OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pajero miehiä foorumilla
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 05.11.2013 16:06    Viestin aihe: Pajero miehiä foorumilla Vastaa lainaamalla viestiä

Maasturi kuumetta pukkaa, ja jonkinlainen jahti auto olis nyt saatava. Lavuri olis muuten ihan jees mutta koiran kuskaaminen on hankalaa eli dieseli maasturi ja huolto autoksi tai pakuks. Oon katellu noita 90 luvun alun ja puolenvälin vehkeitä, niissä pitäis kynnet vielä ilman pankissa käyntiä. Mitsuja sais melkein puoleen hintaan verrattuna tojotaan mutta onko tuo mitsu nyt sit oikeesti niin paljon huonompi ku tojo tai mikä siinä toyotassa on niin paljon parempaa? Muutaman mitsumiehen kanssa on tullu rupateltua ja kansi vaivaa tulee kuulemma helposti reilussa kolmessa sadassa tuhannessa ja joissain malleissa ollu jotain laatikko ropleemaakin. Pelleiltäänhän nuo varmaan on ihan yhtä huonoja molemmat mutta se ei ole ongelma, sitä voidaan laittaa minkä tarvii mutta olis mukava kuulla mitsun omistavilta/omistaneilta omakohtaista kokemusta matkan varrelta, uskaltaako noihin sormensa laittaa ja minkäverran nuo moottorit suunnilleen kestää rullata ilman isompia koneremontteja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaaleb
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2006
Viestejä: 3541

LähetäLähetetty: 05.11.2013 16:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laita kuule kerralla kunnon itävaltalainen, nehän hakkaa vanhana optiikkapuolellakin nuo uudemmat tascot ja sirstonet ja pajerot:

http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=87526&highlight=
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kolopesijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2006
Viestejä: 2278
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 05.11.2013 16:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kait sitä on väsynyt tai jtn, mutta repesin huolella otsikon nähdessäni... Laughing
Kysäse Mikko espanjalaisilta Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20406
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.11.2013 16:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitsuissa, etenkin nuossa 2,5l on ollut kansivikaa. 200 000-300 000km välein on remppaa moneenkin tehty. Jos rempan tekee niin kannattaa laittaa vahvistettu kansi!!

Itse suosittelen hankkiman 2,8td mitsun. Ainakin täällä ovat kestäneet huomattavasti paremmin kuin 2,5litraset.

Vaihdelaatikkoremontteja on tehty toyotiin täälläpäin enempi kuin mitsuihin. Täällä on enempi mitsuja käytössä kuin toyotia. Mulla tehtiin l200 lavamitsuun remppa kun vitosvaihde alkoi ääntämään. Sähkövikoja on nuossa 90 luvun toyotoissa ollut jonkinverran. Itsellä oli 89 mallin hiace ja voin kertoa ettei ikinä enää. Sain tarpeekseni. Laughing

Jos hommaat mitsun niin sinulle jää 7000€ remonttirahaa verrattuna siihen että ostat saman ikäisen toyota landcruiserin. Aja kansi pskaksi, teetä 800€ remontti ja laita jäävä 6200€ vaikka huoriin ja naura partaasi toyotamiesten retosteluille. Itelle ei toyotaa tule. Kaverit ovat tehneet niihin ENEMMÄN remonttia kuin mitä minä ja muut mitsun omistavat olemme tehneet. Hiaceen meni mulla aina semmonen 2000€ vuosi remonttiin. Saman ikäinen mitsun l200 oi mulla ja sitten isälläni useemman vuoden, vissiin 6 vai 7 vuotta ja siihen tehtiin yksi 320€ vaihdelaatikkoremppa (tehtiin itse) ja muuta pikkuhuoltoa ehkä 1000€ koko 6 vuoden aikana.

Itsellä on tuo 2,8 pajero ja tyytyväinen olen. 7000€ remonttiraha makaa tilillä. Wink Wink Oottelen niitä remontteja nyt. Kohta voinkin ostaa "uuden" mitsun tuolla remonttirahalla eli rahalla mikä on toyotan ja mitsun erotussumma. Normi vuosihuollot ovat olleet 500€ luokkaa vieraalla tehtynä. Kulutus maantiellä 8l/100km ja mettäajossa sitten siitä ylöspäin aina 13l/100km saakka riippuen renkaista ja ajotyylistä. Yleensä kuitenkin n. 11,3l/100km normi kettujahtikulutus jatkuvalla nelivedolla ajettuna.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 05.11.2013 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kolopesijä kirjoitti:
Kait sitä on väsynyt tai jtn, mutta repesin huolella otsikon nähdessäni... Laughing
Kysäse Mikko espanjalaisilta Very Happy


Laughing

No jos nyt jätettäis kuitenki ne kikkeli jutut pois tästä...

Kiitos tuhola hyvästä vastauksesta. Paljonko on sun Mitsussa kilometrejä ja paljonko ne yleensä noilla ovat siellä rullailleet ennen ku joutaa kuusakoskelle?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
massimo85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2006
Viestejä: 1536
Paikkakunta: Mikkeli

LähetäLähetetty: 05.11.2013 17:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81 kirjoitti:
kolopesijä kirjoitti:
Kait sitä on väsynyt tai jtn, mutta repesin huolella otsikon nähdessäni... Laughing
Kysäse Mikko espanjalaisilta Very Happy


Laughing

No jos nyt jätettäis kuitenki ne kikkeli jutut pois tästä...

Kiitos tuhola hyvästä vastauksesta. Paljonko on sun Mitsussa kilometrejä ja paljonko ne yleensä noilla ovat siellä rullailleet ennen ku joutaa kuusakoskelle?


Kysy Jonelta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20406
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.11.2013 17:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No mulla oli 300 000km kun ostin tuon 94 vuosimallin. Nyt siellä on 350 000km. Edellisessä mitsussa oli 390 000km kun ostin sen ja vaihdelaatikkoremppa tehtiin 394 000km. Sen jälkeen sillä ajettiin reilu 100 000km kunnes 500 000km siitä meni kansi. Muuten täysin pelaava oli. Se oli 2,5l l200 lavamitsu ilman turboa.

Kyllä nuo täysiä pelejä ovat olleet mitä kavereilla on ollut. Kansia tosiaan joku mennyt nuosta 2,5litrasista. Paljon on ollut siitä kiinni minkä verran autoa on huollettu. Monesti nuossa vanhoissa käy niin että huollot laiminlyödään ja lopuksi kaikkea pikkujuttua on niin paljon rempallaan ettei niitä enää kannata huoltaa. Nuolla 2,8 litrasilla on ajettu paljon n. 600 000km matkojakin mitä katselee myynnissä olevia autoja ja niiden pitäis pelata vielä aivan täysin. Kyllä nuo vanhat 2,5 litraset ovat menneet sen 500 000km helposti jos kansiremppaa on tehty. Monesti eka kansiremppa on tehty n. 200 000km-300 000km ja sitten se menee toisen kerran 500 000km tienoilla. On autoja mihin ei ole tehty kansiremppaa koskaan. Jos rempan tekee niin suosittelen vahvistettua kantta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 05.11.2013 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mutta onhan hj kuitenkin maasturi paheroon verrattuna.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20406
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.11.2013 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä kukakin maasturiltaan vaatii. Ite en möyrästä pitkin metsiä. Olen metsästäjä enkä minä aseiden kanssa saa edes poiketa tieltä. Muutenkin kun kuljen aina yksin niin varaa kiinnijäämiseen ei ole. Kunhan lumessa kahlaa joinkin ja jotku normi kurakot selvittää niin se riittää minun käytössä. Renkailla saa paljon menoa helpattua. Ajan 25 000km vuodessa, käyn pitkiäkin reissuja välillä niin maastoauton tulee olla myös tiekelpoinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 05.11.2013 17:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Mutta onhan hj kuitenkin maasturi paheroon verrattuna.


No ei kai siitä mihkään pääse että toyota on oikeesti hyvä ja pirun vahva mutta myös keleen kalliita ovat pirut. Tälläsenä tavan duunarina kun tuo viistonniakin minkä vois säästää on kohtuullinen summa rahaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20406
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.11.2013 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos laitetaan saman ikäinen land cruiseri ja pajero vastatusten niin kovin helposti minua ei vakuuteta että toyota olisi paljon paree. Toyotiin on tehty kansiremppoja, vaihdelaatikkoremppoja, sähkövikoja jne. Ei minusta mitenkään autaaksi tekevä voima. Mistä toyota on saanut maineensa maasturipuolella niin en osaa sanoa. Voi se keskimääräisesti ehkä sitten hieman paree olla? Itse en ole tuollaista eroa huomannut täälläpäin. Enempi tuntuu että autot ovat yksilöitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 05.11.2013 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Jos laitetaan saman ikäinen land cruiseri ja pajero vastatusten niin kovin helposti minua ei vakuuteta että toyota olisi paljon paree. Toyotiin on tehty kansiremppoja, vaihdelaatikkoremppoja, sähkövikoja jne. Ei minusta mitenkään autaaksi tekevä voima. Mistä toyota on saanut maineensa maasturipuolella niin en osaa sanoa. Voi se keskimääräisesti ehkä sitten hieman paree olla? Itse en ole tuollaista eroa huomannut täälläpäin. Enempi tuntuu että autot ovat yksilöitä.


Täh? Eikö nuo mitsut ole nimenomaan kuuluisia noista kansistaan..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20406
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.11.2013 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se 2,5 litrasen pajeron tyyppivika. Mutta on niitä toyotoissakin ollut. Toyotan hankkiminen ei takaa sitä etteikö kansiremonttia saattaisi joutua tekemään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jaskaaa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2012
Viestejä: 153

LähetäLähetetty: 05.11.2013 18:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osta tojotan 4runner, sillä kelpaa ajella eikä nuo näytä hirveitä maksavankaan enää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 05.11.2013 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
On se 2,5 litrasen pajeron tyyppivika. Mutta on niitä toyotoissakin ollut. Toyotan hankkiminen ei takaa sitä etteikö kansiremonttia saattaisi joutua tekemään.


Aikalailla päinvastaista kuulunut joka suunnalta... Tietysti jos omaa hölmöyttä polttaa pahvin niin sittenpähän polttaa,mutta eipä toitseissa noita muuten taida mennä juurikaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 1 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com