OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Suzuki Grand Vitara 1.9DDIS vm.2009-2012
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 608

LähetäLähetetty: 19.01.2014 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r kirjoitti:
Mä seurailin "googlettamalla" noita suzukin dieselikoneiden alkuperiä ja se näytti menevän Fiatin puolelle. Ja sama etsintä kertoi, että mm. saabissa (+ muissa GM:n laitteissa, tietenkin Fiat konsernin laitteissa myös eli Alfa romeot jne) käytettiin samoja tai saman alkuperän koneita. Ja Saabin foorumilta tuli tarinoita, että "heikohko" vesipumppu rikkoutuessaan saattaa rikkoa jakohihnan = jako sekasin ja sitä kautta kone kaput. Mutta aika helppo huolehdittava tuo ainakin, ajoissa remmin vaihto ja samalla aina vesipumppu (näinhän se on ollut myös monissa VAG vehkeissä, pumppu vaihdetaan remmin vaihdon yhteydessä)


Grand vitarassa on rellun kone, mutta esim sx4: ssa pitäs olla joku fiiun sukuinen moottori. Ihan vannomaan en mene, mutta näin muistelen kun tollasta GV:tä joskus kattelin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 20.01.2014 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r kirjoitti:
Mä seurailin "googlettamalla" noita suzukin dieselikoneiden alkuperiä ja se näytti menevän Fiatin puolelle. Ja sama etsintä kertoi, että mm. saabissa (+ muissa GM:n laitteissa, tietenkin Fiat konsernin laitteissa myös eli Alfa romeot jne) käytettiin samoja tai saman alkuperän koneita. Ja Saabin foorumilta tuli tarinoita, että "heikohko" vesipumppu rikkoutuessaan saattaa rikkoa jakohihnan = jako sekasin ja sitä kautta kone kaput. Mutta aika helppo huolehdittava tuo ainakin, ajoissa remmin vaihto ja samalla aina vesipumppu (näinhän se on ollut myös monissa VAG vehkeissä, pumppu vaihdetaan remmin vaihdon yhteydessä)


Öljypumppu siitä oli mennyt tukkoon ja sitä myötä sitten kone. Syynä oli ilmeisesti perseelleen tehty remontti. Öljypohjan tiivistemassaa oli päässyt öljyjen sekaan ja tukkinut pumpun. Eipä noista ulkomaan tuonneista aina tiedä. Konevaihdon jälkeen meni sitten dpf tukkoon kun autolla oli 100tkm mittarissa.

2002 asti tuossa on ollut mazdan kone joka on ollut varma. 2002-2007 sitten pösön ja näissä ollut dieselpumppu vikoja. 2007 alkaen sitten tuo rellun kone..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 20.01.2014 10:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-Teemu- kirjoitti:
petri r kirjoitti:
Mä seurailin "googlettamalla" noita suzukin dieselikoneiden alkuperiä ja se näytti menevän Fiatin puolelle. Ja sama etsintä kertoi, että mm. saabissa (+ muissa GM:n laitteissa, tietenkin Fiat konsernin laitteissa myös eli Alfa romeot jne) käytettiin samoja tai saman alkuperän koneita. Ja Saabin foorumilta tuli tarinoita, että "heikohko" vesipumppu rikkoutuessaan saattaa rikkoa jakohihnan = jako sekasin ja sitä kautta kone kaput. Mutta aika helppo huolehdittava tuo ainakin, ajoissa remmin vaihto ja samalla aina vesipumppu (näinhän se on ollut myös monissa VAG vehkeissä, pumppu vaihdetaan remmin vaihdon yhteydessä)


Grand vitarassa on rellun kone, mutta esim sx4: ssa pitäs olla joku fiiun sukuinen moottori. Ihan vannomaan en mene, mutta näin muistelen kun tollasta GV:tä joskus kattelin.


Joo...noin se tais mennä. Rellun mosa isossa Suzukissa ja Fiatti pienessä.
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 26.05.2015 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanha ketju, mutta nostanpa pinnalle.

Minkä vuoden mallista hiukkassuodatin löytyy ensimmäisen kerran? Eli paremminkin, että mistä alaspäin sitä ei ole?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 26.05.2015 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö ne tullut pakolliseksi 2007. Sitä aikaisemmissa niitä ei välttämättä ole jos ei ole laitettu jostain syystä? Ainakaan 2006vm hondissa ei ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vanha pappa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Jou 2007
Viestejä: 2350

LähetäLähetetty: 26.05.2015 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

petri r;
Pientä tarkennusta sallittakoon?
SX4 Dieseli on Fiatin kyhäelmä ja Bensakone on Suzukin oma. GV;ssä on sitten se Ranskan rapisija. Shocked Wink
_________________
Vanha pappa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 27.05.2015 00:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2005 alkaa tämä uudempi korimalli, niin sitä ei taida saada ilman hiukkas suodatinta? Vaan mitä nyt lueskelin, niin lienee tuossa renaultin koneella varustetussa mallissa olevan myös anturivikoja jonkun verran, kerrassaan paljon sähkövikoja korjattavaksi.. Korjatkaa jos olen väärässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 29.05.2015 07:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei vissiin sitten kannata dieseliä ostaa kun ei kukaan tule puolustamaan... Mitenkähän lie bensan laita, onko vikoja? Kerrassaan huonosti tarjolla maastokelpoisia pieniruokaisia dieseleitä tuosta 2005 eteenpäin tuossa hintaluokassa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 29.05.2015 08:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiukkasloukku on varmaan poistettavissa jos moottorin ohjaus on joku tunnettu/järjellinen (esim. Bosch). Aika monesta 2000-luvun puolen välin autosta (BMW, MB, Audi jne) on se poistettu kun on tullut täyteen ja uusi maksaisi jotain tonnin molemmin puolin. Samalla tietenkin softaa vääntäessä on taiottu lisää voimaa.

Eli ei siis kannata pelkästään hiukkasloukun vuoksi jättää jotain autoa ostamatta....
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 29.05.2015 08:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin ja itsehän päädyin Suzukin sijasta sitten Subarun XV korimalliin dieselinä...
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 29.05.2015 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo ei kai se hiukkassuodattimen ohitus liene ongelma vaan mitä lukenut ja soitellutkin ympäriinsä, niin Grand Vitaran kohdalla sen jälkeen alkaa kuulemma varoitusvalohelv.tti.. Onko siinä sitten kenties joku autokohtainen ongelma tuon hiukkassuodattimen ohittamisen kanssa? Samoin kaasupolkimen asennon anturi, kaasuläppäkotelon anturi yms yms suhteellisen kalliita vikoja on ihmiset valitelleet.. Ite olin kovasti ostamassa diesel versiona kunnes törmäsin näihin ja siksi kyselen, että onko tässä mitään perää? Mut ei taida kyseistä koneen ohjauksen ongelmallista tekniikkaa olla Sukisukin omassa bensiini koneessa? Sitten vaan on pari litraa isompi kulutuskin.. Ja kun sen takapenkin muutenkin joudun koirien tieltä pois ottamaan..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
takeem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2010
Viestejä: 592

LähetäLähetetty: 29.05.2015 17:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LiVe kirjoitti:
Ei vissiin sitten kannata dieseliä ostaa kun ei kukaan tule puolustamaan... Mitenkähän lie bensan laita, onko vikoja? Kerrassaan huonosti tarjolla maastokelpoisia pieniruokaisia dieseleitä tuosta 2005 eteenpäin tuossa hintaluokassa...

Itselläni ollut 4 vuotta 2006 bensa Vitara. Muuta "vikaahan" tuossa ei ole kuin suurehko kulutus. Ollut todella huoleton vehje, mutta nyt joutuu vaihtamaan johonkin diesel autoon, kun piti työn takia muuttaa edemmäs ja kilometrit lisääntyy radikaalisti. Minulla on takakonttiin koirankuljetushäkkikin johon kaksi koiraa kyllä mahtuu.
http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/7229988
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
silveri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2005
Viestejä: 482

LähetäLähetetty: 29.05.2015 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla v. 2012 malli 1,9D. Ei ole ollut yhtikäs mitään vikoja, mutta ei kai niitä vielä pitäisi ollakaan, kun mittarissa on vasta 15tkm.

Kulutus pyörinyt kaupunkiajossa 9-10 l/100 km ja maantiellä 6,5-7,5 l/100 km, kun rauhallisesti ajelee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LANTSIKKA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tam 2007
Viestejä: 161
Paikkakunta: ilmajoki

LähetäLähetetty: 29.05.2015 21:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on 2006 bensa witara automaatti vaihteinen . Hienosti on pelittäny. Kyllä ku tua kettuhommis möyritähän on tuo alennuslaatikko (POIKAA) .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 29.05.2015 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LANTSIKKA kirjoitti:
Mulla on 2006 bensa witara automaatti vaihteinen . Hienosti on pelittäny. Kyllä ku tua kettuhommis möyritähän on tuo alennuslaatikko (POIKAA) .


Joo alennusvaihteet teki vaikutuksen kun kävin yhtä koeajamas! Laskeskelin vaan, että diesel paku vs bensa tekee 1300 egee voittoa dieselille vuodessa 20 tuhannen kilometreillä.. Vaan jos korjauskustannukset on edes tuota luokkaa niin sillä hermojen kiristyksellä pitää bensa valita... Vissiin voimansiirron stefojen kanssa on kans säännöllisesti GV väki joutunu remppaa tekeen ennemmin tai myöhemmin..

Laitoin takeemille yv:tä Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com