OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Peräkärri kuomulla tahi ilman
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
steppe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2009
Viestejä: 2438

LähetäLähetetty: 15.09.2013 21:41    Viestin aihe: Peräkärri kuomulla tahi ilman Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa joulukuun puolella tulee veronpalautukset ja ajatuksena olisi hankkia uusi peräkärri kuomulla tahi ilman. Olen kattonut käytettyjäkin, mutta niissä on vain suurinpiirtein maksimissaan n. 300 € uuteen verrattuna vähemmän hintaa. Muuli 1400 LH (vai oliko SH) kärristä sain paikallisesta K-Raudasta tarjhouksen kuomun kera 1990 €. Ilman kuomua pelkkä kärri olisi tonnin luokkaa.

Akua saisi pikkaisen halvemmalla, mutta sain tietää, että Muulissa on paremmin toteutettu pohjan tuenta. Onko todella näin, että kannattaako satsata euronsa? Mitenkä nämä Tekno-Trailer kärrit esim malli 3000 L, onko kokemusta kellään niistä? Muita ehdotuksia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Temudzin
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Lok 2012
Viestejä: 67

LähetäLähetetty: 15.09.2013 22:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Majava (taisi olla samaa kokoluokkaa) on ollut käytössä nyt neljä (tai viisi, ei voi tarkalleen muistaa noin vanhoja) vuotta. Maantietä ja tavaraa kärry on nähnyt kohtalaisen paljon, ja hyvin on kestänyt.

Ensimmäinen kuomukärry taloudessa, enkä enää suostuisi ilman kuomua ottamaan. Tavaran suojaaminen jää pois ja harvoin niin suurta tavaraa tulee kuljetettua, että kuomusta olisi haittaa. Hirvemetällä voi raadot kätevästi kätkeä, jolloin kyläläiset voi vaan arvailla ammuttujen hirvien määrää. Lisäksi saa tavarat lukittua, jos esim. työkaluja kuljettaa.
Nokkapyörän tarpeellisuus on vähän kyseenalainen, henkilöauton perässä vedettäessä tahtoo raapia töyssyihin. Tietenkin jos säilyttää raskasta tavaraa kärryssä, niin helpottaa kytkemistä.

Käytön jälkiä on tullut, mm. kaivurilla pukattu pohjalevyyn reikä ja sisäpuolisia lenkkejä revitty aika raakasti (on kuitenkin pysynyt paikallaan). Ruostetta en ainakaan vielä ole missään havainnut. Laakerit on ainakin toistaiseksi kestäneet, tosin viimesintä muuttoa tehdessä luulin kuulevani vaimeaa ujellusta. Klappia en kuitenkaan huomannut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vanha pappa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Jou 2007
Viestejä: 2350

LähetäLähetetty: 15.09.2013 22:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Steppe;
YV;tä tulossa Very Happy
_________________
Vanha pappa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2377
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 15.09.2013 22:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite ostin kesän alussa JT-trailer 330K eli 3,3 m pitkä, 1,5 m leviä, 35 sentin laita + 1 metrin korkunen, pystylaitanen kuomu. Halvalla saa halvan... Hitaassa vauhdissa kärry vatkas ja tasapainotin sitte renkaat. Painoja meni 80 grammaa per rengas. Renkaat oli hyvä laatuiset, mutta italialaiset teräs vanteet ei olleet ihan suorat, tai napa ei ihan keskellä.

Ite oon laittanu kärryyn lisää kuormansidontalenkkejä, kuomun tiivisteen sekä myös etuosaan salvat, ettei tarvi aina saranoita pultata kiinni kun tarvii käyttää kuomua. Lisäksi suojasin johtosarjan laittamalla päälle hydrauliikkaletkun suojakieppiä.

Muutoin oon ollut suht tyytyväinen kärryyn, varsinkin tuo kuomun muotoilu on hyvä, kun on pystyt sivut, niin mahtuu mahdollisimmat isot kappaleet kyytiin.


Viimeinen muokkaaja, Iso-Jaska pvm 16.09.2013 10:16, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Temudzin
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Lok 2012
Viestejä: 67

LähetäLähetetty: 15.09.2013 22:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja tuohon eri merkkien paremmuuteen tai huonommuuteen on vähän vaikea ottaa kantaa, kun kokemus on vähäinen, mutta ainakin joidenkin pienempien Muulien kanssa touhutessa on tullut hieman rimpulamainen mielikuva tuotteesta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
steppe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Huh 2009
Viestejä: 2438

LähetäLähetetty: 16.09.2013 08:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitääpä kävästä vielä tutustumassa tarjontaan ja kysymässä tarjouksia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6942

LähetäLähetetty: 16.09.2013 08:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viime kesänä ostin Muulin 1400 slh:n. Muistaakseni se oli tuolla mallimerkinnällä. 3.24x1.4x0.39 oli mitat. Muuten oon ollu tyytyvänen kärryyn mutta isompi ois pitäny ostaa. Nyt ajattelin vaihtaa jarrullisen ja isomman kärryn. Saa kerralla tuotua halkoja kunnon kasan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 611

LähetäLähetetty: 16.09.2013 08:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itellä ollu Respo pari vuotta ja varsin vankan oloinen kärry. Tehdään viron maalla niin kuin moni muukin. Taitaa olla rungoltaa sama kuin farmin kärryt. Uskallan suositella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16800
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 16.09.2013 08:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viitalan alumiinikärry ja muuta ei tarvita. Saa montaa kokoa ja kestää.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
napakymppi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2007
Viestejä: 1374

LähetäLähetetty: 16.09.2013 09:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

suosittelen katsomaan myös finncarry:n sivuja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 16.09.2013 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kiskonut perässä useamman vuoden Thulen jarrutonta telikärryä kohtuu kovassa maatalouskäytössä, traktorilla, mönkällä ja autolla. Sisämitat n 300*150*35. Varustettu kipillä; saa mönkän/kelkan/hirven tms helposti kyytiin. Saa myös kuomulla ja vinssillä.

Kärry on tukeva, siinä kulkee mm 2 kpl n 600kg rehupaalia mukisematta. Teli on hyvä jos/kun pitää ojia, kantoja tms ylitellä.

Kestää käyttöä ja kuormaa. Kantavuutta on hyvin. Ei ollut halvin vaihtoehto, mutta eipä ole tarvinnut katua "sijoitusta"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 16.09.2013 09:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miulla on sukkela 300 vuodelta -89. Kilometrejä ja monenlaista lastia tuo lienee nähnyt, viimeksi tässä taannoin rapiat tonni kattopeltiä, hyvin tuli perässä kun vauhdin piti alle 50km/h.
Hlvetin ruma ja painava suorakaiteen muotoinen lasikuitukuomukin siinä on, vaan täysin ehjä toisin kuin suurimmassa osassa uudempia joissa kuomut ovat muovia.
Eli etsi hyvä käytetty pätee tässäkin Very Happy.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tomy the Hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2005
Viestejä: 1130
Paikkakunta: 768 / 857

LähetäLähetetty: 16.09.2013 16:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä on hyvä kärry: http://www.finncarry.fi/kuomuperakarryt/fc-325-kuomuperakarry

Ei tarvitse perustella enempää kun katselee kuvat läpi ja katsoo sitten hintaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Iso-Jaska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tam 2007
Viestejä: 2377
Paikkakunta: Lapland Finland

LähetäLähetetty: 16.09.2013 17:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^yhtä hyviä

http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/925099 PAKU-trailer PT-3250
http://www.te-ho.net/te-ho-311k Te-Ho 331K
http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1241863 JT-Trailr 330K
http://www.nettikone.com/jj-trailer/3300m/1016303 JJ-trailer 3300M
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomy the Hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2005
Viestejä: 1130
Paikkakunta: 768 / 857

LähetäLähetetty: 16.09.2013 18:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Iso-Jaska kirjoitti:
^yhtä hyviä

http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/925099 PAKU-trailer PT-3250
http://www.te-ho.net/te-ho-311k Te-Ho 331K
http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1241863 JT-Trailr 330K
http://www.nettikone.com/jj-trailer/3300m/1016303 JJ-trailer 3300M

Useammassa näissä on suora vetoaisa. Korotetulla vetopäällä saadaan koko pakettia hieman paremmin tasapainoon. Jos kärri on kovin takakenossa, hankaliin paikkoihin peruttaessa perä ryykkää herkästi maahan. Tämä ongelma tulee vastaan kun vetokoukku on pikkuisenkin korkeammalla.

JT-Trailer on noista minun silmään mieluisin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com