OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vinkkejä tarvitaan teeren valmistukseen.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
MarkuSV
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Jou 2012
Viestejä: 88

LähetäLähetetty: 10.04.2014 22:33    Viestin aihe: Vinkkejä tarvitaan teeren valmistukseen. Vastaa lainaamalla viestiä

Eli case olisi tämä.
Meinasin kokkailla nyt vkl viimeiset viime syksyiset teeren rintafileet, mutta matkalla on tullut ongelma. Viime kerran jälkeen on talouteen syntynyt pienokainen, jolla on maitoallergia. Vaimo on siis täysin maidottomalla dietillä.
Nyt pitäisikin siis paistella fileet ja keksiä maukas kastike + lisukkeet ilman maitotuotteita.
Jos jollain olisi vinkkejä tai reseptejä ko. tilanteeseen, niin olisin kovasti paljon kiitollinen!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 10.04.2014 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan "perinteisen" kermasoosin- tai perunan makuista saa helposti. Kaupasta löytyy monenmoista korvaavaa maidotonta tuotetta, jonka maku ei edes poikkea sanottavasti "ehdasta kermasta". Kysy kaupan tätiltä, mistä löytyy.

Toinen vaihtoehto on tummat kastikkeet; ryytiä saa punkusta, madeirasta, sherystä, rommista yms vain mielikuvitus on rajana.

Itse olen ollut maidottomalla useamman vuoden kun todettiin maitoproteiiniyliherkkyys. Maitotuoteiden poisjättäminen ei ole rajoittanut elämää/ ruokavaliota juurikaan. Loppupelissä siinä kermassa ei ole kuin se rasva joka tuo makua... Se on helppo korvata öljyillä, yrteillä, mausteilla ja suolalla.
Kerman tuoma sakeutuminen on helppo korvata erimoisilla tärkkelyksillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
terva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2007
Viestejä: 1672

LähetäLähetetty: 10.04.2014 23:45    Viestin aihe: Re: Vinkkejä tarvitaan teeren valmistukseen. Vastaa lainaamalla viestiä

MarkuSV kirjoitti:
Meinasin kokkailla nyt vkl viimeiset viime syksyiset teeren rintafileet


paisto pannulla, kevyt pyöräytys öljyssä ennen paistoa. paiston jälkeen suola + pippuri pintaan ja folioon lepäämään hetkeksi.

Helpot lisukkeet lohkoperunoista(rosamunda) tai uunijuureksista ja valkosipulimajoneesista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JapiTre
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2012
Viestejä: 2090
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 11.04.2014 08:40    Viestin aihe: Re: Vinkkejä tarvitaan teeren valmistukseen. Vastaa lainaamalla viestiä

terva kirjoitti:
MarkuSV kirjoitti:
Meinasin kokkailla nyt vkl viimeiset viime syksyiset teeren rintafileet


paisto pannulla, kevyt pyöräytys öljyssä ennen paistoa. paiston jälkeen suola + pippuri pintaan ja folioon lepäämään hetkeksi.

Helpot lisukkeet lohkoperunoista(rosamunda) tai uunijuureksista ja valkosipulimajoneesista.


Juurikin näin ja jos perunat ei maistu, niin lisukkeeksi kannattaa kokeilla risottoa tai vielä mieluummin ohrattoa, vaikka suppilovahveroilla terästettynä.
Ohratosta kun tekee hieman löysän, ei tarvi tehdä edes kastiketta!
Ja on hyvää!
_________________
V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olba84
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Syy 2005
Viestejä: 1700
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 11.04.2014 13:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite tempasin viimesen teeren pakkasesta käristykseksi. Tänään viimoset setit napaan.

Ja olen huono ihminen koska jatkoin käristystä pekonilla.
Mausteina suola, pippuri, pilkottu chili ja vettä missä ripaus lihaliemikuutiota.

No sanotte mitä sanotte kyllä minulle muusin kera uppoaa! Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kumali
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Kes 2012
Viestejä: 109

LähetäLähetetty: 23.04.2014 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tervan ohjeiden mukaan fileet pannulla ruskeiksi pinnasta, suolat ja pippurit ja sisälämpötila uunissa 55 asteeseen (100C uuni). Käyttäisin itse punaviinikastiketta tai demi-glacea kaupasta pohjana (saa sellaisissa 1-2dl pahvipurkeissa) ja siihen loraus jotain tujumpaa, madeiraa, sherryä, portviiniä, konjakkia tms. Helppoa, nopeaa ja ei tippaakaan maitoa.

Itse en käristykseksi noin hyvää lihaa laittaisi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 27.04.2014 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kumali kirjoitti:
tervan ohjeiden mukaan fileet pannulla ruskeiksi pinnasta, suolat ja pippurit ja sisälämpötila uunissa 55 asteeseen (100C uuni). Käyttäisin itse punaviinikastiketta tai demi-glacea kaupasta pohjana (saa sellaisissa 1-2dl pahvipurkeissa) ja siihen loraus jotain tujumpaa, madeiraa, sherryä, portviiniä, konjakkia tms. Helppoa, nopeaa ja ei tippaakaan maitoa.

Itse en käristykseksi noin hyvää lihaa laittaisi!


kokkeilimpa koppelon fileillä tuota että käytin uunissa pannun jäläkeen. tuo 55 astetta on omasta mielestä liian vähän. jatkossa en tuota uunia sotke kuvioihin vaan teen niinku ennenki että pannulla ja siitä folioon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Keskustelua riistaruuista Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com