OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

4x4 pickup
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 18.08.2014 21:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hollio:
Mitsun edustus on nykyään Delta-autolla

Tietääkseni Delta-Autolla on merkkihuoltamo-oikeus.
Täkäläisen Deltan myyntirivissä ei Mitsuja näy.
Firmassa, joka myy Mersuja, Hondia, Citroeneja ja BMW:tä, on hallissa myös uusia Mitsubishejä. Aamupäivällä katselin yhtä Pajeroa, hintaa hiukan yli 70 k€, mutta eipä sattunut ns "pientä päälle".. Cool
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4182

LähetäLähetetty: 18.08.2014 21:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lonely Rider kirjoitti:
Koeajoin kerran yhden myynnissä olleen defender pickupin kun sattui olemaan sopivasti hollilla. Se on just sellanen peli jonka haluaisin, mutta pelottaa sen maine huonolaatuisena autona. "Palstoja" seuratessa huomaa että defenderin omistajan vakiotoimenpiteitä on mm. ikkunoiden tiivistäminen ettei sadevesi tule sisään. Yhtä ja toista vikaa tekniikassa, ja myynti-ilmoja kun seuraa niin liian usein on vaihdettu moottori ym. Ja auton hinta putoaa järkyttävää vauhtia. Mutta olis se hieno auto Smile


Meillä hirviporukassa parit kapituliantit ja ovat haukkuneet maanrakoon noi lantikat moneen kertaan, ajo-ominaisuudet, lämmityslaite nyt niinkuin päällimmäisinä. Toki nuo tyypilliset Englantilaisten pikkuviat tulee kylkiäisenä. Varaosien hinta ja saatavuus kannattaa myös selvitellä.
Lantikka on kaverillakin, ei tosin defe mutta murheita enemmän kuin yhden auton tarpeeksi, 3l mylly porsi 300 000km paikkeilla jne.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 19.08.2014 08:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oskari kirjoitti:
Varaosien hinta ja saatavuus kannattaa myös selvitellä.


Sehän noissa englantilaisissa on ihmeellistä, että varasosat ovat yllättävän sopivissa hinnoissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hanzzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2005
Viestejä: 732
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 19.08.2014 08:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hollio kirjoitti:
Hanzzi kirjoitti:
Täällä samanmoisia suunnitelmia edessä ja valinta on päätynyt Mitsuun uudemmalla kopalla (-06 -->). Syystä että hiluksilla jarrullisen vetokyky loppuu 2250 kiloon mikä ei riitä. Fordia käytiin kans koeajamassa ja se oli soratiellä aikamoinen kolistaja verrattuna l200:een. Isuzun sähköllä kytkettävä neliveto ei herätä 'kuulemma' luottamusta niin ei jääny muita ku mitsu jälelle. Onko joku saanu uudemmista laatikon porsimaan? Pitäs olla kovempaa laatua ku aikoinaan.


Parisen vuotta ollut vm. 2007 L200 ja kaikestaan olen tyytyväinen ollut. Pientä murhetta on ollut tässä parin vuoden aikana, mm. polttoainepumpun paineensäätöventtiili meni vaihtoon, srs:n merkkivalon syttymissyy lähtee selvitykseen ensi viikolla, nelosvaihteen kanssa on jonkin sortin tahmeutta, joko vivustovika tai syncroissa kulumaa. Tuonkin laittaa sitten kuntoon jossain vaiheessa.

Sinänsä myönnettävä on, että Hiluxi voisi olla helpompi ylläpidettävä jne, mutta toisaalta jos haluat autoosi edes ilmastoinnin, joudut laittaan hintaa jo liki 10 k€ lisää mitä Mitsuun. Maantieajon osalta pisteet menee kyllä vahvasti Mitsulle saman ikäisissä laitteissa. Niin ja se kannattaa tiedostaa jo valmiiksi, että Mitsun edustus on nykyään Delta-autolla, eli jos "marmorilla" joudut asioimaan, niin mikään ei mene niin kuin elokuvissa...



Kyllä se hiluxi ois ollu ykkösvalinta, mutta kuten sanoin jarrullisen vetomassa ei riitä. Jos huoletonta autoa hakisin niin ostasin hiluxin sillä lussuimmalla koneella ja aukottomalla konepellillä niin ei olis turbohuolia niin paljoa. Tuommosilla (2 kpl) ajeltiin edellisessä firmassa 7 vuotta ilman ongelmia.

Mitsulla on käsittääkseni huolto myös Aineella, tuo Vehohan ei paljoa sitä mainostellu. Toisaalta voi olla hyväki että siirty edustus Deltalle. Minkä hintanen tuo polttoainepumpun remppa oli jos saa kysyä? Tai siis perushuollon hinta? Ite kyllä aattelin moottoriöljyt ja perussuodattimet vaihella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4182

LähetäLähetetty: 19.08.2014 15:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Oskari kirjoitti:
Varaosien hinta ja saatavuus kannattaa myös selvitellä.


Sehän noissa englantilaisissa on ihmeellistä, että varasosat ovat yllättävän sopivissa hinnoissa.


Jep, Discoon takapyörän laakeri 300 eukko, pikkuisen rohkea, saanee Hiluxiin lähes koko kierroksen samaan hintaan Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 19.08.2014 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joo, jos olet tuollaisen hinnan maksanut. Ilmeisesti suomesta olet ostanut?

18 -70 £ näyttää oleva hintahaitari eri LR mallien välillä englannista tilatessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jussio
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 696

LähetäLähetetty: 19.08.2014 16:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
No joo, jos olet tuollaisen hinnan maksanut. Ilmeisesti suomesta olet ostanut?

18 -70 £ näyttää oleva hintahaitari eri LR mallien välillä englannista tilatessa.

Niinpä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16577
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 19.08.2014 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

47 saappaiden mahduttaminen sumuisten saarten vehkeeseen voi olla monena, autothan on tehty oikeanpuolen ajoa varten ja siksi ratti ja keskitunneli vinossa näissä vasemmalta veivattavissa...

Ja traktori lienee mukavempi nykyisin metsästysajoneuvona lyhyillä matkoilla, kulkee sen 50kmh ja muutenki hyödyllinen.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 19.08.2014 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on Hiluxin lisäksi myös vanha Land Rover (Series IIA '66). Lantikan osat ovat ihan ilmaisia kun enkuista tilaa eikä ne toisaalta ole kalliita Suomessakaan jos ei marmoritiskiltä osta.

Lantikassa toki on vuosien mittaan hieman jumppaamista arvon Mr Lucasin ansiosta ja muutenkin englantilaisen insinööri"taidon" takia. Onneksi sen tekniikka on yksinkertaista.

Mutta, luultavasti 48-vuotiaana (v. 2056) Hilux ei enää liiku mutta LR on vielä tänä päivänä, 48 -vuotiaana, täysin ajokuntoinen ja oletan sen olevan sitä myös vuonna 2056, kun se on 90 -vuotias. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 19.08.2014 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitää muistaa, että paremmat lantikat, ja erityisesti ranget, ovat herrasmiesten autoja.
Niitä ei pidä missään nimessä antaa musikan ajettavaksi, hän kun ei ymmärrä niiden hienoutta.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 19.08.2014 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se tuo Diskovery 3:nen aika "herraskainen" menopeli, jo ylläpito vaatii herraskaisia tuloja... Omani heivasin nopsaan kun alkoi huoltomies juttelee mitä kivvaa on odotettavissa 150tkm:n jälkeen Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 19.08.2014 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
On se tuo Diskovery 3:nen aika "herraskainen" menopeli, jo ylläpito vaatii herraskaisia tuloja... Omani heivasin nopsaan kun alkoi huoltomies juttelee mitä kivvaa on odotettavissa 150tkm:n jälkeen Embarassed


Joku on ylläpitänyt jo pidempään tällaista nettisivua Smile
http://landroverhell.com/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 1186
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 19.08.2014 23:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaimon broidilla on Disco. Se on muutaman vuoden vanha eikä mitenkään hirveesti ajettu. En nyt muista mitä siitä laukesi viime syksynä mutta jotain mikä oli ihan pakko fiksata ja laskua tuli lopulta vajaa 5 tonnia. Vähän jotenkin tuntui kalliilta mun mielestä Wink

Mutta, Disco ei oikein sovi keskustelun otsikkoon joten ei enempää siitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 19.08.2014 23:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
Nissanin navarasta kokemusta nyt 6v. Kampiaksesin liukulaakerit kun vaihtaa niin huolettomia kilometriä tienpäällä., osat 170€.....Minulla alapallot, apusimpukka ja muutama polttimo menny renkaiden lisäksi noina 130tkm aikana.

-tehot ihan eriluokkaa kuin hiluxissa, sisämelu ja ajettavuus hyvällä tolalla. Keula vääntösauvoilla, nosto avaimella. Perässä tiukka kitkalukko, alla 32" renkaat ilman muutoksia. Vetoo koukulle 3000kg.


Nissania ja mitsua on tullut pitkään katseltua sillä silmällä että niissä on ymmärretty tehdä mukavan avarat lokarit eteenkin. Tuo tieto nissanista 32" kumeilla ilman muita muutoksia vahvistaa havaintoa oikeaksi Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyräys
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2006
Viestejä: 3171
Paikkakunta: SS

LähetäLähetetty: 20.08.2014 00:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

5 vuotta ajoin defenderillä.
Miinuksia ja plussia
- kytkin mikä oli rikki jo uutena, vaihdettiin tietenkin takuuseen
- mystinen akun tyhjentyminen vartissa selvisi hehkureleen viaksi
- lämmityslaite heikko mutta lisäkennolla ihan mukava ajella.
- ahtaat tilat kuskilla ainakin tällaisella 190cm poikasella, penkkiä siirrettiin niin mahtui hyvin ajamaan
- kankea kääntymään (110) 90:nen on aika paljon näppärämpi.
* ajomukavuus? ei minulla kyllä ollut ongelmia sillä pidempiä matkoja ajaa
+ etenemiskyky
+ sisätilat (110 safari van) välillä oli kyydissä 8 äijää ja pari koiraa
+halvat varaosat ja tuninkiosat kun englannista osti

Tuli se sitten vaihdettua Hiluxiin mikä on myös ihan mukava auto mutta siitä vaan puuttuu se jokin.
Ehkä joku päivä vielä hankin toiseksi autoksi defenderin.

Muutama kuva vanhasta murusta, tuli kyllä sitä vähän ikävä näitä katsellessa.






_________________
Save a tree - eat a beaver
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 3 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com