OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Petausmassoista
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34893

LähetäLähetetty: 28.10.2014 17:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5915

LähetäLähetetty: 28.10.2014 17:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi.


Ja justiin sen mittainen, että vastaa ylä- ja alapäästä metalliin? Entä kuinka tiukka sisäreikä pulttiin nähden?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.10.2014 17:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyrkkä D kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi.


Ja justiin sen mittainen, että vastaa ylä- ja alapäästä metalliin? Entä kuinka tiukka sisäreikä pulttiin nähden?


Eihän se ole oleellista ku vaan löytyy sopivaa tavaraa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jyrkkä D
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2008
Viestejä: 5915

LähetäLähetetty: 28.10.2014 17:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jartsu kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi.


Ja justiin sen mittainen, että vastaa ylä- ja alapäästä metalliin? Entä kuinka tiukka sisäreikä pulttiin nähden?


Eihän se ole oleellista ku vaan löytyy sopivaa tavaraa.


Pituus vai sisäreikä ei ole oleellinen?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.10.2014 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jyrkkä D kirjoitti:
Jartsu kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi.


Ja justiin sen mittainen, että vastaa ylä- ja alapäästä metalliin? Entä kuinka tiukka sisäreikä pulttiin nähden?


Eihän se ole oleellista ku vaan löytyy sopivaa tavaraa.


Pituus vai sisäreikä ei ole oleellinen?


Muille voi olla, muttei kyseiselle jarruputki miehelle.

Saahan sitä käyttää vaikka kuminauhaa.

Tuollasen sopivan putken sahaa jostain putkesta ja aina siihen rälläkällä saa juovia kylkeen jos ei sorvia ole. näin ite tehny pari kertaa, ei lähe mihkää jos vaan massa on oikeeta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34893

LähetäLähetetty: 28.10.2014 19:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sisäreikä saa olla hiukan pulttia suurempi,sellainen että pultti mennee holkkiin vastaamatta seinämiin,pituus millin kaksi korkeampi kuin tukissa oleva kiinnityspultin reikä,lisäksi pitää tarkistaa että pulttien pituus riittää,yleensä ongelmaa ei ole,on niissä aina sen verran varaa,holkkiin kannattaa vetaista viilalla ulkopintaan uraa kiinnityksen varmistamiseksi,tuollainen vaijerin säätöputki on sikäli näppärämpää että siinä on jenka ulkopinnassa joka tartuu varmasti,pajamiesten jätekonteissa on tätä tavaraa ehtymättömät varastot,joka tarpeeseen löytyy passeli halkaisijaista.
Piippukourussa oleva talla,oli se sitten johdonpätkää tai epoksimassaa,määrää sen millaiseen asemaan lukkorunko asettuu mutta joka tapauksessa holkkien tulee vastata aktioon ja alapinnassa alarautaan.
Tämä on minun tapani,joku toinen tekee toisin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34893

LähetäLähetetty: 28.10.2014 19:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jartsu kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
Jartsu kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi.


Ja justiin sen mittainen, että vastaa ylä- ja alapäästä metalliin? Entä kuinka tiukka sisäreikä pulttiin nähden?


Eihän se ole oleellista ku vaan löytyy sopivaa tavaraa.


Pituus vai sisäreikä ei ole oleellinen?


Muille voi olla, muttei kyseiselle jarruputki miehelle.

Saahan sitä käyttää vaikka kuminauhaa.

Tuollasen sopivan putken sahaa jostain putkesta ja aina siihen rälläkällä saa juovia kylkeen jos ei sorvia ole. näin ite tehny pari kertaa, ei lähe mihkää jos vaan massa on oikeeta.

Mikäs vika teräksisessä vedetyssä jarruputkessa on?
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 28.10.2014 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Jartsu kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
Jartsu kirjoitti:
Jyrkkä D kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi.


Ja justiin sen mittainen, että vastaa ylä- ja alapäästä metalliin? Entä kuinka tiukka sisäreikä pulttiin nähden?


Eihän se ole oleellista ku vaan löytyy sopivaa tavaraa.


Pituus vai sisäreikä ei ole oleellinen?


Muille voi olla, muttei kyseiselle jarruputki miehelle.

Saahan sitä käyttää vaikka kuminauhaa.

Tuollasen sopivan putken sahaa jostain putkesta ja aina siihen rälläkällä saa juovia kylkeen jos ei sorvia ole. näin ite tehny pari kertaa, ei lähe mihkää jos vaan massa on oikeeta.

Mikäs vika teräksisessä vedetyssä jarruputkessa on?


Mistä mää tiiän onko siinä vikaa, sanoinhan et tekee vaik kuminauhasta jos tykkää.

Sitä paitsi pilari jossain lötkässä tukissa voi auttaa mut ei se kunnon tukissa isoja vaikuta.

Itellä 300WSM 700mm putkella ja yli 30mm paksu kanki ja ei mitää muuta ku peti ja 2 pulttii.(arvaa onko etupainoo)

Silti 67mm 10laakia 600m

Joten väitän ettei se mitää ihmeitä suo ku edellä mainittuun lötköön.

Todisteita ihan konkreettisia sit haluun jos joku on muuta mieltä.

Omaa tuotosta sitte eikä mitää jenkki höpinää sieltä liimattuna tänne.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34893

LähetäLähetetty: 28.10.2014 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antaas kattoo,minulla on nyt työn alla remari jossa letku ämpärimuovinen tukki,aikoinaan petasin paksupiippuisen Sakon massiiviseen puutukkiin ilman pilareita,hyvin pelitti,ansun ohutpiippuisen kevyttukkisen piekkarin olen pedannut ensin ilman pilareita ja osumien vaeltaessa pilareilla,dramaattinen muutos,yhtäreikää sataseen.
53R pedattuna patruunapesä kohdalta tukien ATI muoveihin onnistui hyvin pelkällä epoksilla,ehkä sattuma.
Muuten on tullut petailtua pilareilla ja ilman kohtuullisesti onnistuen,nyt on lötköin tukki ikinä,katsotaan mitä tulee.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 29.10.2014 10:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Antaas kattoo,minulla on nyt työn alla remari jossa letku ämpärimuovinen tukki,aikoinaan petasin paksupiippuisen Sakon massiiviseen puutukkiin ilman pilareita,hyvin pelitti,ansun ohutpiippuisen kevyttukkisen piekkarin olen pedannut ensin ilman pilareita ja osumien vaeltaessa pilareilla,dramaattinen muutos,yhtäreikää sataseen.
53R pedattuna patruunapesä kohdalta tukien ATI muoveihin onnistui hyvin pelkällä epoksilla,ehkä sattuma.
Muuten on tullut petailtua pilareilla ja ilman kohtuullisesti onnistuen,nyt on lötköin tukki ikinä,katsotaan mitä tulee.


Lötkö tukki vaatii pilarin, jollei petaa ja liimaa.

Se lötkö löysää pulttia, näin tuli huomattua ja pilari korjas tuon asian.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Körmy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1867
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 21.11.2014 22:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



Devconin irroitustesti. Tuollaisen lyöntituurnan päähän tuli siveltyä wurthin hhs 2000 ainetta ja päälle devconia. Ilman väkivaltaa ei lähtenyt irti. Suosituksia mikä pelittää? Jutuissa ilmennyt joku kiwi shoe polish mutta mitä se sisältää jos vaikka joku toinen kenkärasva vastaisi sitä?

Massan heikkous myös ihmetytti. Kuivumisaika 22h ja massa meni tuolla tavalla säpäleiksi kun aikalailla kevyesti kolautin parista eri suuntaa noilla kärkipihdeillä. Tuntui että mitään sitkeyttä ei olut vaan massa poksahti muruiksi kuin jää tai lasi. Ei jotenkin vakuuttanut tuo lujuus. Mahtaako tässä joku olla vialla? Seoksen määrän yritin sihtailla keittiövaa'alla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
TolkullinenMuheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Mar 2009
Viestejä: 969
Paikkakunta: P-pohjanmaan

LähetäLähetetty: 21.11.2014 23:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TolkullinenMuheltaja kirjoitti:
Devconin Plastic Steel putty A:ta ja irrotusaineeksi PTFE-sprayta. Jos noilla aineilla ei onnistu niin sama unohtaa koko homma.


Itse itseäni lainaten.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ryppyotsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Elo 2014
Viestejä: 153

LähetäLähetetty: 22.11.2014 08:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Birchwood Wax tuntuu toimivan, samoin carnauba vahat.

Vahojen käytössä on joidenkin massojen kanssa se ongelma että massa kovetessaan kutistuu ja sovituksista tulee riukkoja, tämän seurauksena petaus voi haljeta rekyylin voimasta.

Siksi joidenkin massojen kanssa, varsinkin rekyloivissa aseissa kannattaisi käyttää alkoholilateksia tai vastaavaa irroitusainetta. Silloin saadaan petausvaiheessa massan/rautojen väliin satkun-parin välys ja epoksin kuivuttua välys ei jää liian tiukaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JJR
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2006
Viestejä: 291

LähetäLähetetty: 22.11.2014 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Devcon ei kutistu (havaittavissa määrin), tarkat speksit löytyy kyllä netistä. Mikä hyvänsä vaha sinänsä käy, idea on vain rikkoa "puhdista liimattavat pinnat" sääntöä hallitusti joten ei irroitusaineen koostumus sinänsä ole kriittistä, kunhan joku kalvo muodostuu joka estää petausmassan lukittumisen suoraan metalliin.

Devconin sekoitussuhde on 9:1 painossa mitattuna jos en väärin muista, 2g tarkkuuteen pystyvän digivaa‘an pitäisi riittää ihan hyvin jos ei nyt ihan muutaman gramman annosta ole sekoittamassa. Itse olen aseiden petausten kanssa pyörinyt 100-150g luokassa, aina kuitenkin selvästi liikaa mieluummin kuin yhtään liian vähän. Lopputulos on ollut muovimaista, selvästi kuitenkin skaalan kovemmasta päästä. Mutta ei mitään lohkeiluja tai säröjä ole tullut kun petausmassaa on jälkitöinä jyrsitty tai viilattu. Jyrsittäessä tekee ihan nättiä lastua.

Pilareista oma mielipide. Yleisesti nyrkkisääntönä olen pitänyt että kun kerran petaa niin pienellä vaivalla tekee pilarit siihen päälle. Ottaahan ihmiset kaskonkin vaikka pelkällä liikennevakuutuksella voisi ajella. Momenttiin kiristetty 8.8 M6 ruuvi kuitenkin vetää semmoisella 500kg+ jousivoimalla. Siitä voi itse pohtia laittaako pilarit vai ei ja jos tukkiaines kestää sen kompression 100lks niin kestääkö 1000lks, 10tlks, 100tlks...? Toimenpiteet sitten oman mielenrauhan ja aseyksilön mukaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ryppyotsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Elo 2014
Viestejä: 153

LähetäLähetetty: 22.11.2014 10:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aikoinaan kun tuli petailtua niin Acraglas oli yleisin mitä käytin ja sen kanssa oli petusmassan paksuudesta riippuen ongelmia halkeamisen kanssa jos ei käyttänyt irroitusaineena alkoholilateksia.

Laminointiepoksi/piituhka sekä Marine-texin kanssa käytin vahaa ilman halkeiluja. Vaha on muutenkin miellyttäväpi ja helpompi käyttää kuin alkoholilateksi.

Devconia en ole käyttänyt joten pitää seuraava kivääri pedata sillä, paljon kuullut kehuja siitä.

Pilareiden kanssa olen samoilla linjoilla, ne saa laitettua samalla vaivalla kun tekee petauksen ja raudat asemoituu/kiristyy aina samalla tavalla eikä mahdollinen puutukin eläminen ole riesana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Sivu 3 Yht. 10

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com