OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Aselupien peruutus - ohjeita ja kokemuksia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Tunnetko henkilökohtaisesti jonkun aselupansa menettäneen henkilön
Kyllä
52%
 52%  [ 109 ]
En
44%
 44%  [ 93 ]
Olen itse menettänyt aselupani
2%
 2%  [ 6 ]
Ääniä yhteensä : 208

Kirjoittaja Viesti
pekusti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Syy 2008
Viestejä: 1334

LähetäLähetetty: 15.09.2014 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei se ole mitään hyväuskoisuutta, se on silkkaa idiotismia. Kirjoittaa nyt nimensä lukematta toisen kirjoittamaan paperiin, jolla vakuuttaa, että minä olen näin sanonut ja tarkoittanut. Riippumatta siitä, että onko poliisi ollut kokoomuslainen, läpeensä paha ja mielivaltainen vai ihan tahattomasti kirjoittanut jonkun asian siten, että se ei vastaa kuultavan tarkoittamaan, niin kyllä vastuu kuulustelukertomuksen oikeellisuudesta on myös sillä, kuka nimensä alle panee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 17.09.2014 09:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olet luultavasti oikeassa. Varaukseton luottamus poliisiin on todellakin täyttä idioottimaisuutta! Ei tule toistumaan minun kohdallani. Evil or Very Mad Ja yritän pitää myös huolta, ettei kenenkään tuttavanikaan kohdalla!
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AJL



Liittynyt: 01 Hel 2010
Viestejä: 4
Paikkakunta: Helsinki, Finland

LähetäLähetetty: 13.02.2015 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä niitä kokemuksia: poliisi ei noudata määräaikoja väliaikaisessa haltuunotossa vaan viivyttelee asiassa. Soitin poliisilaitokselle ja vasta sen jälkeen tehtiin jatkopäätös väliaikaisesta haltuunotosta. Päätös olisi pitänyt tehdä jo kaksi viikkoa sitten kun edellinen päätös umpeutui. Jos en olisi soittanut, niin päätöstä ei varmaan olisi tehty lainkaan eli asioissa pitää olla aktiivinen itse kun poliisi vähät välittää mitä laki sanoo.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 13.02.2015 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitäisi säätää laki lakien noudattamisesta Wink

Toivottavasti et tee samoja virheitä kuin minä aikoinaan, vaan pidät jämäkästi kiinni oikeuksistasi!
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34929

LähetäLähetetty: 13.02.2015 15:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pekusti kirjoitti:
Ei se ole mitään hyväuskoisuutta, se on silkkaa idiotismia. Kirjoittaa nyt nimensä lukematta toisen kirjoittamaan paperiin, jolla vakuuttaa, että minä olen näin sanonut ja tarkoittanut. Riippumatta siitä, että onko poliisi ollut kokoomuslainen, läpeensä paha ja mielivaltainen vai ihan tahattomasti kirjoittanut jonkun asian siten, että se ei vastaa kuultavan tarkoittamaan, niin kyllä vastuu kuulustelukertomuksen oikeellisuudesta on myös sillä, kuka nimensä alle panee.

Tuossa kannattaakin olla tarkkana,aikoinaan minulta varastettiin lainaamaani tavaraa ja kuulusteleva poliisi kuunteli kertomukseni ja esitti joitakin tarkentavia kysymyksiä ja arvelin homman olevan simppeli kun varaskin kerran oli jo tiedossa,mitä sitä p...skaa.
Luin pöytäkirjan ja sen mukaan minä olin anastaja Shocked ,voi h...tti kun kerran rosmo oli jo tunnistettu ja tavarat palutettu alkuperäiselle omistajalle.
Vaadin tietysti sen uudelleen kirjoitettavaksi ja siinä väitettiin sitten etten kykene palauttamaan kadottamiani tavaroita...
Kolmannella kerralla sai sitten propuskan runoilluksi oikein ja saatoin allkirjoittaa sen.
Kummalista kun paperiin johon tulee minun kertomukseni tulikin konstaapelin oletuksia ja luuloja.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12170

LähetäLähetetty: 14.02.2015 11:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkohan niitä pöytäkirjoja ylipäätään pakko koskaan allekirjoittaa? Onko asiasta joku asetus tai laki olemassa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuhmon Ahma
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 3252
Paikkakunta: Syrjäkylä

LähetäLähetetty: 04.03.2015 23:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten mahtaa käydä kun aseenomistaja joutuu antibiottikuurille..

http://yle.fi/uutiset/antibioottikuuri_vei_nuoren_miehen_mielisairaalaan_minulle_tuli_omituinen_tarve_hypata_sillalta/7839200
_________________
Metsästys ei ole harrastus vaan elämäntapa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AJL



Liittynyt: 01 Hel 2010
Viestejä: 4
Paikkakunta: Helsinki, Finland

LähetäLähetetty: 10.06.2015 13:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AJL kirjoitti:
Tässä niitä kokemuksia: poliisi ei noudata määräaikoja väliaikaisessa haltuunotossa vaan viivyttelee asiassa. Soitin poliisilaitokselle ja vasta sen jälkeen tehtiin jatkopäätös väliaikaisesta haltuunotosta. Päätös olisi pitänyt tehdä jo kaksi viikkoa sitten kun edellinen päätös umpeutui. Jos en olisi soittanut, niin päätöstä ei varmaan olisi tehty lainkaan eli asioissa pitää olla aktiivinen itse kun poliisi vähät välittää mitä laki sanoo.


Lainailen omaa tekstiä. Asia saanut oikeudenmukaisen, oikean päätöksen. Voittajia allekirjoittaneen lisäksi sananvapaus Suomessa. Ei toimenpiteitä. Luvat palautetaan ennalleen. Tulen käyttämään edelleenkin sananvapautta täysin rinnoin. Eli tässä yksi kokemus ja myönteinen lopputulos.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 12996

LähetäLähetetty: 10.06.2015 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuhmon Ahma kirjoitti:
Miten mahtaa käydä kun aseenomistaja joutuu antibiottikuurille..

http://yle.fi/uutiset/antibioottikuuri_vei_nuoren_miehen_mielisairaalaan_minulle_tuli_omituinen_tarve_hypata_sillalta/7839200


Tai poliisille määrätään antibiootteja...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 10.06.2015 23:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AJL kirjoitti:
AJL kirjoitti:
Tässä niitä kokemuksia: poliisi ei noudata määräaikoja väliaikaisessa haltuunotossa vaan viivyttelee asiassa. Soitin poliisilaitokselle ja vasta sen jälkeen tehtiin jatkopäätös väliaikaisesta haltuunotosta. Päätös olisi pitänyt tehdä jo kaksi viikkoa sitten kun edellinen päätös umpeutui. Jos en olisi soittanut, niin päätöstä ei varmaan olisi tehty lainkaan eli asioissa pitää olla aktiivinen itse kun poliisi vähät välittää mitä laki sanoo.


Lainailen omaa tekstiä. Asia saanut oikeudenmukaisen, oikean päätöksen. Voittajia allekirjoittaneen lisäksi sananvapaus Suomessa. Ei toimenpiteitä. Luvat palautetaan ennalleen. Tulen käyttämään edelleenkin sananvapautta täysin rinnoin. Eli tässä yksi kokemus ja myönteinen lopputulos.


Hienoa! Omien lainsuomien oikeuksien vaatiminen kannattaa, oikeasti. Ei saa antaa periksi ja vaipua synkkyyteen
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajis



Liittynyt: 08 Syy 2015
Viestejä: 4

LähetäLähetetty: 14.11.2015 02:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei liity suoranaisesti lupien menettämiseen, mutta jonkinlaista vääryyttä täälläkin koettu.

Minua vastaan nostettiin kevät-talvella perätön pahoinpitelysyyte, josta sain kesällä syyttämättäjättämispäätöksen. Samoihin aikoihin "tuomion" julistamisen kanssa hain lupia haulikolle perustuen metsästysharrastukseen. Vaikka minut oli jätetty syyttämättä pahoinpitelyasiassa, sain kuitenkin vain kolmen vuoden määräaikaisen luvan haulikolle ja perusteluna oli juurikin tämä pahoinpitely tapaus. Ainoa rike edellämainitun lisäksi oli alkukesästä 2015 saatu ylinopeus sakko, edellisetä vastaavasta on kulunut aikaa 6-7 vuotta ja muuten rekisterini on täysin puhdas.

Jäniksiä ja latvalintuja varten haluaisin ostaa kiväärin (.243 tai .264), mutta onko kenelläkään tietoa/kokemusta että tuhlaanko vain omaa aikaani ja 79€ hakemalla nyt lupia, vai pitääkö odottaa tuon kolmen vuoden "koeajan" loppuun ennen kuin kannattaa edes yrittää lupia uudelle aseelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 14.11.2015 08:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo on perusteeton määräaikaisuus peruste. Pyydä oikaisua, jos ei onnaa hallinto oikeuteen sitten. Itelle on käynyt lähes samalla tavalla. Tekastu perätön kotirauhan häirintä syyte, syyttäjä totesi syyttömäksi ja keskeytti tutkinnan ja sain mustaa valkoisella etten ole tehnyt mitään. Lupaa hakiessa poliisiviranomainen meinasi perustellun, tarpeellisen luvan jättää myöntämättä. Keskustelin oikeusvaltio periaatteista. Lupa tuli ehdoitta. Jos en olisi omia oikeuksia ja oikeusturvaa puolustanut tulisko lupia edelleenkään.
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Deereman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2010
Viestejä: 626

LähetäLähetetty: 03.12.2015 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taas mennään Shocked
http://mvlehti.net/2015/12/03/jesse-ja-kihlattu-ajoivat-vokn-lahelle-poliisi-harkitsee-aseluvan-perumista/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 03.12.2015 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taas luetaan Mv lehteä....
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
masiina
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 1579

LähetäLähetetty: 03.12.2015 23:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rivipoliisi ei päätä siitä meneekö aseluvat uudelleenharkintaan, voihan sitä tietysti kuumotella asiakasta vaikka millä jauhannalla jos on paha päivä.
_________________
"...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Sivu 7 Yht. 8

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com