia" mutta tekniikka siirtää voimaa sinne kulmaan missä on pitoa. Vetokyky hyvä, myös talvella. Ite vetelen sillä isoa 2,5 tn painosta kärryä.


Koskiko tämä nyt X-trailia?

JTO kirjoitti:
X-trailissa saa valita kolme eri vetotapaa, joko pelkkä etuveto tai jos sutii niin menee neliveto automaattisesti päälle ja kolmantena kokoajan neliveto päällä.


Tämän se automyyjäkin osaa kertoa, mutta ei tippaakaan enempää. Ydinkysymyshän on se miten se miten veto jakautuu kun pito huononee ja mitä tapahtuu sitten kun meno päättyy. Eli vaikuttaa siis X-trailin ja Qashqain osalta siltä, että perinteisesti citymaasturityyliin yksi pyörä sutii edestä ja yksi takaa.

Kohtuullisen monta kertaa olen ollut paikalla irrottamassa lumesta "nelivetoautoja" ja kuunnellut kuljettajan hämmästelyä siitä ettei auto vedäkään neljällä pyörällä vaikka mallimerkinnässä on AWD/4WD tms. Joissakin merkeissä jopa lisämaininnalla "jatkuva", "full time" tai jotain vastaavaa.

Kusetuksen makuahan noissa citymaasturien nelivetomainoksissa on aina ollut. Toki vetäviä pyöriä on 2x enemmän kuin kaksivetoisessa mutta se ei vielä tarkoita sitä että 4 pyörää vetää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 13.09.2013 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tiguanilla ajan. En tiedä montako rinkulaa vetää samaanaikaan, mutta muta on tärkeintä että se/ne pyörät vetää joilla on pitoa.

Tigu selviää mm "ristiriipunnasta" eli se ei ole näitä "ristiinvetäviä". Testattu on...

Kannattaa kattoa tuo "testi" siinä oli juuri noista vetojutuista ja niiden eroista autokohtaisesti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 13.09.2013 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä on hyvä venäläisten tekemä testi Citymaastureille. Toisilla teettää enemmän kuin toisilla. http://www.youtube.com/watch?v=YWTKVmWeAR0
Monella mallilla pitää tehdä keikutus että saa vauhtia vetävältä pyörältä.


Viimeinen muokkaaja, xdrive pvm 14.09.2013 18:20, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kulakki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2007
Viestejä: 168
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 13.09.2013 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli vaikuttaa siis X-trailin ja Qashqain osalta siltä, että perinteisesti citymaasturityyliin yksi pyörä sutii edestä ja yksi takaa.


Taitaa samalla lailla mennä oikeallakin maasturilla missä ei muuta lukkoja oo kuin napa"lukot" Wink On näitä mullakin ollu, vanha Pajero jossa kitkalukko muisto vain ja sitte Niva jossa ei lukkoa ollu ollenkaan, siis akselilla.

Nyt on X-Trail kun köyhällä ei oo varaa pitää mettäautoa erikseen, kyllä tälläkin pärjää. Kilometrin kun vedät auraamattomalla mettätiellä neliveto "lock"-asennossa niin aikamoinen käry on hytissä Very Happy

Siinäpä suurin ero tuomoseen vanhaan lukottomaan maasturiin, niin ja tietysti eihän tässä shittarissa oo hidasta puolta.
_________________
Pro patria semper
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 13.09.2013 23:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kulakki kirjoitti:
Eli vaikuttaa siis X-trailin ja Qashqain osalta siltä, että perinteisesti citymaasturityyliin yksi pyörä sutii edestä ja yksi takaa.


Taitaa samalla lailla mennä oikeallakin maasturilla missä ei muuta lukkoja oo kuin napa"lukot" Wink On näitä mullakin ollu, vanha Pajero jossa kitkalukko muisto vain ja sitte Niva jossa ei lukkoa ollu ollenkaan, siis akselilla.

Nyt on X-Trail kun köyhällä ei oo varaa pitää mettäautoa erikseen, kyllä tälläkin pärjää. Kilometrin kun vedät auraamattomalla mettätiellä neliveto "lock"-asennossa niin aikamoinen käry on hytissä Very Happy

Siinäpä suurin ero tuomoseen vanhaan lukottomaan maasturiin, niin ja tietysti eihän tässä shittarissa oo hidasta puolta.


Tähänhän se tulikin tiivistettyä. Normi kärryllä jossa on kiinteä tasauspyörästö/keskilukko voi ajaa hangessakin haistelematta käryä Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com