OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

XXL avaa "erävarusteliikkeen" Tampereelle
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ryppyotsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Elo 2014
Viestejä: 153

LähetäLähetetty: 03.11.2014 07:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

XXL:än tarjonnan perusteella mulla ei ole mitään tarvetta hylätä kyläkauppoja. Muutenkin välttelen isoja laitosmaisia lasipalatseja harrastuksissa ja tuen mielummin pieniä puoteja joissa saa yksilöllistä palvelua ja niistä yleensä löytää kaikkea ylläreitä ja heräteostoksia Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.11.2014 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ryppyotsa kirjoitti:
XXL:än tarjonnan perusteella mulla ei ole mitään tarvetta hylätä kyläkauppoja. Muutenkin välttelen isoja laitosmaisia lasipalatseja harrastuksissa ja tuen mielummin pieniä puoteja joissa saa yksilöllistä palvelua ja niistä yleensä löytää kaikkea ylläreitä ja heräteostoksia Very Happy


Ongelma näissä pienissä liikkeissä on se että niissä on vaan sitä perus tavaraa huono valikoima ja sekin kalliimpaa kuin muualla. Ainakin niissä missä itse olen käynyt. Harvoin mitään ostettavaa edes löytyy, kun tietää että saman tavaran saa kärkkäiseltä paljon halvemmalla. Möisivät jotain mitä ei muualta saa. Jos vaikka panoksia menet ostamaan niin mitään ei ole, tai no on niitä samoja mitä oli jo 10 vuotta sitten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ryppyotsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Elo 2014
Viestejä: 153

LähetäLähetetty: 03.11.2014 11:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riippuu kyläkaupasta Wink

Mä olen siinä suhteessa hyvässä tilanteessa että reilu puolen tunnin ajomatkan päästä löytyy varmaan 10 erilaista ase/eräliikettä. Jokaisella on eri kamppeita hyllyssä ja omat vahvuutensa tuotevalikoimassa sekä tieto/taidossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5945

LähetäLähetetty: 03.11.2014 11:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
ryppyotsa kirjoitti:
XXL:än tarjonnan perusteella mulla ei ole mitään tarvetta hylätä kyläkauppoja. Muutenkin välttelen isoja laitosmaisia lasipalatseja harrastuksissa ja tuen mielummin pieniä puoteja joissa saa yksilöllistä palvelua ja niistä yleensä löytää kaikkea ylläreitä ja heräteostoksia Very Happy


Ongelma näissä pienissä liikkeissä on se että niissä on vaan sitä perus tavaraa huono valikoima ja sekin kalliimpaa kuin muualla. Ainakin niissä missä itse olen käynyt. Harvoin mitään ostettavaa edes löytyy, kun tietää että saman tavaran saa kärkkäiseltä paljon halvemmalla. Möisivät jotain mitä ei muualta saa. Jos vaikka panoksia menet ostamaan niin mitään ei ole, tai no on niitä samoja mitä oli jo 10 vuotta sitten.


Valitettavasti asia on pitkälti juuri näin. Itse tykkään lisäksi olla enemmän suuressa ja valoisassa kaupassa, missä tuotteet ovat hyvin esillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MikaS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2004
Viestejä: 3960

LähetäLähetetty: 03.11.2014 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="JSP"][quote="ryppyotsa"]XXL:än tarjonnan perusteella mulla ei ole mitään tarvetta hylätä kyläkauppoja. Muutenkin välttelen isoja laitosmaisia lasipalatseja harrastuksissa ja tuen mielummin pieniä puoteja joissa saa yksilöllistä palvelua ja niistä yleensä löytää kaikkea ylläreitä ja heräteostoksia Very Happy[/quote]

Ongelma näissä pienissä liikkeissä on se että niissä on vaan sitä perus tavaraa huono valikoima ja sekin kalliimpaa kuin muualla. Ainakin niissä missä itse olen käynyt. Harvoin mitään ostettavaa edes löytyy, kun tietää että saman tavaran saa kärkkäiseltä paljon halvemmalla. Möisivät jotain mitä ei muualta saa. Jos vaikka panoksia menet ostamaan niin mitään ei ole, tai no on niitä samoja mitä oli jo 10 vuotta sitten.[/quote]

Tampereen tapauksessa jos patruunoista puhutaan, niin näistä "lähi" kyläkaupoista löytyy kyllä paremmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.11.2014 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MikaS kirjoitti:
JSP kirjoitti:
ryppyotsa kirjoitti:
XXL:än tarjonnan perusteella mulla ei ole mitään tarvetta hylätä kyläkauppoja. Muutenkin välttelen isoja laitosmaisia lasipalatseja harrastuksissa ja tuen mielummin pieniä puoteja joissa saa yksilöllistä palvelua ja niistä yleensä löytää kaikkea ylläreitä ja heräteostoksia Very Happy


Ongelma näissä pienissä liikkeissä on se että niissä on vaan sitä perus tavaraa huono valikoima ja sekin kalliimpaa kuin muualla. Ainakin niissä missä itse olen käynyt. Harvoin mitään ostettavaa edes löytyy, kun tietää että saman tavaran saa kärkkäiseltä paljon halvemmalla. Möisivät jotain mitä ei muualta saa. Jos vaikka panoksia menet ostamaan niin mitään ei ole, tai no on niitä samoja mitä oli jo 10 vuotta sitten.


Tampereen tapauksessa jos patruunoista puhutaan, niin näistä "lähi" kyläkaupoista löytyy kyllä paremmin.


Varmasti siellä ymmärretään ettei pieni voi kilpaille isojen kans ellei ole jotain erikoista tarjolla. Täällä ei vielä tajuta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20162
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 03.11.2014 12:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
MikaS kirjoitti:
JSP kirjoitti:
ryppyotsa kirjoitti:
XXL:än tarjonnan perusteella mulla ei ole mitään tarvetta hylätä kyläkauppoja. Muutenkin välttelen isoja laitosmaisia lasipalatseja harrastuksissa ja tuen mielummin pieniä puoteja joissa saa yksilöllistä palvelua ja niistä yleensä löytää kaikkea ylläreitä ja heräteostoksia Very Happy


Ongelma näissä pienissä liikkeissä on se että niissä on vaan sitä perus tavaraa huono valikoima ja sekin kalliimpaa kuin muualla. Ainakin niissä missä itse olen käynyt. Harvoin mitään ostettavaa edes löytyy, kun tietää että saman tavaran saa kärkkäiseltä paljon halvemmalla. Möisivät jotain mitä ei muualta saa. Jos vaikka panoksia menet ostamaan niin mitään ei ole, tai no on niitä samoja mitä oli jo 10 vuotta sitten.


Tampereen tapauksessa jos patruunoista puhutaan, niin näistä "lähi" kyläkaupoista löytyy kyllä paremmin.


Varmasti siellä ymmärretään ettei pieni voi kilpaille isojen kans ellei ole jotain erikoista tarjolla. Täällä ei vielä tajuta.


Itse olen nyt pari kertaa käynyt tuolla XXL:ssä. Ei ole vielä tarttunut mitään ostoskoriin. Toki mielenkiinnolla seuraan viikottaista mainosläystäkettä, josko osuisi jotain kiinnostavaa silmiin. Ainakin omaan silmään lähestymistapa ei ole mikään ”kaikkea halvalla”. Pikemminkin joillain osa-aluieilla löytyy aika kattavaa valikoimaa, mutta ei ne hinnat ole todellakaan mitään ”asevelihintoja”.

No, savikiekot tais olla kohtuu hintaisia.

Vähän OT:ta:
Patruunahommissa teen usein täsmähankintojen ja heräteostosten sekoituksia ja voi ostaa kohtuu mällejäkin kerralla. Tyypillisesti en hae ”halvinta 12/70 paukkua”. Ainakin itselleni on jotenkin ”puuduttavaa” käydä kaupan repertuaaria tiskillä läpi ja juoksuttaa myyjää kellarissa useita kertoja katsomassa mitä haulikokoa oikeasti löytyy mistäkin paukusta jne.

Seuraavaksi meinaan uteliasuuttani koittaa tuollaista kohtuullisen www-sivuston/kaupan omaavaa liikettä ja katsoa, onko se tarjonta sivuilla oikeasti ajantasalla patruunoiden osalta. Saan rauhassa pähkäillä hankinnat ja klikkailla niitä repullisen ostoskoriin. Käytännössä tarkoitus on valita muutaman vuoden jahtipaukut kerralla eri aseisiin ja osa on luultavasti semmoisia, että noissa varmaan on katekin aika lailla kohillaan.

Monastihan kivijalkakauppojen tarvetta on perusteltu sillä, että kun se 10 patruunan Metso-aski tänään loppuu jänisjahdissa, niin huomiseksi pitäisi saada uusi aski kivijalkaliikkeestä. Itse en osaa sanoa, moniko nykypäivänä noin enää toimii. Aika monella taitaa olla niitä paukkuja jonkun verran kotona ja samoin kertaostot on ihan jotain muuta kuin laatikko kerrallaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.11.2014 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nettikaupan kautta panokset joutuu ostamaan ainakin täällä Oulussa. Liikkeissä ei ole mitään parempia kun ne loppuu heti jos niitä sattuu tulemaan. HH:sta jonkin verran löytyy, hyvä kun sekin tänne saatiin niin ei aivan joka kerta tarvi tilata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16691

LähetäLähetetty: 03.11.2014 18:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pääasiassa ostokset teen pienistä liikkeistä, esimerkiksi Riistamaalta ja osan netistä. Tuo XXL on vain yksi vaihtoehto ja tuskin siellä tulee ravattua kovin usein.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16678
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 03.11.2014 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ostan laatikkokaupalla patruunat, huvila, kärkkäinen, hh, eräkala ja joensuun puoti hankkii olla ne paikat.


-ja herätteenä aina poikkean kun liike osuu reitille, laskin että yli 30 liiketta suomessa tullu käytyä.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AnttiSn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2010
Viestejä: 2120

LähetäLähetetty: 03.11.2014 21:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oon kyllä ite tykänny puljusta. Pääasiallinen käyttötarkoitus on ollut tähän asti pälyillä mainoksista onko jotain sellasta, mitä itse tarvitsee ja onko se selkeästi halpaa. Ostin muun muassa omaan käyttöön vajaan vuoden energiageelit ja ne oli oikeasti halpoja. Samoin ostin kiekkopateja halvalla. Harmi, ettei tullut ostettua reilusti enemmän kerralla. Nyt pitää kärkkyä kun tulee taas oikea merkki tarjoukseen ni ostaa parituhatta ja latailee niihin sitten sorsakuteja useaksi vuodeksi jatkokäyttöön. Sitten samalla, kun menee noita halpoja tuotteita noutamaan, tulee kärryyn aina jotain muutakin lastattua. Yksi mihin olin kyllä pirun tyytyväinen oli tuollaiset sukeltajan neopreenihansikkaat syksyn linnunjahtuuseen - on muuten aika kätevät omaan käyttöön ainaskin ja menettelee aina jonnekin 10 pakkasasteeseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EeeKoo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2008
Viestejä: 2571

LähetäLähetetty: 05.11.2014 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ydinkeskusta pulju sitten koettu.

Ohimennen kuultuna kovasti vakuuteltiin asiakkaalle, että jos ostaa isompia eriä pateja, niin hinnassa tullaan vastaan. Ken elää, se näkee. Vai miten se meni. Liike on aika tiivis ja jopa hiukan sokkeloinen. Tavaraa on kohtuullisen paljon, mm. vieheitä on aika juhlavasti.

Ylipäätään onhan se mielenkiintoinen dispariteetti, että nykymaailmassa Helsingin ydinkeskustassa on hyllyssä 3000+ eur Blaseria yms. vastaavaa.

Lopuksi todettakaan, että reippaiden naispuolisten henkilökunnan edustajien työhousut olivat kyllä sangen ... tyköistuvat Cool

Siinä alkoi jo kaltaistani viatonta pojua melkein huippaamaan Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Larsen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2012
Viestejä: 2884

LähetäLähetetty: 05.11.2014 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pyssyjä on tullu nähtyä ihan tarpeeksi, mutta taidanpa mennä katsomaan niitä naispuolisen henkilökunnan tyköistuvia housuja Wink Löytyykö niitä ase- ja eräpuolelta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peura-esari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 3209
Paikkakunta: Kaljalla

LähetäLähetetty: 05.11.2014 22:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Larsen kirjoitti:
Pyssyjä on tullu nähtyä ihan tarpeeksi, mutta taidanpa mennä katsomaan niitä naispuolisen henkilökunnan tyköistuvia housuja Wink Löytyykö niitä ase- ja eräpuolelta?


Itse kattelisin perseitä mieluummin.. Mutta kai housuissakin jotain hienoja yksilöitä voi olla.
_________________
Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15342

LähetäLähetetty: 27.12.2014 11:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitäs ostettavaa olette tuolta löytäneet ? Tuli lehden välissä mainos ja havahduin etten ole vielä käynyt itseäni tuolla sivistämässä. Netistä katselin hintoja muttei ne kovin halvoilta tuntuneet, onko liikkeissä vielä jotain tuotteita ja/tai tarjouksia joita ei netissä ole näkösällä ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Sivu 4 Yht. 8

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com