OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Nissan X-Trailin ja Qashqain neliveto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2548

LähetäLähetetty: 24.12.2018 10:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainasin tuota vanhaa viestiä kun siinä ansiokkaasti selitetään millainen Nissanin sittarinelikko juuri Ei ole; siinä ei ole keskitasauspyörästö lainkaan, eikä voimaa välitetä hydrauliöljyn avulla, ja siellä juurikin jokin luistaa ja lämpenee kun valmiiksi heikko voiman välityskyky ylittyy. Ainoa sitteri viime vuosiin saakka jossa oli keskitasuri oli GV, no siinä on alennusvaihteistokin sitten jo, ei saa lukittuna haisemaan lämmöille kuten Nissanin ja muiden vastaavalla patentilla tehtyjen, toki paukkuu käännöksissä kun ei luista. Kun käy auton alla näkee myös voimansiirron osien koosta mistä on kyse, eli satunnaiskäyttöön tarkoitetusta apunelikosta, jossa perä ja vedonkytkevä monilevymöllykkä on todella pieni, kardaani ohut pienin ristikoin jne., GV:n osatkaan ei ole mitään järeitä, mutta selvästi eri kaliiperit, etu- ja takaperät samaa kokoa, kardaani isommilla ristikoilla...


Lainaus:
1) On.

2) Siellä on hydrauliöljyllä toimiva kytkin, joka lukitsee keskitasauspyörästön.

Uudemmissa saat valita 2WD, LOCK tai AUTO.
-2WD on etuveto
-LOCK on 50:50 suhteessa lukittu
-AUTO on alkuun etuveto(100:0), mutta jos sutimista esiintyy nii voimaa aletaan siirtää taakse aina 50:50 suhteeseen saakka.

Mikään ei sinällään luista vaikka tehoa siirretään, vaan se välittyy hydrauliöljyn kautta. Pitemmässä ajossa öljy alkaa lämpenemään ja jos kuumenee liikaa niin neliveto kytkeytyy pois.

Se miten pitkään tähän menee niin riippuu varmaan paljon olosuhteista. Kyllä sillä nyt useita kilometrejä, jos ei kymmeniä kilometrejä, pitäisi päästä, jos ei aivan ryömimistä. Eriasia jos mennään metrikerrallaan ja sitten otetaan pakkia ja taas metri lisää.

http://www.awdwiki.com/en/nissan/
Tuossa linkissä minkä postasin edellisessä viestissäni on mielestäni aika hyvin selitetty tuo toiminta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TuovKar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hei 2013
Viestejä: 449

LähetäLähetetty: 24.12.2018 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
valitettavasti tuo vähän korkeampi maavara vajaavetoiseen ei enää oikein toimi.
toista oli ennen kun rengasleveydet oli järjelliset suhteessa auton painoon.
olen tainnut kirjoitella joskus kokemuksistani vajaavetoisesta kaskaista?
niin pskaa meniää pienessäkään loskassa tai lumessa ei voisi kuvitellakaan olevan.
ei pienintäkään pelkoa että maavara loppuisi, b vectrakin hakkasi sen 10-0 sohjossa.
mutta onhan se fantsun näköistä kun alla on 225 renkaat moisessa kipossa.


Ne on nämä nykyiset "nelivetoiset" aikalailla leluja,, Mikä ero on normaalin henkilöauton ja nykyisen "maasturin" vaikkapa Qasqain ero?
Qasqain joutuu vetämään pois oikealla maasturilla pitemmän matkan päästä... Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5145
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 24.12.2018 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TuovKar kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
valitettavasti tuo vähän korkeampi maavara vajaavetoiseen ei enää oikein toimi.
toista oli ennen kun rengasleveydet oli järjelliset suhteessa auton painoon.
olen tainnut kirjoitella joskus kokemuksistani vajaavetoisesta kaskaista?
niin pskaa meniää pienessäkään loskassa tai lumessa ei voisi kuvitellakaan olevan.
ei pienintäkään pelkoa että maavara loppuisi, b vectrakin hakkasi sen 10-0 sohjossa.
mutta onhan se fantsun näköistä kun alla on 225 renkaat moisessa kipossa.


Ne on nämä nykyiset "nelivetoiset" aikalailla leluja,, Mikä ero on normaalin henkilöauton ja nykyisen "maasturin" vaikkapa Qasqain ero?
Qasqain joutuu vetämään pois oikealla maasturilla pitemmän matkan päästä... Laughing


Minen Nissaneita niin tiedä, mutta voin tulla Sorennolla asiaa ihmettelemään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
adi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Syy 2005
Viestejä: 491
Paikkakunta: pohjanmaa

LähetäLähetetty: 25.12.2018 00:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Offtopic:kun mitsun pajero jäi peltoon kiinni, niin haettiin bj 40:llä pois Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havumetsä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Syy 2012
Viestejä: 1091
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 25.12.2018 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Autohan valitaan toki tarpeiden mukaan, 12 vuotta nyt menty etuvetoisilla normaaleilla henkilöautoilla ja tosiaan 12v niillä jo pärjätty. Jos tuolla ostoslistalla olevalla nelikko-kassihailla pääsee edes hieman paremmin mitä nykyisellä 407 pösöllä eikö maasta nousseita murikoita tartte niin väistellä niin tulen kiljumaan riemusta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Sivu 4 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com