OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Luotettava selvitys harrastuksesta?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
wape
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Huh 2004
Viestejä: 9
Paikkakunta: Siilinjärvi

LähetäLähetetty: 09.04.2004 20:24    Viestin aihe: Luotettava selvitys harrastuksesta? Vastaa lainaamalla viestiä

Olen ollut pienoispistoolin omistaja tammikuun toisesta lähtien ja nyt on ruvennut mietityttämään tämä väliaikainen lupa. Kortin toisella puolella siis lukee:

"HALLUSSAPITOLUPAA UUSITTAESSA ESITETTÄVÄ LUOTETTAVA SELVITYS HARRASTUKSESTA"

Millainenhan tällainen luotettava selvitys sitten on?
Kuuluun paikalliseen ampumaseuraan, mutta muihin jäseniin en ole ollut yhteydessä kuin puhelimen välityksellä.
Harrastuksen puolesta tavoitteena taas ei tässä vaiheessa ole kuin pahvinpuhkonta omaksi huviksi.

Joten valaiskaa minua, jos osaatte.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
klinkki
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 26

LähetäLähetetty: 09.04.2004 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meilläpäin kuuluminen ammuntaa harrastavaan seuraan on riittänyt osoitukseksi harrasuksesta. Mutta eipä minulla ole kokemuksia väliaikaisista luvista, sillä joka aseeseen olen kyllä aivan normaalin luvan saanut - myös pistooliin. Olen käsittänyt että ensin täytyy tyytyä väliaikaiseen lupaan, jos on ollut jotain häikkää seriffin kaa, ja jos ei mitään uutta tule, niin sen jälkeen saa normaalin toistaiseksi - luvan. Korjatkaa jos olen väärässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 09.04.2004 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ampumaseuran jäsentodistus tai vuosimaksu kuitti.
Lisäksi kannattaa katsoa SAL:lin sivuilta itselleen sopiva lisenssi ja maksella kilpailulisenssi ei oo pahan hintanen ja vakuutusturva on tarpeen muutenkin.
Paikallinen miliisi oli vallan haltioitunut kun moisen esitin.
Oikeen kilpaampuja...
Cool
Takaisin alkuun
Pertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 204
Paikkakunta: www.kainuu.fi

LähetäLähetetty: 09.04.2004 20:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos kerran kuulut ampumaseuraan, sieltä saanee todistuksen sekä kuulumisesta seuraan että mahdollisesta harjoittelusta varsinkin jos käyt muutaman kerran näyttäytymässä seuran järjestämissä harjoituksissa. Tuleepa samalla muutama uusi tuttu ja luultavasti samalla hyviä vinkkejä ammunnoista.

Toinen tapa on pitää ammuntapäiväkirjaa johon merkitset ammuntapäivät sekä mahdollisesti tulokset yms mielenkiintoiset asiat joilla voit myös seurata omaa kehitystäsi ampujana. Jos käyttämälläsi ampumaradalla on kävijärekisteröinti niin voit myös käyttää sitä tukena harrastustodistuksessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wape
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Huh 2004
Viestejä: 9
Paikkakunta: Siilinjärvi

LähetäLähetetty: 09.04.2004 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

OK, kiitoksia kaikille vastauksista. Nämä auttanevat jo pitkälle.
---
Näin klinkin viestiin viitaten, minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa poliisin kanssa. Väliaikaisen luvan sain todennäköisesti nuoren ikäni (15) ansiosta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
ojh
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 497

LähetäLähetetty: 09.04.2004 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Näin klinkin viestiin viitaten, minulla ei ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa poliisin kanssa. Väliaikaisen luvan sain todennäköisesti nuoren ikäni (15) ansiosta.


Ei iällä ole välttämättä mitään tekemistä asian kanssa. Minulla oli ensimmäistä lupaa hakiessani ikää melkein 3x se mitä sinulla, mutta silti ensimmäinen lupa oli määräaikainen. Joissain nimismiespiireissä vaan on sellainen tapa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Julius
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Maa 2004
Viestejä: 72
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: 11.04.2004 12:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sain ensimmäisen pistoolilupani keväällä 2002. Silloin ostin CZ Sport 122:sen. Lupa oli väliaikainen 3:ksi vuodeksi. Vuoden kuluttua möin aseeni ja ostin toisen .22:sen. Seuraava lupa onkin voimassa toistaiseksi.
Nyt minulla on 2 pienoispistoolia 1 9mm + haulikot ja kiväärit. Kaikki voimassa toistaiseksi.
Ei nähtävästi tarvitse harrastustodistuksia jos on ollu entuudestaan pistoolilupa ja vaihtaa asetta. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Samppa V:



Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 3

LähetäLähetetty: 13.04.2004 10:14    Viestin aihe: väliaikaiset luvat Vastaa lainaamalla viestiä

Usealla paikkakunnalla uuden lain voimaantulon jälkeen on alettu
myöntää väliaikaisia lupia.
Useimmiten kyseessä on ollut henkilö jolla ei ole ollut ns "historiaa"
aseharrastuksesta ja/tai ei ole muuten tuttu lupaviranomaiselle.

Mielestäni tämä on hyvä ajatus, jos lupaviranomaista epäilyttää
myöntää "kevein" perustein lupa, parempi antaa vuoden lupa kuin ei antaa ollenkaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tate
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1417
Paikkakunta: Etelä Suomi

LähetäLähetetty: 14.04.2004 09:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aseiden omistushistoria ei näy poliisien pitämässä rekisterissä.
Jos olet omistanut aiemmin vaikkapa 20 erilaista ampuma-asetta ja olet ne myynyt jossain vaiheessa, hakiessasi uutta lupaa ei rekisteristä löydy tietoa että olisit aiemmin omistanut ampuma-aseen ja näin ollen lupa saattaa tulla määräaikaisena.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com