OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

4x4 pickup
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 17.08.2014 11:36    Viestin aihe: 4x4 pickup Vastaa lainaamalla viestiä

Ajatus 4x4 pickupista ei jätä rauhaan Smile Pitäis olla auto jossa on jonkinlaisia maasto- / huonontien- / lumessakahlaus-ominaisuuksia sekä kuljetus- ja vetokykyä. Kyseessä olis kakkosauto, eli auto myös niihin tärkeämpiin ajoihin mukaan lukien harrastukset Smile Kilometrejä ei kuitenkaan tulisi ihan kauheaa määrää.

Nettiautosta löyty 50 kpl pickupeja hintavälillä 12000 e - 18000 e.
http://www.nettiauto.com/haku?page=2&sortCol=price&ord=ASC&id_vehicle_type=18&id_car_type=12&id_fuel_type=2&pfrom=12000&pto=18000&show_search=1&engineTo=3.0&id_four_wheel=3

On hiluxia, nissania, mitsua, fordia, isuzua, mazdaa. Hiluxin ostamista ei tietenkään tarttis kenellekään selitellä mutta miten on nuo muut verrattuna siihen Wink

Miten on kestävyys vastaavan hintasilla autoilla? Onko esim. ford samaa lujuutta kuin japanilaiset? Siitä mulla on jostain syystä huono mielikuva (transitit, sierrat jne) Jossain noista ilmoistakin taisi olla jo fordin moottori vaihdettu... Entä miten isuzu pärjää muihin verraten? Jne... Nissanin moottoreissa oli joskus jotain ongelmaa mutta niitä on kai paranneltu takuuseen.

Mihin saa helpoiten ja laillisesti isoimmat renkaat? Lokarinkaarien koko jne?

Miten löytyy laillisia korotuspalikoita? Vai oliko se niin että takana lehtijousi / edessä risukeula -yhdistelmää saa korotettua jollain palikoilla joiden ei tarvi olla hyväksyttyä mallia? Koriahan voi tietysti korottaa kaikissa.

Joissain malleissa on valmiiksi oikea kova lukko pyrstössä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16660
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 17.08.2014 13:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nissanin navarasta kokemusta nyt 6v. Kampiaksesin liukulaakerit kun vaihtaa niin huolettomia kilometriä tienpäällä., osat 170€.....Minulla alapallot, apusimpukka ja muutama polttimo menny renkaiden lisäksi noina 130tkm aikana.

-tehot ihan eriluokkaa kuin hiluxissa, sisämelu ja ajettavuus hyvällä tolalla. Keula vääntösauvoilla, nosto avaimella. Perässä tiukka kitkalukko, alla 32" renkaat ilman muutoksia. Vetoo koukulle 3000kg.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mettäinssi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Mar 2012
Viestejä: 88

LähetäLähetetty: 17.08.2014 15:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ford Ranger=Mazda BT-50 eli sama auto eri merkilla vrt Taro ja Hilux tai Chevy ja GMC.


Omaa ajokokemusta löytyy Navarasta ja Hiluxista. Navara sisältä huomattavasti vähemmän työkone Hiluxiin verrattuna, mutta Navaran automaattivaihteisto "humppaa" aika pahasti eli heittelee ylivaihdetta päälle ja pois. Ja tosiaan tehoa on ihan eri malliin kun Hiluxissa, mutta kyllä se hörppääkin sitten vähän enemmän sataselle menovettä. Lämpenikin sisältä ihan kohtuudella -30 pakkasella eli huppari päällä sai ajaa vaikka olikin neliovinen versio.
Hiluxia ainakin on saanut ihan 100% lukkoperällä.

Sukulaisen vanhasta L-200 laukes laatikko hetikohta myynnin jälkeen eikä taida olla ainut tapaus.


Korotusosia yms:
http://www.4x4parts.fi/
http://www.offroadtarvike.fi/
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4214

LähetäLähetetty: 17.08.2014 16:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se vaan että noi kaupan valmiit lukot on sähkölukkoja ja ainoastaan taka-akselilla, eli ei juurikaan vaikuta kun perä on liian kevyt.
Kitka edessä ja pakkolukko edessä olisi tehtaalta parempi versio.
Omaan laittelin ilmalukot molempiin päihin, huomannut että esim taakseppäin kun lievään ylämäkeen vaikka parkkipaikalla peruuttaa eikä tahdo nousta ilman lukkoa (pelkkö takaveto) ja lukon lyö päälle niin jää paikoilleen jauhamaan.
Sama homma talvella kun loppuu meno niin takalukko ei juurikaan vaikuta, etulukolla jo sitten eron huomaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 17.08.2014 17:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enempi sitä lukkoa meinasin siihen jos lipsahtaa joku pyörä ojaan tms. niin ei jää ristiriipuntaan. Kitkalukollakin siitä selvinnee. Ei käytetyn auton osto siihen kaadu oli lukkoa tai ei, mutta jos sattuis olla varaa valita niin mieluummin oikealla perälukolla kuin ilman.

Mitä vikaa on sähkölukoissa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 17.08.2014 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Parit viikkorahat tuohon kun säästää lisää niin saa jo Amarokin.

Lukot ym kilkkeetkin löytyy, vaan eip vaan ole tarvinnut namiskoja näpelöidä, elektroniikka hoitaa maastonkorkeuseroista johtuvat ongelmat Cool

Melko mukavaa kyytiä tarjoaa, kelistä ja maastosta riippumatta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 17.08.2014 19:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Keula vääntösauvoilla, nosto avaimella.


Ja tarkoittaa mitä? Keulaa voi nostaa jollain työkalulla ilman uusia osia ym? Kuinka paljon voi nostaa? Onko tämä vain navaran / nissanin ominaisuus?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 17.08.2014 19:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
Parit viikkorahat tuohon kun säästää lisää niin saa jo Amarokin.

Lukot ym kilkkeetkin löytyy, vaan eip vaan ole tarvinnut namiskoja näpelöidä, elektroniikka hoitaa maastonkorkeuseroista johtuvat ongelmat Cool

Melko mukavaa kyytiä tarjoaa, kelistä ja maastosta riippumatta.


Elektroniikan paljous ei oikein houkuttele kun kyseessä on käytetty auto jota mahdollisesti pitäisin pitkäänkin. Yksinkertainen on kaunista. Tosimiesten maastureissahan on vähänlaisesti nappeja, mutta keppejä on niinku vanhainkodin porstuassa Smile

Mulle on jostain jääny mielikuva että amarokissa olis hivenen pienempi maavara kuin esim. Hiluxissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16660
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 17.08.2014 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lonely Rider kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
Keula vääntösauvoilla, nosto avaimella.


Ja tarkoittaa mitä? Keulaa voi nostaa jollain työkalulla ilman uusia osia ym? Kuinka paljon voi nostaa? Onko tämä vain navaran / nissanin ominaisuus?



Siis vääntösauvaa kireämmälle 24mm lenkkiavaimella... itse nostin varmaan jonku 40mm mutta saisko sillä jopa 80mm nousemaan...? Ei ole tarvinnu kokeilla. Näissä avoissa pitää takapään olla hiuka korkeempi kuin etupää, kuulemma vaikuttaa ajo-ominaisiiksiin....

-vanhoissa hiluxseissa nyt ainaki on, näissä uusissa ei. Takaa jousten vaihdolla tai piremmillä riipukkeilla...
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16660
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 17.08.2014 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oskari kirjoitti:
Se vaan että noi kaupan valmiit lukot on sähkölukkoja ja ainoastaan taka-akselilla, eli ei juurikaan vaikuta kun perä on liian kevyt.
Kitka edessä ja pakkolukko edessä olisi tehtaalta parempi versio.
Omaan laittelin ilmalukot molempiin päihin, huomannut että esim taakseppäin kun lievään ylämäkeen vaikka parkkipaikalla peruuttaa eikä tahdo nousta ilman lukkoa (pelkkö takaveto) ja lukon lyö päälle niin jää paikoilleen jauhamaan.
Sama homma talvella kun loppuu meno niin takalukko ei juurikaan vaikuta, etulukolla jo sitten eron huomaa.



Eikös sulla ole aikalai korotettu ja vinssi nokilla?
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 17.08.2014 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lonely Rider kirjoitti:
Quad vadis kirjoitti:
Parit viikkorahat tuohon kun säästää lisää niin saa jo Amarokin.

Lukot ym kilkkeetkin löytyy, vaan eip vaan ole tarvinnut namiskoja näpelöidä, elektroniikka hoitaa maastonkorkeuseroista johtuvat ongelmat Cool

Melko mukavaa kyytiä tarjoaa, kelistä ja maastosta riippumatta.


Elektroniikan paljous ei oikein houkuttele kun kyseessä on käytetty auto jota mahdollisesti pitäisin pitkäänkin. Yksinkertainen on kaunista. Tosimiesten maastureissahan on vähänlaisesti nappeja, mutta keppejä on niinku vanhainkodin porstuassa Smile

Mulle on jostain jääny mielikuva että amarokissa olis hivenen pienempi maavara kuin esim. Hiluxissa.


Eipä tuo amarokki oikein kovin suuria kehuja saanut 4x4 maailman testissä viime vuonna johtuen juuri tuosta elektroniikasta. Tappoi menon pahassa paikassa kokonaan. Mukavia kyytejä kyllä kehuttiin.

Ei tuo elektroniikan määrä kyllä luottamusta herätä näissä nykypäivän kulkupeleissä. Mikseivät voi tehdä suzukin jimnystä suurennettua versiota niin siinä olisi metsämiehelle kulkupeliä pitkäksi aikaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mettäinssi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Mar 2012
Viestejä: 88

LähetäLähetetty: 17.08.2014 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lonely Rider kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
Keula vääntösauvoilla, nosto avaimella.


Ja tarkoittaa mitä? Keulaa voi nostaa jollain työkalulla ilman uusia osia ym? Kuinka paljon voi nostaa? Onko tämä vain navaran / nissanin ominaisuus?


On ominaisuus kaikissa "retkukeuloissa" eli erillisjousitetuissa etuakseleissa. Sauvojen tiukkauksen miinuspuoli on kuitenkin ulosjouston väheneminen ja keulan jousituksen jäykistyminen eli jossakin vaiheessa autosta tulee kivireki ja paikat ropisee hampaista huonoilla teillä ajettaessa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16660
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 17.08.2014 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eipä muuten ole yleistettävä, niitä on myös kierrejousin useissa esim. Tuoreet hiluxit ja taitaa olla amarokkiki??
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mettäinssi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Mar 2012
Viestejä: 88

LähetäLähetetty: 17.08.2014 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Eipä muuten ole yleistettävä, niitä on myös kierrejousin useissa esim. Tuoreet hiluxit ja taitaa olla amarokkiki??

Totta muuten joo. Enpä muistanu noiden uusimpien olevan kierrejousitettuja keulastaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hanzzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2005
Viestejä: 740
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 18.08.2014 07:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täällä samanmoisia suunnitelmia edessä ja valinta on päätynyt Mitsuun uudemmalla kopalla (-06 -->). Syystä että hiluksilla jarrullisen vetokyky loppuu 2250 kiloon mikä ei riitä. Fordia käytiin kans koeajamassa ja se oli soratiellä aikamoinen kolistaja verrattuna l200:een. Isuzun sähköllä kytkettävä neliveto ei herätä 'kuulemma' luottamusta niin ei jääny muita ku mitsu jälelle. Onko joku saanu uudemmista laatikon porsimaan? Pitäs olla kovempaa laatua ku aikoinaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 1 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com