OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Linnunpyynnin häiritseminen vahingossa tai tahallaan
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 19.10.2013 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sulla on siis parempaa laskentatietoa käytettävissä. Kerropa ihmeessä lisää Question

Itse voin kertoa, että tänään tuli 4 teertä koiran haukkuun. Kertooko se sinulle mitään lintukannoista? Ei varmaankaan, mutta säästää pitää.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34973

LähetäLähetetty: 20.10.2013 07:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilenkin olin puheissa metsästäjän kanssa joka kyseli että olenko nähnyt Teeriä ja missä päin,enpä voinut auttaa,lintuja ei vain ole alueella kuin muutama,kyllä ainakin meillä on kato ei siitä mihinkään pääse,suurin "parvi" minkä olen kuullut alueella havaitun oli käsittänyt noin 10 lintua,siinä sitä on parveilua.
Itse olen nähnyt jahdissa Teeriä viimeksi tiistai aamuna vaikka olen ollut maastossa joka ainoa päivä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JNiemelä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tam 2013
Viestejä: 360
Paikkakunta: Haapavesi

LähetäLähetetty: 20.10.2013 14:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miljoonanick kirjoitti:
Lähinnä koomista selostaa jostain kantojen romahtamisista,vai mistä moinen tieto on peräisin? Monta vuotta ollut kanta apauttiarallaa sama ja petoja riittää ( ei siis pesärosvosupin poistot vaikuta yhtään mitään koska ne syö pääasiassa aivan jotain muuta kuin putsaavat pesiä.) Kiintiöt olleet melkolailla samat 10 vuotta jo,aina on tavaraa riittämiin. Kanta oli huono varmaan joskus 15 vuotta sitten,jos sillonkaan aivan onnettomat.

Summa summarum,pitää tappaa mahdollisimman paljon,kun kannat romahtaa ens syksynä? Tai sitä seuraavana,tai sitä tai sitä. Monta selitystä näemmä riittää.


Mars takaisin peruskoulun biologian tunnille.
Luontaisen kannanvaihtelun kieltäminen on vähän samaa kuin kieltäisi holokaustin tms.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JNiemelä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tam 2013
Viestejä: 360
Paikkakunta: Haapavesi

LähetäLähetetty: 20.10.2013 14:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tupla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 20.10.2013 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä tuollaista taida olla olemassakaan kun tuo huippuvuosi on näemmä joka jumalan vuosi, ainakin erällenetin seuraamisen perusteella. Cool



Peruskoulusta biologia 9 . Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
pööpöö
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2013
Viestejä: 258

LähetäLähetetty: 21.10.2013 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ala asteella.sain biologiasta aina kympin/ysin lukematta, ylä asteella opettajan mielestä jäniskannan vaihtelu johtuu metsästyksestä, kun jäniksiä on paljon niin ne metsästetään loppuun ja sitten kanta elpyy neljässä vuodessa.... Kumminkaan ei taida rutto olla syynä : )
No ysin biologiat olikin sitten jtn 6-7 lukematta em syystä.....

(sori offista )
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 21.10.2013 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pööpöö kirjoitti:
Itse ala asteella.sain biologiasta aina kympin/ysin lukematta, ylä asteella opettajan mielestä jäniskannan vaihtelu johtuu metsästyksestä, kun jäniksiä on paljon niin ne metsästetään loppuun ja sitten kanta elpyy neljässä vuodessa.... Kumminkaan ei taida rutto olla syynä : )
No ysin biologiat olikin sitten jtn 6-7 lukematta em syystä.....

(sori offista )


Taisi loppupäästä olla enimmäkseen ihmisen anatomiaa,sään ennustamista ym. 8/9 luokka.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com